abeka 28.02.2017 14:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2017 (edytowane) Też dotarłam do "karty charakterystyki preparatu niebezpiecznego" i - rzeczywiście - żaden ze składników (ksylen, aceton, butan, octan etylu i butylu) nie jest opisany jako środek toksyczny, ale są łatwopalne, drażniące i szkodliwe (przez drogi oddechowe - możliwość ryzyka powstania nieodwracalnych zmian w stanie zdrowia). Odwiedziłam budowę dzisiaj rano, spędziłam tam pół godziny i do teraz boli mnie głowa, a dom jest bez drzwi, okien, stropu dziejącego kondygnacje i jest dobrze wentylowany wiatrem. Edytowane 28 Lutego 2017 przez abeka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
abeka 28.02.2017 14:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2017 ja bym nie przesadzał OK produkt jest śmierdzący, ale przecież rozpuszczalniki za jakiś czas odparują i nie będzie ich czuć. Patrząc na kartę preparatu nie wydaje mi się że jest to taki straszny badziew. Jest to produkt drażniący, ale nie toksyczny i rakotwórczy. http://sklep.matbud.pl/photo/_pdf/IZOPLAST_RPRIM_Karta_charakterystyki.pdf?sess_id=56d6afa9d5e751f1eae27d089a6c05be Jeżeli przykryje się to papą, następnie jakąś grubą folią budowlaną to emisja smrodów będzie niska. Pytanie tylko czy ten Izoplast będzie dobrym gruntem do papy Icopala. Moim zdanie kładzenie produktów asfaltowych w piwnicach jest OK. Ale źródła na ogrzewanie podłogowe mogą wyzwalać smród. Największym zagrożeniem w produktach asfaltowych są tzw WWA (wielopierścieniowe węglowodory aromatyczne) W asfalcie ich nie ma ale czasami do asfaltu dodaje się oleje zmiękczające zawierające takowe substancje. W karcie preparatu może być ich nie widać gdyż są poniżej stężenia granicznego, ale jak rozpuszczalnik odparuje to ich stężenie w powłoce wzrośnie. Zapytałbym technologa czy stosują WWA w produkcie. Jeżeli nie ma to nie ma strachy smrody w końcu powinny wyparować, choć to może potrwać. Ale oczywiście dziękuję za bardzo fachową odowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtekdomus 28.02.2017 22:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2017 Oczywiście zastosowanie Izoplastu wewnątrz to błąd. Rozpuszczalniki jednak mają to do siebie, że parują a jak parują to śmierdzą. Ale w końcu odparuja i smierdzieć przestaną. Odparują szybciej jak będzie cieńsza warstwa hydroizolacji, wyższa temperatura i dobry przewiew. Masy nakładane grubymi warstwami,mają to do siebie, że odparowują bardzo wolno, gdyz na powierzchni tworzy się skórka a wśrodku materiał pozostaje miękki. Jeżeli tak jest w Twoim przypadku to warto zdrapać nadmiar materiału i zapytać czy taki cienka pozostałość może posłuzyć za grunt do papy. Malowania tej masy gruntem Icopala nie polecam. Sam primer Siplus primer też zawiera rozpuszczalniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
abeka 28.02.2017 23:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2017 Decyzja o zerwaniu niewłaściwej hydroizolacji już zapadła - będzie usunięta z warstwą betonu, młotowiertarką z szerokim dłutem lub inaczej, życie pokaże. Warstwa Izoplastu R jest miejscami gruba do kilku mm (nierówny chudziak z odpryskami) więc nie da się z niej zrobić cienkiej, równej powłoki. Rozmowa z technologiem producenta utwierdziła mnie w przekonaniu, że nie ma innego dobrego rozwiązania - zalecał nawet, by chudziaka po skuciu Izoplastu R wietrzyć "tak długo jak się da" dla odparowania z niego rozpuszczalników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
abeka 28.02.2017 23:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2017 Co do zastosowania Siplast Primer to już się chyba wyleczyłam z wszelkiej chemii organicznej. "Pojadę" newralgiczne miejsca (jakieś uszczerbki) czymś w rodzaju dysperbitu, całość pokryję stosowną papą termozgrzewalną, podłogówki nie będzie, więc myślę, że będziemy wszyscy w domu spać zdrowo i spokojnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacentyy 01.03.2017 08:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2017 ^^ale nie musisz kuc całego chudziaka , ten izoplast ledwo na 0,5mm zpenetrował tego chudziaka, odkuj kawałek żeby zoabczyc na ile konkretnie, ale to jest niewiele, jak niechcesz rozpuszczalnikami to mozna wżiać palnik i podgrzac i nadmiar skrobakiem sciągnać to co pozostanie niech przeschnie dzień dwa , wziąźć piaskarkę i po izoplaście nie będzie śladu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
abeka 01.03.2017 09:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2017 (edytowane) Panowie już "jadą" powierzchnię jakąś frezarką czy raczej tarczą diamentową, robią się nierówności, ale i tak planowałam wyrównywać chudziaka, bo był miejscami niedolany. Też - po przespaniu tematu - doszłam do wniosku, że nie ma co przesadzać z tym skuwaniem betonu, to takie dmuchanie na zimne, ulotki dołączane do banalnych leków też grożą śmiercią i kalectwem Edytowane 1 Marca 2017 przez abeka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtekdomus 01.03.2017 09:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2017 Sugerowałbym wyrównanie powierzchni betonu. Można to zrobić zaprawą. Wtedy nie będzie się 'szpachlować' nierówności masami asfaltowymi. Co do dysperbitów to bym uważał. Jest to wodna emulsja asfaltu i musi naprawdę wyschnąć. Podstawowym problemem przy nakładaniu pap termozgrzewalnych jest własnie wilgoć w betonie, która powoduje powstawanie bąbli i odparzeń przy układaniu papy. Warto się o to zapytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
abeka 01.03.2017 10:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2017 Jakiej zaprawy użyć? Czy jakiejś rzadkiej wylewki cementowo-piaskowej, czy czegoś gotowego w rodzaju zaprawy wyrównującej? jak długo pozostawić tę warstwę do całkowitego wyschnięcia zanim położy się papę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtekdomus 01.03.2017 13:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2017 Ja nie wiem. Jestem chemikiem i mam doświadczenie w pracy z asfaltami ale praktyką budowlaną . Warto sprawdzić specyfikacje produktów u producenta pap. Tam powinno być napisane na jaki beton i grunt należy nakładać papę. Nie wiem czy są grunty do pap które są wodorozcieńczalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
abeka 01.03.2017 13:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2017 "Dokształciłam się" właśnie na google university, że Icopal nie zaleca dawać nawet swojego Primera pod papę na podłodze na gruncie w budynku mieszkalnym, tylko dobrze zamieść chudziak. Co do wyrównania chudziaka zaprawą to liczę na to, że ktoś z forumowiczów ma jakiś patent (żeby się cienka warstwa -ca 3 cm - nie odparzała). Wojtekdomus dziękuję bardzo za porady i sugestie w dziedzinie chemii - są mi bardzo pomocne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 01.03.2017 17:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2017 samopoziom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
abeka 14.03.2017 16:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2017 Tak wygląda chudziak po usunięciu izoplastu R. Czy na taka powierzchnię można położyć papę termozgrzewalną? Czy trzeba to wyrównać/ zaszpachlować i czym to zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_wro 14.03.2017 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2017 Tak szczerze powiedziawszy to nawet Szybki Profil SBS nie ma atestu higienicznego. Jesli chodzi o produkty ICOPAL to tylko folia ICOPAL Fundament 1250 ma atest higieniczny i mozna ja polozyc wewnatrz. Ja sie wyleczylem z papy wewnatrz. Dam 3 warstwy grubej folii i postaram sie to jakos polaczyc na zaklad z folia na murze fundamentowym. http://www.fundament.icopal.pl/ProduktySystemu/Syntetyczna%20Membrana%20Icopal%20Fundament%201250.aspx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
abeka 15.03.2017 00:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2017 Problem w tym, że na tak poharatanym chudziaku nie ułożę chyba ani papy, ani tym bardziej folii. Chciałabym to jakoś wyrównać, ale nie wiem jak (samopoziom za drogi) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrek0m 15.03.2017 05:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2017 Jaka jest różnica w nierównościach? Czy są to bardzo ostre krawędzie? Uważam, że papę SBS 5,2 mm można położyć na taki chudziak. Szkoda ponosić koszty wyrównywania, przy braku gwarancji przyczepności. Wyrównujemy podłoża tańszym materiałem pod wykończenia, żeby nie zużywać za dużo drogich klejów i żeby uzyskać płaskość powierzchni. Tutaj nie widzę takiej potrzeby. Wymieść pył z posadzki, zagruntować zwykłym gruntem, żeby się nie pyliło i zgrzać papę do podłoża pamiętając o zakładach oraz o wywinięciu jej na ścianę. Czy panują jakieś trudne warunki wodne? Jak jest to podłoga na gruncie to zabezpieczamy się jedynie przed kapilarnym podciąganiem wilgoci. Myślę, że będzie bardzo dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
abeka 15.03.2017 09:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2017 Papa SBS 3,5 mm w jednej warstwie (grunt piaszczysty, izolacja lekka). Nierówności powstały na skutek zdzierania z powierzchni chudziaka Izoplastu R (bardzo śmierdział) przy użyciu tarczy diamentowej (chyba pod zbyt ostrym kątem); zagłębienia na oko 1 cm, krawędzie nie są przesadnie ostre. Panowie chcą zgrzewać papę tylko na zakładach (czytałam na forach podzielone opinie na ten temat, ostatecznie zgodziłam się na to rozwiązanie). Jeśli nawet nie trzeba będzie wyrównywać tych "falek", to jest jeszcze jeden powód, dla którego chcę zastosować jakąś zaprawę wyrównującą - chudziak jest zagłębiony 10 cm, miejscami 12-13 cm, dom częściowo murowany, częściowo ze starego bala, którego nie chcemy ocieplać od środka, więc ściana fundamentowa wchodzi do wnętrza 15 cm. Styropian chciałam kłaść w dwóch warstwach -10 i 5 cm wchodząc tą piątką na wystająca ścianę fundamentową. Żeby uniknąć załamania wierzchniej warstwy styropianu tam, gdzie jest 2-3 centymetowa szczelina między dolną a górną warstwą, chciałam uzupełnić poziom chudziaka. Obawiam się, ze wyrównując cienkim styropianem (dociśniętym tylko 5 cm wylewką) nie uzyskam wystarczającej stabilności/"nieugiętośći" podłoża (?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 15.03.2017 09:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2017 albo samopoziom albo klej do płytek ściągnięty pacą po tych górkach co zostały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEMCIA 15.03.2017 19:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2017 Klej cementowy zaciągnięty pacą na gładko plus papa termozgrzewalna na włókninie poliestrowej i masz izolacje super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEMCIA 16.03.2017 09:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2017 Papa zgrzewana tylko na zakładach plus zakład i zgrzanie do izolacji poziomej wystającej z pod ścian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.