fukujin 28.02.2017 12:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2017 (edytowane) Przenoszę się z wątku projektowego do tego by wysłuchać czegoś na temat projektu, który rysuje dla mojej rodziny. Dwa pełne piętra, dach dwuspadowy. Zakładam fundamenty tradycyjne oraz dwa stropy monolityczne. Ściany z silikatu oddzielonego izomurem, keramzytem bądź ceramiką zasypaną perlitem. Ogrzewanie prądem/pompą ciepła. Wstępnie bez żadnego OZC zakładam 20cm styropianu, podłoga pewnie również coś około tego i na monolit nad piętrem 30cm styropianu. Oczywiście wszystko zweryfikuję na późniejszym etapie projektu. Teraz chciałbym skupić się na przeszkleniach i okapach. Od frontu (północy) planuję dach "w stylu nowoczesnym" bez okapu lub z minimalnym 5-10cm. Natomiast od południa wstępnie zastanawiam się nad okapem, dodam tylko, że dach wstępnie 30 stopni. Wysunięcie okapu na 1 metr to koszt na długości 10m około 1500zł. (Szacuję koszt dachu z robocizną 100zł/m2 plus koszt drewna - nie wiem czy dobrze liczę) Biorąc pod uwagę dwa okna na górze od południa daje mi koszt 750zł/okno. Cena mocno zbliża się do rolety z napędem elektrycznym. Co byście wybrali? Na parterze i tak okap wchodzi w grę tylko dobudowany np z drewna. Druga sprawa to wielkość przeszkleń. Jakie stosowaliście proporcje w waszych projektach od północy a jakie od południa? Rozporządzenie podaje minimum 1:8. czyli dla sypialni na północy wychodzi mi minimalna powierzchnia okna 2m2 lub po odliczeniu szafy 1,7m2. Okno w pralni wychodzi na północ, czy w domu energooszczędnym zysk z przeniesienia okna na zachód może być wysoki? Na dole wstępnie planuję wszystkie fixy, czy szaleć z oknami w salonie od południa - rozważam zmianę z jednego okna + drzwi na dwa wysokie okna i drzwi po środku. Proszę o wszystkie nawet bardzo krytyczne uwagi. Edytowane 2 Marca 2017 przez fukujin Dodane linki do zdjęć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 01.03.2017 22:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2017 Jak możesz to wrzuć rysunki większe bo słabo widać na nich wymiary. Parter spoko i wpisuje się w moja myśl domku który może być mocno energooszczędny. Dla energooszczędności lepiej jakby piętro miało formę taką jak w tym projekcie tym bardziej że jest to możliwe https://lipinscy.pl/projekt/espoo-pasywny-4, wtedy sypialnie będą wystawione na słońce. Od południa daje sobie drzwi tarasowe 200x230cm bo będą duże i dadzą dużo ciepła z słoneczka. W energooszczędności chodzi o to aby było go jak najwięcej. Okap możesz zrobić taki jak ja planowałem dla podobnego projektu nie sugeruj się kolorystyką w tym co pokazuje bo jest do bani ale chodzi o formę. Dostawiasz sobie na osobną konstrukcję drewnianą balkonu który przy okazji będzie okapem dla okien parteru a dach zrobisz z wiązarów i tak Ci je zaprojektują abyś miał okap na te 1,2-1,5m. Jest to okap dzięki któremu skutecznie zatrzyma się bezpośrednie promienie słońca wtedy gdy nie będą mile widziane . Nieważne jak bardzo chcesz mieć energooszczędny dom to zasady dla nich są podobne, najwyżej od poszczególnych szczegółów będzie zależało jaki domek z tego wyjdzie. Jaki by to dom nie był to im więcej okien od południa i mniej pod północy to lepiej dla domku. Co prawda w lato niekoniecznie ale od tego są okapy lub rolety (jedno drugiego nie wyklucza ale okap chyba lepszy bo zawsze będzie a nie że będzie weekend, a tu w domu przy zasłoniętych roletach trzeba siedzieć bo lampa od okien wali). Też raczej nikt w domu nie siedzi w ładną pogodę ale czasem trzeba a żyć wtedy też jakoś trzeba. Planujesz to więc myślisz w dobrym kierunku. Garaż, jest fajnie go mieć ale projektuj go jako osobną bryłę na osobnym fundamencie tyle że doklejony do domku. Wtedy mniejszy mostek więc lepiej dla energooszczędności. Zamiast tradycyjnego fundamentu z isomurem na pierwszej warstwie lepiej wypadnie PF. Pewnie cenowo wyjdzie podobnie bo isomur drogi a pod względem energooszczędności to będzie duża poprawa. Dasz 30cm styro na ściany, 20-30w płycie, w dachu 40-50cm, okna 0,8W/m2. WM z reku o sprawności >80%, dobre wykonanie i szczelne, przy okazji widzę brak kominka i kominów. Wtedy OZC pokaże Ci wynik między 10 a 20kWh/m2 i kopara opadnie. nawet jak dasz trochę mniej izolacji itp to OZC spadnie góra do 30-40kWh/m2. Będziesz mógł tak dopasować parametry cieplne poszczególnych czynników aby opłacało się zamontowanie PC lub całkiem z niej zrezygnujesz. Do ogrzewania weźmiesz kable ale zostawisz grubsze ocieplenie przez co rachunki i tak będą niskie. Jak starczy grosza to na dach wpakujesz panele PV i cały prąd będziesz miał za darmo. Dachu trochę będzie więc panele się zmieszczą. W ten oto sposób będziesz miał domek plus energetyczny. Niby takie proste a tak mało na to chętnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 01.03.2017 22:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2017 A jak mam być szczery to jak masz możliwość to polecam ten projekt https://lipinscy.pl/projekt/tarent-pasywny-5 na dom energooszczędny jest wprost idealny a cenowo wyjdzie podobnie do tego co planujesz bo chyba podobny metraż. Co prawda garaż trochę mniejszy ale zawsze można przy adaptacji trochę powiększyć. Jak ja miałbym na to możliwości to bez wahania bym go budował. Uważam ze to jest najlepszy projekt jaki może być patrząc na wykorzystanie przestrzeni co do metra kwadratowego a jego koszt nie musi być kosmiczny jakby się wydawało. Oczywiście za darmo nie będzie ale jego prosta forma spowoduje duże oszczędności. Mogę nawet zaryzykować stwierdzeniem ze bardziej Ci się taki opłaci. Wybór należy do Ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fukujin 02.03.2017 11:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2017 Dziękuję za odpowiedź, dodałem do zdjęć linki do większego rozmiaru. Projekt rysuje w dopasowaniu do działki i potrzeb rodzinnych. Tamte dwa projekty są dla mnie całkiem przyjemne dla oka ale jeden zabierze cały ogród od południa a drugi nie dosyć że zabierze ogród to jeszcze ma garaż miniaturowy. Oprócz energooszczędności chcę dom użyteczny. W tych obydwu projektach kuchnia jest od południa, jakoś mnie to nie przekonuje.W dużym rozmiarze widać, że planuję garaż dostawiony do domu, bez jednej ściany - szczegóły jeszcze chcę ustalać jak znajdę konstruktora. Płyty nie biorę pod uwagę z kilku względów, wiem, że pasywnego nie dam rady zbudować ale właśnie myślę docelowo o panelach na dachu do zasilania pompy ciepła/bufora. Może kiedyś będzie prawie zeroenergetyczny Dlatego dach planuję dwuspadowy o kącie 30 stopni. Czy obliczenie powierzchni okien najlepiej robić w połączeniu z OZC? Ktoś robił porównanie rolety/okap? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 02.03.2017 16:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2017 Źle mnie zrozumiałeś. Chodziło mi o to abyś piętro zrobił na wzór jak w tym projekcie Espoo a nie żeby cały projekt taki był. Kuchnia może być od południa lub północy i nie ma problemu z przeniesieniem na etapie adaptacji. Nie trzeba mierzyć w dom pasywny aby robić płytę. Pogadasz z konstruktorem to będziesz wiedział ze trzeba połączyć ściany garażu z domem lub zrobić ścianę w garażu od strony domu. Nie wiem czy ktoś liczył co się bardziej opłaca rolety czy okap. Ciężko to policzyć ale da się to zrobić, przynajmniej w teorii. W praktyce to parę forumowiczów pisało że mając rolety w upalne dni temperatura w domku może być maks.25st bez klimy więc się da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 02.03.2017 18:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2017 Tamte dwa projekty są dla mnie całkiem przyjemne dla oka ale jeden zabierze cały ogród od południa a drugi nie dosyć że zabierze ogród to jeszcze ma garaż miniaturowy. Oprócz energooszczędności chcę dom użyteczny. W tych obydwu projektach kuchnia jest od południa, jakoś mnie to nie przekonuje. W projekcie tarent garaż jest od północy więc nie zabierze ogrodu no chyba że chodzi Ci o to że przez garaż dom się przesunie i będzie mniej działki na południu. Jak możesz to wrzuć wymiary działki najlepiej z wrysowanym obrysem domku aby zobaczyć jak to będziesz miał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin34_Śl 02.03.2017 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2017 KOszt dachu - licz 300 zł za m2 a nie 100 zł..!!! To koszt więźby, łat, kontrłat, membrana, dachówka, robocizna (tak w skrócie). Do tego dochodzi koszt podbitki jak zrobisz okap. Koszt podbitki to 100 zł za metr Oszklenia - ja by zrobił w salonie jedno duże okno przesuwane (PSK lub HS) Układ:- jak by zrobił schowek od schodami od strony wiatrołąpu. Szkoda miejsca w kuchni- jak w moim domu tak zaprojektowałem parter, że siedząc w salonie, nie widzę klatki schodowej. Jak do dzieci przyjdą znajomi, to nawet nie będę widział jak wchodzą. W Twoim układzie salon jest na widoku, w ciągu komunikacyjnym- garderoba trochę nieporęczna, dodatkowo ten słup- główna łązienka bardzo mała, ja bym zamienił pralnie z łazienką. Pamiętaj, że będzie musiał przy tej ścianie kuchnia/salon zrobić pion kanalizacyjny i go wyciszyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
luki8l 03.03.2017 09:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2017 My postawiliśmy na Dom W Wisteriach 2 Termo. Zamieniliśmy salon z kuchnią i funkcjonalnie wyszło idealnie (dla nas oczywiście). Aktualnie koszty ogrzewania to niecałe 600zł na aktualny sezon, a za ubiegły 480zł. Szczegóły jak budowałem mam w dzienniku, zapraszam. A propo wyciszania pionów - u siebie zastosowałem piankę Fonowave z firmy Armacell - specjalnie przeznaczona do wygłuszeń. Nie słychać kompletnie nic jak leci z pięterka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fukujin 03.03.2017 12:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2017 KOszt dachu - licz 300 zł za m2 a nie 100 zł..!!! To koszt więźby, łat, kontrłat, membrana, dachówka, robocizna (tak w skrócie). Do tego dochodzi koszt podbitki jak zrobisz okap. Koszt podbitki to 100 zł za metr Oszklenia - ja by zrobił w salonie jedno duże okno przesuwane (PSK lub HS) Koszt poszycia szacowałem na 100 plus koszt więźby 50, tylko przy uwzględnieniu drewna z własnego lasu i samoróbstwa... ale chyba faktycznie 300zł będzie bardziej miarodajne. Z tego wynika, że żaluzje z napędem będą tańsze niż okap, już mieszkasz w tym domu z opisu? Masz jakieś porównanie użyteczności okap/roleta? U mnie planuję pełne piętro i okap jest opcją. Takie duże okno HS pewnie dużo drożej wyjdzie niż jeden lub dwa fixy plus normalne drzwi, nie wiem czy mnie będzie stać na takie rozwiązania. Czy już teraz powinienem liczyć wszystko w jakimś programie OZC? Są jakieś darmowe proste w obsłudze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin34_Śl 03.03.2017 18:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2017 Ja mam front od zachodu - robię żaluzje fasadowe. Od wschodu mam zadaszony taras i nie mam rolet/żaluzji. Od południa w ścianie szczytowej mam 3 okna balkonowe i rolety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fukujin 04.03.2017 10:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2017 W projekcie tarent garaż jest od północy więc nie zabierze ogrodu no chyba że chodzi Ci o to że przez garaż dom się przesunie i będzie mniej działki na południu. Jak możesz to wrzuć wymiary działki najlepiej z wrysowanym obrysem domku aby zobaczyć jak to będziesz miał. Tak właśnie o to chodzi, działka ma szerokość niecałe 25m i głębokość 28 metrów. Tylko, że na ogrodzie chcę coś więcej niż 5 metrów trawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 04.03.2017 12:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2017 Tak właśnie o to chodzi, działka ma szerokość niecałe 25m i głębokość 28 metrów. Tylko, że na ogrodzie chcę coś więcej niż 5 metrów trawy. U Ciebie nie ma wymogu min.1000m2 działki? W przypadku o którym piszesz to faktycznie projekt który proponujesz będzie ok. Zamieść jeszcze wizualizacje zewnętrzną domku z różnych stron aby zobaczyć jak to planujesz. Nad piętrem nie musisz robić stropu monolitycznego, jest to zbędny wydatek. Co innego jakbyś miał jakieś szkody górnicze ale raczej w stolicy ich nie ma. Wystarczy zastosować wiązary dachowe i one też dobrze usztywnią konstrukcję. dzięki temu nie będziesz musiał mieć słupów bo będą zbędne a przy okazji nie będą przeszkadzać tak jak obecnie choćby w garderobie. też będzie szybciej SSO zrobiony gdyż mając ściany zewnetrzne zrobi się wieniec a potem wiązary w góra dwa dni Ci zamontują. Nie opłaca się chyba robić tradycyjnej więźby bo można lepiej i szybciej za podobne pieniądze patrząc na całokształt. Co do okien to jak chcesz tanio i dobrze to w salonie jedne drzwi tarasowe 200x230, od południa w salonie i pokojach okna 200x150 dwuskrzydłowe, w sypialni na piętrze 180x150 wystarczy, w kuchni 150x150 a w pralni z której trzeba zrobić lepiej pralnie i łazienkę dać niższe ale szersze okienko by było więcej światła, myślę że 200x75 i h=150 będzie dobre. W miejscu tej małej łazienki lepiej zrobić dodatkową garderobę która się przyda. Ostatecznie jak chcesz to zostaw tak jak masz bo też nie jest najgorzej a jak Tobie taki układ odpowiada to to jest najważniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fukujin 06.03.2017 14:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2017 Ja mam front od zachodu - robię żaluzje fasadowe. Czy takie które można całkowicie podnieść? Jak wygląda sprawa mostków, jak to się mocuje żeby ich nie było? Będą sterowane elektrycznie? I wreszcie jaki to wydatek? U Ciebie nie ma wymogu min.1000m2 działki? W przypadku o którym piszesz to faktycznie projekt który proponujesz będzie ok. Zamieść jeszcze wizualizacje zewnętrzną domku z różnych stron aby zobaczyć jak to planujesz. Nad piętrem nie musisz robić stropu monolitycznego, jest to zbędny wydatek. Co innego jakbyś miał jakieś szkody górnicze ale raczej w stolicy ich nie ma. Wystarczy zastosować wiązary dachowe i one też dobrze usztywnią konstrukcję. dzięki temu nie będziesz musiał mieć słupów bo będą zbędne a przy okazji nie będą przeszkadzać tak jak obecnie choćby w garderobie. też będzie szybciej SSO zrobiony gdyż mając ściany zewnetrzne zrobi się wieniec a potem wiązary w góra dwa dni Ci zamontują. Nie opłaca się chyba robić tradycyjnej więźby bo można lepiej i szybciej za podobne pieniądze patrząc na całokształt. Co do okien to jak chcesz tanio i dobrze to w salonie jedne drzwi tarasowe 200x230, od południa w salonie i pokojach okna 200x150 dwuskrzydłowe, w sypialni na piętrze 180x150 wystarczy, w kuchni 150x150 a w pralni z której trzeba zrobić lepiej pralnie i łazienkę dać niższe ale szersze okienko by było więcej światła, myślę że 200x75 i h=150 będzie dobre. W miejscu tej małej łazienki lepiej zrobić dodatkową garderobę która się przyda. Ostatecznie jak chcesz to zostaw tak jak masz bo też nie jest najgorzej a jak Tobie taki układ odpowiada to to jest najważniejsze. Teren na którym planuję budowę nie ma żadnej formy ochrony więc nie ma też dolnego limitu wymiaru działki, w okolicy czasem zdarzają się takie po 400m2, w zakupie takiej ktoś mnie nawet ubiegł. Wizualizacji jeszcze nie posiadam, chociaż wstępnie wygląd już w głowie mam - ruszę z wizualizacją jak będę miał w ręce WZ. Strop monolityczny planuję, ponieważ: będzie łatwiej o szczelność domu, będzie ciszej, będzie większa akumulacja, łatwiej ocieplić bo będę tylko słupy od płatwi a nie co kawałek decha, sufit nie będzie pękał, dodatkowo planuję zostawić rezerwę wytrzymałości na panele na dachu i ewentualnie może akumulatory na poddaszu, mikrostrych będzie też graciarnią na walizki, stare rzeczy etc. Na forum czytam, że wiązary dachowe to średnio 30% drożej niż więźba tradycyjna - monolit 10x9m będzie kosztował jakieś 15000zł, załóżmy że to będzie 10 drożej niż z wiązarami ale spokój na lata zapewniony. Do wiązarów będę potrzebował mocniejszy wieniec, dodatkowo być może jakieś słupy podtrzymujące ściankę szczytową, ścianek szczytowych też już sam nie wymuruję bo za wysoko się robi. I jeszcze jeden minus ciężko budować "na raty" systemem gospodarczym bo piętro stoi otwarte do czasu zamówienia całego gotowego dachu. Te drzwi tarasowe to takie zwykłe dwudrzwiowe? Bo ten HS wspomniany to pewnie koszmarnie drogi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin34_Śl 06.03.2017 18:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2017 Żaluzje czy rolety - musisz cofnąć nadproże o 10 cm i ocieplić styropianem. SKrzynka żaluzji ma 13-14 cm a rolety 16,5-18 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 06.03.2017 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2017 Czy takie które można całkowicie podnieść? Jak wygląda sprawa mostków, jak to się mocuje żeby ich nie było? Będą sterowane elektrycznie? I wreszcie jaki to wydatek? Sorry za trochę krytyki ale muszę to powiedzieć. Przejmujesz się jakimś małym mostkiem z rolety a tradycyjny fundament to jest jeden wielki mostek termiczny i izomury na to mu nie pomogą tylko delikatnie złagodzą. Z drugiej strony co z tego ze będzie z rolety jakiś mostek skoro nie planujesz domu pasywnego? Co Ci ten mały mostek przeszkadza? garaż który będzie musiał być konstrukcyjnie połączonym z domem zrobi też większy mostek niż taka roleta. Mnie bardzo dziwi takie gadanie o mostkach a w projekcie robi się ich co nie miara. Szczypanie się mostkami jest ważne jak chcesz mieć dom pasywny. W takim domu musisz dbać o jak najmniejsze straty by w pasywny sposób móc zapewnić prawie całe ogrzewanie domku. Jeżeli idzie się w stronę domu energooszczednego to nawet możesz sobie balkon zrobić monolityczny wylewany razem z stropem, olej te isomury itp, nawet nie myśl o montowaniu okien w izolacji (bo na to mimo wszystko szkoda kasy no chyba że zastosujesz belkę drewnianą na której oprzesz wysunięte okno by było niedrogo) mostkami ogólnie się nie przejmuj bo i tak pompa ciepła zrekompensuje Ci te straty na mostkach. Dodatkowo idąc w dużą akumulację możesz grzać tak jak wielu forumowiczów w drugiej taniej taryfie. Zrobisz sobie domek jaki chcesz przykładowo 70kWh/m2. Pompa gruntowa obniży Ci to do 17kWh/m2 a II taryfa obniży rachunek o połowę czyli tak jakbyś miał domek 9kWh/m2 ogrzewany czystym prądem w normalnej taryfie. I po co Ci to całe pieszczenie tych nieszczęsnych mostków? Co Ci to da? Psychikę poprawi czy co? Teren na którym planuję budowę nie ma żadnej formy ochrony więc nie ma też dolnego limitu wymiaru działki, w okolicy czasem zdarzają się takie po 400m2, w zakupie takiej ktoś mnie nawet ubiegł. Wizualizacji jeszcze nie posiadam, chociaż wstępnie wygląd już w głowie mam - ruszę z wizualizacją jak będę miał w ręce WZ. Strop monolityczny planuję, ponieważ: będzie łatwiej o szczelność domu, będzie ciszej, będzie większa akumulacja, łatwiej ocieplić bo będę tylko słupy od płatwi a nie co kawałek decha, sufit nie będzie pękał, dodatkowo planuję zostawić rezerwę wytrzymałości na panele na dachu i ewentualnie może akumulatory na poddaszu, mikrostrych będzie też graciarnią na walizki, stare rzeczy etc. Na forum czytam, że wiązary dachowe to średnio 30% drożej niż więźba tradycyjna - monolit 10x9m będzie kosztował jakieś 15000zł, załóżmy że to będzie 10 drożej niż z wiązarami ale spokój na lata zapewniony. Do wiązarów będę potrzebował mocniejszy wieniec, dodatkowo być może jakieś słupy podtrzymujące ściankę szczytową, ścianek szczytowych też już sam nie wymuruję bo za wysoko się robi. I jeszcze jeden minus ciężko budować "na raty" systemem gospodarczym bo piętro stoi otwarte do czasu zamówienia całego gotowego dachu. Te drzwi tarasowe to takie zwykłe dwudrzwiowe? Bo ten HS wspomniany to pewnie koszmarnie drogi? Fajnie się masz skoro nie musisz skazywać się na duże działki przez minimalne wymogi. Co do wiązarów to ja nie jestem z nimi w żaden sposób powiązany jak i z żadną firma budowlaną. Wisi mi to czy ktoś zrobi sobie tak czy tak. każdy ma swoje zdanie w tej sprawie. Wiązar jest elementem prefabrykowanym wykonanym w fabryce w możliwie najwyższej możliwej jakości z drewna KVH. Jak już typowo ceny chcesz porównywać więźby to porównaj więźbę tradycyjną z KVH do wiązarów a nie jakąś mokrą tarcicę kupioną w tartaku z czego niewiadomo czy rok temu nie rosło z tego jakieś drzewo. Wiesz, jak kupujesz samochód to też nie kierujesz się tym by kupić możliwie najtaniej autko dzięki któremu przemieścisz się z punktu A do punktu B. Jakby tak było to wszyscy chyba smartami by jeździli. Nie martw się o dach, wiązary tak byłyby zaprojektowane aby Ci wytrzymały to wszystko o czym piszesz nawet pewnie na 100lat (o ile będzie dobrze zrobione pokrycie by drewno się z czasem nie uszkodziło). Skoro chcesz swoimi siłami budować dom to tym bardziej lepiej zamówić wiązary. Zamówisz sobie je, przygotują Ci a potem się umówisz na montaż na konkretny dzień, przykładowo mówisz pierwszego sierpnia że za 2-3tyg będziesz miał gotowy wieniec to na ten czas wiązary będziesz miał gotowe i przyjadą i zmontują Ci je w 1-2dni. Ścian szczytowych nie musisz murować bo je w szkielecie ci od wiązarów powiesz to przygotują i zamontują. To jest kolejna paranoja czyli martwienie się o mostek od rolety a to że ściana szczytowa będzie większym mostkiem to już szczegół. Oczywiście strop monolityczny da większą szczelność i to jest jego zaletą ale i tak zrobisz jakiś wyłaz na strych czy klatkę schodową więc będzie miało gdzie być nieszczelnie w 100%. Przy stropie drewnianym zrobisz sufity podwieszane (pewnie przy monolicie też bo gdzieś trzeba schować kanały od reku) więc dobrze się przyklei paroizolację a potem gk i szpachlowanie więc też może być bardzo szczelnie. Na pewno nie będzie to gorzej od monolitu ale nawet jak byłoby trochę mniej szczelne to co z tego? Pompa ciepła i tak to zrekompensuje że nawet tego nie odczujesz. To jest takie robienie sobie pod górkę i szukanie argumentów które w tym utwierdzają ze to jest dobra decyzja. Rób jak chcesz ale bądź w tym konsekwentny. Na pewno przyda się wizyta u architekta/konstruktora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fukujin 07.03.2017 09:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2017 Oczywiście można tak po kolei niczym się nie przejmować i zbudować durszlak ale to nie o to mi chodzi. Chcę mieć dom energooszczędny na fundamencie tradycyjnym znając wszystkie zalety płyty. Każdy chwalący płyty musi znać jej wady, które w moim przypadku zdecydowały o wyborze ławy. Przejmuję się wszystkimi mostkami, które na etapie projektu da się wyelimonować lub zminimalizować. Jeśli przyjrzysz się uważnie mojemu projektowi to zauważysz że garaż nie ma żadnego powiązania z domem, jest do niego dostawiony. Bez problemów da się go zbudować w formie tylko trzech ścian stojących obo" domu. Cztery betonowe słupy plus strop i ścianki osłonowe - tak wygląda każdy żelbetowy budynek, każdy żelbetowy wieżowiec. Na ściany szczytowe też mam już pomysł ale przyjdzie na niego poczekać do otrzymania WZ. To nie będzie mój pierwszy dom więc zgodnie z powiedzeniem pierwszy dla wroga, drugi dla przyjaciela a trzeci.... nigdy więcej stropów drewnianych, nigdy więcej skosów i okien dachowych, nigdy więcej wykuszy balkonów, lukarn, sufitów podwieszanych, nigdy więcej ceramiki w ścianach, nigdy więcej gigantycznych pokoi kąpielowych, nigdy więcej szerokiej bramy garażowej niby dla dwóch samochodów, nigdy więcej garażu w bryle, nigdy więcej wejścia do garażu inną drogą niż przez główny przedsionek, nigdy więcej pokoi nad i obok garażu, nigdy więcej dachów wielospadowych. Tych drobnych nigdy więcej mam jeszcze sporo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 10.03.2017 09:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 Garaż będzie musiał stać na tym samym fundamencie co dom aby aby równo osiadało. Najlepiej tak zrobić bryłą domu i bryłę garażu wtedy likwidujesz przejście do garażu z domu, te 1,5m Cię nie zbawią a będzie szczelniej. Jedyną wadą płyty jest to, że nie za bardzo się nadaje na pochyłym terenie o dużym spadku. Poza tym nie widzę wad no chyba że wtedy pod płytą wypada dać XPSa który tani nie jest ale też bez przesada. Te 20cm XPSa z torbami nas nie puści. Jak dobrze rozumiem to sam chcesz budować to tym bardziej płyta jest łatwiejsza od tradycyjnych ław dla samoroba. Jeden bloczek fundamentowy waży ponad 20kg a ile tych bloczków musiałbyś przenieść? Plecy od tego wysiądą. Dużo paprania się w błocie i dużo zabawy z tradycyjnym fundamentem. Przy płycie koparka wykopie Ci dziurę, zrobisz drenaż, zasypiesz piachem, zagęścisz, rozłożysz rury i jazda z XPSem a potem z zbrojeniem. Co prawda trochę zabawy z tym będzie bo trzeba zrobić 2x siatkę ale przynajmniej w błocie nie będziesz siedział. Przy tradycyjnych ławach i tak to potem musisz zasypać a tak to będziesz miał już z głowy. Przy płycie nie masz mostka od gruntu, nie musisz się przejmować gdzie ciężką działówkę wymurujesz oraz domek nie będzie Ci tak siadał jak przy tradycyjnych ławach. Jak chcesz to możesz robić tradycyjną więźbę, nie będzie to złe i na pewno lepiej usztywni konstrukcję ale będzie to trudniejsze i bardziej pracochłonne niż wiązary a taniej Cię to nie wyjdzie. Stropu monolitycznego i tak sam nie zrobisz, nawet sam nie wymurujesz całych ścian no chyba ze chcesz to robić bardzo długo. Ścianę szczytową jak nie drewnianą to możesz zrobić z BK bo na pewno ograniczy mostek ale go nie zlikwiduje. Nie mówię nic o durszlaku tylko że jak nie idziesz w stronę domu pasywnego to nie ma sensu w niektórych przypadkach szczypać się mostkami bo i tak PC to zrekompensuje. Ja jestem zdania że jak jest możliwość to warto iść w stronę domu pasywnego bo można go zrobić taniej niż dom energooszczędny z CO i pompą ciepła. Ale to jest moje zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 12.03.2017 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2017 Ten projekt będzie podobny metrażowo i fajnie rozplanowany https://lipinscy.pl/projekt/carrara-iv oczywiście okna można zmniejszyć, trochę zmienić i niektóre wywalić. Odbije się to trochę za zapotrzebowaniu na ciepło ale trudno. Jest w nim tradycyjny fundament, dwa stropy monolityczne (gęstożebrowe) i tradycyjną więźbę. W tym projekcie ja bym zrobił ściany zew. z BK a wew. z silki skoro miałby to być tradycyjny fundament. Bloczki isomur są bardzo drogie i ich cena jest nieuzasadnionym wydatkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.