kaszpir007 24.03.2017 12:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2017 (edytowane) A co jak bedzie zanizone, a w rzeczywistosci wyniki będą duzo wyzsze? bo i z takimi przypadkami sie spotklałem Uważasz że dom 108m2 powierzchni całkowitej użytkowej , ocieplony 22cm grafitem 0,033 , w podłodze 30cm styropianu , w stropie będzie sądze minimum 30cm wełny lub celuzoy + wentylacja mechaniczna , duże przeszklenia ustawiony na poludnie , z rekuperaotrem będzie miał większe zapotrzebowanie niż 7KW ??? Chce głównie grzać w II tarfie , więc wolę dać delikatnie większą pompę ciepła ... Co do rozstawu rur sądzę że dam 20cm w pokojach i 10-15cm w łazienkach ... Jak w starym domu taki rostaw (a może i większy) daje radę , to w nowym raczej też Edytowane 24 Marca 2017 przez kaszpir007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 24.03.2017 12:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2017 Policzyłeś ile wychodzi u mnie? Połowa tego. Nawet, jak mi wychodzi zaniżone (a podstawiałem swoje dane do Build Deska i trzy razy sprawdziłem i poprawiałem znalezione błędy), to i tak Ty musisz mieć dużo zawyżone. Ograniczysz użycie grzałek - to poza tymi kilkoma/kilkunastoma dniami w roku będziesz płacił drożej i de facto wydasz na ogrzewanie więcej. Dobieraj moc sprężarki tak, żeby jak najdłużej pracowała przy optymalnym obciążeniu, a moc razem z grzałkami, żeby dała radę w największe mrozy. Ile to będzie, to jeszcze będzie zależało od tego, czy chcesz grzać głównie w tańszej strefie, czy cały czas. Chce grzać głównie w II taryfie ... Pompy są inwertowe i nie działają na zasadzie on/off a modulują cały czas moc ... Nie rozumie czemu pompa 9KW miała by być badziej pradożerna od wersji 7KW , oczywiście mowa o pracy z taką samą mocą .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
link2jack 24.03.2017 12:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2017 Nie rozumie czemu pompa 9KW miała by być badziej pradożerna od wersji 7KW , oczywiście mowa o pracy z taką samą mocą .. Jest jeszcze coś takiego jak sprawność... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ProStaś 24.03.2017 13:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2017 Co do rozstawu rur sądzę że dam 20cm w pokojach i 10-15cm w łazienkach ... No tak, to bez sensu. Albo liczysz (zlecasz liczenie) i dajesz tyle ile z owych wyliczeń wychodzi albo co 10 cm. Kombinowanie samemu na zasadzie porównania z innym domem może być IMO drogą w kłopoty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 24.03.2017 13:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2017 (edytowane) Ja mam rozstawy co 10cm w łazience, co 20 w sypialni i w salonie (w salonie jeszcze na szerokości metra co 15cm przy oknie tarasowym. Max temperaturę zasilania, jakà widziałem w tym sezonie, to 36C, ale kocioł mam ustawiony na grzanie w oknach czasowych, działa max 10h na dobę. Gdybym miał grzać 20h, to pewnie wystarczyłoby 31-32C . Myślę że każę zrobić podobnie jak u Ciebie czyli co 10cm w lazienkach a w reszcie domu co 20cm i to juz będzie ze sporym zapasem mocy .. Bo danie wszędzie co 10cm nie ma żadngo sensu ekonomicznego (dużo wiecej rur , dużo wiekzy rozdzielacz , większa skrzynka i być może potrzeba dodatkowje mocnej pompy aby dała radę rozruszać taką ilość rur) Obecnie w sporo gorzej ocieplony domu mam podłowkę co MIN 20cm (a myslę że może być co 20-25) i problemów brak a temp max jaka poszła w podłogę to chyba 34 stopnie ... U mnie raczej nie chcialbym aby nie było wiecej niż 35stopni ... Co do tych tabel to patrzyłem na stronie Kana i Rotha i niestety są dla mnie zbyt skomplikowane Kan przy temp. zasilania 45 stopni (niestety w bezpłatnej wersji programu nie mogę zmienić na 35stopni) wyliczył mi w łazinece co 25cm a w sypialni co 30cm ... Edytowane 24 Marca 2017 przez kaszpir007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 24.03.2017 13:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2017 To podaj, ile W/m2 masz w poszczególnych pomieszczeniach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 24.03.2017 13:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2017 (edytowane) U mnie rozstawy są od 10 cm do 30 a przepływy w zależności od pomieszczenia od 0,2 do 2,2 max. Wszystko działa jak należy. Na dzień dzisiejszy pompa chodzi 3,5 do 4 godzin na dobę a w domu 20 stopni, temperatura zasilania w/g krzywej -15/37 i 15/27. Przypomnę tylko że dom jeszcze nie zamieszkały. Edytowane 24 Marca 2017 przez plusfoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 24.03.2017 18:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2017 Nie rozumie czemu pompa 9KW miała by być badziej pradożerna od wersji 7KW , oczywiście mowa o pracy z taką samą mocą .. To przeanalizuj COP pomp w zalezności od obciążenia (przy tej samej temperaturze zasilania i na zewnątrz) http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=379155 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=379154 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 24.03.2017 19:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2017 To podaj, ile W/m2 masz w poszczególnych pomieszczeniach Sypialnia - 872W (13,26m2) Aneks do pracy z garderobą - 664W (9,12m2) Sypialnia 1 - 467W (10,06m2) Sypialnia 2 - 469W (10,08m2) Pokój dzienny z jadalnią - 1641W (25m2) Kuchnia - 1640W (11,16m2) Pralnia - 200W (3,12m2) Łazienka - 540W (5,52m2) łazienka 2 - 296W (2,95m2) Komunikacja - 500W (6,96m2) Kotłownia/Pom. gospodarcze - 341W (4,9m2) Wiatrołpa - 353W (3,53m2) Założenia:Wiatrołap-16stopni,pokoje 20stopni , łazienki - 24 stopnie Szczerze najbardziej skłaniam się by dać co 10cm w łazienkach a reszta co 15cm , może jedynie w wiatrołapie i kotłowni dać co 20cm , ale nie wiem czy ma to sens , czy jak już dać 10 albo 15cm ... Co do projektu to dla mnie trochę dziwny. Bo w części pomieszczeń jest podłogówka , w części grzejniki a w największej sypialni grzejnik kanałowy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NC_PC 24.03.2017 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2017 Jak robić podłogówkę to wszędzie co 10cm, taka szybciej akumuluje ciepło łatwiej nią sterować, a jak gdzieś grzeje się za bardzo to zawsze można przykręcić przepływ. i tyle. Można robić sobie projekty ale co dzięki nim macie zamiar lepiej zrobić? Wyjdzie taniej? nieDa się lepiej sterować niż przy rozłożeniu co 10cm? nieBędzie lepiej akumulować ciepło? nie nie widzę zalet rozkładania rzadziej niż co 10cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ironsmith 24.03.2017 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2017 kaszpir moim zdaniem źle podchodzisz do tematu to jaki rozstaw zależy od Tz, Tp i wykończenia podłogi i T pomieszczenia każdy producent systemów ogrzewania ma takie tabele ja korzystam z Kan-... i na twoim przykładzie łazienka 5,52m i 540W wg tabeli dla pomieszczenia z temperaturą 24stC i 35/25 Tz/Tp rozstaw co 10cm i płytki jako okładzina to 35W/m2 więc z 5,52m2x35W/m2 daje 193W wiec już widzisz że brakuje więc podnosisz tz i liczysz od nowa albo wstawiasz jeszcze ścienne lub drabinkę biorąc pod uwagę współczynnik korekcyjny dla Tz35 ale im wyższa Tz tym cop mniejszy kaizen ja z tych tabel nie widzę zależności cop od obciążenia, jeżeli taka miała by być to moim zdaniem przy jednej temperaturze np.-2 podane %obciążenie i wtedy cop, to co ta tabela pokazuje to moce osiągane dla rróżnych temp. zew i zasilania i odpowiednio copy, chyba że mnie oświecicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
link2jack 24.03.2017 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2017 Skoro są pomieszczenia gdzie wystarczy 20cm to w jakim celu dawać 10? Będzie taniej? Będzie. Łatwiej sterować? Łatwiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 24.03.2017 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2017 Sypialnia - 872W (13,26m2) Aneks do pracy z garderobą - 664W (9,12m2) Sypialnia 1 - 467W (10,06m2) Sypialnia 2 - 469W (10,08m2) Pokój dzienny z jadalnią - 1641W (25m2) Kuchnia - 1640W (11,16m2) Pralnia - 200W (3,12m2) Łazienka - 540W (5,52m2) łazienka 2 - 296W (2,95m2) Komunikacja - 500W (6,96m2) Kotłownia/Pom. gospodarcze - 341W (4,9m2) Wiatrołpa - 353W (3,53m2) Założenia:Wiatrołap-16stopni,pokoje 20stopni , łazienki - 24 stopnie ... To akurat możesz wywalić do kosza.... Kuchnia o obciążeniu 146W/m2 ? Chyba przed wstawieniem okna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 24.03.2017 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2017 To przeanalizuj COP pomp w zalezności od obciążenia (przy tej samej temperaturze zasilania i na zewnątrz) http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=379155 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=379154 No, widzę, że im mniejsze obciążenie, tym lepszy COP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 24.03.2017 21:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2017 nie widzę zalet rozkładania rzadziej niż co 10cm. Rozumiem takie podejście sprzedawcy, któremu zależy na sprzedaniu jak największej ilości towaru i usługi. A jakie zalety ma zbyt gęste rozłożenie rur? Jak zmniejszysz przepływ, to jak zapewnisz równomierne rozgrzanie podłogi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 24.03.2017 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2017 No, widzę, że im mniejsze obciążenie, tym lepszy COP To widzimy co innego. Zaznaczyłem sytuacje, gdzie dosyć dużo ciepła jest produkowane - CO w mrozy, i CWU w średnich warunkach. http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=384997 PC chodząca na maksymalnych obrotach jest częściej bliższa optimum, niż chodząca na minimum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 24.03.2017 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2017 (edytowane) CNC potrafisz zaskoczyć.Rozumiem że 2000m rurki kosztuje tyle samo co 1000, że rozdzielacz z 8 obiegami kosztuje tyle samo co z 15, rozłożenie 2000 m rurki kosztuje tyle samo co 1000 i.t.d. Nie wspomnę już o pompce która potem będzie najprawdopodobniej pracować na wyższych obrotach i wodzie której będzie 2 * więcej w obiegu i którą będzie trzeba grzać. Edytowane 24 Marca 2017 przez plusfoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Busters 24.03.2017 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2017 Jak robić podłogówkę to wszędzie co 10cm, taka szybciej akumuluje ciepło łatwiej nią sterować, a jak gdzieś grzeje się za bardzo to zawsze można przykręcić przepływ. i tyle. Można robić sobie projekty ale co dzięki nim macie zamiar lepiej zrobić? Wyjdzie taniej? nie Da się lepiej sterować niż przy rozłożeniu co 10cm? nie Będzie lepiej akumulować ciepło? nie nie widzę zalet rozkładania rzadziej niż co 10cm. Zacznij robic instalacje pompy bez bufora to zobaczysz zalety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 24.03.2017 22:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2017 kaszpir moim zdaniem źle podchodzisz do tematu to jaki rozstaw zależy od Tz, Tp i wykończenia podłogi i T pomieszczenia każdy producent systemów ogrzewania ma takie tabele ja korzystam z Kan-... i na twoim przykładzie łazienka 5,52m i 540W wg tabeli dla pomieszczenia z temperaturą 24stC i 35/25 Tz/Tp rozstaw co 10cm i płytki jako okładzina to 35W/m2 więc z 5,52m2x35W/m2 daje 193W wiec już widzisz że brakuje więc podnosisz tz i liczysz od nowa albo wstawiasz jeszcze ścienne lub drabinkę biorąc pod uwagę współczynnik korekcyjny dla Tz35 ale im wyższa Tz tym cop mniejszy To ja już tego nie rozumię ... Dom gorzej ocieplony , ze zwykłymi oknami i mam rozstaw rurek co 20cm (jak nie co 25cm) i nie mam problemu z ogrzewaniem i nie miałem przy max mrozach więcej niż 35 stopni w podłodze a już użytkuję podłogówkę 6 lat ... Nie rozumię jak to jest że nowym duuużo lepiej ocieplonym domu trzeba dać podłógówkę co 10cm aby zachować komfort i nie przekroczyć zasilania 35 stopni a przy starszym domu rozstaw 2-2,5 raza większy starczał ... Więc albo te wszystkie OZC są delikatnie mówiąc idiotyzmem albo robi się mooooocno na wyrost ??? Mam już mętlik w głowie. Hydraulik zaproponował co 10cm , bo mówi że obecnie tak kłaadzie , pompy też sprzedaje. Cena za usługę jest niezależna od "zagęszczenia" rur a płacę od m2 powierzchni ... Jedynie jak już to cena rur i większy rozdzielacz. Co instalator to inna "teoria" ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 24.03.2017 22:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2017 Pokaż mi dom w którym miało być 2000m rurek, a potem po zrobieniu projektu 1000m. Można zaoszczędzić tak ok 100 -200 m rury i może 2 -4 pętle. Ile na tym zaoszczędzisz? Nie muszę daleko szukać. Mam pięć pomieszczeń z rozstawem 30 cm. W sumie jest tam 6 obiegów a weszło tam ponad 400 metrów rury. Do tego kilka z rozstawem 20 cm jedno 15 i jedno 10. Razem rury niecały tysiąc. Ile wejdzie jak będzie wszędzie co 10? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.