ProStaś 25.03.2017 13:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2017 No cóż, mam od samego początku zaprojektowany dom pod OP. Projekt indywidualny i takie też projekty instalacji. Rozstaw rur co 10 cm. w całym domu (pod PC) i długo dyskutowałem ze swoim projektantem instalacji na ten temat. Wniosek: max. ilość wody w systemie, lepsza możliwość ewentualnego sterowania (dławienia przepływów), niższa temp. zasilania i większa odporność na błędy wykonawcze przy ociepleniu. Człowiek najpierw wiele lat instalował, teraz projektuje. Cóż przeboleję większą ilość rur (2,6 zł/m) i większy rozdzielacz. Skompensuję to sobie na robociźnie, której podejmę się sam (jak mi nie wyjdzie to będę krzyczał help ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 25.03.2017 17:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2017 (edytowane) Średnia roczna bliżej 7 - dlatego taką przyjąłem dla CWU. Bo CWU produkujemy tyle samo, przez cały rok. Ilość wyprodukowanego ciepła nie jest wprost proporcjonalna do czasu trwania danej temperatury. Im niższa, tym więcej ciepła/h trzeba wyprodukować a co za tym idzie w niskich temperaturach wytworzyć go trzeba znacznie więcej, niż by wyszło z proporcji czasu trwania mrozów do długości sezonu grzewczego. Dobra, krótko, bo już nie mogę. Dni z temperaturą -20C w ciągu ostatnich 3 lat było kilka/kilkanaście. W niektórych regionach kraju w ogóle Z temperaturami około 0C kilkaset. Ja wiem, że przy -20C trzeba wyprodukować wiecej energii, ale ta energia wyprodukowana w kilkanaście dni to marny procent tej, wyprodukowanej w pozostałe kilkaset. Teraz CWU Powiedz mi - widziałeś pompę, która "pykałaby sobie" produkując CWU na MINIMALNEJ mocy ? Może w duże upały, ale niei przy 7C Bo jakoś mając okazję być przy pracującej pompie wydawało mi sie, że rozkręca się solidnie. To chyba normalne, że sterownik dąży do uzupełnienia strat na CWU jak najszybciej... Poza tym - jak sam stwierdziłęś, nie można patreć na średnią temeraturą roku - bo w miesiącach zimowych na produkcję CWU zużywa się wiele więcej energii Edytowane 25 Marca 2017 przez fotohobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 25.03.2017 17:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2017 (edytowane) No właśnie a przy Twojej podłogówce o przepływie 0,93m3/h masz maksymalną moc oddawaną 5,1kW. A mógłbyś mieć 9kw bo tyle ma pompa, chyba że zwiększysz przepływ do 1,5m3/h. Nosz kurcze aż mnie wystraszyłeś tym co tu piszesz. Pobiegłem do sterownika i sprawdzam. A tam jak byk - pompa pracowała 4 godziny i niewiarygodne ale dała 37,4 w podłogę. Kurcze myślę sobie no to musiała zeżreć prądu a tu niespodzianka 5,15. w sumie w wersji H możesz podnieść deltę do 10st.C ale to niekorzystnie wpływa na sprawność. Ale powiedz mi w jakim celu skoro jest 5 i trzyma. Edytowane 25 Marca 2017 przez plusfoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NC_PC 25.03.2017 17:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2017 Nosz kurcze aż mnie wystraszyłeś tym co tu piszesz. Pobiegłem do sterownika i sprawdzam. A tam jak byk - pompa pracowała 4 godziny i niewiarygodne ale dała 37,4 w podłogę. Kurcze myślę sobie no to musiała zeżreć prądu a tu niespodzianka 5,15. Ale powiedz mi w jakim celu skoro jest 5 i trzyma. Jeżeli delty masz 5, a przepływ 0,93m3/h to wynik jest prosty. Jak masz 9kW to albo masz większy przepływ albo większą deltę. Matematyki nie oszukasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 25.03.2017 17:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2017 Jeszcze raz ponawiam zaproszenie. Sprawdzisz naocznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NC_PC 25.03.2017 18:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2017 Jeszcze raz ponawiam zaproszenie. Sprawdzisz naocznie. Hej, no ja Ci mówię jak zrobić żeby 2+2 było 4. jeżeli masz wynik 9,35 to masz jakąś zmienną inną niż podałeś. podałeś 15,5l/min i 5st.C delty. Daje to 0,930m3/h x 5st.C x 1,16 = 5,1kW chyba że się z tym nie zgadzasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 25.03.2017 18:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2017 Dni z temperaturą -20C w ciągu ostatnich 3 lat było kilka/kilkanaście. W niektórych regionach kraju w ogóle Pamiętasz, że dyskutujemy o IV strefie? Z temperaturami około 0C kilkaset. O, też fajny argument. Pamiętasz, że w tym subtopicu podważasz moje zdanie, że nie warto przewymiarowywać PC? To popatrz na tę tabelę jeszcze raz, i powiedz, jak w takie dni będzie pracowała przewymiarowana PC? http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=385059 Nawet przyjmijmy, że przy -20 Kaszpir potrzebuje tych 7kW żeby w środku było +20 (bardzo wątpię, ale dajmy fory większej PC). To w okolicach 0 dom potrzebuje 3,5kW. I powiedz mi jak się zachowa powyższa PC przez te kilkaset dni? Nominalnie ma 7,1kW. Przy -20 dostarczy 7,5kW. Ale chodząc na minimum gdy za oknem 0* wyprodukuje 8kW. Ponad 2x za dużo... To chyba normalne, że sterownik dąży do uzupełnienia strat na CWU jak najszybciej... Owszem, a powiedz mi, od czego zależy ilość ciepła, jaką może "łyknąć" zasobnik? Jaka musi być wężownica (konkret - nie "mała" czy "średnia" - jaką ma mieć powierzchnią i jaka dt), żeby nawet przy +2 na zewnątrz "przyjąć" ciepło produkowane przez powyższą PC chodząc na minimum? Dogrzewając już ostatnie stopnie ma 5kW a co dopiero grzejąc zimą wodę po kąpieli, gdzie przy +25* ma 8kW? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 25.03.2017 18:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2017 Hej, no ja Ci mówię jak zrobić żeby 2+2 było 4. jeżeli masz wynik 9,35 to masz jakąś zmienną inną niż podałeś. podałeś 15,5l/min i 5st.C delty. Daje to 0,930m3/h x 5st.C x 1,16 = 5,1kW chyba że się z tym nie zgadzasz. No to jeszcze raz ponawiam zaproszenie. Sam osobiście sprawdzisz ustawienia i pracę pompy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 25.03.2017 18:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2017 (edytowane) Pamiętasz, że dyskutujemy o IV strefie? O, też fajny argument. Pamiętasz, że w tym subtopicu podważasz moje zdanie, że nie warto przewymiarowywać PC? To popatrz na tę tabelę jeszcze raz, i powiedz, jak w takie dni będzie pracowała przewymiarowana PC? http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=385059 Nawet przyjmijmy, że przy -20 Kaszpir potrzebuje tych 7kW żeby w środku było +20 (bardzo wątpię, ale dajmy fory większej PC). To w okolicach 0 dom potrzebuje 3,5kW. I powiedz mi jak się zachowa powyższa PC przez te kilkaset dni? Nominalnie ma 7,1kW. Przy -20 dostarczy 7,5kW. Ale chodząc na minimum gdy za oknem 0* wyprodukuje 8kW. Ponad 2x za dużo... No, widzę, że przy 2C COP przy zasilaniu 35C rośnie wraz ze spadkiem obciążenia. Bardzo dobra informacja Ty wiesz, że ta pompa LG 7kW przy -7C ma wydajność 5,7kW ? Na CWU pewnie jakieś porażające 4,5kW... To ile będzie miała przy -20 ? 4 kW ? A na CWU ? Będzie grzała zasobnik 3h ? Czyli z taniej taryfy (jeśli będzie stosowana) nici... Jeśli z uwagi na to, że będzie za słaba włączą się grzałki, to już w ogóle Twoją radę można schować głęboko w ....... I ta pompa ma inwenter - modulacja pewnie 30-100%, przynajmniej tyle ma Panas Więc jak będzie cieplej, to nie wyprodukue więcej energii Owszem, a powiedz mi, od czego zależy ilość ciepła, jaką może "łyknąć" zasobnik? Jaka musi być wężownica (konkret - nie "mała" czy "średnia" - jaką ma mieć powierzchnią i jaka dt) Wężownica dobrana mocą do mocy pompy. I oczywiście, że ostatni etap dogrzewania odbywa się z mocą minimalną, ale pierwszy (i to ten, kiedy pompa pobiera i produkuję procentowo więcej energii) na mocy maksymalnej, więc znó Twój argument jest nietrafiony.... Daj już spokój... Edytowane 25 Marca 2017 przez fotohobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oberwatorPC 25.03.2017 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2017 Dajcie spokój. Są 3 możliwości kim jest Kaizen:1. Farbowany lis2. Ma w czymś interes3. Nie ma co robić i myśli że coś wie.Wiedzy on nie ma, wszystkim wmawia że źle i drogo, jego najtańsze jest najlepsze.Przez 1,5 m-ca przeszło 1300 postów - bez wartości po co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 25.03.2017 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2017 Dajcie spokój. Są 3 możliwości kim jest Kaizen: 1. Farbowany lis 2. Ma w czymś interes 3. Nie ma co robić i myśli że coś wie. Wiedzy on nie ma, wszystkim wmawia że źle i drogo, jego najtańsze jest najlepsze. Przez 1,5 m-ca przeszło 1300 postów - bez wartości po co? Obstawiam 3... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 25.03.2017 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2017 Wężownica dobrana mocą do mocy pompy. I oczywiście, że ostatni etap dogrzewania odbywa się z mocą minimalną, ale pierwszy (i to ten, kiedy pompa pobiera i produkuję procentowo więcej energii) na mocy maksymalnej, więc znó Twój argument jest nietrafiony.... Tak myślałem, że wypowiadasz się, a nie potrafisz odpowiedzieć na podstawowe pytanie inaczej niż wymijająco. Jaka musi być wężownica (konkret - nie "mała" czy "średnia" - jaką ma mieć powierzchnią i jaka dt), żeby nawet przy +2 na zewnątrz "przyjąć" ciepło produkowane przez powyższą PC chodząc na minimum? Dogrzewając już ostatnie stopnie ma 5kW a co dopiero grzejąc zimą wodę po kąpieli, gdzie przy +25* ma 8kW? EOT z mojej strony, bo nie lubię dyskusji co schodzą ad personam a merytorycznych argumentów i odpowiedzi na konkretne pytania interlokutorzy nie potrafią udzielić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maly1115 25.03.2017 22:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2017 Proszę mi wytłumaczcie jak to jest podłogówka parter dwa rozdzielacze petle rózne długosci a przepływy na rozdzielaczu w kotłowni 3,na drugim jakies 7m dalej ok.2.5. na kazdym rozdzielaczu równe przeplywy choć rózne dł. petli.Na DZ choć 3 sekcje równe po 200m to na rotametrach różne przepływy,aby wyrownać jedna sekcja zdławiona do połowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 25.03.2017 22:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2017 Pamiętasz, że dyskutujemy o IV strefie? Muszę odebrac od KB dokumenty , bo zdaje mi sie że dokumentacj od adaptacji był też poprawiony OCZ i tam były zupełnie inne wyniki ... W projekcie są wyliczenia na strefy IV a z tego co widzę jestem w strefie III . Co do rozstawu rur to rozmawiałem z hydraulikiem i jestem raczej zdecydowany dać w pokojach rozstaw co 15cm , w łazienkach co 10cm. I chyba na tym poprzestanę. Dzięki temu w łazienkach powionno być cieplej niż w reszcie domu a chyba o to chodzi ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 26.03.2017 05:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2017 (edytowane) Nie mam pompy ciepła tylko ekogroch w całym domu mam rozstaw co 10cm kręcone w ślimaka nieważne czy kuchnia, sypialnia i kibelek. i jest ok. Nigdy nawet tego nie regulowałem jedna pompa na parter druga na piętro przepływy ok 1,5 litra sterowniki pokojowe(piętrowe). W największe mrozy (-16)to tz dla parteru miałem ok 32-33*C dla piętra 38*C (podejrzewam że rozbieżność ze względu na pokrycie podłogi) nie działa to na zasadzie krzywej tylko ręcznie otwartego zaworu 4d. Powoduje to wraz z dogrzewaniem pięter powolny wzrost tz. Edytowane 26 Marca 2017 przez kulibob Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 26.03.2017 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2017 (edytowane) Tak myślałem, że wypowiadasz się, a nie potrafisz odpowiedzieć na podstawowe pytanie inaczej niż wymijająco. EOT z mojej strony, bo nie lubię dyskusji co schodzą ad personam a merytorycznych argumentów i odpowiedzi na konkretne pytania interlokutorzy nie potrafią udzielić. Podstawowe zagadnienie dotyczyło CO i wydajnośći w grzaniu i wyjaśniłęm, DLACZEGO kupno modelu o 2kW mocniejszego o 900zł droższego będzie miało POZYTYWNE skutki dla rachunków w tym domu A zasobnik - no coż, myślałem,że przy obecnym wyborze jego dobór dla pompy 7kW nie będzie dla Ciebie problemem jego proszę, taki wystarczy: https://galmet.com.pl/pl/produkt/maxi, pojemność 250. Mocy wymiennika wystarczy, żeby pompa wystartowała i przekazała większośc energi na pełnym obciążeniu, co pokazuje wartość Twojej teorii... Reasumując, na miejscu autora wątku mając do wyboru pompy LG 7 i 9kW ,wybrałbym większą, rozstaw rur wg obciążenie pomieszczeń 10-15-20cm Edytowane 26 Marca 2017 przez fotohobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 26.03.2017 08:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2017 (edytowane) Podstawowe zagadnienie dotyczyło CO i wydajnośći w grzaniu i wyjaśniłęm, DLACZEGO kupno modelu o 2kW mocniejszego o 900zł droższego będzie miało POZYTYWNE skutki dla rachunków w tym domu Budowałem po to z silikatów , daje dobre ocieplenie jest płyta fundamentowa , po to aby wykorzystać akumulację ciepła i grzać w II taryfie. Jeszcze nie tam nie mieszkam a już mam taryfę G12w. Różnica w cenie pompy to niecale chyba 1000zł pomiędzy pompą 7KW a 9KW. Pompa 7KW nie zapewni takiej mocy przy mrozach i to nawet nie tych najbardziej "srogich" a jest jeszcze sprawa CWU.. Chciałbym aby pompa działała tylko w taniej taryfie czyli od 13.00-15.00 i od 22.00 do 6.00 , ale oczywiście jak lekko wejdzie z drogą tarfyfę to też tragedii nie będzie. Czy ktoś może zobaczyć czy jest szansa aby wykonac tutaj instalację na 12 obwodach ? Chciałbym kupić rury PERT Capricorna jak i rozdzielacz 12obiegowy Caprocicorna i nie wiem czy uda się wykonac instalację na 12 pętlach Rozstaw : 10cm w łazienkach , pokoje co 15cm. Edytowane 26 Marca 2017 przez kaszpir007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pratchawiec 26.03.2017 11:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2017 Budowałem po to z silikatów , daje dobre ocieplenie jest płyta fundamentowa , po to aby wykorzystać akumulację ciepła i grzać w II taryfie. Jeszcze nie tam nie mieszkam a już mam taryfę G12w. Różnica w cenie pompy to niecale chyba 1000zł pomiędzy pompą 7KW a 9KW. Pompa 7KW nie zapewni takiej mocy przy mrozach i to nawet nie tych najbardziej "srogich" a jest jeszcze sprawa CWU.. Chciałbym aby pompa działała tylko w taniej taryfie czyli od 13.00-15.00 i od 22.00 do 6.00 , ale oczywiście jak lekko wejdzie z drogą tarfyfę to też tragedii nie będzie. Czy ktoś może zobaczyć czy jest szansa aby wykonac tutaj instalację na 12 obwodach ? Chciałbym kupić rury PERT Capricorna jak i rozdzielacz 12obiegowy Caprocicorna i nie wiem czy uda się wykonac instalację na 12 pętlach [ATTACH=CONFIG]385103[/ATTACH] Rozstaw : 10cm w łazienkach , pokoje co 15cm. Witam Mam 142 m2 pow. użytkowej, 138 grzanej. Dom podobnie ocieplony. OZC i projekt podłogówki robiłem sam - ręcznie, bez żadnych kalkulatorów i programów komputerowych. Wyszło mi 9 pętli, łącznie 760 metrów rury fi 18 od KANa. Temperatura zasilania podłogówki, tej zimy przy - 20* nie przekroczyła 34*. Temperatura w domu wyrównana - nie niższa niż 22,2* ( sypialnia o 1 mniej - zaplanowane) Obiegówka pobiera 62 W przy przepływie nominalnym 1540 l/h. Rozstawy pętli zróżnicowane, 10 cm łazienki, reszta 15-20 (z przewagą 20) "kotłownia" ok.40. Wszystkie rotametry od początku odkręcone na max - nie wymagały jakiejkolwiek regulacji. Brak bufora, sprzęgła itp. podobnych wynalazków. Od 3 sezonów działa to wszystko perfekcyjnie. Zgodnie z obliczeniami (niezbyt skomplikowanymi, niezależnie do tego co w temacie pisze Asolt) a przede wszystkim oczekiwaniami co do komfortu cieplnego. Jeśli nie chce Ci się samemu tego policzyć, zleć projekt choćby Asoltowi, nalegając by zrobił projekt na rurkach 18 lub 17 mm oraz by nie upierał się, że nie wolno (nie można) jedną pętlą zasilać dwóch pomieszczeń. Dobiegi też grzeją. W twoim planie domu aż się prosi by postulat ten, bez żadnych strat czy kompromisów zrealizować. Według moich szacunków twój dom da się w prosty i efektywny sposób grzać co najwyżej 8 pętlami, Łączna długość pętli z dobiegami nie powinna wyjść dłuższa niż 700 m,a pewnie istotnie mniej. Pozdrawiam Pratchawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Busters 26.03.2017 11:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2017 Nie wiem po co ten temat jak i tak robisz po swojemu. Jak planujesz wykonczyc podloge w przyszlosci w poszcsgolnych pomieszczeniach? Odnosnie ilosci obwodow.. planujesz drabinki w lazienkach? Jaka dlugosc petli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 26.03.2017 17:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2017 Nie wiem po co ten temat jak i tak robisz po swojemu. Jak planujesz wykonczyc podloge w przyszlosci w poszcsgolnych pomieszczeniach? Odnosnie ilosci obwodow.. planujesz drabinki w lazienkach? Jaka dlugosc petli? Przecież nie chcę robić wszędzie co 10cm a jedynie tyle w łazienkach a w reszcie po 15cm. Myślałem aby dać w kotłowni i wiatropłapie co 20cm , ale nie wiem czy to ma jakiś sens ... Więc jak widać zmieniło się sporo , bo nie będzie wszędzie co 10cm. Nie bedzie żadnych drabinek w łazienkach ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.