artpelc 24.03.2019 23:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2019 Brinkmann nie zrobi kabli w płycie i nie pozwoli komus w ich płycie też - temat próbowałem przepchnąć jakies pół roku temu. Dla nich to ciągle zbyt mało sprawdzone / rozpowszechnione wykonanie. artpelc - czemu tak bardzo chesz w dolnym zbrojeniu - szczególnie że masz tradycyjną płytę ? Jesli Ci cos kiedys sie popsuje to nie dokopiesz sie do tej dolnej siatki. Ja bym kładł na górnej. I tak akumulacja całą płytą. Może sie co prawda dlużej nagrzewac z dolnej siatki, ale to chyba niewielkie opóźnienie. Robię szkielet ściany wewnętrzne mocowwane na kotwy wiercone do płyty i trochę się boję żeby nie nawiercili kabla grzewczego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dpo 25.03.2019 10:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2019 Robię szkielet ściany wewnętrzne mocowwane na kotwy wiercone do płyty i trochę się boję żeby nie nawiercili kabla grzewczego To nie dawaj po całosci tylko tam gdzie nie ma scian - dużo ich masz, że to będzie problem przy układaniu ? Jak robisz sam to nie spierdzielisz i wymierzysz, a jak ludzie to trzeba przemysleć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dpo 25.03.2019 10:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2019 No to nie rozumiem podejścia. na szybko nie znajdę, ale jak ci zależy na ich argumentacji to odgrzebie maila i wkleje. Cos tam było, że od producentów kabli nie mają gwarancji czy to dobrze zadziała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piter719 26.03.2019 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2019 Kable mam te 1,8mm.A tych pozostałych rzeczach to nie wiem. O termostacie czytałem i wygląda ok, mam mieć możliwość sterowania albo samą temp podłogi lub temp w pokoju lub wspólnie. nie rozumiem tej hisetrezy. Kojarzy mi się bardziej z PC, przecież tu nie mam temp zasilania i powrotu. A co do gwarancji to mam być 10 lat bez względu na to kro zamontuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 27.03.2019 03:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2019 (edytowane) Kable mam te 1,8mm. Zobacz, jak wygląda kładzenie wylewki. Ja bym się na te włosy nie odważył. O termostacie czytałem i wygląda ok, mam mieć możliwość sterowania albo samą temp podłogi lub temp w pokoju lub wspólnie. nie rozumiem tej hisetrezy. Problemem przy grzaniu wylewki jest histereza. Jak masz +-0,5* to jak ustawisz temperaturę podłogi na 23* to zaczyna grzać jak temperatura spadnie do 22,5 a kończy jak wzrośnie do 23,5. To za dużo przy grzaniu wylewki. A co do gwarancji to mam być 10 lat bez względu na to kro zamontuje Weź to na piśmie (znaczy niech to będzie jasno napisane w karcie gwarancyjnej). Edytowane 27 Marca 2019 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piter719 27.03.2019 21:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2019 Źle Ci napisałem bo te 1,8 to do kleju, a ja mam te WIS i one mają 6mm średncy,A o histerezę regulatora zapytam.Dzięki za uwagi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 27.03.2019 22:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2019 Źle Ci napisałem bo te 1,8 to do kleju, a ja mam te WIS i one mają 6mm średncy, Czyli mają 20W/m i planujesz o wiele za duży rozstaw, jak już pisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vvvv 28.03.2019 09:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2019 Zobacz, jak wygląda kładzenie wylewki. Ja bym się na te włosy nie odważył. Problemem przy grzaniu wylewki jest histereza. Jak masz +-0,5* to jak ustawisz temperaturę podłogi na 23* to zaczyna grzać jak temperatura spadnie do 22,5 a kończy jak wzrośnie do 23,5. To za dużo przy grzaniu wylewki. Weź to na piśmie (znaczy niech to będzie jasno napisane w karcie gwarancyjnej). Kaizen jakich termometrów używasz do swojego sterowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Deflorator 28.03.2019 09:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2019 Pewnie takich z alli, bo po co przepłacac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 28.03.2019 10:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2019 (edytowane) Kaizen jakich termometrów używasz do swojego sterowania? Teraz nie używam. Docelowo będą ds18b20 (znaczy są już w wylewce, ale muszę to pospinać) + RPi. Chciałem do dodatkowych kabli w łazienkach (w warstwie kleju) dać takie termostaty. Ale w końcu zrezygnowałem z dodatkowych kabli. O standardowych termostach była dyskusja wcześniej. Edytowane 28 Marca 2019 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piter719 28.03.2019 18:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2019 Czyli mają 20W/m i planujesz o wiele za duży rozstaw, jak już pisałem. Nie wiem czy za duży rozstaw, ponieważ wg projektu wychodzi mi rozstaw ok 15 cm. A wg projektu domu to zapotrzebowanie domu na ogrzewanie to 37,7kw/m2. Mam nadzieję, że da radę, tym bardziej mam lepiej ocieplone ściany i przede wszystkim to nie mam żadnych kominów, a w projekcie były dwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 28.03.2019 18:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2019 Nie wiem czy za duży rozstaw, ponieważ wg projektu wychodzi mi rozstaw ok 15 cm. A wg projektu domu to zapotrzebowanie domu na ogrzewanie to 37,7kw/m2. Wrzuć ten projekt. Coś się nie zgadza. 6600w/80m2=82,5W/m2 82,5W/m2 / 20w/m=4,125m kabla/m2 Czyli dokladnie wychodzi kabel ŚREDNIO co 24,24cm. Gdybyś miał co 15cm to miałbyś 6,67mb/m2 * 80m2=533mb kabla x20W/mb=10,66kW a nie 6,6kW A jeżeli nie dajesz kabli w całej wylewce, to prosisz się o naprężenia, wygięcia, pękniecia, odpadanie wylewki i płytek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piter719 28.03.2019 21:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2019 Przecież nie wolno dawać kabli pod stałą zabudowę, typu szafki, wanny, szafy wnękowe w stałej zabudowie czy tu gdzie będzie stało łożko i to bezpośrednio na ziemi. to to wszystko odliczając wyszło właśnie ok 80w/m2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 28.03.2019 21:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2019 Przecież nie wolno dawać kabli pod stałą zabudowę, typu szafki, wanny, szafy wnękowe w stałej zabudowie czy tu gdzie będzie stało łożko i to bezpośrednio na ziemi. to to wszystko odliczając wyszło właśnie ok 80w/m2 Czemu nie wolno? IMO wręcz przeciwnie. Jak nie dasz po całości, to będą naprężenia pomiędzy rozgrzaną częścią i zimna i ryzyko pękania. Sporo tej zabudowy planujesz. Ponad 30m2, żeby reszta co 15cm dała 6,6kW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rysiek83 29.03.2019 11:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2019 Czemu nie wolno? IMO wręcz przeciwnie. Jak nie dasz po całości, to będą naprężenia pomiędzy rozgrzaną częścią i zimna i ryzyko pękania. Sporo tej zabudowy planujesz. Ponad 30m2, żeby reszta co 15cm dała 6,6kW. Chyba coś pomieszałeś. Przecież instrukcja wyraźnie mówi by omijać stałą zabudowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 29.03.2019 20:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2019 Chyba coś pomieszałeś. Przecież instrukcja wyraźnie mówi by omijać stałą zabudowe. Nawet jak chcesz się stosować do tak przestarzałych wytycznych, jak w kompendium Devi (o czym pisałem w pierwszym poście tego wątku): http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=428612 To nic w nich nie znalazłem o łóżkach. No i naprawde w 80m2 domu masz 30m2 stałej zabudowy? Teraz realia są inne. I omijanie IMO nie ma sensu. Pod wanną czy prysznicem to wręcz wskazane zagęszczenie, żeby było cieplej. Kto to w ogóle wymyślił, żeby to omijać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kroles 29.03.2019 21:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2019 Kaizen problem z kablami pod stałą zabudową jest dokłądnie taki sam, jak z ich brakiem. Masz kable wszędzie?Jeśli po całości grzejesz z taką samą mocą, to pod meblami nie ma jak odebrać ciepła i wylewka nagrzewa się bardziej, niż ta nieprzykryta. Zaczynają się naprężenia, pęknięcia i tak dalej. Nie dasz kabli pod zabudową?Jeśli nie grzejesz pod stałą zabudową to wylewka jest tam zimniejsza, i tak samo naprężenia, pęknięcia itd. Przy normalnie zaizolowanym domu, temperatura niegrzanej podłogi nie powinna spadać poniżej 18-19 stopni. To daje około 10 stopni różnicy między grzaną i niegrzaną podłogą. Nie mierzyłem, jak nagrzeje się podłoga pod zabudową, może ktoś zmierzył? Wtedy można by się pokusić, żeby określić, co bezpieczniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 29.03.2019 21:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2019 (edytowane) Przy normalnie zaizolowanym domu, temperatura niegrzanej podłogi nie powinna spadać poniżej 18-19 stopni. To daje około 10 stopni różnicy między grzaną i niegrzaną podłogą. . Skąd masz takie dane? Wlasne pomiary, opracowania naukowe czy tez przypuszczenia i gdybania? Temperatura podłogi ok 28-29 oC w zaleznosci od temperatury zewnetrznej to ok 23-26 oC temperatury wewnątrz. Chyba mało kto ma takie temperatury, ja w projektach takie temperatury zadane mam kilku % przypadków. Edytowane 29 Marca 2019 przez asolt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 29.03.2019 22:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2019 (edytowane) Masz kable wszędzie? Niestety, nie. Nie mam pod wanną, pod odpływem liniowym (to akurat nie do przeskoczenia) i pod szafkami w kuchni. Jeśli po całości grzejesz z taką samą mocą, to pod meblami nie ma jak odebrać ciepła Czemu nie ma jak odebrać ciepła? Że kable nie nagrzeją wanny? Czy wnętrza szafy? A jak ogrzeją, to ciepło oddadzą. Pod tym kątem to wiekszym zagrożeniem od wanny czy szafek kuchennych na nóżkach jest postawione na podłodze pudełko, rzucony ręcznik czy plecak. Nie mierzyłem, jak nagrzeje się podłoga pod zabudową, może ktoś zmierzył? Wtedy można by się pokusić, żeby określić, co bezpieczniejsze. Ogrzewanie włączone o 22:05, wyłączone o 22:40, zdjęcie zrobione o 23:01. Po środku prowadnica drzwi przesuwnych szafy wnękowej (drzwi otwarte chwilę przed zrobieniem zdjęcia). Zgadnij, która strona jest wewnątrz szafy. http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=428614 Edytowane 29 Marca 2019 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kroles 29.03.2019 22:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2019 Skąd masz takie dane? Wlasne pomiary, opracowania naukowe czy tez przypuszczenia i gdybania? Własne pomiary, w kątach u mnie podłogi mają min. 17-18 stopni zimą. Myślę, że jak ktoś się decyduje na kable, to raczej ma dobre ociepenie i będzie podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.