hipodrom 05.01.2021 12:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2021 Są, np. Raychem T2Red Nie mogę znaleźć takiego info: https://www.interex-katowice.pl/pdf/Karta_katalogowa_t2_red_raychem_new.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 05.01.2021 12:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2021 Są, np. Raychem T2Red Wg instrukcji "Samoregulujące przewody grzejne T2Red można układać w cienkiej warstwą wypełniającej na istniejącym podłożu. " Czyli nie są do jastrychu. Samoregulacja to się nadaje do zabezpieczania rynien czy rur - do grzania domu lepiej mieć kontrolę nad czasem i mocą grzania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olo911 07.01.2021 07:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2021 Wg instrukcji "Samoregulujące przewody grzejne T2Red można układać w cienkiej warstwą wypełniającej na istniejącym podłożu. " Czyli nie są do jastrychu. Można układać w cienkiej warstwie, bo mają 8mm wysokości. Co nie oznacza, że nie nadaje się do jastrychu. https://www.samm.com/userfiles/product_files_shared/Heating/ElectricUndefloorHeating/Handbook_for_Confortable_Warm_Floors.pdf Strona 11. W nowych instalacjach może być w jastrychu do 50mm. U siebie mam w 50mm anhydrytu i działa rewelacyjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 07.01.2021 08:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2021 U siebie mam w 50mm anhydrytu i działa rewelacyjnie. Dalej drążymy temat, że są kable grzewcze, które można puszczać przez dylatacje w peszlu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olo911 07.01.2021 08:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2021 Dalej drążymy temat, że są kable grzewcze, które można puszczać przez dylatacje w peszlu? Myślałem, że rozmawiamy o kablach grzewczych samoregulujących, które można wsadzić do jastrychu, ale widzę zmianę tematu. Z T2Red w peszlu nie ma problemu, bo on nie ma kabla zasilającego, co oznacza, że z podłogi wychodzi np. przez peszel do sterownika. Łączy się go ze sterownikiem bezpośrednio. Nie ma tu się co przepalić, bo jak sama nazwa wskazuje jest "samoregulujący" i po prostu im ma większą temperaturę tym mniej grzeje. Mam też kable o stałej mocy i te owszem maja 3m tzw. "cold cable", czyli po prostu zasilającego. W ich przypadku części grzewczej faktycznie nie można puszczać w "pustej przestrzeni". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
busz 16.01.2021 13:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2021 (edytowane) Cześć, chciałbym prosić o pomoc w rozplanowaniu ogrzewania elektrycznego w domu jak na rysunku: Na razie wymyśliłem, aby na całym parterze (włącznie z garażem) położyć maty grzewcze, ponieważ chcę wykorzystać akumulację ciepła w posadzce. Dodatkowo obawiam się trochę położenia folii pod panele z uwagi na możliwe narażenie jej na wodę np. zimą. Na górze planuję położyć matę jedynie w łazience a w pozostałych pokojach folie grzewcze pod panele. Na parterze planuję posadzkę grubości 9-10cm, na poddaszu 5-6, ale może warto ją zwiększyć do 9-10, żeby korzystać z akumulacji tak samo jak na parterze? Co myślicie o takim rozwiązaniu? Ma sens, czy lepiej zdecydować się na co innego. Dodam jedynie, że ogrzewanie musi być elektryczne. przegrody: podłoga parteru: (jeszcze nie jest wykonana) 12 cm EPS 100 U=0.031 beton 10 cm panele winylowe / laminowane [*]podłoga poddasza: (jeszcze nie jest wykonana) 5 cm EPS 100 U=0.033 beton 5-6 cm panele winylowe / laminowane [*]ściany parteru i poddasza: (wykonane) 15 cm styropianu U=0.031 ytong forte plus [*]dach: (jeszcze nie ocieplony) blachodachówka 18cm wełny U=0.033 (między krokwiami) 12cm wełny U=0.033 (pod krokwiami) [*]pozostałe: (wykonane) okna garażowe: U=1.0, reszta=0.9 drzwi: U=0.85 brama garażowa: U nie pamiętam (segmentowa, panele o grubości 40mm) Edytowane 16 Stycznia 2021 przez busz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kroles 16.01.2021 17:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2021 Jak posadzki jeszcze nie wylane, to kładłbym wszędzie kable w wylewce, nie maty. Są tańsze, "pancerne" i lepiej wykorzystają akumulację.5-6cm posadzki to trochę mało, trzeba by ją zbroić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
busz 16.01.2021 20:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2021 Dzięki za odpowiedź. Tak jak wspominałem - na górze mogę spokojnie zrobić 9-10cm wylewki pod akumulację, a skoro mogę, to chyba warto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 17.01.2021 08:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2021 Myślałem, że rozmawiamy o kablach grzewczych samoregulujących, które można wsadzić do jastrychu, ale widzę zmianę tematu. Tematem jest puszczanie kabla grzewczego przez dylatację. Samoregulujące miały być na to rozwiązaniem. A skoro nie nadają się do wylewek wymagających dylatacji to nie są rozwiązaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swierol 17.01.2021 09:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2021 Cześć, chciałbym prosić o pomoc w rozplanowaniu ogrzewania elektrycznego w domu jak na rysunku: Na razie wymyśliłem, aby na całym parterze (włącznie z garażem) położyć maty grzewcze, ponieważ chcę wykorzystać akumulację ciepła w posadzce. Dodatkowo obawiam się trochę położenia folii pod panele z uwagi na możliwe narażenie jej na wodę np. zimą. Na górze planuję położyć matę jedynie w łazience a w pozostałych pokojach folie grzewcze pod panele. Na parterze planuję posadzkę grubości 9-10cm, na poddaszu 5-6, ale może warto ją zwiększyć do 9-10, żeby korzystać z akumulacji tak samo jak na parterze? Co myślicie o takim rozwiązaniu? Ma sens, czy lepiej zdecydować się na co innego. Dodam jedynie, że ogrzewanie musi być elektryczne. przegrody: podłoga parteru: (jeszcze nie jest wykonana) 12 cm EPS 100 U=0.031 beton 10 cm panele winylowe / laminowane [*]podłoga poddasza: (jeszcze nie jest wykonana) 5 cm EPS 100 U=0.033 beton 5-6 cm panele winylowe / laminowane [*]ściany parteru i poddasza: (wykonane) 15 cm styropianu U=0.031 ytong forte plus [*]dach: (jeszcze nie ocieplony) blachodachówka 18cm wełny U=0.033 (między krokwiami) 12cm wełny U=0.033 (pod krokwiami) [*]pozostałe: (wykonane) okna garażowe: U=1.0, reszta=0.9 drzwi: U=0.85 brama garażowa: U nie pamiętam (segmentowa, panele o grubości 40mm) Kolego żebyśmy mieli jasność. Piszesz o matach grzewczych i o akumulacji. Maty bardziej się nadają bezpośrednio pod płytki (w warstwie kleju) Wtedy akumulacja będzie nie wielka. Folie grzewcze np. woodtec czy woodtech z Elektry to rozwiązanie ogrzewania bezpośredniego pod panale ale nie winylowe. Tak jak pisał kolega wyżej. Jak chcesz akumulować ciepło to wszędzie przewody grzewczy w wylewce. Da się zwiększyć jeszcze grubość izolacji podłogi na parterze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
busz 17.01.2021 13:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2021 (edytowane) Kolego żebyśmy mieli jasność. Piszesz o matach grzewczych i o akumulacji. Maty bardziej się nadają bezpośrednio pod płytki (w warstwie kleju) Wtedy akumulacja będzie nie wielka. Folie grzewcze np. woodtec czy woodtech z Elektry to rozwiązanie ogrzewania bezpośredniego pod panale ale nie winylowe. Dzięki za info. Do tej pory zakładałem ciągle maty pod wylewkę, ale masz rację, że potrzebne będą kable. Tak jak pisał kolega wyżej. Jak chcesz akumulować ciepło to wszędzie przewody grzewczy w wylewce. Da się zwiększyć jeszcze grubość izolacji podłogi na parterze?Ze zwiększeniem grubości izolacji będzie ciężko (dlatego wybrałem styropian o U 0.031). Od obecnej warstwy betonu do dolnej krawędzi drzwi tarasowych mam 23.5 - 24cm cm więc myślę zrobić 12cm styropianu + 9cm betonu + 2cm na posadzkę. Myślę czy nie zaszaleć i nie skusić się na płyty pir, tylko najpierw muszę policzyć rożnicę w kosztach. Edytowane 17 Stycznia 2021 przez busz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olo911 18.01.2021 09:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2021 Tematem jest puszczanie kabla grzewczego przez dylatację. Samoregulujące miały być na to rozwiązaniem. A skoro nie nadają się do wylewek wymagających dylatacji to nie są rozwiązaniem. Ale gdzie masz napisane, że się nie nadają? Wyraźnie napisałem, że kabel samoregulujący T2Red przechodzi peszlem bezpośrednio do sterownika, więc jest to podobna sytuacja jak w dylatacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hipodrom 18.01.2021 09:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2021 (edytowane) Chciałbym podpytać jak robicie z dylatacjami. Wg kompendium DEVI: należy dylatować: miejsca o gwałtownej zmianie szerokości powierzchni, przejścia przez otwory drzwiowe, linie podziału powierzchni o różnych wykończeniach podłogi (posadzka kamienna – wykładzina dywanowa, posadzka kamienna – podłoga panelowa). Czyli każde pomieszczenie powinno mieć dylatację pod otworem drzwiowym. Czy na prawdę tak robicie? Osobny obwód nawet do ubikacji, do wiatrołapu, do garderoby (czyli do pomieszczeń gdzie wejdzie serio mało kabla - mała pow. pomieszczenia i stała zabudowa). Takie podejście to spore koszta - sterowanie, osobne kable, etc. Czy przymknąć oko na ten punkt, a sugerować się pozostałymi zaleceniami devi - max 40mkw i 8m Edytowane 18 Stycznia 2021 przez hipodrom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 18.01.2021 12:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2021 Ale gdzie masz napisane, że się nie nadają? Strona 11. W nowych instalacjach może być w jastrychu do 50mm. Dylatacji wymagają wylewki betonowe, a te przy podłogówce muszą być grubsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 18.01.2021 12:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2021 Czyli każde pomieszczenie powinno mieć dylatację pod otworem drzwiowym. Czy na prawdę tak robicie? Osobny obwód nawet do ubikacji, do wiatrołapu, do garderoby (czyli do pomieszczeń gdzie wejdzie serio mało kabla - mała pow. pomieszczenia i stała zabudowa). Dylatacje -tak. Osobne kable - tak. Osobne sterowniki i obwody - nie. Dla przykładu wiatrołap, korytarz i taki kawałek salonu/przedpokój pomiedzy nimi mam zdylatowane, trzy osobne krótkie kable podpięte do jednego obwodu. W salonie cztery kable (podzielona wylewka przez środek w obydwu kierunkach) podłączone po dwa do dwóch obwodów. Owszem, dłuższy kabel wychodzi nieco taniej za metr - ale nie jest to jakaś ogromna różnica (ale bywają też wyjątki od tej zasady) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hipodrom 18.01.2021 13:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2021 (edytowane) Dzięki! ma to sens Wtedy faktycznie ten kabel zasilający sobie przelatuje przez dylatację, spotykając się z innymi zasilającymi oraz jakimś czujnikiem temperatury w puszce i wszystko jest ok. Czy taki kabel zasilający może lecieć przez ścianę działową? Można by zrobić duży otwór gdyby coś osiadło - a dziura i tak się schowa w warstwie wylewki... Połączyłbym dwie łazienki które mają wspólną ścianę i dał wspólny obwód. Przebiłbym jedynie dwa razy dylatacje obwodową, ale to chyba nie jest problem. Edit: bezsensu, przecież mogę się wbić w puszkę "od tyłu" i po kłopocie Edytowane 18 Stycznia 2021 przez hipodrom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jubilerr 05.02.2021 10:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2021 Dostałem wyliczenie kabli od fachowca z Devi, możecie rzucić okiem, nie za mało W na m2? Projektowane obciążenie cieplne 5344, powierzchnia ogrzewania 167,7.Patrząc na cenę z ceneo to z 11600zł sterowniki Devi z wifi stanowią pewnie koło 7 tysięcy, widziałem w tym temacie dyskusję o sterownikach z aliexpress, ma ktoś i używa od dłuższego czasu tańszą alternatywę? W linkach screeny wyliczeń kabli:https://ibb.co/RBGzX4dhttps://ibb.co/HBcWSHv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pytajnick 05.02.2021 13:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2021 Dostałem wyliczenie kabli od fachowca z Devi, możecie rzucić okiem, nie za mało W na m2? Projektowane obciążenie cieplne 5344, powierzchnia ogrzewania 167,7. Patrząc na cenę z ceneo to z 11600zł sterowniki Devi z wifi stanowią pewnie koło 7 tysięcy, widziałem w tym temacie dyskusję o sterownikach z aliexpress, ma ktoś i używa od dłuższego czasu tańszą alternatywę? W linkach screeny wyliczeń kabli: https://ibb.co/RBGzX4d https://ibb.co/HBcWSHv U mnie na 106m2 było - Komplet kabli DEVI DEVIflex 18t o łącznej mocy ok. 9kW, dla 8 odwodów w cenie 4 000,00 zł brutto. 8x Devilink FT w cenie 290,00 zł brutto/sztuka 1x Devilink CC PSU Wi-Fi w cenie 795,00 zł brutto Do tego jeszcze czujniki na każą pentlę po 30zł szt i być może jakies pierdołki ale już nie pamiętam. Łącznie 10 000zł. Niestety gdzieś mi wsiąkła mapka z rozkładem w/g pomieszczeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swierol 05.02.2021 18:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2021 Ja dzisiaj dostałem wycenę na przewodach z Elektry. Obciążenie cieplne 4,4kW, dostosowana sumaryczna moc przewodów 4690W, przewody VCD 10W, VCD 17W + 7 sterowników OCD5 1999. Całość 5826,00 zł netto w cenach katalogowych. Połowa z tego to sterowniki, które kosztują 415,00 netto/szt. Można uzyskać ciekawy rabat tylko trzeba poszukać. Oczywiście to sam materiał. Ja pewnie zamienię na sterowniki z WiFi, chyba 570,00 zł netto/szt ale jednocześnie zmniejszę ich ilość z 7 na 4 więc wyjdzie prawie to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 05.02.2021 18:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2021 (edytowane) IMO nie zaszkodzi zapas mocy nawet większy, niż wynika ze wzoru Devi, żeby więcej dogrzać w dziennym okienku. Nie ma też co kombinować z różnymi kablami - 16/17W/mb w łazienkach jak najgęściej, gdzie indziej co 20cm. Słabsze kable wyjdą drożej a nie ma potrzeby dawania gęściej. Termostatów za grube setki bym nie brał. Ważne, żeby można było ustawić minimum trzy okienka grzania na dobę. Na dobrą spraw sama czasówka daje radę (ale jak idą większe mrozy to trzeba przestawić np. z 3x 1h na 3x 1,5h), ale sterowanie temperaturą podłogi powinno się lepiej sprawdzić (ale nie testowałem). Ale prawda jest też taka, ze przy bezwładności podlogówki to różnica bedzie czy amplituda jest 0,3*, czy 0,9* - i wcale nie zakładałbym się, że droższe sterowanie zapewni stabilniejszą (co jest zresztą przereklamowane) temperaturę. Jakbym miał wydać 400PLN+, to wolałbym za stówkę https://forum.muratordom.pl/showthread.php?336803-Ogrzewanie-kablami-2017&p=7637058&viewfull=1#post7637058 Co do cen - warto porównać z http://sklep.ogrzewanie-podlogowe.com.pl Edytowane 5 Lutego 2021 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.