Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ogrzewanie kablami 2017


Kaizen

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A konkretnie to co? Że PC albo cały czas pędzi pompę obiegową, albo ustala temperaturę dla wszystkich pomieszczeń na podstawie temperatury w jednym miejscu?

 

. Nie masz żadnego pojęcia o działaniu podłogówki ani o zjawisku tzw. samoregulacji.

Nie masz również pojęcia jak funkcjonuje PC, jej programator i obieg wodny.

Nie odrobiłeś lekcji.

 

Czy może że bez termostatu pokojowego trzyma deltę?

 

Trzyma. Nie odrobiłeś lekcji.

 

Nie zachowuj się jak troll, przedstaw swoje stanowisko co do konkretnej informacji czy interpretacji, którą uważasz za głupstwo.

 

___________________ Szkoda słów. Na argumenty jesteś całkowicie odporny.

Wytłumacz mi, jak z takiej wypowiedzi wywnioskowałeś, że uważam, że PC ma nie mieć termostatu?

B]"

 

PC nie musi być sterowana termostatem zewnętrznym.

Wystarczy prawidłowo (stosownie do oczekiwań użytkownika i właściwości ogrzewanego budynku) ustalona krzywa grzewcza i programator tygodniowy pracy pompy.

Działa wówczas nawet lepiej niż sterowana termostatem.

Nie odrobiłeś lekcji.

 

Pozdrawiam

 

Pratchawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaizen piszesz, że pompa musi mieszać wodę przez 24 h przez cały sezon albo trzeba kupić termostat pokojowy do każdego pomieszczenia (tak jakbyś budował 300 m2 a nie 115 m2).

 

Nic takiego nie napisałem. Czytaj każdą linijkę, a nie co drugą, bo wychodzi coś takiego:

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=386030

 

Przeczytałeś na co remedium jest termostat dla każdego pokoju

 

piszesz, że budujesz dom energooszczędny, a spostrzeżenia na temat wodnego ogrzewania masz jak z domu paliwożernego. w mocno energooszczędnym domu na skutek samoregulacji podłogówka nie może przegrzać pomieszczenia kiedy załączysz kominek, bo temperatura podłogi jest zbyt niska. dlatego przy niewielkiej powierzchni i zwartej formie budynku wystarcza jeden termostat umieszczony gdzieś w korytarzu. piszesz o mieszaczach, nie wiem nawet o co chodzi...

 

Oczywiście, że nie podłogówka przegrzeje, tylko kominek. Typowy problem w dobrze izolowanych domach.

A co do mieszaczy, to jak chcę mieć automatyczne sterowanie (automatyczne - nie raz ustawione stałe proporcje) dla każdego pomieszczenia, to potrzebuję mieszaczy i głowic termostatycznych do każdego pomieszczenia. Właśnie na okoliczność, jak odpalę kominek w salonie i na powrocie temperatura nie będzie zauważalnie się różniła od zasilania. Co wtedy stanie się w innych pomieszczeniach, bez mieszaczy? Dostaną zimną wodę bo PC się wyłączy. I zanim salon z kominkiem schłodzi się na tyle, żeby i woda dała radę ostygnąć w rurach to skończy mi się tania strefa.

 

A gdybym miał mieszacz i głowicę, która sprawdziłaby, że w salonie temperatura wody na powrocie za wysoka i przymknęła ten obieg, to pozostałe działałyby normalnie - grzałyby. Tylko, że to nieekonomiczne rozwiązanie dla PC, bo wymaga sprzęgła albo bufora i zasilania wyższą temperaturą, niż to byłoby wystarczające. Czyli strata kasy i na inwestycję, i na eksploatację.

 

Więc użytkownicy PC się z tym godzą, że mają niższy komfort i czasami pompa zeświruje, ale większość tego nie zauważa bo wierzą, że mają najbardziej komfortowe rozwiązanie z możliwych. Wiara czyni cuda.

a5ec0973between_the_lines_personal_ad.jpg

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co się dzieje, jak przez część dzienną przepływa 40% całego przepływu i odpalę tam kominek, albo piekarnik i kuchenkę - jakieś 5-10kW czyli 10x za dużo i temperatura tam wzrośnie do 28*? Wraca 40% wody co nie oddało w ogóle ciepła i ma 28*. Niech z sypialni i łazienek wraca pozostałe 60% o temperaturze 20* bo w tych pomieszczeniach jest z 17*, czyli zimno? Po zmieszaniu powrót ma 23,2*, więc PC nie grzeje. W salonie upał, w łazienkach chłód.

Rozwiązanie, to termostaty do każdego pokoju osobno i mieszacz. Czyli gdy to nie PC decyduje o temperaturze zasilania (bo ta potrafi tylko uśrednione dane uwzględniać), a osobne układy.

Czyli co, obciążenie budynku 1-2kW?. Przy jakiej temp zewn? Przy takiej, że Ci przez 2 dni temp w tych pomieszczeniach spadnie do 17*C? Podczas gdy na tym samym piętrze za ścianą/drzwiami będzie 28*C? Co ty budujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PC nie musi być sterowana termostatem zewnętrznym.

Wystarczy prawidłowo (stosownie do oczekiwań użytkownika i właściwości ogrzewanego budynku) ustalona krzywa grzewcza i programator tygodniowy pracy pompy.

Działa wówczas nawet lepiej niż sterowana termostatem.

Nie odrobiłeś lekcji.

 

To czym jet sterowana temperatura zasilania, jak nie temperaturą z termostatu?

Musi dostać dane od termostatu temperatury zasilania i powrotu. Opcjonalnie dane z termostatu pokojowego o temperaturze powietrza.

 

Ale już mi się znudziło czytanie Twojego hejtu - brak odpowiedzi na pytania, tylko negowanie zdania innych, bez żadnych argumentów. To u mnie oznacza PLONK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podłogówkę, której nie wyłączam na czas rozpalania w kominku - bo nie zauważałem ZADNEGO pozytywnego efektu tego zabiegu, poza nieprzyjemnie chłodna podłogą.

Kominek tak, czy tak podbije temperaturę powyżej 24C

 

I nie powoduje to automatycznego wyłączenia podłogówki we wszystkich pomieszczeniach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co, obciążenie budynku 1-2kW?. Przy jakiej temp zewn? Przy takiej, że Ci przez 2 dni temp w tych pomieszczeniach spadnie do 17*C? Podczas gdy na tym samym piętrze za ścianą/drzwiami będzie 28*C? Co ty budujesz?

 

Każdą teorię da się udowodnić, tylko trzeba odpowiednio naciągnąć dane wejściowe :)

28 w salonie i 17 w łazience...

:lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie powoduje to automatycznego wyłączenia podłogówki we wszystkich pomieszczeniach?

 

A dlaczego miałaby sie wyłączyć ? Sterownik mam korytarzu.

Gdyby był w salonie to byłby bezprzewodowy i mógłbym do przenieść go do łazienki, gdzie pilnowałby 23C

 

Nawet, gdyby ten w korytarzu sie wyłączył, to "przekliknięcie" na temperaturę zadaną np 25C to 5sekund...

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co, obciążenie budynku 1-2kW?. Przy jakiej temp zewn? Przy takiej, że Ci przez 2 dni temp w tych pomieszczeniach spadnie do 17*C?

3* to tak duży spadek, jak w sypialni chcę mieć normalnie 20*?

 

Pomieszczenie o pojemności cieplnej rzędu 2kWh/K, obciążenie rzędu 300W przy dt 40* oznacza utratę 2kWh w ok. 7 godzin. Czyli 3* mniej po 21 godzinach. A ogrzana znaczna część domu kominkiem powoduje na tyle ciepły powrót, że PC się nie włącza. I najdalej od kominka położone pomieszczenia robią się zimne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czym jet sterowana temperatura zasilania, jak nie temperaturą z termostatu?

Musi dostać dane od termostatu temperatury zasilania i powrotu. Opcjonalnie dane z termostatu pokojowego o temperaturze powietrza.

 

Ale już mi się znudziło czytanie Twojego hejtu - brak odpowiedzi na pytania, tylko negowanie zdania innych, bez żadnych argumentów. To u mnie oznacza PLONK.

 

Z uporem godnym lepszej sprawy pleciesz coraz większe głupstwa.

 

EOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3* to tak duży spadek, jak w sypialni chcę mieć normalnie 20*?

 

Pomieszczenie o pojemności cieplnej rzędu 2kWh/K, obciążenie rzędu 300W przy dt 40* oznacza utratę 2kWh w ok. 7 godzin. Czyli 3* mniej po 21 godzinach. A ogrzana znaczna część domu kominkiem powoduje na tyle ciepły powrót, że PC się nie włącza. I najdalej od kominka położone pomieszczenia robią się zimne.

A pomieszczenie z kominkiem strat nie ma... Jeszcze raz zapytam, dla jakiej temp 5-10kW to będzie 10x za dużo energii dla 40% domu? Bez odpowiedzi mogę powiedzieć, że jeżeli w tej temp Twój dom straci 3*C przez 21h gdy za ścianą/drzwiami jest 28*C, to do zapotrzebowania na ciepło powinieneś dodać na końcu co najmniej jedno zero.

Edytowane przez agb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3* to tak duży spadek, jak w sypialni chcę mieć normalnie 20*?

 

Pomieszczenie o pojemności cieplnej rzędu 2kWh/K, obciążenie rzędu 300W przy dt 40* oznacza utratę 2kWh w ok. 7 godzin. Czyli 3* mniej po 21 godzinach. .

 

Nie teoretyzuj.... Nawet to grzanie jedynie kominkiem w salonie, wyłączenie podłogówki, daje tyle energii, że NIE MA SZANS na to, aby w odległych pomieszczeniach (nawet w parterówce) temperatura przez dwa dnii spadła o więcej, niż 1-1.5K.

Nie brnij :lol:

 

w tym sezonie przez trzy dni grzałem tylko kominkiem i w najdalszym pomieszczeniu miałem najmniej 19,5C (ostatniego dnia nad ranem) , po rozpaleniu, po trzech godzinach było tam już 21C

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pomieszczenie z kominkiem strat nie ma... Jeszcze raz zapytam, dla jakiej temp 5-10kW to będzie 10x za dużo energii dla 40% domu?

 

Nie pisałem o 40% energii, tylko przepływu.

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=386031

 

w tym sezonie przez trzy dni grzałem tylko kominkiem i w najdalszym pomieszczeniu miałem najmniej 19,5C (ostatniego dnia nad ranem) , po rozpaleniu, po trzech godzinach było tam już 21C

 

 

Tutaj twierdziłeś co innego:

 

Tak. Zamiast 16C będzie nawiewał 16,5

Czy zamiast 18 to 18.5

 

I tak musisz tamte pomieszczenia ogrzewać.

 

Żeby nie było, że wyrwane z kontekstu i dla niewtajemniczonych w funkcjonalność forum - trzeba kliknąć tę ikonkę, żeby przejść do cytowanej dyskusji (w tym przypadku o tym, że rekuperacja nie rozprowadzi mi ciepła z kominka)

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=386032

pche20170309.jpg

przejdz.jpg

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie teoretyzuj.... Nawet to grzanie jedynie kominkiem w salonie, wyłączenie podłogówki, daje tyle energii, że NIE MA SZANS na to, aby w odległych pomieszczeniach (nawet w parterówce) temperatura przez dwa dnii spadła o więcej, niż 1-1.5K.

Nie brnij :lol:

 

w tym sezonie przez trzy dni grzałem tylko kominkiem i w najdalszym pomieszczeniu miałem najmniej 19,5C (ostatniego dnia nad ranem) , po rozpaleniu, po trzech godzinach było tam już 21C

 

I tak właśnie wygląda ta cała stabilność temperatury ...

Każdego jak zapytać to u niego poniżej 22* nie spada a jak przyjdzie co do czego to tu 21* tam 19* ...;)

A ta sławetna automatyka i samoregulacja to co robiła w tym czasie ...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak właśnie wygląda ta cała stabilność temperatury ...

Każdego jak zapytać to u niego poniżej 22* nie spada a jak przyjdzie co do czego to tu 21* tam 19* ...;)

A ta sławetna automatyka i samoregulacja to co robiła w tym czasie ...?

 

Ale podłogówka była wyłączona przez trzy dni, to co się miało samoregulować :)

 

Taki test, czy da sie mój dom ogrzać konwekcyjnym kominkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tutaj twierdziłeś co innego:

 

 

 

Żeby nie było, że wyrwane z kontekstu i dla niewtajemniczonych w funkcjonalność forum - trzeba kliknąć tę ikonkę, żeby przejść do cytowanej dyskusji (w tym przypadku o tym, że rekuperacja nie rozprowadzi mi ciepła z kominka)

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=386032

 

A czy to rekuperacja rozprowadza to ciepło i podbija do 21C ? Litości :)

 

Poza tym raz jeszcze - bo nie załapałeś.

Rozmawiamy o przypadku UMYŚLNIE WYŁACZONEJ (dla testów) podłogówki.

Teraz, przy rozpaleniu kominka podłogówka sobie działa (wbrew temu co piszesz) i spadków temperatury nie ma - bo podłogówka OGRZEWA.

 

Wykreowałęeś sobie jakąś dziwną teorią, o spadkach temperatury rzędu ponad 3K/dobę, o wyłączającej sie podłogówce i 17C w sypialni...

Dla kogoś, kto kilka sezonów UŻYTKUJE takie rozwiązanie te opowiastki to dobry dowcip...

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może pomijając już spór sensowności jednego czy drugiego ogrzewania porozmawiamy coś w temacie, czyli o ogrzewaniu kablami? Chętnie posłucham praktyków bądź osoby przymierzające się do tego typu ogrzewania np. na takie tematy:

1) sposób wykonania wylewki i ułożenia kabli? czyli jak układane kable, jaka wylewka - anhydryt / mixokret / beton z pompy, itd.? grubość wylewki?

2) jakie wybrali sterowanie? najchętniej z przytoczeniem konkretnych modeli i krótkiego opisu działania...

3) inne praktyczne wskazówki na co warto zwrócić uwagę...

Będę wdzięczny za fachowe informacje ;)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...