Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Dom pod Warszawą Asi i kemota


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 1,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Bierz z zapotrzebowania, mi zostało jeszcze na szczęście brałem partiami ze składu i po prostu części nie wziąłem.

 

Biorę z cegielni, więc i tak muszę zaokrąglić do pełnej palety. No i przemyśleć, czy nie zajdzie potrzeba zamurowania okna, czy podniesienia ścianki kolankowej - ale to przedyskutuję i wyliczę z majstrem - bardziej myślę o jakiś stratach, pęknięciach podczas transportu czy cięcia, itp.

A właśnie - jakim sprzętem Twoi murarze przecinali bloczki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że dość dokładnie sprawdziłem zestawienie, jeden błąd w wyliczeniu powierzchni ścian nośnych wewnętrznych znalazłem.

Kwestia jest taka, że na ściany zewnętrzne biorę ceramikę tradycyjną (max), nie poryzowaną, której kończą produkcję i nie mogę wziąć za mało, bo potem będzie problem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Ciekawi mnie jaki rodzaj montażu okien wybraliście u siebie? Standard na pianę, z dodatkowym użyciem taśm paroizolacyjnej i paroprzepuszczalnej, czy całkowicie w warstwie ocieplenia?

Czy w przypadku montażu z taśmami decydowaliście się na wysunięcie odrobinę (ok. 2 cm) okna w ocieplenie?

Czy przy montażu z użyciem taśm trzeba je jakoś zabezpieczyć jeśli nie będzie od razu wykonywana elewacja i tynkowane glify od środka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sam będziesz ocieplał i jesteś pedantem - to wysunięcie jest OK. Coś pewnie zyskasz energetycznie. Jak będzie to robiła ekipa, to więcej szkody niż pożytku przyniesie, bo docięcie dobrze styropianu jest pracochłonne. A nasunięcie na ramę zlicowaną z murem - proste i tanie.

 

Tutaj dyskusja o montażu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Chciałbym zwiększyć moc przyłącza (obecnie mam 7kW), żeby nie zabrakło mocy, tak jak to miało miejsce podczas wiercenia studni :). O ile wnioskować, żeby mieć już moc docelową? 15 kW?

W domu będzie ogrzewanie gazem, kuchenka prawdopodobnie też.

Edytowane przez kemot_p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sfinalizowałem zakup materiału na ściany. Tak jak wcześniej pisałem od początku byłem zainteresowany budową z ceramiki tradycyjnej, maxa - nie chciałem poryzowanej, nie chciałem na P+W. Na początku znalazłem ekipę, która nie miała oporów przed murowaniem na dwie spoiny :) Potem zabrałem się za szukanie ceramiki - okazuje się że cegielnie odchodzą już od wypalania maxa, przestawiając się na produkcję wyrobów o szerokości 25 cm na P+W. Na moje szczęście oddalona od mojej działki o około 50 km Cegielnia Plecewice dysponuje jeszcze zapasami maxa. Niestety mają tylko maxa - nie mają już cegły modularnej (DZ9 - połówka maxa), nie mają też unimaxa (maxa o szerokości 25 cm). W ostatnim czasie obdzwoniłem kilkanaście składów w poszukiwaniu ww. materiałów i udało się połowicznie - znalazłem 2 palety DZ9 w Wiskitkach i jeszcze kilkadziesiąt sztuk w okolicach Nowego Dworu. Tak więc ściany zewnętrzne murowane będa z maxa, natomiast ściany wewnętrzne nośne z powodu braku unimaxa będę budował z ceramiki poryzowanej 25P+W. Przy okazji kupiłem komin systemowy, paletę cegły pełnej, szalunki tekturowe oraz 5 palet cegły dziurawki na strop nad poddaszem.

Dzisiejsze zakupy prezentują się następująco:

 

Max238 Plecewice 27 palet 9,501.24 zł

DZ-9 Plecewice 2,5 palety 1,788.60 zł

Porizo25 Plecewice 14 palet 5,475.96 zł

Porizo11,5 Plecewice 7 palet 3,874.50 zł

Kaucja palety Plecewice 774.90 zł

Cegła pełna 1 paleta 640.00 zł

Komin systemowy 9m 1,928.42 zł

Cegła dziurawka 5 palet 1,166.00 zł

Szalunki papierowe 25x350 480.00 zł

Kaucja palety pozostałe 87.00 zł

Transport 161.50 zł

Transport dziurawka 200.00 zł

RAZEM 26,078.12 zł

Edytowane przez kemot_p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Przymierzam się do skompletowania i zamówienia materiałów na stan zero. W związku z tym zrodziło mi się w głowie kilka pytań i wątpliwości. Będę wdzięczny za podzielenie się Waszym zdaniem.

1. Jaką izolację poziomą zastosować na ławie fundamentowej? - papa czy folia, jaka grubość?

2. Czytałem gdzieś w sieci, ale nie mogę teraz tego znaleźć, że dysperbit nie jest zbyt dobrą izolacją. W związku z tym jaki produkt polecacie w zamian?

3. Czy pod chudziaka dajecie folię budowlaną 0,2?

4. Czy zbroicie chudziaka siatką? Jeśli tak to jakie fi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. 2x papa

2. Zalezy od warunkow. Wazne, zeby sciany byly odciete od fundamentow papa, izolacja scian fundamentowych masami to moim zdaniem przerost formy nad trescia ale zdania sa podzielone. Ja mam dysperbit ktory tez moim zdaniem bylby zbedny.

3. Dawalem folie 0.2

4. To nie jest element konstrukcyjny i nie ma takiej potrzeby.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...