Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Dotychczas pod drzwiami tarasowymi miałem tylko piankę, ale nie zdało to egzaminu - pianka się wykruszyła, zapewne przez brak przykrycia tynkiem.

Teraz mam inny pomysł, doradźcie czy dobry:

pod drzwi tarasowe styrodur, miejsca łączenia psiknąć pianką poliuretanową, na to sikaflex i bardzo wąska wylewka, która będzie się kończyć tak jak się kończy elewacja (widać na zdjęciu).

Na to deski tarasowe

Wszystko na wysokości minimalnie niżej niż otwory odprowadzające wodę z okien

Zdjęcia w załączniku.

http://www.fotosik.pl/zdjecie/352b63e6fdf24df9

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/228501-jak-powinna-wygl%C4%85da%C4%87-izolacja-przy-drzwiach-tarasowych/
Udostępnij na innych stronach

Pod drzwi - poszerzenie.

Można je obłożyć XPSem który trzeba zabezpieczyć mechanicznie (np. gresem).

Ale teraz to już pewnie poszerzenia nie da się zamontować.

Wygląda fatalnie. Ten balkon nie stoi nawet na listwie podparapetowej i teraz musisz kombinować jak to wykończyć. Dramat i ja bym sprzedawcę który oferuje tak ubogi standard wywalił z rynku.

 

Moim zdaniem włożenie tam styroduru nie naprawi sytuacji (za mała dziura a tego się nie da dobrze doszczelnić. Dałbym samą pianę, ale wcześniej trzeba wygrzebać starą doczyścić ramę, jak się da przykleić od spodu folię (np. EPDM) i to zapianować, odciąć, dokleić folię.

Witam

 

Dałbym samą pianę, ale wcześniej trzeba wygrzebać starą doczyścić ramę, jak się da przykleić od spodu folię (np. EPDM) i to zapianować, odciąć, dokleić folię.

 

Są bardzo ciekawe rozwiązania EPDMu z "kotwicą", którą można od spodu wpiąć w profil - kolejność: czyścisz, podpierasz, wpinasz EPDM, pianujesz, obcinasz, wyklejasz - cudów się nie spodziewaj ale uszczelnienie będzie dobre.

 

Pozdrawiam

Najprostsze rozwiązanie. Wygrzebać pianę i oczyścić szczelinę, podeprzeć okno w narożach podkładkami pcv (do szklenia okien), zwilżyć i opianować szczelinę, po zaschnięciu ostrym nożem wyciąć naddatek. Zabezpieczyć trwale elastycznym uszczelniaczem. Zamontować mechanicznie (na wkręty i uszczelniacz ) kątownik aluminiowy 3/3 aby zabezpieczyć przed wnikaniem wody i uszkodzeniem. Odnośnie montażu to raczej opcja CCC. Winny montażysta ale i inwestor czasami nie zapłaci za dodatkowe prace czy poszerzenia.
Najprostsze rozwiązanie. Wygrzebać pianę i oczyścić szczelinę, podeprzeć okno w narożach podkładkami pcv (do szklenia okien), zwilżyć i opianować szczelinę, po zaschnięciu ostrym nożem wyciąć naddatek. Zabezpieczyć trwale elastycznym uszczelniaczem. Zamontować mechanicznie (na wkręty i uszczelniacz ) kątownik aluminiowy 3/3 aby zabezpieczyć przed wnikaniem wody i uszkodzeniem. Odnośnie montażu to raczej opcja CCC. Winny montażysta ale i inwestor czasami nie zapłaci za dodatkowe prace czy poszerzenia.

 

Tą opcję będę stosował.

Tylko dlaczego kątownik 3x3 (wysokość otworu to 2 cm). Ma obejmować cały próg i byc zlicowany z nim? I nie ma różnicy czy będzie to kątownik stalowy czy aluminiowy?

Ps. czy coś dałoby przy zastosowaniu tej opcji dorzucenie jeszcze na spód folii EPDM?

Kątownik 3/3 potraktuj jako propozycję końcowego wykończenia pod wzgledem estetycznym. Możesz to wykonać wg własnego uznania. Płytka, deska, zaprawa. Co Ci tam najlepiej będzie pasowało.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...