Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Grzanie PC PW w II taryfie


tede80

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 440
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Dzięki za info. - czyli dlatego PC się nie włączy, bo oprócz automatycznego utrzymywania zadanej temperatury wody zgodnie z deltą, dodatkowo ma narzucony warunek czasowy.

 

PS Pisząc o tych 2 godz. miałem na myśli okienko w taniej taryfie od 13 do 15

 

Nie mam żadnego włączonego utrzymywania temperatury CWU. Mam ustawione jedynie czasowe grzanie i tyle , więc jak spadnie temperatura wody poniżej 46 stopni to i tak pompa się nie włączy. Włączy się dopiero następnego dnia ..

 

Nie mamy cyrkulacji CWU i może tutaj jest "tajemnica" tego że woda nam się mało wychładza podczas dnia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tajemnicą jest chyba brak zużycia wody. Nawet mając zbiornik 300l, jak ktoś się umyje, powiedzmy zejdzie 50l wody to do zbiornika wlatuje 50l wody ktora ma 10C. Spowoduje to natychmiastowy spadek temperatury w baniaku poniżej dolnej granicy histerezy i powinno sie włączyć grzanie. Jesli ktos ustawił na sztywno grzanie tylko od 13tej to ma automatycznie wode zimniejszą o te pare stopni, a przy wiekszym poborze nawet o kilkanascie stopni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cactus ale jak ktos sie myje w misce wody to 2t mu wystarczy. Inaczej nie ma szans.

 

Mi jeszcze "daleko" do mistrzów oszczędzania którzy mają bojlery 80-100l i grzeją tylko w II taryfie i mają 4 osobowe rodziny :)

I podobno nie mają problemu i zawsze ciepła woda ...

 

Jak kiedyś miałem też bojler 80L , grzałem go tylko w II taryfie do wysokich temperatur i ciężko nam było "zmieścić" się w tej ilości ciepłej wody i czasami już musiałem kąpać się w letniej albo zimniej ;)

Na szczeście poza sezonem , bo w sezonie grzał kocioł na ekogroch i tam nie było problemu bo woda zawsze była gorąca i nigdy nie brakowało.

 

Obecnie tego problemu nie ma a i dzieciaki się dłuzej kąpią i zużywają więcej wody ,bo są większe i mała wanienka już daaaawno nie starcza ...

 

Nie rozumie w czym problem ? Jak zacznie mi brakować ciepłej wody to dołożę jeszcze jedno okienko grzania i tyle .

Nawet jakby trzeba było dodatkowo grzać w drogiej taryfie to i tak nie będzie to jakaś tragedia dla kieszeni ...

 

Nie wiem jak wygląda rozkład temperatur w moim bojlerze stojącym 300L ale chyba zimna woda wchodzi dołem a pobierana jest górą więc sądzę że trochę czasu zajmie jak się to wszystko "wymiesza".

Edytowane przez kaszpir007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tajemnicą jest chyba brak zużycia wody. Nawet mając zbiornik 300l, jak ktoś się umyje, powiedzmy zejdzie 50l wody to do zbiornika wlatuje 50l wody ktora ma 10C. Spowoduje to natychmiastowy spadek temperatury w baniaku poniżej dolnej granicy histerezy i powinno sie włączyć grzanie. Jesli ktos ustawił na sztywno grzanie tylko od 13tej to ma automatycznie wode zimniejszą o te pare stopni, a przy wiekszym poborze nawet o kilkanascie stopni.
Coś mi się zdaje że nie bardzo wiesz jak zachowuje się taki zasobnik i mocno teorytezujesz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tajemnicą jest chyba brak zużycia wody. Nawet mając zbiornik 300l, jak ktoś się umyje, powiedzmy zejdzie 50l wody to do zbiornika wlatuje 50l wody ktora ma 10C. Spowoduje to natychmiastowy spadek temperatury w baniaku poniżej dolnej granicy histerezy i powinno sie włączyć grzanie.

 

Nie prędko, jak nie wymieszasz (np cyrkulacją podpiętą na dole). Jak zużyjesz rano pół zasobnika, to w południe masz bez zmiezzania pół zasobnika średnio z 5* chlodniejszego, niż rano, i pół ze 4* cieplejszego, niż z wodociągu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwie opcje - cyrkulacja i nisko umieszczony czujnik. A jeszcze jak obie się na siebie nałożą to....... Mam 300l Galmeta maxi. Dwie osoby spokojnie się wykąpią biorąc 8 -10 minutowe prysznice bez załączenia pompy jeśli zasobnik będzie wygrzany do 45 -47 stopni. Czujnik mam na 1/3 wysokości. Przy trzeciej pompa już wystartuje.Poniżej całkowite zużycie energii przy 4 osobach. Po porannej toalecie, potem po obiedzie jakieś zmywania, do sprzątania też użyta ciepła woda wieczorna kąpiel dla 4 osób. I gdyby to było nawet w zwykły dzień to kosztowało by mnie gdzieś około 2 zł.

Bez tytułu.jpg

Edytowane przez plusfoto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwie opcje - cyrkulacja i nisko umieszczony czujnik. A jeszcze jak obie się na siebie nałożą to....... Mam 300l Galmeta maxi. Dwie osoby spokojnie się wykąpią biorąc 8 -10 minutowe prysznice bez załączenia pompy jeśli zasobnik będzie wygrzany do 45 -47 stopni. Czujnik mam na 1/3 wysokości. Przy trzeciej pompa już wystartuje.

 

No wlasnie prysznic. Jedna wanna i po wodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie prysznic. Jedna wanna i po wodzie.

Ale jaki w tym problem. Z reguły jest to w okolicach 22 i pompa pracuje nawet jak ściśle chcesz trzymać się II taryfy. No i nie jest to łyżka wody bo co najmniej 200 l czyli praktycznie cały twój zasobnik. A pompa cały czas sobie pracuje i uzupełnia ubytki.

Edytowane przez plusfoto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jaki w tym problem. Z reguły jest to w okolicach 22 i pompa pracuje nawet jak ściśle chcesz trzymać się II taryfy. No i nie jest to łyżka wody bo co najmniej 200 l czyli praktycznie cały twój zasobnik. A pompa cały czas sobie pracuje i uzupełnia ubytki.

 

Nie kazdy myje sie po 22. Zreszta druda osoba musi czekac na wode.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż mam tkai zbiornik, może nieco mniejszy (240l) ale wystarczy naprawdę niewiele wody spuscic (kilkadziesiat litrow) żeby tempratura poszla mocno w dol i grzanie sie wlączyło. Nie ma w tym żadnej teorii tylko spostrzeżenia z codziennego użytkowania.

 

Jak masz termostat/czujnik temperatury na dole, to dogrzewa każdą porcję zimnej wody wpuszczona do zasobnika. Nie zmienia to faktu, że bez dogrzania wyżej jest do dyspozycji gorąca woda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year później...

Witam,

Odgrzewam stary wątek z pytanie o zbiornik CWU.

Instalator proponuje zbiornik Kospel SW-200 TERMO MAX - pojemność 200L, powierzchnia wężownicy 1,1m^2.

 

Po przeczytaniu wątku zastanawiam się nad zbiornikiem o poj.300L aczkolwiek powierzchnia wężownicy wzrasta jedynie do 1,5m^2 ale i straty postojowe wzrastają z 48W (poj.200L) do 94W(poj.300L).

 

Pozostać przy zbiorniku 200L czy wybrać 300L akceptując większe straty postojowe??

 

BTW - zbiornik będzie używany przez rodzinę 2+2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dziadować i kupić normalny zbiornik do PC. W innym temacie wspominałeś o PC Panasonica 9kW. Do takiej pompy producent zaleca 2.4 m2 (300l), 2.0 m2 (200l). A instalator jak proponuje coś takiego, to obawiałbym się co jeszcze wymyśli. Pewnie jeszcze tydzień temu śmieciuchy montował.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dziadować i kupić normalny zbiornik do PC. W innym temacie wspominałeś o PC Panasonica 9kW. Do takiej pompy producent zaleca 2.4 m2 (300l), 2.0 m2 (200l). A instalator jak proponuje coś takiego, to obawiałbym się co jeszcze wymyśli. Pewnie jeszcze tydzień temu śmieciuchy montował.

 

Dzięki za szybką odpowiedź.

Tak, montowana będzie PC Panasonic HP 9kW.

Instalatorem jest firma Ziterm, która wykonuje u mnie całą całą instalacje wod-kan,grzewczą, reku oraz pompę.

Możesz polecić jakiś konkretny zbiornik 300l??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz 300l z wężownicą powyżej 3m2.

Ewentualnie mniejszy, ale z wężownicą proporcjonalnie mniejszą.

Przy CWU, liczy się czas nagrzania w tanim okienku.

Jeśli będzie za mała, to przy poźniejszym dogrzewaniu domu, Pompa będzie musieć wchodzić w drogą taryfę.

PS.

U mnie na razie bojler, bo prąd mam mimo 20% podwyżki na tyle tani, że zakup baniaka pod PC jeszcze nie jest ekonomicznie uzasadniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź.

T

Możesz polecić jakiś konkretny zbiornik 300l??

 

Zwróć uwagę na klasę energetyczną zbiornika. O wielkości wężownicy nie wspomnę, bo już Koledzy sygnalizowali.

 

Miałem Galmeta o klasie "C". Teraz mam węgierski 200l Immergas klasy "B". Znacznie dłużej "trzyma" ciepło.

Jeśli ma być emaliowany to warto od razu wymienić anodę na tytanową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...