asolt 10.07.2017 07:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2017 mam rozumieć że jeśli 10-12% w moim przypadku to 100 zł rocznie to inwestycja w szczelność rzędu max 1000 - 1500 zł ma sens? czyli np. folia + taśma na styku 'dachu' i 'ścian' oraz okien i drzwi i staranne zafugowanie ścian (ale bez malowania jakimś uszczelniającym specyfikiem) jest uzasadnione ekonomicznie? A skąd wiadomo ze te 10-12% to ok 100 zł, liczyłes zapotrzebowanie na ciepło i przeliczałes dla kokretnego zródła grzewczego czy posilkowałes sie tym kalkulatorem?. Uszczelnienie ma sens chociazby i z tego powoadu ze tego pozniej nie poprawisz lub ewentualna poprawa byłaby duzo drozsza o wykonania na etapie realizacji inwestycji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MhUser 10.07.2017 10:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2017 A skąd wiadomo ze te 10-12% to ok 100 zł, liczyłes zapotrzebowanie na ciepło i przeliczałes dla kokretnego zródła grzewczego czy posilkowałes sie tym kalkulatorem?. Uszczelnienie ma sens chociazby i z tego powoadu ze tego pozniej nie poprawisz lub ewentualna poprawa byłaby duzo drozsza o wykonania na etapie realizacji inwestycji. mówię o wynikach z kalkulatora rozumiem że uszczelnienie ma sens nie wiem tylko ile trzeba na to wydać żeby było ekonomicznie tak jak pisałem wcześniej, standardowy sposób czyli budowa nieszczelnego domu a potem uszczelnianie wszystkiego folią i taśmą wydaje się złym rozwiązaniem ze względu na możliwość błędów wykonawczych i prawdopodobnie wysokie ceny tych materiałów uszczelniających - szukam rozwiązań które 'systemowo' i pewnie poprawią szczelność za relatywnie niewielkie pieniądze "profil płatny www.solterm.com.pl" - dom będę budować koło Krakowa i będę robił instalację, którymi się Pan zajmuje, możemy nawiązać współpracę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MhUser 18.07.2017 20:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2017 czy taka konstrukcja dachu będzie dobra:1. więźba wiązary prefabrykowane dreniane2. płyta wiórowa (np.: https://www.castorama.pl/produkty/wy...x-1800-mm.html) pióro wpust z połączeniami płyt uszczelnionymi dwustronnie taśmą (nie wiem jaką)3. styropian 25cm (https://termoorganika.pl/gold-dach-podloga)4. membrana paroprzepuszczalna (nie wiem czy potrzebna)5. kontrłaty, łaty, blachodachówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MhUser 24.07.2017 11:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2017 Pytań ciąg dalszy. Niedługo będę musiał rozmawiać z firmami robiącymi płyty fundamentowe. Jak najtaniej zrobić płytę fundamentową? założenia:- wymiary płyty ~16x10 metrów (prostokąt)- izolacja pod płytą- wsp przenikania U płyty <= 0,15 W/m2K- ciągłość izolacji płyty i na połączeniu ze ścianami grunt u mnie to: humus grubość 0,3m, zwietrzeliny pylaste margla, półzwarte (pył z drobnym rumoszem margla) grubość 1m ,niżej skała spękana margielnie ma wody gruntowej geolog twierdzi że:" Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa iGospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012r., (Dz. U. Nr 81, poz. 463)w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektówbudowlanych projektowane przedsięwzięcie proponuje się zaliczyć doI kategorii geotechnicznej w prostych warunkach gruntowych. " trzeba coś podsypywać i zagęszczać?trzeba chudziak czy nie?izolacja jaka, ile, gdzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.