Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

mam rozumieć że jeśli 10-12% w moim przypadku to 100 zł rocznie to inwestycja w szczelność rzędu max 1000 - 1500 zł ma sens?

czyli np. folia + taśma na styku 'dachu' i 'ścian' oraz okien i drzwi i staranne zafugowanie ścian (ale bez malowania jakimś uszczelniającym specyfikiem) jest uzasadnione ekonomicznie?

 

A skąd wiadomo ze te 10-12% to ok 100 zł, liczyłes zapotrzebowanie na ciepło i przeliczałes dla kokretnego zródła grzewczego czy posilkowałes sie tym kalkulatorem?. Uszczelnienie ma sens chociazby i z tego powoadu ze tego pozniej nie poprawisz lub ewentualna poprawa byłaby duzo drozsza o wykonania na etapie realizacji inwestycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 43
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A skąd wiadomo ze te 10-12% to ok 100 zł, liczyłes zapotrzebowanie na ciepło i przeliczałes dla kokretnego zródła grzewczego czy posilkowałes sie tym kalkulatorem?. Uszczelnienie ma sens chociazby i z tego powoadu ze tego pozniej nie poprawisz lub ewentualna poprawa byłaby duzo drozsza o wykonania na etapie realizacji inwestycji.

 

mówię o wynikach z kalkulatora

rozumiem że uszczelnienie ma sens

nie wiem tylko ile trzeba na to wydać żeby było ekonomicznie

 

tak jak pisałem wcześniej, standardowy sposób czyli budowa nieszczelnego domu a potem uszczelnianie wszystkiego folią i taśmą wydaje się złym rozwiązaniem ze względu na możliwość błędów wykonawczych i prawdopodobnie wysokie ceny tych materiałów uszczelniających - szukam rozwiązań które 'systemowo' i pewnie poprawią szczelność za relatywnie niewielkie pieniądze

 

"profil płatny www.solterm.com.pl" - dom będę budować koło Krakowa i będę robił instalację, którymi się Pan zajmuje, możemy nawiązać współpracę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

czy taka konstrukcja dachu będzie dobra:

1. więźba wiązary prefabrykowane dreniane

2. płyta wiórowa (np.: https://www.castorama.pl/produkty/wy...x-1800-mm.html) pióro wpust z połączeniami płyt uszczelnionymi dwustronnie taśmą (nie wiem jaką)

3. styropian 25cm (https://termoorganika.pl/gold-dach-podloga)

4. membrana paroprzepuszczalna (nie wiem czy potrzebna)

5. kontrłaty, łaty, blachodachówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytań ciąg dalszy. Niedługo będę musiał rozmawiać z firmami robiącymi płyty fundamentowe.

 

Jak najtaniej zrobić płytę fundamentową?

 

założenia:

- wymiary płyty ~16x10 metrów (prostokąt)

- izolacja pod płytą

- wsp przenikania U płyty <= 0,15 W/m2K

- ciągłość izolacji płyty i na połączeniu ze ścianami

 

grunt u mnie to: humus grubość 0,3m, zwietrzeliny pylaste margla, półzwarte (pył z drobnym rumoszem margla) grubość 1m ,niżej skała spękana margiel

nie ma wody gruntowej

 

geolog twierdzi że:

" Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i

Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012r., (Dz. U. Nr 81, poz. 463)

w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów

budowlanych projektowane przedsięwzięcie proponuje się zaliczyć do

I kategorii geotechnicznej w prostych warunkach gruntowych. "

 

trzeba coś podsypywać i zagęszczać?

trzeba chudziak czy nie?

izolacja jaka, ile, gdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...