Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ogrzewanie kotłem elektrycznym


chokai

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 71
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

A jakie to są potwierdzone dane podczas budowy? Jeżeli firma która robi kable i to nie jedna wyliczyła mi instalacje 11-12 kW z jakims tam zapasem mocy to znaczy ze coś w tym jest. Czy wg Ciebie znaczy to ze moje c.o. na rok zużyje 12 mw?

 

Jezeli uwazasz ze firma montująca kable wyliczyła OZC czyli obliczyła projektowe obciązenie cieplne i zapotrzebowanie na ciepło i zrobiła to dokladnie i rzetelnie to wszystko w porządku, powinienes ją nawet zareklamowac bo pierwszy raz sie spotykam z takim przypadkiem aby do wyceny wykonac bezpłatnie ozc i to dokładne ozc.

Co do tych 12000 kWh bo chyba o to chodzi, to nie wiem, a zgadywac nie lubię, majac wszystkie mozliwe dane jestem w stanie dosc dokładnie oszacowac, ale to i tak bedzie szacowanie, dokladne wartasci dadzą tylko rzetelne OZC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

A jeszcze mam jedną prośbę - wychodzi mi, że nie muszę mieć kotła o większej mocy niż 6-8kW (łącznie CO+CWU) i na razie rezygnuję z bufora - zobaczę przez jeden lub dwa sezony jakie będę miał koszty i jaką akumulację ma sama podłogówka.

Ale na wszelki wypadek zostawię miejsce na bufor i przygotuję instalację - czy taki kocioł 8kW będzie miał wystarczająco dużą moc do zagrzania 700-litrowego bufora ?

Czy może lepiej wziąć piec o większej mocy ? (ceny są identyczne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze mam jedną prośbę - wychodzi mi, że nie muszę mieć kotła o większej mocy niż 6-8kW (łącznie CO+CWU) i na razie rezygnuję z bufora - zobaczę przez jeden lub dwa sezony jakie będę miał koszty i jaką akumulację ma sama podłogówka.

Ale na wszelki wypadek zostawię miejsce na bufor i przygotuję instalację - czy taki kocioł 8kW będzie miał wystarczająco dużą moc do zagrzania 700-litrowego bufora ?

Czy może lepiej wziąć piec o większej mocy ? (ceny są identyczne)

8 kW wystarczy na 100 m^2 domu słabo ocieplonego (10-12 cm).

Dla domu dobrze ocieplonego 25 cm wystarczy 3 kW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby zamknąć wątek i żeby ktoś szukający podobnych informacji miał łatwiej to tutaj jest odpowiedź :

http://muratordom.pl/instalacje/kotly-i-automatyka/dobieramy-moc-grzewcza-pieca-do-co-poradnik,31_2780.html

 

a w skrócie :

"t = [m · cw · (t2 - t1)] : Q

 

gdzie:

t – czas podgrzania wody ,

m – masa wody w zasobniku [kg],

cw – ciepło właściwe wody, 4,2 [kJ/(kg·K)],

t2 – temperatura, do jakiej ma być podgrzana woda [°C],

t1 – temperatura początkowa wody w zasobniku [°C],

Q – moc kotła [kW].

 

Czas podgrzania zimnej wody o temperaturze 10°C (przyjmuje się, że zimą taką temperaturę ma woda dopływająca do podgrzewacza) do temperatury 50°C w 200-litrowym zasobniku przez kocioł o mocy 15 kW wyniesie 37 minut:

 

200 · 4,2 · (50- 10) : 15 = 2240 s = 37 minut

 

Czyli w moim konkretnym przypadku :

 

dT = t * Q / (m * cw)

dT = 8*60*60 * 8 / (700 * 4.2) = 78 stopni

T2=dt+T1 = 88stopni

 

czyli w ciągu 8 godzin tańszego prądu kocioł pracując wyłącznie na bufor ogrzałby wodę do 88 stopni. Czyli aż nadto dla bufora, ale bez zapasu mocy na dogrzewanie w tym czasie podłogi.

 

Czyli - 8kW dla bufora 700 to trochę mało.

Z drugiej strony zawsze w buforze jest jakaś dodatkowa grzałka, np. 2-3 kW więc mogłaby wspomagać proces grzania.

 

Dobrze to sobie policzyłem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nowym, dobrze ocieplonym domu 30*? Bez ogrzewania i zysków bytowych? To dopiero teoretyzowanie i brak logicznego myślenia. Czy masz taką praktykę?

 

Kaizen, jak tam Twoje logiczne myślenie i wiedza praktyczna? :)

 

Ja mam 30cm pianki na poddaszu (plus 20cm wełny w poziomym stropie nad poddaszem). Cztery okna dachowe na południowej połaci, bez żadnych zasłon. Dom jeszcze niezamieszkały, jest już podłoga (bardziej się nagrzewa niż jasna wylewka anhydrytowa). Mimo WM ustawionej na wietrzenie 100% przez całą noc i minimum w dzień, na poddaszu jest 29-31 stopni. Po prostu całe ciepłe powietrze ucieka konwekcyjnie do góry, a tam jest jeszcze podgrzewane oknami. Wydaje mi się, że dobra izolacja pogarsza sprawę, bo nie pozwala się poddaszu wychłodzić w nocy. Mam przygotowaną instalację pod klimę, zastanawiam się, czy jej nie zamontować już teraz. Kosztuje to kilkanaście tysięcy niestety.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaizen, jak tam Twoje logiczne myślenie i wiedza praktyczna? :)

 

Bez zmian. Nie wiem, co ma temperatura poddasza (i nawet nie cytujesz temperatury wylewku grzanej od dołu i od góry) z oknami połaciowymi od południa do png w moim domu. Bo chyba nawiazujesz do straszenia mnie, ze nie wygrzeję posadzki w swoim domu latem, bo bedzie za ciepła by zacząć procedurę wg instrukcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez zmian. Nie wiem, co ma temperatura poddasza (i nawet nie cytujesz temperatury wylewku grzanej od dołu i od góry) z oknami połaciowymi od południa do png w moim domu. Bo chyba nawiazujesz do straszenia mnie, ze nie wygrzeję posadzki w swoim domu latem, bo bedzie za ciepła by zacząć procedurę wg instrukcji?

 

wydawało mi się, że nie pisałeś o swoim domu, tylko ogólnie o nowym dobrze izolowanym domu... przypominam co napisałeś, miało to dosyć kategoryczny wydźwięk:

 

W nowym, dobrze ocieplonym domu 30*? Bez ogrzewania i zysków bytowych? To dopiero teoretyzowanie i brak logicznego myślenia. Czy masz taką praktykę? I jaka wtedy była temperatura wylewki?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydawało mi się, że nie pisałeś o swoim domu, tylko ogólnie o nowym dobrze izolowanym domu... przypominam co napisałeś, miało to dosyć kategoryczny wydźwięk:

 

Masz rację. Wydawało Ci się.

Jak nie potrafisz uwzględniać kontekstu, to wyciągasz błędne wnioski.

 

A jak będziesz w lato wygrzewał i już na samym początku powietrze będzie miało 30 stopni i przygrzeje słońce, to Twoja automatyka nic nie zrobi Dużo teoretyzowania, ale mało logicznego myślenia...

 

W nowym, dobrze ocieplonym domu 30*? Bez ogrzewania i zysków bytowych? To dopiero teoretyzowanie i brak logicznego myślenia. Czy masz taką praktykę? I jaka wtedy była temperatura wylewki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...