Brodini 07.08.2017 16:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2017 Witam serdecznie, będę miał poddasze nieużytkowe przeznaczone tylko na strych. Chciałbym zaizolować je pianką otwartokomórkową PUR, którą mam zamiar nanieść nie na membranę dachową pomiędzy krokwiami jak w większości wypadków a na strop betonowy. Mam w związku z tym pytanie do osób zorientowanych w temacie:1. czy pomiędzy stropem a pianką powinna być folia paroizolacyjna lub inna?2. czy piankę od góry należy czymś pokryć? być może zabezpieczyć warstwą "czegoś" przed zaprószeniem ognia?3. czy warstwa 40cm ma sens/wady poza ceną? (tyle wychodzi mi z kompletnego zestawu danego produktu) W celu uzyskania przestrzeni do składowania różnych rzeczy planuję przed opryskiem zbudować konstrukcję drewnianą aby docelowo zbudować na niej drewnianą (lub z płyt osb) podłogę. Bardzo proszę o wszelkie uwagi/porady. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mat3006 08.08.2017 09:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2017 Witam serdecznie, będę miał poddasze nieużytkowe przeznaczone tylko na strych. Chciałbym zaizolować je pianką otwartokomórkową PUR, którą mam zamiar nanieść nie na membranę dachową pomiędzy krokwiami jak w większości wypadków a na strop betonowy. Mam w związku z tym pytanie do osób zorientowanych w temacie: 1. czy pomiędzy stropem a pianką powinna być folia paroizolacyjna lub inna? 2. czy piankę od góry należy czymś pokryć? być może zabezpieczyć warstwą "czegoś" przed zaprószeniem ognia? 3. czy warstwa 40cm ma sens/wady poza ceną? (tyle wychodzi mi z kompletnego zestawu danego produktu) W celu uzyskania przestrzeni do składowania różnych rzeczy planuję przed opryskiem zbudować konstrukcję drewnianą aby docelowo zbudować na niej drewnianą (lub z płyt osb) podłogę. Bardzo proszę o wszelkie uwagi/porady. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów. Witam, Jedną z kluczowych zalet pianki OK jest jej wysoka paroprzepuszczalność. W takim układzie jak opisany możliwość odstąpienia od paroizolacji pomiędzy stropem a izolacją jest ogromną korzyścią. Unikniemy w ten sposób ryzyka powstania skoncentrowanych zawilgoceń, zwłaszcza nad pomieszczeniami "mokrymi". Co do ognia to większym problemem jest duża ilość drewna niż samogasnąca pianka. 40 cm to trochę dużo. Już warstwa 25 cm jest solidnym "wypasem" ale kto bogatemu zabroni Co do rusztu komunikacyjnego to bardzo dobre rozwiązanie a pianka wymaga pokrycia wyłącznie w sytuacji gdyby nie była szczelnie od promieni słonecznych zabudowana, w przypadku okienka na poddaszu. Jeżeli poddasze "ślepe" to nie ma takiej potrzeby. Pozdrav SM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jammo 08.08.2017 12:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2017 Dołączę się do tematu. Myślę o natryśnięciu 10 cm piany PUR OK na górną płytę betonową ale od góry ,pod dachem, na której obecnie jest położone 5 cm styropianu i zabezpieczone od góry zaprawą cementowo-wapienną. Mam w związku z tym pytanie:- czy można zrobić natrysk na tą szlichtę na styropianie, czy lepiej byłoby zerwać to stare ocieplenie ze styropianu i pianę dać bezpośrednio na płytę betonową. Zaznaczam , że jest to pod dachem i nie chodzi się po tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rex_Kos 09.08.2017 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2017 Jedną z kluczowych zalet pianki OK jest jej wysoka paroprzepuszczalność. Współczynnik oporu dyfuzyjnego μ dla piany to ok 4, dla wełny ok 2 - więc nie przesadzajmy z tą kluczową zaletą. Różnica polega na tym, że piana jako tworzywo sztuczne, nie traci trwale swoich właściwości pod wpływem zawilgocenia. Natomiast, jak każdy materiał izolacyjny, w momencie gdy następuje zawilgocenie/kondensacja pary wodnej ma parametry gorsze od deklarowanych. Jeżeli cała przegroda jest dobrze zaprojektowana, to w okresach kiedy punkt rosy jest poza pianą, nastąpi odparowanie wilgoci i cała przegroda nie ulegnie trwałemu zawilgoceniu. W takim układzie jak opisany możliwość odstąpienia od paroizolacji pomiędzy stropem a izolacją jest ogromną korzyścią. Unikniemy w ten sposób ryzyka powstania skoncentrowanych zawilgoceń, zwłaszcza nad pomieszczeniami "mokrymi". Poproszę o rozwinięcie tego wątku. Co to są skoncentrowane zawilgocenia? Gdzie powstaną jeżeli do przegrody dołożymy folię paroizolacyjną pomiędzy pianką a stropem? Dla ułatwienia - nie pytam o powietrze z wilgotnością na poziomie 90% pod sufitem prysznica, tylko gdzie to się ma według Ciebie wykroplić? Co do ognia to większym problemem jest duża ilość drewna niż samogasnąca pianka. A jeszcze większym benzyna w garażu.... Mam nadzieję, że rozróżniasz kwestię samogaśnięcia, od klasy palności F lub E i tematu nierozprzestrzeniania ognia? Zajrzyj sobie do Aprobat Technicznych, które jeszcze niedawno obowiązywały. Ewentualnie poproś producenta piany o badania ogniowe. Tam było napisane jasno, że pianę dla uzyskania odpowiedniej klasy palności należy obłożyć płytą kg. Inna sprawa, że w odróżnieniu od obiektów użyteczności publicznej, w budownictwie indywidualnym panuje totalna samowolka. Na końcu sprawę weryfikuje ubezpieczyciel, który nie chce wypłacić odszkodowania po pożarze - bo materiał użyty niezgodnie z dokumentacją. 40 cm to trochę dużo. Już warstwa 25 cm jest solidnym "wypasem" ale kto bogatemu zabroni Tu się zgodzę. 25 cm daje U na poziomie 0,16 [W/m2K]. Warunki Techniczne dla dachów aktualnie wymagają 0,18, a od roku 2020 będzie to 0,15. Czyli może nie mamy "wypasu", ale jest bardzo porządnie. Natomiast, ze względu na lambdę piany, od grubości 30 cm zysk na izolacyjności w stosunku do zwiększania grubości jest coraz słabszy. To samo dotyczy zresztą wełny. Do indywidualnego rozważenia, czy nam się to opłaca lub czy chcemy po prostu tak mieć. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mat3006 09.08.2017 22:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2017 (edytowane) Nie mam siły... znowu... Edytowane 9 Sierpnia 2017 przez mat3006 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rex_Kos 10.08.2017 15:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2017 Dzięki za "merytoryczną" dyskusję.Pokaż choć jeden wykres z obliczeń cieplo-wilgotnościowych dla swoich argumentów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brodini 13.08.2017 09:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2017 1. Czyli rozumiem, że Pana zdaniem warto użyć folię paroizolacyjną pomiędzy strop a piankę? 2. Proszę jeszcze o poradę czy jeśli puszczę kanały rekuperacji na stropie to zakładam, że powinny być zaizolowane/zabezpieczone materiałem niepalnym zanim naniesiona zostanie na nie pianka. Jakiego materiału warto użyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mat3006 13.08.2017 14:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2017 1. Czyli rozumiem, że Pana zdaniem warto użyć folię paroizolacyjną pomiędzy strop a piankę? 2. Proszę jeszcze o poradę czy jeśli puszczę kanały rekuperacji na stropie to zakładam, że powinny być zaizolowane/zabezpieczone materiałem niepalnym zanim naniesiona zostanie na nie pianka. Jakiego materiału warto użyć? Ad1. W przypadku pianki wręcz przeciwnie. Właśnie pozwala na wykonanie izolacji bez układania paroizolacji na stropie. Zupełnie inaczej ma się sprawa z watą. Dodatkowo, zdecydowanie warto ułożyć membranę na wacie co nie jest w ogóle potrzebne piance. Ad2. Szczerze to nie znam takiego wymogu. W większości przypadków pianka OK ociepla bezpośrednio kanały powietrzne. Zostawiam miejsce na to że mogę czegoś nie wiedzieć. Pozdrav SM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 13.08.2017 14:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2017 Dodatkowo, zdecydowanie warto ułożyć membranę na wacie co nie jest w ogóle potrzebne piance. Co daje membrana na wacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mat3006 13.08.2017 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2017 Serio? Pewnie tak... Właściwie to co warstwa należałoby układać membranę. Ograniczy straty przez konwekcję. Naturalną i wymuszoną. To jedna z głównych słabości waty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 14.08.2017 05:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 Ograniczy straty przez konwekcję. Przy posadzce ogrzewanej podłogówką, bez wełny, konwekcja jest znikoma w wyniku czego najchłodniej mamy pod sufitem. A przy ogrzewaniu wełny stropem miałaby być przyczyną znaczących strat ciepła? Znasz jakieś badania nad ruchem powietrza wewnątrz wełny leżącej na płaskiej powierzchni? Którędy opada ziemne powietrze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mat3006 14.08.2017 06:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 (edytowane) Przy posadzce ogrzewanej podłogówką, bez wełny, konwekcja jest znikoma w wyniku czego najchłodniej mamy pod sufitem. A przy ogrzewaniu wełny stropem miałaby być przyczyną znaczących strat ciepła? Znasz jakieś badania nad ruchem powietrza wewnątrz wełny leżącej na płaskiej powierzchni? Którędy opada ziemne powietrze? Co to ma wspólnego i do rzeczy z pytaniem Brodini ? Na temat badań to przeszukaj wcześniejsze wątki i dyskusje. Wstawiałem norweskie badania a teraz nie będę wchodził w bezcelowe przepychanki. Co do stosowania retarderów w warstwie izolacji to żadne odkrycie. Radzę poczytać. Wata zawsze jest podatna (zależnie od gęstości mniejszym czy większym stopniu- taka jej "uroda") na zjawisko konwekcji swobodnej czy wymuszonej np. w kieleckim Edytowane 14 Sierpnia 2017 przez mat3006 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 14.08.2017 08:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 Co to ma wspólnego i do rzeczy z pytaniem Brodini ? To samo, co stwierdzenie o którego uzasadnienie prosiłem. Sam zacząłeś temat poboczny, a teraz chcesz się wymigać offtopem? Na temat badań to przeszukaj wcześniejsze wątki i dyskusje. Wstawiałem norweskie badania A konkretnie, to gdzie? Bo gdzie nie znajdę, to mowa o ocieplaniu połaci, a nie stropu. A tu jest zasadnicza różnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.