Doli. 27.11.2017 04:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2017 Skoro to nie na Wasze nerwy, to nie lepiej żeby KB przy takich pracach był obecny? A skąd takie przekonanie? To że nam się nie podoba efekt końcowy to nie znaczy, że to "nie ma nasze nerwy". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerad85 27.11.2017 20:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2017 Podeprzesz to czymś, czy to nadal tylko Twoje "wydaje się"? Którędy to ciepło ma właściwie uciec? Najlepiej, żeby nie uciekało i dlatego ja dałbym 20 cm pod wylewkę końcową z ogrzewaniem podłogowym Gdyby nie było tej podłogówki to jeszcze byłoby moim zdaniem ok. Co do stropu to rzeczywiście wyszło słabo. U nas wybrowali ręcznie drewnianą ale wyszło naprawdę świetnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jak_to_mozliwe 27.11.2017 20:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2017 To jeszcze teraz policzyć ile wynoszą straty ciepła przy 10cm, a ile przy 20cm styropianu pod posadzką. Pytanie, czy inwestując Xzł w 20cm te pieniądze mają szanse się kiedykolwiek zwrócić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 27.11.2017 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2017 Najlepiej, żeby nie uciekało i dlatego ja dałbym 20 cm pod wylewkę końcową z ogrzewaniem podłogowym Gdyby nie było tej podłogówki to jeszcze byłoby moim zdaniem ok. . Przelicz na U-wercie obydwie wersje i wróć się podzielić wnioskami. A potem jeszcze porównaj koszt tych dodatkowych 10cm pod plyta, versus koszt 10cm EPS nad płytą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jak_to_mozliwe 27.11.2017 21:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2017 Dodam, że 10cm XPS pod płytą to izolacja termiczna i dodatkowa przeciwwilgociowa, natomiast 10cm na płycie to dodatkowa izolacja termiczna plus izolacja ogrzewania podłogowego od płyty. Chodzi o większą sterowalność OP, a nie akumulacyjność.Budując drugi raz poważnie zastanowiłbym się nad 20cm XPS pod płytą i ogrzewaniem na prąd, gdzie wtedy akumulacyjność PF ma fundamentalne znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 27.11.2017 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2017 Przelicz na U-wercie obydwie wersje i wróć się podzielić wnioskami. A potem jeszcze porównaj koszt tych dodatkowych 10cm pod plyta, versus koszt 10cm EPS nad płytą. 20 cm EPS 80 0,030 na płycie 20cm to U=0,143 10cm XPS 0,035 pod + 10 CM EPS j.w. U=0,153 Drożej i zimniej taka kanapka (robocizna 2x a i XPS sporo droższy, od EPS). IMO bez sensu taka kanapka. Jak ktoś pisze się do klubu miłośników ciągłości izolacji, to trzeba całość dać pod płytę i trzymać się tej ciągłości przechodząc do izolacji pionowej. A jak ktoś nie należy do miłośników ciągłości, to cała izolacja na płytę (szkoła tradycyjna). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 27.11.2017 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2017 (edytowane) Ale my porownujemy 20cm XPS do 10 cm XPS i 10 EPS. Plyte do płyty, a nie do ław, czy plyty na gruncie. Izolacja jest ciagla, a calość wyniosla 1,5 kzł wiecej, niz wycena na ławy, chudziak itp. Nie ma ryzyka, ze spartacza zagęszczenie pod chudziakiem, ktory siadzie robiac lekkie szpary pod listwami cokolowymi Dodatkowo, nawet jak okresowo woda podejdzie mi na 40cm, co sie zdaza, to nic w wodzie nie stoi. Edytowane 27 Listopada 2017 przez fotohobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 27.11.2017 21:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2017 Ale my porownujemy 20cm XPS do 10 cm XPS i 10 EPS. Odnosiłem się do Twojego komentarza do tego stwierdzenia: Najlepiej, żeby nie uciekało i dlatego ja dałbym 20 cm pod wylewkę końcową z ogrzewaniem podłogowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 27.11.2017 21:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2017 Aaa, nawet nie pomyslalbym o takim wykonaniu plyty.... w takim przypadku ona calkiwicie traci sens - dlatego widzielem tu chyba tylko jedna taką realizację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 27.11.2017 21:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2017 (edytowane) Aaa, nawet nie pomyslalbym o takim wykonaniu plyty.... w takim przypadku ona calkiwicie traci sens - dlatego widzielem tu chyba tylko jedna taką realizację. A czemu, skoro taniej i cieplej niż 10+10? Czy może inne U wychodzi Ci, niż mi? Jakie obliczenia wykonałeś, że Ci wyszło że 10+10 (że tak zacytuję "Przelicz na U-wercie obydwie wersje i wróć się podzielić wnioskami.") chociaż droższe, to warto dopłacić? Ile kWh rocznie na tym zaoszczędzisz? Czy tylko wydałeś kasę na wiarę, bez wyliczeń? Tak, wiem że wyznawców takiej wiary dwupodziału izolacji jest sporo na FM. Ale wyliczeń uzasadniających ją z punktu widzenia energooszczędności nie widziałem. Edytowane 27 Listopada 2017 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 27.11.2017 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2017 (edytowane) Pisalem, ze w stosunku do wyceny na lawy wydalem 1,5kzl wiecej, a plyte uwazam za lepsze technologicznie i energetycznje rozwiazanie.Przy czym w projekcie mialem 20cm XPS, pod plyta, dalem do przeliczenia wersje 10+10, roznica w stracie ciepla wyszla minimalna, wiec bez zalu sprzedalem juz zakupioną polowę XPS. Lawy tez mialem liczone, - w stosunku do nich plyta na 20cm XPS nie zwrocilaby sie nigdy, plyta w tamiej konfiguracji, jaka mam po kilkunastu latach.Przy czym lawy mozna liczyc roznie - juz nie wiem, w jakiej konfiguracji mialem liczone ocieplenie ich. Straty przez plyte liczyl mi konstruktor z PolSl, uwzgledniajac wszystkie mostki.Buorac pod uwage podchodzaca na 50cm wode, brak koniecznosci wymiany gruntu i wyniki OZC zasugerowal plytę. Edytowane 27 Listopada 2017 przez fotohobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 28.11.2017 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2017 Pisalem, ze w stosunku do wyceny na lawy wydalem 1,5kzl wiecej, a plyte uwazam za lepsze technologicznie i energetycznje rozwiazanie. Przy czym w projekcie mialem 20cm XPS, pod plyta, dalem do przeliczenia wersje 10+10, roznica w stracie ciepla wyszla minimalna, wiec bez zalu sprzedalem juz zakupioną polowę XPS. Lawy tez mialem liczone, - w stosunku do nich plyta na 20cm XPS nie zwrocilaby sie nigdy, plyta w tamiej konfiguracji, jaka mam po kilkunastu latach. Przy czym lawy mozna liczyc roznie - juz nie wiem, w jakiej konfiguracji mialem liczone ocieplenie ich. Straty przez plyte liczyl mi konstruktor z PolSl, uwzgledniajac wszystkie mostki. Buorac pod uwage podchodzaca na 50cm wode, brak koniecznosci wymiany gruntu i wyniki OZC zasugerowal plytę. Konstruktor liczył parametry energetyczne? To ciekawe, że różnica żadna. Kamyczek do ogródka miłośników ciągłości izolacji. Tym bardziej dziwne, że nie wszystko na płycie (tańszy i cieplejszy materiał, a robocizna jedna, czy dajesz 10, czy 20 cm, za to 2x to robocizna 2x). Czemu nie przeliczyłeś 20cm na płycie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 28.11.2017 10:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2017 (edytowane) Ma tez uprawnienia audytora. Co cie tak dziwi, ze roznica pomiedzy plytami z 20cm XPS pod a 10 XPS pod i 10cm EPS nad plyta wyszla niewielka? Ty i tu ciaglosc izolacji jest zachowana.20 na płycie? Ktos tak robi plyty ? Mialbym sie bawic w odcinanie ścian od wilgoci i likwidacje mostkow ? Z tego co widzę, najpopularniejszym rozwiązaniem plyty jest kanapka właśnie, potem plyta akumulacyjna z pełna izolacją pod nią.Z czegoś to chyba wynika. Nie sądzę tez, zeby ta kwestia musiala byc jeszcze roztrząsana w tym watku. Ja wybralem tak, godpodarze watku podobnie, Ty inaczej. Ja na przyklad nie rozumiem, jak mozna dokonac zmiac w projekcie, jesli chodzi o izolację akustyczna, wybierajac najgorszy pod tym wzgledem zestaw materiałów i to mieszkajac w poblizu torow i stacji. Ale przeciez nie ma sensu tu nad tym sie rozwodzić. Edytowane 28 Listopada 2017 przez fotohobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jak_to_mozliwe 28.11.2017 12:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2017 Mam za sobą kolejną rozmowę, tym razem ze sprzedawcą okien, którego oceniam ogólnie dobrze - widać, że ma szeroką wiedzę. Ale. No właśnie - jest bardzo nie przekonany do dwóch rzeczy:1) ciepłych parapetów - bo nigdzie nie ma idealnie równych ścian i będą kłopoty z prostym montażem, prawie 10 minut powtarzał to w różnych kombinacjach. Sam nie jestem przekonany, czy faktycznie nie wystarczy pasek z XPSa? Co o tym sądzicie? Jakie mogą być wady ciepłego parapetu, które aż tak im mrożą krew?2) poszerzenia systemowe pod okna tarasowe - twierdzi, że lepszy jest isomur, że poszerzenia i tak kiedyś siądą, a isomur nigdy; wspomina tez o tym, że przy naszej wysokości podłogi (na gotowo ma być 20cm) trzeba będzie kombinować z trzema różnymi wysokościami (czyli nie 2x 10cm, a 10cm + xcm + xcm, żeby zostały 2cm na próg), żeby to wyglądało tak jak trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 28.11.2017 12:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2017 Widocznie mialem proste sciany, bo montaż parapetów nie byl orzedmiotem jakies szczegolnej rozmowy. Przyjechal ekipa, ja wczesniej przygotowalem powierzchnię (oczyscilem z kawalkow kleju, betonu, odpylilem i zagruntowałem.Navdzien przed mobrazemmokiennpodhechali, przykleili i tyle.Cieply parapet, jaki stodiwalimbyl uksztaltowany pod profil, jaki wybralem, z deiema uszczelkami.Na pewno sprawdzacsię lepiej, niż zwyklu pasek. Pod okno PSK mam podmurówkę z bloczkow BK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 28.11.2017 13:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2017 Co cie tak dziwi, ze roznica pomiedzy plytami z 20cm XPS pod a 10 XPS pod i 10cm EPS nad plyta wyszla niewielka? Nie. Dziwi mnie, że nie policzyłeś dla 20cm na i 0 pod. Tym bardziej, że EPS o lepszych parametrach kosztuje sporo taniej, niż XPS. Ty i tu ciaglosc izolacji jest zachowana. To może dać 1cm XPS pod i 19 EPS nad, i twierdzić, że ciągłość jest zachowana? Nie jest - byłaby, gdyby 100% izolacji poziomej stykało się z pionową. 20 na płycie? Ktos tak robi plyty ? No, nie wyznawcy FM teorii o ciągłości, choć tej ciągłości nie robią. IMO albo 100% na, albo 100% pod. Mialbym sie bawic w odcinanie ścian od wilgoci i likwidacje mostkow ? Wierzysz, że płyty XPS są połączone trwale szczelnie? O jakich mostkach piszesz? Tych, co tylko przez pół podzieliłeś? Z tego co widzę, najpopularniejszym rozwiązaniem plyty jest kanapka właśnie, potem plyta akumulacyjna z pełna izolacją pod nią. Z czegoś to chyba wynika. Miliardy much nie może się mylić? Nie sądzę tez, zeby ta kwestia musiala byc jeszcze roztrząsana w tym watku. Ja wybralem tak, godpodarze watku podobnie, Ty inaczej. Przypomnę tylko, że to Ty wywołałeś tę dyskusję krytykując pomysł położenia całości izolacji na płycie twierdząc (choć nie policzyłeś) że to bez sensu. Ja policzyłem U, i wyszło lepsze niż kanapki. Faktycznie jak nie masz wyliczeń, to nie ma sensu dyskutować na ten temat. Wiara jest niepodważalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 28.11.2017 13:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2017 Policzyles U bez liczenia mostkow scian murowanych bezposrednio na nieizolowwnej plycie posadowionej na gruncie. Brawo Ty:) Tylko, ze Twoje "IMO" malo kogo obchodzi. Tak fajna konstrukcja, setki konstruktorow sie mylą, a to niejaki Kaizen obliczyl doszedl do tego, ze bedzie lepiej Swojego architekta, ktory sugerował welne na sciany też zignorowales. Widocznie masz to we krwi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 28.11.2017 13:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2017 1) ciepłych parapetów - bo nigdzie nie ma idealnie równych ścian i będą kłopoty z prostym montażem, prawie 10 minut powtarzał to w różnych kombinacjach. Sam nie jestem przekonany, czy faktycznie nie wystarczy pasek z XPSa? Co o tym sądzicie? Jakie mogą być wady ciepłego parapetu, które aż tak im mrożą krew? Ściana murowana na cienką spoinę musi być idealnie równa. Bo się piony rozjadą. A przy BK gdyby nie była, to można tarą przeszlifować i uzyskać ideał. A czego się boi? Pewnie nie umie używać. O ciepłych parapetach było niedawno w Bociankach 2017. IMO jedyna wada to koszt. W kWh pewnie nigdy się nie zwróci. Ale brak możliwości skopania izolacji wtym miejscu i ciepły parapet są IMO tego warte. 2) poszerzenia systemowe pod okna tarasowe - twierdzi, że lepszy jest isomur, że poszerzenia i tak kiedyś siądą, a isomur nigdy Czyli twierdzi, że listwa podokienna i profil okienny nie osiądą, a identycznie zbudowane poszerzenie osiądzie? Brak logiki. A czemu namawia na Isomur, który jest droższy i ma gorszą lambdę od BK? To jeszcze dziwniejsze. Porozmawiaj z innym sprzedawcą. A jeszcze lepiej z technikiem, który miałby potem montować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 28.11.2017 14:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2017 Policzyles U bez liczenia mostkow scian murowanych bezposrednio na nieizolowwnej plycie posadowionej na gruncie. To policz mostki, które "zjedzą" ten zapas U. Sam pisałeś, że przeniesienie połowy (zwiększenie mostków o połowę) nie spowodowało istotnej różnicy. Więc czemu przeniesienie reszty miałoby to zmienić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Doli. 28.11.2017 14:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2017 Kaizen, ale gdyby dać tylko 20cm EPS na podłogę, to płyta byłaby ogromnym mostkiem wychładzającym ściany zewnętrzne. Co z tego że płyta byłaby ocieplona z boku, skoro od ziemi ciągnęłoby zimno w ściany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.