fotohobby 23.08.2017 08:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 Żeby zrobić sobie mostek cieplny do gruntu? Czy dawać jeszcze XPSa pod chudziaka? Może przeczytaj tytuł wątku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jak_to_mozliwe 23.08.2017 08:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 Oj Kaizen, zabrakło kawy rano? budujemy się na płycie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Doli. 23.08.2017 08:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 Takie rzeczy sie przed budową dogrywa... ja wybrałem wykonawcę, który na silikaty nie grymasił, a jego wycena nie odbiegała od innych. Podobnie ustalenie robót "dodatkowych" jak drenaż, jakieś schodki, słupy itp... To wszystko pozimmo sie znależć w umowie i kosztorysie robót. Dziwi mnie to tym bardziej, że maciebIZ, który takie kwestie powinien miec w malym palcu... Wracajac do ścian - postarajcie się choć o działówki z Silki U nas było trochę inaczej. Potrzebowaliśmy ekipy na ten rok. Za dużego wyboru nie było. Masz rację, że IZ powinien o to zadbać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Doli. 23.08.2017 08:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 Ytong IMO jest dla rozrzutnych. Mniejsze bloczki a cena wyższa, niż konkurencji. Poza kwestiami innymi niż cenowe nie wiem jak Ci to wychodzi, bo nam materiał i robocizna wychodzi taniej na ytongu niż na silce. Byliśmy w stanie dopłacić do materiału, ale do robocizny już nie damy rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 23.08.2017 08:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 Oj Kaizen, zabrakło kawy rano? budujemy się na płycie. Ale nie dajecie całego ocieplenia pod płytę, z tego co piszecie. Więc mostek będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 23.08.2017 08:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 Poza kwestiami innymi niż cenowe nie wiem jak Ci to wychodzi, bo nam materiał i robocizna wychodzi taniej na ytongu niż na silce. Miałem na myśli BK innego producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 23.08.2017 08:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 Poza kwestiami innymi niż cenowe nie wiem jak Ci to wychodzi, bo nam materiał i robocizna wychodzi taniej na ytongu niż na silce. Byliśmy w stanie dopłacić do materiału, ale do robocizny już nie damy rady. Solbet ma wieksze bloczki i niższą cenę za swój BK. Termalica, czy H+H pewnie też. Tu akurat cena robocizny by się jie zmieniła. Pośpiech jest złym doradcą, a wygląda na to, że wam się śpieszy. Pamiętajcie, że nie można wybudować szybko, tanio i dobrze. Mozna wybrać tylko dwa z tych określeń, a trzecie auomatycznie zmienia się na przeciwstawne. Np szybko, tanio i... źle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Doli. 23.08.2017 08:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 Pośpiech jest złym doradcą, a wygląda na to, że wam się śpieszy. Pamiętajcie, że nie można wybudować szybko, tanio i dobrze. Mozna wybrać tylko dwa z tych określeń, a trzecie auomatycznie zmienia się na przeciwstawne. Np szybko, tanio i... źle. Wiemy, wiemy, znamy tę wyliczankę. U nas ma być szybko i dobrze... więc wychodzi drogo :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 23.08.2017 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 Ale nie dajecie całego ocieplenia pod płytę, z tego co piszecie. Więc mostek będzie. Ile kWh w sezonie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jak_to_mozliwe 23.08.2017 09:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 Tylko do czego ten mostek? Ściany stawiamy na płycie, która jest przecież otoczona 10cm xpsa. Rozumiem mostek, gdyby nie było izolacji pod płytą, ale w tej sytuacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 23.08.2017 09:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 Powiedzmy, ze minimalny mostek bedzie, biorac pod uwagę, że pod podłogę będzie 20cm izolacji (czy ile tam sumarycznie u was będzie), a pod ścianami 10cm.Tyle, że powierzchnia ścian, różnica temperatur między ścianą, a gruntem po domem no i te 10cm izolacji (plus opaska wokół płyty) sprawiają, że będzie to wartość, którą nie ma sensu zaprzatać sobie głowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mania_ania 23.08.2017 09:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 Cześć bardzo ładny dom się zapowiada, będę podglądała etapy budowy. Fajnie, że jest przejście z wiatrołapu do garażu, dalej kotłowni i na zewnątrz. bardzo przydatna sprawa. Nasza kotłownia ma w zasadzie taki sam kształt. Na pewno na Waszym miejscu przesunęłabym drzwi garaż/kotłownia maksymalnie do prawej strony, dodatkowo otwierane do środka kotłowni (bez względu na to co mówią przepisy węglem chyba palić nie będziecie). w tej chwili drzwi zabierają miejsce w garażu, poza tym są na środku ściany, trochę bez sensu komunikacyjnie. jeżeli będą zaparkowane samochody to idąc z domu do kotłowni nie bardzo będzie jak otworzyć te drzwi, żeby swobodnie wejść do kotłowni. drzwi kotłownia/zew. zrobiłabym jednak tam gdzie jest okno. zrobi się taki kącik komunikacyjny a pozostałe ściany będą puste i jest większa możliwość aranżacji. Poza tym z tarasu wolałabym patrzeć na jakąś ładną rabatę a nie na wyjście z kotłowni Dobra decyzja z pokojami dzieci obok siebie, z takimi samymi wymiarami. Bardzo sprawiedliwie, kłótni nie będzie Natomiast uważam, że okna są za małe. Faktycznie długie okna, kiedy nie ma balkonu generują dodatkowe koszty i samych okien i barierek, ale uważam że 150 x150cm to za mało. Nasza sypialnia ma tylko 13m2 i właśnie krótkie okno, które ma szer.200x150 i jest pięknie doświetlona, jak się wchodzi to od razu czuć przestrzeń, pomimo tego, że pokój nie jest duży. Owszem, zastanawiałam się, czy nie zrobić okna ciut węższego 180x150cm i takie też byłoby ok. ale myślę, że mniejsze będzie po prostu za małe. I ze względu na doświetlenie (brak okien dachowych) i ze względu właśnie na to poczucie przestrzeni i widoku na ogród mam bardzo podobny układ piętra, pokoje dzieci dokładnie w tym miejscu co u Was (szer.460xdł.424) też bez okien dachowych i okno ma wymiar szer. 220xwys.235 i jest super. Nie namawiam na długie okno, skoro właśnie z niego zrezygnowaliście ale zastanówcie się nad powiększeniem nieco krótkiego okna. Zdecydowanie jestem za wyjściem z jadalni na taras. O ile skraca się komunikacja! Nikt nikomu nie biega (dzieci ) przed telewizorem, po dywanie/drewnie. Tylko dla mnie znowu to okno za małe - jakieś zboczenie mam chyba . Z dwóch względów. 1. Mam jakieś takie nieodparte wrażenie, ze siedząc przy tym stole miło by było widzieć taras i ogród (tak jak jest teraz w projekcie), a nie ścianę, a przy oknie 90cm (pewnie to szerokość stołu) to za dużo się nie zobaczy :/ 2. Otwieranie okna i kolizja ze stołem. Pomyślcie nad najwęższym oknem jakie da się zrobić, byle mogło być rozsuwane. Latem wystarczy wysunąć stół o 0,5m spod okna i spokojnie można korzystać z wyjścia na taras Spiżarnia –rozumiem, że pomieszczenie koło kuchni to spiżarnia. Pomyślcie nad drzwiami od strony kuchni. Kuchnie macie sporą, drzwi mogą być węższe - 80 lub nawet 70, a usprawni to komunikację. Mam spiżarnie i zaglądam do niej bardzo często w ciągu jednego gotującego popołudnia i wchodzenie do spiżarni z przedpokoju byłoby upierdliwe a poza tym zostanie wolna piękna ściana w przedpokoju, gdzie można powiesić lustro/obraz/zdjęcia ze stolikiem/konsolką przy ścianie, gdzie będzie można rzucić kluczyki od samochodu/telefon do ślicznego koszyczka Wychodzi na to, że dla mnie ważna jest przestrzeń i komunikacja ale jestem leniwa i nie lubię łazić naokoło, albo nadrabiać drogi, a wiadomo w domu ciągle coś się robi i gdzieś chodzi. Dużo się opisałam, ale dom bardzo mi się podoba i życzę wytrwałości i samych dobrych wyborów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agb 23.08.2017 10:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 Tylko do czego ten mostek? Ściany stawiamy na płycie, która jest przecież otoczona 10cm xpsa. Rozumiem mostek, gdyby nie było izolacji pod płytą, ale w tej sytuacji? Głównie od wyobraźni Kaizena. Nie dajcie się zwariować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 23.08.2017 10:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 Głównie od wyobraźni Kaizena. Nie dajcie się zwariować... To po co dawać jeszcze 10cm EPS na płytę, skoro ciepło nie ucieka? Pytanie faktycznie - ile ucieknie. I trudno na nie odpowiedzieć tak samo, jak na pytanie ile/czy płyta zaoszczędzi jakieś kWh? A co do dawania się zwariować - jak ktoś robi płytę, to chyba zależy mu na oszczędzeniu każdej kWh? Bo ile taka płyta zaoszczędzi kWh w porównaniu do ławami z 20cm EPS na chudziaku + 15cm XPS na ścianie fundamentowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agb 23.08.2017 10:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 To po co dawać jeszcze 10cm EPS na płytę, skoro ciepło nie ucieka? Żeby położyć instalacje, nie grzać całej płyty, a tylko wylewkę, mieć równą wylewkę, bo idealnie równa płyta zawsze wychodzi. Można dalej wymieniać, tylko po co? Przez Ytonga nic nie ucieknie do niej? A co do dawania się zwariować - jak ktoś robi płytę, to chyba zależy mu na oszczędzeniu każdej kWh? Bo ile taka płyta zaoszczędzi kWh w porównaniu do ławami z 20cm EPS na chudziaku + 15cm XPS na ścianie fundamentowej? Może też robić z powodów gruntowych (widziałeś na jakim poziomie jest woda?), ciągłości izolacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jak_to_mozliwe 23.08.2017 10:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 (edytowane) Cześć bardzo ładny dom się zapowiada, będę podglądała etapy budowy. Cześć, witamy i dziękujemy za miłe słowo. Na pewno na Waszym miejscu przesunęłabym drzwi garaż/kotłownia maksymalnie do prawej strony, dodatkowo otwierane do środka kotłowni (...). w tej chwili drzwi zabierają miejsce w garażu, poza tym są na środku ściany, trochę bez sensu komunikacyjnie. Z tym otwieraniem do garażu to faktycznie, nie pomyślałem o tym. Natomiast ich umiejscowienie jest dla nas optymalne - w rogu stanie piec ze zbiornikiem i większa część pozostałych sprzętów. Umiejscowienie drzwi akurat całkiem świadome. drzwi kotłownia/zew. zrobiłabym jednak tam gdzie jest okno. Burzy nam to estetykę ściany wschodniej, obecne umiejscowienie drzwi nam nie przeszkadza i jednak wolimy je mieć na krótszej ścianie. Wydaje mi się, że tak będzie wygodniej manewrować np. rowerami. uważam że 150 x150cm to za mało. Jedno to rzeczywiście mało, ale w miejsce likwidowanych wysokich okien montujemy skrócone, czyli na tej ścianie będą dwa okna: jedno o wymiarze 150x150cm i drugie 90x150cm. Wydaje mi się, że to aż nadto światła. Zdecydowanie jestem za wyjściem z jadalni na taras. O ile skraca się komunikacja! Nikt nikomu nie biega (dzieci ) przed telewizorem, po dywanie/drewnie. Tylko dla mnie znowu to okno za małe - jakieś zboczenie mam chyba . Z dwóch względów. 1. Mam jakieś takie nieodparte wrażenie, ze siedząc przy tym stole miło by było widzieć taras i ogród (tak jak jest teraz w projekcie), a nie ścianę, a przy oknie 90cm (pewnie to szerokość stołu) to za dużo się nie zobaczy :/ 2. Otwieranie okna i kolizja ze stołem. Pomyślcie nad najwęższym oknem jakie da się zrobić, byle mogło być rozsuwane. Latem wystarczy wysunąć stół o 0,5m spod okna i spokojnie można korzystać z wyjścia na taras Nie dajmy się zwariować. Nawet wąskie HST będzie bardzo drogie, o ile nie wygramy w lotto, to zostanie jak jest. Spiżarnia –rozumiem, że pomieszczenie koło kuchni to spiżarnia. Pomyślcie nad drzwiami od strony kuchni. Kuchnie macie sporą, drzwi mogą być węższe - 80 lub nawet 70, a usprawni to komunikację. Rzeczywiście tak było w pierwotnym projekcie od architekta, ale wypracowaliśmy jednak drzwi w korytarzu. Dzięki temu mamy blat koło lodówki i zachowaną ideę stref i wygodne blaty robocze w każdym kluczowym miejscu. gdzie można powiesić lustro/obraz/zdjęcia ze stolikiem/konsolką przy ścianie, gdzie będzie można rzucić kluczyki od samochodu/telefon do ślicznego koszyczka Takie miejsce planujemy w wiatrołapie. Miejsce na wąską szafę będzie też na ścianie prowadzącej do schodów. Dużo się opisałam, ale dom bardzo mi się podoba i życzę wytrwałości i samych dobrych wyborów. Dziękujemy za tak obszerny opis - lubimy czytać i doceniamy każdą konstruktywną krytykę. Edytowane 23 Sierpnia 2017 przez jak_to_mozliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 23.08.2017 10:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 Żeby położyć instalacje, nie grzać całej płyty, a tylko wylewkę, Tu akurat miałem odwrotne podejście - chciałem płytę, żeby mieć ogromny akumulator ciepła. To dla mnie największa zaleta płyty. mieć równą wylewkę, bo idealnie równa płyta zawsze wychodzi. Do wylania wylewki nie trzeba styropianu. Przez Ytonga nic nie ucieknie do niej? Ytong ma z 5x lepszą lambdę, niż silka. Więc ucieknie 5x mniej kWh. Może też robić z powodów gruntowych (widziałeś na jakim poziomie jest woda?), ciągłości izolacji. Czy dasz ciągłą warstwę papy na chudziaka, czy na płytę fundamentową - co za różnica? Tak samo dobrze zaizoluje przeciwwilgociowo mury i wnętrze domu. I tak samo beton poniżej będzie mokry (bo nawet jak dasz na XPSa folię, to praktycznie pewne, że będzie podziurawiona najpóźniej w czasie wylewania i szczelne to nie będzie. Już jak ktoś się uprze, to łatwiej ściany fundamentowe skutecznie zaizolować. Tylko IMO to nie ma sensu - żeby zmienić U betonu z 1,8 na 1,7 nie warto wywalać kasy na porządną izolację. Ciągłość jakiej izolacji masz na myśli? Cieplnej? To jakaś wartość sama w sobie? To czemu ją przerywasz ścianami działowymi? Daj całość izolacji pod płytę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Doli. 23.08.2017 11:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 Czy dasz ciągłą warstwę papy na chudziaka, czy na płytę fundamentową - co za różnica? Tak samo dobrze zaizoluje przeciwwilgociowo mury i wnętrze domu. I tak samo beton poniżej będzie mokry (bo nawet jak dasz na XPSa folię, to praktycznie pewne, że będzie podziurawiona najpóźniej w czasie wylewania i szczelne to nie będzie. Już jak ktoś się uprze, to łatwiej ściany fundamentowe skutecznie zaizolować. Tylko IMO to nie ma sensu - żeby zmienić U betonu z 1,8 na 1,7 nie warto wywalać kasy na porządną izolację. Tu się nie zgodzę, o ile dobrze Cie rozumiem. U nas sytuacja jest taka, że lustro wody może się wahać jakieś 30 cm góra dół, czyli do tego poziomu gdzie teraz się stabilizuje (patrz zdjęcia wykopu) dodajemy 30cm (na wahania) i jeszcze 30cm piasku, tak żeby izolacja nie była pod wodą nawet w tym pesymiostyczno wodnym scenariuszu. A straty ciepła na działówkach z silki są dla nas pomijalne. Niemniej będą z ytonga. Przypomnę, że dla nas płyta ma 3 główne zalety: fundament nie stoi w wodzie, jest zachowana ciągłość izolacji (przy ławach zawsze goły beton leży w ziemi - i tutaj masz mostki), skraca się czas pracy przy płycie (teoretycznie tydzień roboty i tydzień czekania aż wstępnie zwiąże i można lecieć ze ścianami). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Doli. 23.08.2017 11:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 @mania_ania dzięki za taki długi i merytoryczny komentarz W zasadzie wszystkie nasze argumenty i przesłanki za podjęciem konkretnych rozwiązań opisał już @jak_to_mozliwe Zapraszamy na nasze podwórko - a co do trafnych decyzji, to na razie mamy dużo wątpliwości co do już podjętych. Oby to była tylko taka gorączka początkowa, bo jeśli tak ma wyglądać cała budowa, to ja się wypisuję z interesu :D:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 23.08.2017 11:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 tak żeby izolacja nie była pod wodą nawet w tym pesymiostyczno wodnym scenariuszu. Pisząc o izloacji masz na myśli papę? Tak czy inaczej jest powyżej poziomu gruntu. Przynajmniej jak ktoś daje poziom zero na sensownej wysokości w okolicach +0,5. Czy XPS? Co przeszkadza XPSowi stanie w wodzie? Po to się daje XPSa, żeby nie przejmować się wilgocią. . Przypomnę, że dla nas płyta ma 3 główne zalety: fundament nie stoi w wodzie, I co to daje? AFAIK przy ocieplonym betonie, któremu nie grozi zamarzanie - jedyna zaleta to zmiana U z 1,8 (mokry) na 1,7(suchy - o ile faktycznie będzie suchy). Tylko jakie znaczenie ma U betonu, jeżeli termoizolację mamy wyżej? jest zachowana ciągłość izolacji (przy ławach zawsze goły beton leży w ziemi - i tutaj masz mostki), Co mi przeszkadza, że beton leży w ziemi, jak jest od domu odizolowany termicznie i przeciwwilgociowo? Jest bardziej grzany od środka ciepłem z głębi gruntu, niż chłodzony z zewnątrz. skraca się czas pracy przy płycie (teoretycznie tydzień roboty i tydzień czekania aż wstępnie zwiąże i można lecieć ze ścianami). To jak skraca? U mnie chudziak został wylany 9 dnia roboczego. 10 już były murowane ściany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.