manwithnoname 28.01.2018 09:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2018 Ciekawy artykuł http://www.bzg.pl/node/940 Co sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin34_Śl 28.01.2018 09:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2018 Artykuł ma 6 lat...tyle w temcie. Nawet z tego artykułu wynika, że koszt ogrzania przedmiotowego domu gazem wynosi 3 600 a pompa z COP 5 - 1 700 PLN. Autor porównał jednak koszt w gruntową pompę ciepła, jeśli zrobiłbyś dzisiaj porównanie to PC 7 KW wyjdzie 22-24 tyś z całą kotłwonia, a kotłownia gazowa ze wszystkiem (podłączenie, komin, projekty, pociągnieć gaz od granicy działki do domu, kotłownia, piec itp) z 15 - 17 tyś. Różnica niewielka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konsultant Viessmann 28.01.2018 11:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2018 Ba.. ja nawet słyszałem opinie, że pompy ciepła P-W mają sens tylko przy płycie fundamentowej (bo ponoć tylko ona gwarantuje oszczędności/akumulację itd) co mnie stresuje, bo będę miał ławy, a w przypadku jakiejś kosmicznej ceny za przyłącze gazowe (na 'wycenę'czekam już 1,5 m-ca) myśli swe kieruję właśnie na PC. Słyszałeś? W Twojej sytuacji, jeśli masz wątpliwości polecam kontakt z profesjonalistą - doświadczonym instalatorem, lub firmą polecaną przed producentów, autoryzowaną, której przedstawiciele odwiedzą inwestycję i przedstawią profesjonalną opinię. Temat ogrzewania jest bardzo istotny, więc podejmować decyzję na podstawie zasłyszanych informacji jest nieco niebezpieczne. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pytajnick 28.01.2018 13:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2018 Słyszałeś? W Twojej sytuacji, jeśli masz wątpliwości polecam kontakt z profesjonalistą - doświadczonym instalatorem, lub firmą polecaną przed producentów, autoryzowaną, której przedstawiciele odwiedzą inwestycję i przedstawią profesjonalną opinię. Temat ogrzewania jest bardzo istotny, więc podejmować decyzję na podstawie zasłyszanych informacji jest nieco niebezpieczne. Pozdrawiam! Cóż...czyż nie jest tak, że o nowościach najpierw się słyszy? Temat PC jest mi obcy, nie brałem go pod uwagę do momentu, kiedy gazownicy zobaczyli problem drogi prywatnej, przez którą zamiast 2500 mogę zapłacić i 10 000 za przyłącze ;/ Zdanie specjalistów jest dla mnie ważne ale nie podchodzę do niego bez pewnej dozy ostrożności, bo trochę lat już mam i wiem, że "każdy cygan swego konia chwali" więc również opinie specjalistów danej firmy, staram się weryfikować u innych, porównywać itd. Pan akurat reprezentuje firmę, której piece gazowe użytkuję i sobie chwalę. W domku, który buduję dla siebie, docelowo chciałem ten dwufunkcyjny z wbudowanym zasobnikiem ..i mimo, że czekam na serwisanta dwa miesiące, by mi piec 'przedmuchał' to chciałbym, żeby na tej opcji się sprawa skończyła. Jeśli jednak nie...wtedy pozostanie PC i na pewno zadam niejedno Panu jak i konkurencji pytanie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manwithnoname 28.01.2018 21:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2018 Czy to prawda, że aby uzyskać temperaturę w domu 21 stopni to na pompie trzeba zadać również 21 ? Tak stwierdził mój instalator i nie wiem czy czasem nie bredzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dar3k 28.01.2018 22:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2018 Czy to prawda, że aby uzyskać temperaturę w domu 21 stopni to na pompie trzeba zadać również 21 ? Tak stwierdził mój instalator i nie wiem czy czasem nie bredzi To zależy jakie masz sterowanie bo jeśli sterujesz samą krzywą grzewczą bez kontroli temp. pomieszczenia to ustawiasz minimalną temp powrotu, maksymalna temp powrotu i to co chcesz uzyskać w pomieszczeniu (chociaż nie zawsze jest taka możliwość). Jeżeli posiadasz czujnik temp. dla pomieszczenia referencyjnego to jest trochę prościej bo zadajesz temp. pomieszczenia, początek i koniec krzywej grzewczej i pompa sobie chodzi tak aby temp. pomieszczenia była najbliższa zadanej. Muszę po testować jak to działa dla wyższych temp. (teraz mam 19*C w domu bo jeszcze nie mieszkam na stałe), ale mam ustawione minimalna temp. powrotu na 18*C maksymalna temp. powrotu na 30*C, w T1 obniżenie o 4* KG, a w T2 podbicie o 2*C, nie widziałem temp. wyższej na powrocie niż 28*C, w domu temp. utrzymuje się w granicach 18,5 - 19,5. Docelowo ustawię 21*C min. temp. powrotu na 20*C, a maksymalna na 32*C utrzymam obniżenie w T1 i grzanie w T2 i zobaczymy jak się będzie żyć PS: przesiadłem się z gazu z grzejnikami, na PC z podłogą i według mnie jest totalnie inna filozofia grzania, podłoga grzeje lecz nigdy nie jest ciepła w dotyku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manwithnoname 28.01.2018 22:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2018 Muszę zdecydować czy montować regulatory temperatury do każdego z pokojów / lub jeden na cały dom. Ktoś tutaj na forum powiedział że to jest zbędny wydatek, bo sterownik w pompie w zupełności wystarczy i że się sam proszę o kłopoty (problemy z przepływem). Sam już nie wiem co robić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek2504 28.01.2018 22:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2018 Jeden Termostat na cały dom wystarczy, ale to też zależy od własnych preferencji. Czy chcesz mieć np.w sypialni chłodniej a w łazience ciepłej.Ja też mam dom parterowy i jeden termostat w zupełności wystarcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwojtek 29.01.2018 06:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2018 ...... Czy chcesz mieć np.w sypialni chłodniej a w łazience ciepłej........ Nie mieszaj komuś w głowie. By mieć różne temperatury w pomieszczeniach wystarczy jeden termostat na cały dom i odpowiednie wyregulowanie poszczególnych pętli podłogówki. U mnie w całym domu 22,5C - 22,8C tylko w łazienkach 25-26C i nie potrzebuje żadnych termostatów w każdym pomieszczeniu. Korzystam tylko z eurostera eq7 w wersji bezprzewodowej, który leży na półce w sypialni, bo tam jest najchłodniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAZ1719515782 29.01.2018 07:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2018 Chciałbym podsumować zebrane dotąd info odnośnie PC PW, proszę o ew korektę: 1. PC PW jest w stanie zapewnić 100% ogrzewania domu i cwu. (Oczywiście w zależności od układu i powierzcni domu różna moc, większość poleca wykonanie OZC, niektórzy myślą, że to zbędne). 2. Najbardziej polecanymi (a przynajmniej najczęściej używanymi przez użytkowników forum- i u ludzi z którymi rozmawiałem) PC są: Panasonic lub Daikin. Nibe nie daje rady przy niższych temp. a pozostałe są mało znane więc nie ma porównania co do ich skutecznośći. 3. Gwarancja trwa przeważnie 5 lat (na konkretne części) ale jak z każdym sprzętem może się popsuć po 5 jak i po 15 latach. 4. Priorytetem jest znalezienie porządnego instalatora, ew z bliskiej odległości w razie serwisu, usterki itd. 5. Dobrze ocieplony dom to podstawa. 6. Jeżeli zaplanujemy 100% podłogówki to idealnie dla PC, w łazience migą być "drabinki". 7. Na podłodze powinno być min 15 cm styropianu i najlepiej wylewka betonowa. 8. Sterowanie temp w każdym pomieszczeniu jest zbędne (tu zdania są podzielone). 9. Zew moduł nie jest głośny, a przynajmniej nie przeszkadza w codziennym funkcjonowaniu, najlepiej dać go od strony bez okien, sypialni itd. 10. Naleźy tak zaplanować prace pompy żeby działała w tańszej taryfie - zdania są znów tutaj odmienne. 11. Dobra PC z instalacją w kotłowni powinna wahać się mw w widełkach 25-30 tys 12. Podłogówka kosztuje mw od 75-100zl/m2. 13. Rozstaw rurek w ciepłych pomieszczeniach powinien być mniejszy (np łazienka) a w rzadziej używanych większy (sypialnia). 14. PC nie jest dodatkowym wydatkiem tylko jeżeli zrezygnujemy np z komina, kominka i pieca to uzbiera sie na ok. 80% kosztów zakupu i instalacji PC. 15. Praca przy jakimkolwiek piecu na paliwo stałe (nie ważne jaki by był nowoczesny) nigdy nie będzie lepsza i bardziej komfortowa niż bezobsługowość PC PW. 16. Najlepiej zlecić łącznie z zakupem PC jednej firmie wykonanie podłogówki dla większej pewności poprawnego wykonania instalacji, chociaż to kosztuje (przynajmniej w moim wypadku bo mam kogoś kto robi to taniej i dobrze - widziałem) więcej ale mamy jedną ekipę odpowiedzialną i jeżeli coś pójdzie nie tak wiadomo do kogo dzwonić Chyba wszystko, może komuś się przyda przy rozważaniach na temat wyboru żródła ciepła. Jeżeli pominąłem coś ważnego proszę dodać. Dzięki wszystkim za pomoc do tej pory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 29.01.2018 08:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2018 Chciałbym podsumować zebrane dotąd info odnośnie PC PW, proszę o ew korektę: 1. PC PW jest w stanie zapewnić 100% ogrzewania domu i cwu. (Oczywiście w zależności od układu i powierzcni domu różna moc, większość poleca wykonanie OZC, niektórzy myślą, że to zbędne). 2. Najbardziej polecanymi (a przynajmniej najczęściej używanymi przez użytkowników forum- i u ludzi z którymi rozmawiałem) PC są: Panasonic lub Daikin. Nibe nie daje rady przy niższych temp. a pozostałe są mało znane więc nie ma porównania co do ich skutecznośći. 3. Gwarancja trwa przeważnie 5 lat (na konkretne części) ale jak z każdym sprzętem może się popsuć po 5 jak i po 15 latach. 4. Priorytetem jest znalezienie porządnego instalatora, ew z bliskiej odległości w razie serwisu, usterki itd. 5. Dobrze ocieplony dom to podstawa. 6. Jeżeli zaplanujemy 100% podłogówki to idealnie dla PC, w łazience migą być "drabinki". 7. Na podłodze powinno być min 15 cm styropianu i najlepiej wylewka betonowa. 8. Sterowanie temp w każdym pomieszczeniu jest zbędne (tu zdania są podzielone). 9. Zew moduł nie jest głośny, a przynajmniej nie przeszkadza w codziennym funkcjonowaniu, najlepiej dać go od strony bez okien, sypialni itd. 10. Naleźy tak zaplanować prace pompy żeby działała w tańszej taryfie - zdania są znów tutaj odmienne. 11. Dobra PC z instalacją w kotłowni powinna wahać się mw w widełkach 25-30 tys 12. Podłogówka kosztuje mw od 75-100zl/m2. 13. Rozstaw rurek w ciepłych pomieszczeniach powinien być mniejszy (np łazienka) a w rzadziej używanych większy (sypialnia). 14. PC nie jest dodatkowym wydatkiem tylko jeżeli zrezygnujemy np z komina, kominka i pieca to uzbiera sie na ok. 80% kosztów zakupu i instalacji PC. 15. Praca przy jakimkolwiek piecu na paliwo stałe (nie ważne jaki by był nowoczesny) nigdy nie będzie lepsza i bardziej komfortowa niż bezobsługowość PC PW. 16. Najlepiej zlecić łącznie z zakupem PC jednej firmie wykonanie podłogówki dla większej pewności poprawnego wykonania instalacji, chociaż to kosztuje (przynajmniej w moim wypadku bo mam kogoś kto robi to taniej i dobrze - widziałem) więcej ale mamy jedną ekipę odpowiedzialną i jeżeli coś pójdzie nie tak wiadomo do kogo dzwonić Chyba wszystko, może komuś się przyda przy rozważaniach na temat wyboru żródła ciepła. Jeżeli pominąłem coś ważnego proszę dodać. Dzięki wszystkim za pomoc do tej pory pkt.8 powinien być pozbawiony wątpliwości wśród praktyków mieszkających jakiś czas czyli sterowniki są całkowicie zbędne i wg mnie przy pompie instalacja ich to błąd i naciąganie nie świadomego inwestora. pkt.16 nie koniecznie podlogowke "musi" wykonać sprzedawca pompy. On jest tylko sprzedawcą urządzenia a podlogowka może być wykonana nawet przez Pana Zenka. pkt.2 Atlantic,Fujitsu,Mitsubishi... pkt.5 niezależnie od źródła ciepła tak powinno być. Reszta ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAZ1719515782 29.01.2018 08:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2018 No i git:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 29.01.2018 08:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2018 AD 7. Jeśli chcesz grzać w taniej taryfie to styropian kładziesz pod pierwszą "wylewką" a najlepiej gdybyś zrobił płytę fundamentową i styropian położył pod nią. Inaczej będziesz miał zbyt małą akumulację ciepła aby korzystać tylko z II taryfy. Czyli konstrukcja powinna wyglądać tak. 1. Utwardzona warstwa nośna dla budynku.2. Styropian 15 - 20 cm3. Płyta fundamentowa lub chudziak minimum 15 - 20 cm4. OP5. Wylewka końcowa może być anhydryt bądź beton 5 - 10 cm6. Wykończenie podłogi (płytki, panele lub deska) czy co tam komu pasuje. Pamiętać jedynie należy że w zależności od tej warstwy można zastosować różne rozstawy rurek w podłodze.Ad. 10. Zdania nie są podzielone tylko wszystko zależy od tego co napisałem powyżej. Jeśli zamienisz miejscami styropian i dasz go w pozycji 3 tuż pod OP to zapomnij o tylko II taryfie no chyba że dasz z 20 cm wylewki końcowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAZ1719515782 29.01.2018 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2018 Cenna uwaga:cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
okobar 29.01.2018 09:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2018 Chciałbym podsumować zebrane dotąd info odnośnie PC PW, proszę o ew korektę: 1. PC PW jest w stanie zapewnić 100% ogrzewania domu i cwu. (Oczywiście w zależności od układu i powierzcni domu różna moc, większość poleca wykonanie OZC, niektórzy myślą, że to zbędne). 2. Najbardziej polecanymi (a przynajmniej najczęściej używanymi przez użytkowników forum- i u ludzi z którymi rozmawiałem) PC są: Panasonic lub Daikin. Nibe nie daje rady przy niższych temp. a pozostałe są mało znane więc nie ma porównania co do ich skutecznośći. 3. Gwarancja trwa przeważnie 5 lat (na konkretne części) ale jak z każdym sprzętem może się popsuć po 5 jak i po 15 latach. 4. Priorytetem jest znalezienie porządnego instalatora, ew z bliskiej odległości w razie serwisu, usterki itd. 5. Dobrze ocieplony dom to podstawa. 6. Jeżeli zaplanujemy 100% podłogówki to idealnie dla PC, w łazience migą być "drabinki". 7. Na podłodze powinno być min 15 cm styropianu i najlepiej wylewka betonowa. 8. Sterowanie temp w każdym pomieszczeniu jest zbędne (tu zdania są podzielone). 9. Zew moduł nie jest głośny, a przynajmniej nie przeszkadza w codziennym funkcjonowaniu, najlepiej dać go od strony bez okien, sypialni itd. 10. Naleźy tak zaplanować prace pompy żeby działała w tańszej taryfie - zdania są znów tutaj odmienne. 11. Dobra PC z instalacją w kotłowni powinna wahać się mw w widełkach 25-30 tys 12. Podłogówka kosztuje mw od 75-100zl/m2. 13. Rozstaw rurek w ciepłych pomieszczeniach powinien być mniejszy (np łazienka) a w rzadziej używanych większy (sypialnia). 14. PC nie jest dodatkowym wydatkiem tylko jeżeli zrezygnujemy np z komina, kominka i pieca to uzbiera sie na ok. 80% kosztów zakupu i instalacji PC. 15. Praca przy jakimkolwiek piecu na paliwo stałe (nie ważne jaki by był nowoczesny) nigdy nie będzie lepsza i bardziej komfortowa niż bezobsługowość PC PW. 16. Najlepiej zlecić łącznie z zakupem PC jednej firmie wykonanie podłogówki dla większej pewności poprawnego wykonania instalacji, chociaż to kosztuje (przynajmniej w moim wypadku bo mam kogoś kto robi to taniej i dobrze - widziałem) więcej ale mamy jedną ekipę odpowiedzialną i jeżeli coś pójdzie nie tak wiadomo do kogo dzwonić Chyba wszystko, może komuś się przyda przy rozważaniach na temat wyboru żródła ciepła. Jeżeli pominąłem coś ważnego proszę dodać. Dzięki wszystkim za pomoc do tej pory nie mam PW lecz odwierty więc nie odniose się do większości Twoich punktów ale do kilku mogę ad1. OZC zawsze się przyda, nie jest to duży koszt a dobrze wiedzieć co wyjdzie chyba ze zaufasz kalkulatorom netowym ad2. sprawdź jeszcze Samsunga ad8. zbędne, ale jeśli chcesz to pewnie ułatwia obsługę ad9. zależy od modelu i wykonania, ponieważ mam kilka PW w okolicy i większość z nich jest głośna... nie dla właścicieli ale dla sąsiadów chociaż kilka bardzo cichych tez spotkałem ad10. niekoniecznie, przy odpowiednim modulowaniu inwertera jest ok ad13. zależy od projektu ad15. zdecydowanie do swojej PC nie zaglądałem od 3 miechów ad16, Twój wybór, jak nie masz nikogo to tak, jeśli masz kogoś kogo jesteś pewien to bierz, ale projekt podłogówki zawsze lepiej zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 29.01.2018 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2018 ad8. zbędne, ale jeśli chcesz to pewnie ułatwia obsługę Ad.8 znacznie utrudnia obsługę i znacznie podraza koszt instalacji i wpływa negatywnie na samą pompę a właściwie na spręzarke. Będzie wywalalo co chwila błąd przepływu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
magdaseb 29.01.2018 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2018 Ad.8 znacznie utrudnia obsługę i znacznie podraza koszt instalacji i wpływa negatywnie na samą pompę a właściwie na spręzarke. Będzie wywalalo co chwila błąd przepływu. ad 8. Nie utrudnia obsługi. Nie wywala błędu przepływu. U mnie przy dużym metrażu i 16 pomieszczeniach nie wyobrażam sobie biegania do 5 rozdzielaczy i osobnego sterowania pętlami. Koszt inwestycji podnosi. 20 % powierzchni (głównie łazienki) jest bez sterowników (wolne pętle bez siłowników) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 29.01.2018 10:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2018 O jakim bieganiu piszesz.? Masz dwa wyjścia - 1. robisz projekt , na jego podstawie ustawiasz przepływy i masz zróżnicowaną temp. w pomieszczeniach. 2 Faktem jest że przez miesiąc kręcisz rotametrami aby ustawić optymalne przepływy dla poszczególnych pomieszczeń i tyle. W obu przypadkach robisz to raz w życiu i zapominasz. No chyba że chcesz ciągle wachlować temperaturą w poszczególnych pomieszczeniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 29.01.2018 10:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2018 (edytowane) ad 8. Nie utrudnia obsługi. Nie wywala błędu przepływu. U mnie przy dużym metrażu i 16 pomieszczeniach nie wyobrażam sobie biegania do 5 rozdzielaczy i osobnego sterowania pętlami. Koszt inwestycji podnosi. 20 % powierzchni (głównie łazienki) jest bez sterowników (wolne pętle bez siłowników) Nie wiem jak to jest w gruntowkach ale w powietrznych wywala,zamknięcie kilku petli oznacza drastyczne obniżenie przeplywu do wartości pon.wymaganej. Po drugie w domu normalnie użytkowanym i zamieszkalym nie ma wg mnie powodu żeby wachlowac temperaturami raz,że to nie komfortowe a dwa ciężkie do uzyskania bo na reakcję spadku lub podniesienia temp w danym pomieszczeniu nawet tylko o 0,5st.C czeka się kilka godzin. Jeśli chcemy mieć w sypialni chłodniej,w salonie cieplej a w lazience ciepło to wystarczy RAZ ustawić przepływy. Od 5 lat nie zaglądam do rozdzielacza,sterownik pokojowy po pierwszym sezonie usunalem i grzeje tylko przez sterownik na pompie. Edytowane 29 Stycznia 2018 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 29.01.2018 10:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2018 Arturo w nowych nie wywali. No chyba że przepływ spadnie poniżej 700l/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.