Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jakich błędów unikąć przed montażem pompy ciepła, jak przygotować budynek.


NC_PC

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 478
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

A czy nie będzie to stanowić problemu jeżeli jednostki będą połączone pod ziemią? Większa część rury będzie pod płytą fundamentową, a jakieś 2 do 3m po za. Ewentualne jeszcze jedno, jeśli nie będzie to stanowić żadnego problemu, na jakiej głębokości miałaby się znajdować owa rura? Bo ogólnie nie chciałbym robić otworów w ścianach. Budowa ma się rozpocząć na początku maja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nie będzie to stanowić problemu jeżeli jednostki będą połączone pod ziemią? Większa część rury będzie pod płytą fundamentową, a jakieś 2 do 3m po za. Ewentualne jeszcze jedno, jeśli nie będzie to stanowić żadnego problemu, na jakiej głębokości miałaby się znajdować owa rura? Bo ogólnie nie chciałbym robić otworów w ścianach. Budowa ma się rozpocząć na początku maja.
Nie będzie pod warunkiem że zostawisz 2 przepusty minimum 160 lepiej nawet 200 a każdy zakręt zrobisz kolanami 30. Ja zrobiłem 110 i był problem, na szczęście się udało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nie będzie to stanowić problemu jeżeli jednostki będą połączone pod ziemią?

 

Jak Ci nie przeszkadza, że będziesz grzał ziemię, to puszczaj.

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=403648

 

Wewnątrz budynku kolejno od lewej arot z nieobciążonym kablem elektrycznym, arot z rurą miedzianą z fabryczną otuliną z zasilaniem klimy, arot z powrotem klimy.

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=400634

 

Na zewnątrz budynku

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=400636

 

A tu podłączenie rur do jednostki zewnętrznej.

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=400635

 

Powalcz, o jak najkrótsze odcinki i jak najlepiej ocieplone (połóż rury w dodatkowej, wodoodpornej izolacji jeszcze przed wylaniem płyty).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak grube są te przewody pomiędzy jednostkami ?

 

Zależy od pompy. Jak pytasz o to, co na fotkach to większość jest w arocie. Fabrycznie jedna ma ok. 28mm, druga ok. 25mm średnicy zewnętrznej (razem z tą białą otuliną) - to widać przy jednostce zewnętrznej..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od pompy. Jak pytasz o to, co na fotkach to większość jest w arocie. Fabrycznie jedna ma ok. 28mm, druga ok. 25mm średnicy zewnętrznej (razem z tą białą otuliną) - to widać przy jednostce zewnętrznej..

 

Trochę się "wystraszyłem" tych przepustów 160 czy 200mm ;) bo rozważając pompę muszę pociągnąć przewody wzdłuż muru, ok 6m a takie 160 to by było ciężko ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się "wystraszyłem" tych przepustów 160 czy 200mm ;) bo rozważając pompę muszę pociągnąć przewody wzdłuż muru, ok 6m a takie 160 to by było ciężko ;)

 

Rura osłonowa 200mm to przesada. I wystarczy JEDNA, przy 2. będą większe straty ciepła.

160mm byłaby uniwersalna, nawet na gruntową możesz później przerobić.

Kolana radzę 15*, wyjdzie nieco drożej ale to jakieś złotówki, przy budowie domu nieistotne zupełnie.

Izolację daj GRUBĄ, niestandardowe zawsze są na zamówienie!

Nie dawaj tej białej tylko czarną kauczukową HT, biała jest fajna bo odporna mechanicznie ale niewiele izoluje - tym bardziej pod ziemią (chociaż tam deltaT mniejsza niż na zewnątrz i nic nie wieje)

A w ogóle najlepiej przygotować wszystkie przewody na etapie wykonywania płyty fundamentowej bo tylko w takim przypadku można wszystko dobrze poskładać i nie kaleczyć izolacji. Jeśli chcesz później przekładać rury i kable przez osłonówkę to zapomnij o DOBREJ izolacji!!! Pozostanie tylko opcja standard czyli biała polietylenowa klimatyzacyjna izolacja (gotowa rura z izolacją w kręgu) - ja takiej nie stosuję do montażu pomp ciepła.

 

Optymalna długość przewodów "freonowych" to taka przy której mamy małe straty ciepła po drodze i małe straty wydajności związane ze zwiększonymi oporami i spadkami ciśnień. Optymalną odległością wcale nie jest wspomniane wcześniej 8-10 metrów tylko jak najmniej się da, w granicach tego co producent podaje.

Edytowane przez wihajster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Optymalna długość przewodów "freonowych" to taka przy której mamy małe straty ciepła po drodze i małe straty wydajności związane ze zwiększonymi oporami i spadkami ciśnień. Optymalną odległością wcale nie jest wspomniane wcześniej 8-10 metrów tylko jak najmniej się da, w granicach tego co producent podaje.

Z ciekawości - z czego wynika często podawana (dla wersji split) minimalna długość rurociągów np. 3m?

Przecież w gruntówkach i w powietrznych (wersja monoblock) te same odcinki w układzie są znacznie krótsze.

Chyba nie z powodu ilości czynnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości - z czego wynika często podawana (dla wersji split) minimalna długość rurociągów np. 3m?

Przecież w gruntówkach i w powietrznych (wersja monoblock) te same odcinki w układzie są znacznie krótsze.

Chyba nie z powodu ilości czynnika?

 

Raczej tak .

Tutaj zapewne mamy do czynienia z warunków w jakich producent zmierzył osiągi pc . Wiadomo że pc split musi mieć rurociąg , a raczej trudno zrobić krótszy niż te 3 mb . Do takiej długości rur została dobrana ilośc czynnika i tak zostały sprawdzone parametry pc

 

ps

Przy dłuższych rurach producent podaje ilość dodatkową czynnika , bo ta która jest nabita fabrycznie , jest dobrana na 3 mb . Gdyby koś ,,ujął" rur to raczej trzeba by upuścić czynnika

Edytowane przez Garażowiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi wam o co takiego http://www.otulinyrur.pl/images/rury/grafit%201.jpg by założyć na rure jeszcze pod płyta i po za jej obrysem, czy może chodzi samą izolacje rurek z pompy.

 

Jak po YouTubejesz filmiki jak się zachowuje EPS w gruncie to zrezygnujesz z tego. Szukaj pianki do rur hydraulicznych najlepiej giętki bo te rury pewnie trzeba będzie wygiąć. A jeszcze lepiej IMO wpuścić pomiędzy warstwami XPS a który dasz pod płytę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przy okazji jak już mówimy o styropianie. Tak wygląda EPS200 jak go zaanektują mrówki:

 

A skąd mrówki i robactwo miało by się znaleźć w fundamentach ?

 

Najpierw usuwa się humus , później uzupełnia się to żwirem lub pospółką ...

jest to środowisko całkowicie nieprzyjazne dla robactwa ...

 

Robactwo żyje w humusie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem że można oba przewody poprowadzić jednym przepustem, czy konieczne jest robić kolejny?

A jak ma to wygladać na zewnątrz, przepust podprowadzić bezpośrednio pod fundament dla jednostki zewnętrznej?

 

Najlepiej przeprowadzić rury bezpośrednio przez ścianę, nie robić rur przepustowych przez fundament, swoją drogą to duży mostek termiczny.

Jak jest taka możliwość to zawsze bezpośrednio przez ścianę.

Jak się nie da to górą lub po ścianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...