Kaizen 24.10.2018 15:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2018 Przeciw - nie ma sensu, jak masz prawidłowo zbudowaną instalację elektryczną. I nie zawsze jesteś w domu (albo śpisz) jak są wyładowania atmosferyczne. Ale zagrożeniem jest nie tylko wyładowanie atmosferyczne. Są jeszcze awarie sieci czy awarie urządzeń u Ciebie czy u sąsiada (i np. pojawi się napięcie na PEN).Więc podstawa, to skuteczny ogranicznik przepięć (T1+T2 z iskiernikiem), zabezpieczenie indywidualne drogich urządzeń (T3) i dobry uziom. A wtedy i wyładowania atmosferyczne nie straszne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej5101 25.10.2018 09:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2018 Więc podstawa, to ; - skuteczny ogranicznik przepięć (T1+T2 z iskiernikiem), - zabezpieczenie indywidualne drogich urządzeń (T3) - i dobry uziom. A wtedy i wyładowania atmosferyczne nie straszne. Już w poście #291 pytałem co znaczy dobry uziom? Mam uziom, indywidualne zabezpieczenia urządzeń, Pompa Panasonic wersja H posiada ograniczniki przepięć tak w jednostce zewnętrznej jak i wewnętrznej. Jakie jest Za i Przeciw Wyłączeniu zasilania / bezpieczników za licznikowych przed pompą ( PW/PC 9 kW/1f/T-Cap ) na czas wyładowań ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 25.10.2018 10:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2018 Już w poście #291 pytałem co znaczy dobry uziom? klik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NC_PC 01.11.2018 12:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2018 [ATTACH=CONFIG]420018[/ATTACH] Sterownik Panasonica wersja H wymaga przewodu 2 żyłowego. Tego sterownika nie przenoszę do domu, bo po co? Dla kontroli temperatury używam innego sterowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jgrolik 01.11.2018 15:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2018 W czasie dużych wyładowań atmosferycznych; - wyłączam sprzęt elektroniczny z gniazdek ( laptopy, telewizor, sprzęt grający), - jakie jest Za i Przeciw Wyłączeniu zasilania / bezpieczników za licznikowych przed pompą ( PW/PC 9 kW/1f/T-Cap ) na czas wyładowań ??? Sensu nie ma żadnego. Przerwa izolacyjna na bezpieczniku jest zazwyczaj na 6 kV jeśli nie będzie żadnego lub kiepskie zabezpieczenie przeciwprzepięciowe to w razie uderzenia pioruna w sieć czy dom "iskra" i tak przeskoczy przez ten bezpiecznik i nic to nie zabezpieczy. Wyłączając urządzenia z gniazdka "przerwa izolacyjna" wynosi conajmniej kilkanaście cm więc DUŻO większa bo 1mm to ok 1kV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej5101 15.11.2018 15:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2018 (edytowane) Wbiłem 3 szt x 1,5 metra uziomu szpilkowego, stalowego, ocynkowanego,Wynik to ok. 7,0 Ω. Wymagania to < 10 Ω. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2147175.html - tabela z SonelPE4: Edytowane 17 Listopada 2018 przez Andrzej5101 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NC_PC 08.12.2018 16:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2018 Podrzucam wideo pokazujące jak wygląda kotłownia z pompą ciepła, oraz szybko opis jak działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 08.12.2018 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2018 (edytowane) Potrzeba 1,5m2. Dobre Same baniaki to 1m2. Na 1,5m2, byś nawet nie miał miejsca na .... Filmik masakra. Niczym ...Harry Potter i Komnata Tajemnic Edytowane 8 Grudnia 2018 przez TwojPan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 08.12.2018 21:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2018 sterowniki w pomieszczniach robi się bezprzewodowe, Okablowania też nie potrzeba do czujników zewnętrznych. Każdy sterownik na "kablu", będzie lepszy niż bezprzewodowy. Niezawodny, bo niezależny od zasięgu i tańszy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 09.12.2018 00:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2018 Każdy sterownik na "kablu", będzie lepszy niż bezprzewodowy. Niezawodny, bo niezależny od zasięgu i tańszy... JegoPanie,wyrzucilem sterownik pokojowy po roku użytkowania. Jak coś to sprzedam: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 09.12.2018 09:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2018 JegoPanie,wyrzucilem sterownik pokojowy po roku użytkowania. Nie w tym rzecz, co wyrzuciłeś a co nie. Nikogo to nie interesuje. Rzecz w tym, że handlarze na forum tak doradzają, że ręce opadają Jak taki nie wie, czy jest różnica kabel czy bezprzewodowo, to nie powinien zabierać głosu i zostawiać okablowanie elektrykom. Lepiej położyć o jeden przewód za dużo, a niżeli za mało. Nawet z jedną żyłą więcej. Koszt jest znikomy, a często, ratuje nam to tyłek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 09.12.2018 12:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2018 Każdy sterownik na "kablu", będzie lepszy niż bezprzewodowy. Niezawodny, bo niezależny od zasięgu i tańszy... Ale mówimy o sterowniku czy o termostacie pokojowym ? Bo jak sam sterownik to spokojnie na kablu może być , ale jak ma być temostat pokojowy to "mobilność" termostatu bezprzewodowego jest o wiele lepsza i można go umieścić w najlepszym miejscu , bo nie zawsze te co "wybraliśmy" okaże się najlepsze Termostat bezprzewodowy jest droższy coś o 100zł , więc nie jest to jakaś tragedii i nie zauważyłem aby był zawodny .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arekban 09.12.2018 14:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2018 (edytowane) Proszę o poradę odnośnie sensu instalacji pompy ciepła.Dylemat jest nad pompą ciepła lub sam kocioł kondensacyjny. Budynek oddany 15 lat temu, kaloryfery aluminiowe a w nim 2 dorosłych + 4 dzieci.Po montażu rekuperacji zapotrzebowanie wyglądać będzie tak: http://cieplowlasciwie.pl/wynik/4eep Aktualne ogrzewanie bardzo sporadycznie kominek + non stop stary kocioł gazowy (niekondensacyjny "Niedźwiedź")Aktualnie rachunki za gaz średnio z ostatnich 5 lat to +- 5000 zł/rok (ogrzewanie, cwu, skromne gotowanie) Na pewno zainwestuję w fotowoltaikę ok 10 kWp. Z "wolnym zapasem" ok 5 kWp (ok 5000 KW/rok) bo apetyt na prąd rośnie. Chciałbym także skorzystać z dotacji Czyste Powietrze i zainstalować:1. Porządny Rekuperator (jest możliwość techniczna)2. Wymiana bramy garażowej na ciepłą3. Wymiana kotła na pompę ciepła powietrze-woda ze względu na dotację i fotowoltaikę.Jednak ze względu na kaloryfery musiałaby być to pompa HT. Czy sama pompa wystarczy przy takim budynku ?Czy jest jakikolwiek sens techniczny lub ekonomiczny wchodzić w pompę ?Nie planuję na tę chwilę innego docieplenia oprócz wymiany bramy, zamiany wentylacji grawitacyjnej - rekuperację oraz doszczelnienia okien. Obawiam się że budynek jest za zimny na pompę więc może lepiej wymienić na nowy gazowy kondensacyjny + zasobnik CWUa przyszłości może lepiej dodać kanałową pompę ciepła do rekuperacji + ze 2 splity jako dogrzewanie i klimatyzacja (ale to już bez dotacji) Proszę o opinie ...pozdrawiamArek Edytowane 9 Grudnia 2018 przez arekban Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacek.1971 09.12.2018 14:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2018 Proszę o poradę odnośnie sensu instalacji pompy ciepła. Dylemat jest nad pompą ciepła lub sam kocioł kondensacyjny. Budynek oddany 15 lat temu, kaloryfery aluminiowe a w nim 2 dorosłych + 4 dzieci. Po montażu rekuperacji zapotrzebowanie wyglądać będzie tak: http://cieplowlasciwie.pl/wynik/4eep Aktualne ogrzewanie bardzo sporadycznie kominek + non stop stary kocioł gazowy (niekondensacyjny "Niedźwiedź") Aktualnie rachunki za gaz średnio z ostatnich 5 lat to +- 5000 zł/rok (ogrzewanie, cwu, skromne gotowanie) Na pewno zainwestuję w fotowoltaikę ok 10 kWp. Z "wolnym zapasem" ok 5 kWp (ok 5000 KW/rok) bo apetyt na prąd rośnie. Chciałbym także skorzystać z dotacji Czyste Powietrze i zainstalować: 1. Porządny Rekuperator (jest możliwość techniczna) 2. Wymiana bramy garażowej na ciepłą 3. Wymiana kotła na pompę ciepła powietrze-woda ze względu na dotację i fotowoltaikę. Jednak ze względu na kaloryfery musiałaby być to pompa HT. Czy sama pompa wystarczy przy takim budynku ? Czy jest jakikolwiek sens techniczny lub ekonomiczny wchodzić w pompę ? Nie planuję na tę chwilę innego docieplenia oprócz wymiany bramy, zamiany wentylacji grawitacyjnej - rekuperację oraz doszczelnienia okien. Obawiam się że budynek jest za zimny na pompę więc może lepiej wymienić na nowy gazowy kondensacyjny + zasobnik CWU a przyszłości może lepiej dodać kanałową pompę ciepła do rekuperacji + ze 2 splity jako dogrzewanie i klimatyzacja (ale to już bez dotacji) Proszę o opinie ... pozdrawiam Arek Jak masz zamiar inwestować jeszcze w fotowoltaikę to nie masz co się zastanawiać , moje http://cieplowlasciwie.pl/wynik/2wem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fam13 12.01.2019 09:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 Potrzebuje pomocy bo mam zbyt małe przepływy i myślę że to jest wina braku dodatkowej pompy(pomp)A więc od początku - parter 10 obiegów, poddasze 8 obiegów 100% podłogówka + 2 drabinki zasilane na osobnych obiegach - pętle o długości do 90 m- pompa ciepła Panasonic T-CAP 9 KW seria F,powierzchnia grzana 220 m2 - brak dodatkowych pomp tylko ta która jest w jednostce wewnętrznej ( ona już chodzi na ostatnim 7 biegu) Przy całkowicie rozkręconych rotametrach - na dole przepływy max 1,5l/min, na poddaszu około 0,5l/min. Na dole jest ciepło i utrzymuje 22 stopnie jednak na pietrze około 3 stopnie mniej ,podłoga chłodna.Czy nie trzeba jednak zastosować dodatkowej pompy bo jest za mały przepływ?Poniżej zamieszczam zdjęcia rotametrów i kotłowni.Dzięki Przeniosłem ten post z działu ogrzewanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fam13 12.01.2019 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 Firma montującą pompę nie robiła instalacji ogrzewania . To ustrojstwo pod jednostką to zawór CO/CWU z siłownikiem Średnica rur PP 32 mm na górę poprowadzone w miedzi 22 mm. Myślicie że coś może dławić przepływ? Powiem tak kilka lat było już grzane a nie skończony dom, więc nie można było tego sprawdzić ,teraz dopiero zamieszkałem i wychodzą kwiatki. Rurki w podłodze 16 mm Wavin. Instalator ustawił na początku temp. 32/26 i grzane było w domu 17/18 stopni i nie było problemu a teraz jest .Montował też tutaj na forum innemu klientowi i wszystko ok. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zibizz1 12.01.2019 10:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 PP 32 ma swiatlo 50% wieksze niz miedz 22, do tego dluzsza rura na poddasze i 10vs8 petli, dodatkowo straty na poddaszu sa wieksze. Wydaje sie ze konieczna bedzie dodatkowa pompa na poddasze. Inne rozwiazanie to zdlawienie dolu i duza delta. 2.77 razy pex 16 to miedz 224 razy pex 16 to PP 32 U mnie do rozdzielaczy jest cos grubego PE 40 lub nawet wiecej, mimo ze z pompy wychodzi 22mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 12.01.2019 12:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 PP 32 ma swiatlo 50% wieksze niz miedz 22, do tego dluzsza rura na poddasze i 10vs8 petli, dodatkowo straty na poddaszu sa wieksze. Wydaje sie ze konieczna bedzie dodatkowa pompa na poddasze. Inne rozwiazanie to zdlawienie dolu i duza delta. 2.77 razy pex 16 to miedz 22 4 razy pex 16 to PP 32 U mnie do rozdzielaczy jest cos grubego PE 40 lub nawet wiecej, mimo ze z pompy wychodzi 22mm Jesteś pewien tego co napisałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zibizz1 12.01.2019 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 (edytowane) Nie, bardzo uproscilem na podstawie tego co mialem w glowie czyli scianki 4mm i dla wiekszej dramaturgii zaokraglilem 44% do 50 Teraz dokladniePP 32 moze miec grubosc scianki 2.9, 4.4, 5.4 czyli srednice wew to 26.2, 23.2, 21.2Miedz 22 ma wew 20Czyli odpowiednio PP ma 72%, 35%, 12% wiecej swiatla. Czyli jednak 35% lub 12%. Bo tych cienkich nie mozna montowac do ciepla wody. I u mnie jednak wszedzie jest PP 32. Z otuliny wystaja tylko zlaczki ktore sa grube i zmylilo mnie to. Edytowane 12 Stycznia 2019 przez zibizz1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kudlaty69 20.01.2019 18:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2019 Ale faktycznie zalecanie ciągnięcia kabli 5x do jednofazowej PC to kuriozum. Nie do końca - ja przez dwa lata miałem pc jednofazówkę i kabel 3x2,5. Teraz założyłem pc 3 fazową i kłopot bo nowy kabel trza ciągnąc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.