Kaizen 01.10.2017 23:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2017 (edytowane) PS. Bez złośliwości proszę Do siebie piszesz? Ja jeszcze przecieram oczy ze zdumienia, jak można coś takiego wymyślić. Do tego chciałbym przypomnieć, że styropian nie pełni tylko funkcji izolacyjnej, może o tym nie pomyślałeś. Jakbym nie potrzebował izolacji, to bym styropianu pod wylewkę nie dawał. Dla mnie to jedyna funkcja styropianu w PnG. Ty twierdzisz ze jest korzysc to Ty to udowodnij, Każdy szanujący się producent PC podaje informację, jak to COP spada ze wzrostem dT między GZ a DZ. Chcesz, żebym to udowadniał? Jeżeli rurka "ciepła" jest słabo odizolowana od "zimnej" - to ciecz w rurce "zimnej" się ogrzeje, a w "ciepłej" schłodzi. Chcesz, żebym to udowadniał? Skoro do ogrzania pomieszczenia woda musi pozostawić odpowiednią dT przy danym przepływie (moc) to skoro część dT gubi po drodze, to PC musi wyprodukować wyższą temperaturę zasilania na straty po drodze (w tym do powrotu). Chcesz, żebym to udowadniał? IMO powyższe to oczywistości i nie ma co udowadniać tak samo jak odpowiadać na pytania retoryczne. A z tego wynika oczywisty wniosek, że poprawienie izolacji między tymi rurami przysporzy oszczędności w czasie eksploatacji. Pytanie tylko jak dużych. A to zależy od kilku czynników z których podstawowe to długość dobiegów, różnica w izolacji między opcjami, różnica temperatur i różnica w sprawności PC w zależności od dT. Dzielę się gratis swoimi przemyśleniami. Ktoś chce, niech korzysta. Ktoś nie chce niech nie korzysta. Ktoś chce - niech polemizuje. Merytorycznie poproszę. Edytowane 1 Października 2017 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 02.10.2017 06:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2017 ..... Skoro do ogrzania pomieszczenia woda musi pozostawić odpowiednią dT przy danym przepływie (moc) to skoro część dT gubi po drodze, to PC musi wyprodukować wyższą temperaturę zasilania na straty po drodze (w tym do powrotu). Chcesz, żebym to udowadniał? IMO powyższe to oczywistości i nie ma co udowadniać tak samo jak odpowiadać na pytania retoryczne. A z tego wynika oczywisty wniosek, że poprawienie izolacji między tymi rurami przysporzy oszczędności w czasie eksploatacji. Pytanie tylko jak dużych. A to zależy od kilku czynników z których podstawowe to długość dobiegów, różnica w izolacji między opcjami, różnica temperatur i różnica w sprawności PC w zależności od dT. Dzielę się gratis swoimi przemyśleniami. Ktoś chce, niech korzysta. Ktoś nie chce niech nie korzysta. Ktoś chce - niech polemizuje. Merytorycznie poproszę. Nie o to chodzi, wiadomo ze zmniejszenie Tz spowoduje wzrost COP. Chodzi o udowodnienie ze to rozwiazanie ma sens ekonomiczny, a w szczegolnosci przy kotle gazowym przy którym zmiana Tz (jaka? to twoje zadanie) spowoduje ze takie skomplikowanie sposobu układania podłogowki ma sens. To ze pomysł jest gratis to za mało, skoro nikt tego nie stosuje oznacza ze sensu ekonomicznego nie ma. Gdyby był juz dawno by stosowano takie rozwiazanie i nie czekano na Kaizena az on to w gratisie wymysli i poda oficjalnie na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 02.10.2017 07:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2017 Nie ma w wątku poruszonej kwestii zbiornika buforowego przy PC PW. Warto to chyba dodać, zatem: 1. Po co i kiedy stosuje się zbiornik buforowy?2. Jaka jest cena zbiornika?3. Jakie zalety i wady wynikają z zastosowania zbiornika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Resqres 03.10.2017 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2017 Jestem na etapie wykonywania instalacji elektrycznej. Planuje instalację pompy ciepła typu powietrze-woda lecz to dopiero w przyszłym roku przez to jeszcze samej pompy nie wybrałem. Podpowiedzcie co przekazać elektrykowi jeżeli chodzi o przygotowanie instalacji w pomieszczeniu gospodarczym pod pompę ciepła aby później nie było wielu przeróbek jak już przyjdzie do instalowania pompy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NC_PC 04.10.2017 17:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2017 Jestem na etapie wykonywania instalacji elektrycznej. Planuje instalację pompy ciepła typu powietrze-woda lecz to dopiero w przyszłym roku przez to jeszcze samej pompy nie wybrałem. Podpowiedzcie co przekazać elektrykowi jeżeli chodzi o przygotowanie instalacji w pomieszczeniu gospodarczym pod pompę ciepła aby później nie było wielu przeróbek jak już przyjdzie do instalowania pompy. a czytałeś pierwszy wątek w tym temacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fachman19 04.10.2017 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2017 8. Wygrzewanie posadzki Przypominam wszystkim którzy "suszą beton" że podnoszenie i obniżanie temperatury przez pompę nie jest dla betonu tylko dla rurek. Jeżeli chcecie tylko wysuszyć to wystarczy stały parametr, ale rury PEX mają dość dużą rozciągalność temperaturowa, (wydłużają się po podgrzaniu). Czyli jak podgrzejemy rurę PEX to ona się wydłuża, dlatego najpierw rozgrzewamy podłogę parametrem 40st.C żeby rura zrobiła sobie miejsce w betonie. Dzięki temu że ją rozgrzewamy i potem studzimy rura ma miejsce na kompensację wydłużeń. Ten problem dotyczy głównie rur PEX(z aluminiową wkładką) inne odmiany PERT PEXbeta itd. często nie mają takich problemów i nie trzeba ich tak mocno wygrzewać bo wydłużają się znacznie mniej. Proszę o pytania będę uzupełniał pierwszy wątek, by wszystko było w jednym miejscu. Jeżeli komuś pomógł ten temat proszę o dodanie postu "pomógł" to pozwoli utrzymać temat na górze żeby inni też łatwo go odszukali. [ATTACH=CONFIG]395753[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]395756[/ATTACH] Ciekawe jak rurka zrobi sobie miejsce w betonie klasy 15 -20 po 30 dniach. Ja obstawiam , że beton spełnia rolę jak wkładka aluminiowa. A podgrzewanie ma na celu likwidację naprężeń wylewki . Zazwyczaj o wygrzewanie wylewki pytają glazurnicy a nie producenci rurek. Płyta betonowa podgrzewana od spodu ( rurki ) a chłodzona u góry ma ochotę sie wygiac.Itrzeba jej nato raż pozwolić ale bez kafelków. A styropianu pod podłogą minimum 12 cm( zalecane przez PURMO) . Różnicówki są różne . Są takie specjalne do falowników . Ale różnicówka chroni przed porażeniem elektrycznym i tyko tyle. Przed spaleniem od przepiecia jest przepięciówka klasy ABC a dla elektroniki klasy D. Przed pożarem chronią bezpieczniki nadprądowe ( chronią kabel zasilający) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zibizz1 04.10.2017 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2017 (edytowane) Ja razem z pompą w zestawie miałem pętle do pomiaru zużycia prądu na poszczególnych fazach. Nie zamontowali ich bo potrzebuje 6 dodatkowych żył od rozdzielnicy do pompy żeby to zrobić co prawda nie jest daleko ale taki kabel na wierzchu trochę by szpecił. Dzięki tym czujnikom pompa włączając grzałki robi to bardziej inteligentnie, mam nadzieję że nie będę ich potrzebować. Co do wygrzewania wylewek to w przypadku pompy ciepła jeśli mamy czas lepiej robić to per piętro/rozdzielacz wtedy pompa ma łatwiej wbić wysoką temperaturę, za nim do tego doszedłem to grzałki zjadły mi 30zl a pompa zaliczyła prace non stop przez półtorej doby bo nie mogła osiągnąć zadanej temperatury. Co do dolnego źródła to chyba najlepiej zrobić je już na etapie fundamentów wtedy nie musimy nic zgrzewać, tylko kto o tym myśli rok przed wystawieniem pompy. Co do styropianu pod podłogą na gruncie to przy pompie gruntowej 15cm to optimum. Ja dałem 20cm bo tak miałem w projekcie ale to już przesada bo czas zwrotu roznicy miedzy 15 a 20cm wychodzi sporo ponad 20 lat. Przy grzaniu prądem to może i 30cm ma sens. Edytowane 4 Października 2017 przez zibizz1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cristoteles 05.10.2017 05:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2017 Chciałbym doprecyzować z tą elektryką. Przewód o odpowiednim przekroju przeprowadzamy do pomieszczenia, gdzie będzie wisiała jednostka wewnętrzna. Natomiast co w przypadku jednostki zewnętrznej? Czy przewód ten położy instalator pompy? Jak to ma wyglądać CNC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NC_PC 05.10.2017 05:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2017 Chciałbym doprecyzować z tą elektryką. Przewód o odpowiednim przekroju przeprowadzamy do pomieszczenia, gdzie będzie wisiała jednostka wewnętrzna. Natomiast co w przypadku jednostki zewnętrznej? Czy przewód ten położy instalator pompy? Jak to ma wyglądać CNC? Dokładnie przewód prowadzi się już od jednostki wewnętrznej do zewnętrznej i robi to instalator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Resqres 05.10.2017 07:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2017 a czytałeś pierwszy wątek w tym temacie? Dzięki, faktycznie gdzieś pierwsza strona mi umknęła z Twoją instrukcją. Rozumiem ,że gniazda 3f nie instalować tylko zostawić sam przewód do podłączenia pompy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cob_ra 05.10.2017 08:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2017 Co do dolnego źródła to chyba najlepiej zrobić je już na etapie fundamentów wtedy nie musimy nic zgrzewać, tylko kto o tym myśli rok przed wystawieniem pompy. Co do styropianu pod podłogą na gruncie to przy pompie gruntowej 15cm to optimum. Ja dałem 20cm bo tak miałem w projekcie ale to już przesada bo czas zwrotu roznicy miedzy 15 a 20cm wychodzi sporo ponad 20 lat. Przy grzaniu prądem to może i 30cm ma sens. Ja dolne źródło robiłem przed zalewaniem chudziaka styro też mam 15cm na gruncie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NC_PC 05.10.2017 17:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2017 Dzięki, faktycznie gdzieś pierwsza strona mi umknęła z Twoją instrukcją. Rozumiem ,że gniazda 3f nie instalować tylko zostawić sam przewód do podłączenia pompy? Tak, sam przewód będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NC_PC 21.10.2017 13:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2017 Podrzucam temat bo widzę że już pojawiają się zapytania które można znaleźć w pierwszym wpisie w tym temacie:http://forum.muratordom.pl/showthread.php?340244-Jakich-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w-unik%C4%85%C4%87-przed-monta%C5%BCem-pompy-ciep%C5%82a-jak-przygotowa%C4%87-budynek&p=7515256&viewfull=1#post7515256 Osoby które skorzystały z informacji zawartych w tym temacie proszę o tylko wpis pomógł pozwoli to innym na szybkie znalezienie poszukiwanych informacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
creative_21 22.10.2017 12:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2017 Nie ma w wątku poruszonej kwestii zbiornika buforowego przy PC PW. Warto to chyba dodać, zatem: 1. Po co i kiedy stosuje się zbiornik buforowy? 2. Jaka jest cena zbiornika? 3. Jakie zalety i wady wynikają z zastosowania zbiornika? to by się przydało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
G69 22.10.2017 12:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2017 Odnośnie poniższego zdjęcja: 1.Czy jest zalecana wysokość fundamentu od docelowego podłoża? 2.Stelaż pod pompą należy samemu pospawać? 3.Rura Fi 75 wychodzi z kanalizacji? a jak nie ma możliwości podłączenia do kanalizacji jak się rozwiązuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NC_PC 22.10.2017 13:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2017 Odnośnie poniższego zdjęcja: [ATTACH=CONFIG]399229[/ATTACH] 1.Czy jest zalecana wysokość fundamentu od docelowego podłoża? 2.Stelaż pod pompą należy samemu pospawać? 3.Rura Fi 75 wychodzi z kanalizacji? a jak nie ma możliwości podłączenia do kanalizacji jak się rozwiązuje? 1. zazwyczaj wierzch płyty betonowej jest na poziomie gruntu, ewentualnie kilka cm powyżej, ale nie wygląda taka płyta za ładnie. 2. Moja firma przywozi własne stojaki ponieważ musi być ocynkowany i zrobiony na wymiar, pod pompą zawsze jest wilgotno dlatego ważne jest dobre wykonanie stojaka. 3. Tak najlepiej żeby szła do kanalizacji, najpierw najlepiej metr pionowo prosto w dół. Jak nie ma możliwości do kanalizacji to trzeba zrobić rurę rozsączającą, czyli głęboko zakopać dziurawą rurę, tak by wszystko wsiąkało w ziemię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NC_PC 22.10.2017 13:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2017 to by się przydało uzupełniłem. ale nie będę roztrząsał przypadków, czy lepiej czy gorzej bo znów będzie burzaaaa... hehehe napisałem kiedy ja stosuję tak by było ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacentyy 24.10.2017 07:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2017 8. Wygrzewanie posadzki Przypominam wszystkim którzy "suszą beton" że podnoszenie i obniżanie temperatury przez pompę nie jest dla betonu tylko dla rurek. Jeżeli chcecie tylko wysuszyć to wystarczy stały parametr, ale rury PEX mają dość dużą rozciągalność temperaturowa, (wydłużają się po podgrzaniu). Czyli jak podgrzejemy rurę PEX to ona się wydłuża, dlatego najpierw rozgrzewamy podłogę parametrem 40st.C żeby rura zrobiła sobie miejsce w betonie. Dzięki temu że ją rozgrzewamy i potem studzimy rura ma miejsce na kompensację wydłużeń.... Zmień proszę te bzdurę, rurka nie robi sobie żadnego miejsca w betonie.....beton mniej wiecej razem z rurką się wydłuża czyli rozciąga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin_5 24.10.2017 09:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2017 Też ciekawi mnie temat wygrzewania wylewki. Zazwyczaj zaleca się powolne wygrzewanie, a to ze względu na pielęgnacje wylewki,a nie na rury.CNC_POMPY_CIEPLA możesz podać jakiś link do np. producenta rur, który zaleca takie wygrzewanie, jak opisujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacentyy 24.10.2017 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2017 ^^powolne wygrzewanie ma nie doprowadzić do porysowania betonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.