yaro137 16.09.2017 11:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2017 W związku z ty, że tarasy mam już wylane myślałem, że aby na nich poukładać płyty tarasowe trzeba teraz jeszcze raz betonu już pod odpowiednią wysokość płyty tarasowej i na to klej i płyta. Teraz jednak słyszę opinię, że i taniej i lepiej zrobić to w ten sposób, że po obwodzie idzie palisada i do środka ubity piasek i płyty na to bez klejenia czyli podobnie jak kostka brukowa. Z pewnością jest to tańsze choć zależy ile wyjdzie palisada. Ponoć lepsze, bo nie ma co się poodklejać z czasem a i woda spokojnie przejdzie sobie przez piasek. Czy ktoś robił taras w takiej technice i czy faktycznie same plusy, czy czegoś może wykonawca nie dopowiedział? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 16.09.2017 12:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2017 Ile masz wysokości do odwodnienia w oknach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yaro137 18.09.2017 12:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2017 Będzie tam minimum 20cm. Płyta ma 4cm. Zastanawia mnie co by było zimą kiedy popada i zamarznie. Chyba słabo trochę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yaro137 21.09.2017 15:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2017 Kierownik zaczyna teraz coś wymyślać, że może jakąś mączkę jak pod kostkę brukową. To by chyba było jeszcze gorzej bo zrobi się warstwa całkiem nieprzepuszczalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
m.trybulec 26.09.2017 12:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Września 2017 A nie możesz ułożyć płyt na wspornikach – taras wentylowany. Na pewno wyjdzie szybciej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yaro137 26.09.2017 13:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Września 2017 Szybciej pewnie tak, ale i dużo drożej. Chodzi o to żeby zrobić to w miarę tanio a nadal wystarczająco solidnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szkutnik 12.10.2017 14:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2017 ja mam podobnu problem z tym że mi brakuje15cm,a płyty będą 8cm i po głębokim namyśle zastosuje żwir o granulacji ok 5-8mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yaro137 12.10.2017 15:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2017 Mi kierownik zaleca kruszywo drogowe i na to mączkę jak pod bruk i ubić, ale przyznaje sam, że się na tym nie zna więc nie wiem czy to dobry pomysł. Wydaje mi się, że deszcz w końcu wypłucze tą mączkę i płyty się będą gibać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yaro137 29.10.2017 20:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2017 Czy orientuje się ktoś może, czy dużo drożej wychodzi taras wentylowany, bo mam problemy ze znalezieniem wykonawcy, który byłby dobrze rozeznany w kwestii prawidłowego odwodnienia wersji o której pisałem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kuba900115 07.11.2017 18:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2017 To co mówisz jest jak najbardziej możliwe. Najpierw powinieneś zrobić hydroizolację(oczywiście wcześniej musi być zachowany spadek na tarasie), później powinieneś poszukać maty gumowej (tj taki podkład pod ten żwir,żeby nie uszkodził hydroizolacji), na to dajesz żwir powiedzmy 4-8mm. Poziomujesz sobie zgodnie ze spadkiem, na tak przygotowaną powierzchnię, układasz płyty, dobrze jest je porządnie potraktować młotkiem gumowym dla zagęszczenia. W środek pomiędzy fugi, wciskasz duże krzyżyki (są specjalne do tego typu płyt), możesz je wcisnąć ok 5 mm od górnej krawędzi płytek. Na brzegach zewnętrznych montujesz jakąś szynę narożnikową(listwę wykończeniową) i to wszystko. Jeśli mam być szczery jest to lepsze rozwiązanie niż klejenie płytek, ponieważ z biegiem lat zawsze gdzieś się fuga uszkodzi, później podejdzie woda i jak po łańcuszku płytka po płytce będzie do wymiany... Mam nadzieję,że jasno opisałem jak to wykonać. Jeśli masz jakieś pytania to śmiało, wykonałem w ten sposób kilkanaście tarasów. Pozdrawiam Kuba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yaro137 07.11.2017 21:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2017 Dzięki Kuba. Czyli spadek, hydroizolacja ( może to być papa?) i mata. Po co ta mata? 40m2 takiej maty to może być niemały wydatek. Zastanawia mnie, jak jednak zapobiec wypłukiwaniu tego żwiru. Geowłóknina chyba z czasem niszczeje. Druga sprawa, to jak zimą to nasiąknie a potem zmarznie, czy nie rozwali całej tej misternej roboty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kuba900115 08.11.2017 18:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2017 Najlepiej jakbyś zaizolował szlamem uszczelniającym. Jeśli płytki dochodzą do ściany to również musisz przykleić na łączeniu ściana posadzka taśmę do hydroizolacji, a na mur wtedy przyklejasz cokolik. Ta mata ma służyć ku temu aby gruboziarnisty żwir pod wpływem chodzenia itp(obciążeń) nie wbijał się w hydroizolację żeby jej nie niszczył. Nic się nie bój na mrozach nic się nie stanie:) Jeśli chodzi o papę, to myślę,że mógłbyś jej użyć zamiast tej maty gumowej, jako podkład na gotową hydroizolację. Jeśli chodzi o wypłukiwanie żwiru to te szyny wykończeniowe powinieneś przykręcić od zewnętrznej strony do brzegu tarasu. Jeśli się Tobie z tym nie pali to jak znajdę na weekend jakieś zdjęcie to podeślę Ci abyś zobaczył jak wygląda gotowy taki taras. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yaro137 08.11.2017 20:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2017 Bardzo bym prosił o focię. Absolutnie się nie śpieszy. W tym roku już chyba nie zdążę. Martwi mnie przyznam ten cokolik bo raczej kiepsko to by wyglądało na ścianie. To są płyty betonowe Bruk-betu Akacja 3.5cm grubości. Najlepiej gdyby nic tam nie musiało iść a jedynie wywinięta hydroizolacja tak, żeby nie wystawała ponad płytę. Chyba, że jest coś innego nie rzucającego się w oczy, co by się na ten cokolik nadało. Zastanawiałem się nad paroma centymetrami tynku mozaikowego w kolorze zbliżonym do tynku elewacyjnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yaro137 14.11.2017 10:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2017 Wyszła jeszcze inna koncepcja. Ponoć ktoś instaluje płyty na woreczkach bodajże z geowłókniny wypełnionych albo żwirkiem albo mieszanką cementową. W takim przypadku dałbym jakąś hydroizolację na obecny taras, na to może jeszcze folię na wszelki, na to zbrojona wylewka ze spadkiem, znowu hydroizolacja (papa?) połączona z jakimiś membranami czy fartuchami wychodzącymi spod okien (muszę na ten temat nowy wątek wystawić bo tu też nie jestem pewien co zrobić). Na to dalej można już układać wspomniane woreczki a na nich płyty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarento 12.05.2019 16:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2019 To co mówisz jest jak najbardziej możliwe. Najpierw powinieneś zrobić hydroizolację(oczywiście wcześniej musi być zachowany spadek na tarasie), później powinieneś poszukać maty gumowej (tj taki podkład pod ten żwir,żeby nie uszkodził hydroizolacji), na to dajesz żwir powiedzmy 4-8mm. Poziomujesz sobie zgodnie ze spadkiem, na tak przygotowaną powierzchnię, układasz płyty, dobrze jest je porządnie potraktować młotkiem gumowym dla zagęszczenia. W środek pomiędzy fugi, wciskasz duże krzyżyki (są specjalne do tego typu płyt), możesz je wcisnąć ok 5 mm od górnej krawędzi płytek. Na brzegach zewnętrznych montujesz jakąś szynę narożnikową(listwę wykończeniową) i to wszystko. Jeśli mam być szczery jest to lepsze rozwiązanie niż klejenie płytek, ponieważ z biegiem lat zawsze gdzieś się fuga uszkodzi, później podejdzie woda i jak po łańcuszku płytka po płytce będzie do wymiany... Mam nadzieję,że jasno opisałem jak to wykonać. Jeśli masz jakieś pytania to śmiało, wykonałem w ten sposób kilkanaście tarasów. Pozdrawiam Kuba Kuba Twoja informacja jest bardzo fachowa a ponieważ jestem na etapie zapoznawania się z tą metodą bo taras z klejonymi płytkami mi ,,poleciał" to proszę o szczegółowe informacje tzn. jaka grubość żwirku i jaka wysokość warstwy, czy mogą być ułożone zwykłe płytki polbruku ( mój taras znajduje się na piwnicą i ma 42m.), czy na hydroizolację z papy konieczna jest mata i jeśli tak to jaka bo to są drogie rzeczy ( czy dopuszczalne jest wylewka betonowa na papę) oraz jakie listwy na krawędzie tarasu aby prawidłowo odprowadzały wodę, nie zamulały się i były oporem dla płytek. Pozdrawiam i proszę o podpowiedź , może ze zdjęciami. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Eurostudent _4 14.08.2021 16:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2021 To co mówisz jest jak najbardziej możliwe. Najpierw powinieneś zrobić hydroizolację(oczywiście wcześniej musi być zachowany spadek na tarasie), później powinieneś poszukać maty gumowej (tj taki podkład pod ten żwir,żeby nie uszkodził hydroizolacji), na to dajesz żwir powiedzmy 4-8mm. Poziomujesz sobie zgodnie ze spadkiem, na tak przygotowaną powierzchnię, układasz płyty, dobrze jest je porządnie potraktować młotkiem gumowym dla zagęszczenia. W środek pomiędzy fugi, wciskasz duże krzyżyki (są specjalne do tego typu płyt), możesz je wcisnąć ok 5 mm od górnej krawędzi płytek. Na brzegach zewnętrznych montujesz jakąś szynę narożnikową(listwę wykończeniową) i to wszystko. Jeśli mam być szczery jest to lepsze rozwiązanie niż klejenie płytek, ponieważ z biegiem lat zawsze gdzieś się fuga uszkodzi, później podejdzie woda i jak po łańcuszku płytka po płytce będzie do wymiany... Mam nadzieję,że jasno opisałem jak to wykonać. Jeśli masz jakieś pytania to śmiało, wykonałem w ten sposób kilkanaście tarasów. Pozdrawiam Kuba Witam. Będę wdzięczny za uzupełnienie kilku informacji na temat sposobu układania plyt na tarasie. Dokładnie takie rozwiązanie chciałem u siebie zastosować. Niestety płyta betonowa tarasowa będzie zasłaniać odpływy z ramy okiennej. Czy zachowując dystans 1 cm od ramy to wystatczy? Jaka musi być minimalna grubość warstwy żwirku? Czy 3 cm wystarczy? Będzie Woda spływała przy zachowaniu spadku? Przez ograniczoną wysokość nie moge dać więcej. Myslalem o tarasie wentylowanym ale bardziej podoba mi się taki z fugami przepuszczajacymi, czyli zwirkowa. Pozdrawaim, Witek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.