Wojcieszek 20.09.2017 12:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2017 Jak wygląda sytuacja widać na zdjęciu. http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=397172&d=1505909934 W zimę nie ma jakiejś tragedii. Ale przy niewielkich nakładach mogę dodatkowo docieplić ten obszar. Nad podcieniem znajdują się sypialnie, więc tym bardziej zależy mi na dobrej izolacji cieplnej. Plan jest taki:- nabijam listewki dystansowe- nabijam membranę paraizolacyjną- pomiędzy belki wciskam płyty z wełny mineralnej (a może skalnej?) 5cm grubości.- powtarzam poprzedni etap, ale druga warstwa płyt na zakładkę- nabijam membranę wiatroizolacyjną.- całość zamykam deską sosnową (impregnowaną w kolorze elewacji) Pytanie?- wełna skalna, czy mineralna? Miejsce doskonale osłonięte od wilgoci, zacinającego deszczu. - listewki dystansowe? nie przesadzam?Macie jakieś inne sugestie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 20.09.2017 15:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2017 nabijam membranę paraizolacyjną a tu jest "problem" musi być po stronie ciepłej.. jak wywiniesz na boczne powierzchnie celem uszczelnienia, robi się potencjalny problem z kondensacją - pomiędzy belki wciskam płyty z wełny mineralnej (a może skalnej?) 5cm grubości. psssyttt to ta sama wełna - ale Cię nie wydam Belka zewnętrza - ona też musiała by być izolowana .. żeby nie była za "zimna" inaczej jak wpadnie para wodna / na paroizolację - to będzie membrana kondensacyjna. "trudny" element - pytanie jakie warstwy masz od środka.. bo może strachy na lachy .. Wypada po wiatroizolacji - dać pustkę powietrzną.. i ją wentylować..32-38mm standardowa listewka..(calówka trochę mało). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Remiks 20.09.2017 15:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2017 Z listewkami dystansowymi w tym miejscu raczej przesadzasz, z paroizolacją chyba też. Wiatro izolacja jak najbardziej tak, tylko pamiętaj o odpowiedniej stronie;-) Szczelina obowiązkowo między wiatroizolacją a deską obiciową, dobrze jak będą jakieś szczeliny do wentylacji tej przestrzeni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 20.09.2017 16:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2017 Zapominasz - że ruchem pary wodnej rządzi różnica ciśnień.. która wynosi w zimie około 10 -13 hPa.. tak że para wodna jest wszędobylska.. i trzeba ją "opóźniać" taką nosi prawidłową nazwę - "paroizolacja"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Remiks 20.09.2017 16:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2017 Zapominasz - że ruchem pary wodnej rządzi różnica ciśnień.. która wynosi w zimie około 10 -13 hPa.. tak że para wodna jest wszędobylska.. i trzeba ją "opóźniać" taką nosi prawidłową nazwę - "paroizolacja"... Nie wiem czy to było do mnie ale tak na wszelki wypadek zapytaj Wojcieszka jakie ma warstwy na podłodze w sypialni;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 20.09.2017 17:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2017 Właśnie tego trzeba by się dowiedzieć to jest podstawa dalszego pisania Nie sztuka zrobić - byle jak ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojcieszek 21.09.2017 14:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2017 Jestem, jestem. Przekrój mojego stropu nad podcieniem (patrząc od dołu): - deska - wiatroizolacja- Wełna mineralna 10cm, układana pomiędzy legarami-paroizolacja- deska podłogowa W zimię, podłoga w miejscu nad nawisem jest wyraźniej chłodniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Remiks 21.09.2017 15:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2017 No to wszystko jasne, pakowanie kolejnej paroizolacji pomiędzy warstwy ocieplenia to nie najlepszy pomysł.Daj wełnę jaką tam sobie wymyślisz bez listewek potem tak jak pisał merkava czy ja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 21.09.2017 15:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2017 A czyli już jest paroizolacja to bardzo dobrze - powinna być właśnie po stronie ciepłej.Druga paroizolacja była by nie wskazana - zwłaszcza kiedy jest jeszcze 10cm wełny.Może być tak - że ciepło uchodzi przez tragarze stropu .. i siup na zewnątrz.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Remiks 21.09.2017 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2017 Może być tak - że ciepło uchodzi przez tragarze stropu .. i siup na zewnątrz.. Wiem że nie wierzysz w drewno ale gwarantuję że więcej uchodzi przez te 10cm wełny niż przez tragarze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojcieszek 24.09.2017 20:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2017 A czyli już jest paroizolacja to bardzo dobrze - powinna być właśnie po stronie ciepłej. Druga paroizolacja była by nie wskazana - zwłaszcza kiedy jest jeszcze 10cm wełny. Może być tak - że ciepło uchodzi przez tragarze stropu .. i siup na zewnątrz.. Nic tam "nie uchodzi". Po prostu w sypialniach, podłoga pod która jest podcień, jest chłodniejsza niż ta pod która jest przestrzeń ogrzewanego parteru. Mój cel, to docieplenie. Dzięki Panowie za porady. Daję sobie spokój z paraizolacją. Daję wełnę, pilnuję dylatacji, i daję wiatroizolację. Na to nabijam deski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 24.09.2017 20:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2017 Wełna, wiatroizolacja, pustka powietrzna, deskowanie .. tego brakuje.. A ciepeło ucieka mniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.