Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Nemezjusz 2 - Czyli jak każdy patrzy z niedowierzaniem że można chcieć samemu....


Recommended Posts

Nie opłaca się niwelatora za mniej niż te 500zł? Co te droższe mają lepszego? Zalinkujesz do wg Ciebie optymalnego modelu?

 

Seba pisał o całym zestawie czyli niwelator łata i trójnóg inaczej mówiąc chodzi o te najtańsze, ja mam taki zestaw za 530zł i jest super.

 

Co do giętarki kup z tymi dodatkowymi "stoperami" warto, u mnie żona jak zobaczyła jak to działa tak całe zbrojenie jakie miałem zostało wykonane przez nią:) (zbrojarz o wadze 50kg hehe:lol2:)

 

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?334248-Indywidualny-na-p%C5%82ycie&p=7527298&viewfull=1#post7527298

 

Ukosnicę mam taką jak seba zobacz tu (cena na promo 500zł) ale bloczków jeszcze nie odważyłem się nią ciąć:)

 

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?334455-ANONIMowa-STODO%C5%81A-DIY&p=7448437&viewfull=1#post7448437

 

A maszynkę do stryo masz u sadysty w dzienniku, ja pewnie dzis zamieszczę swoją ale to tylko kopia tej:

 

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?215184-Dom-na-p%C5%82ycie-energooszcz%C4%99dny-projekt-i-wykonanie-w%C5%82asne&p=6988277&viewfull=1#post6988277

 

(w następnych postach masz info u niego jak transformator potrzeba itp)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 205
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Tu na forum może i tak, ale jak rozmawiam z ludźmi "w realu", to raczej słabo z tą wiedzą jest...

 

Ja jeszcze niedawno nie wiedziałem.

 

Maszynka do styro od sadysty to pełna profeska. Moja w porównaniu to jakaś pokraka. No ale swoje pocięła :)

 

10 XPS + 10 EPS na płycie to dobry kierunek. Podobnie 20cm styro na ścianach.

 

PS. Witam się w dzienniku, kibicuję i życzę zaparcia w samobudowaniu. Będzie potrzebne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:welcome::welcome: Mega serdecznie dziękuje każdemu za poradę i pomoc! :welcome::welcome:

 

Bardzo się cieszę, że założyłem ten dziennik, bo widzę że można na was liczyć :)

 

Opis dalszych części domu później gdyż obecnie człowiek zalatany.

 

Obecnie na "placu budowy" za wiele się nie dzieje prócz walki z ogrodzeniem :cool:

 

Ogrodzenie

 

Obecnie muszę zrobić ogrodzenie w celu wygrodzenia naszej działki z drugiej działki.

Jest to konieczne ze względu na psa co by sobie za daleko nie pobiegł gdy ogrodzenie zostanie zdjęte.

 

Zestaw niezbędnych narzędzi to:

 

lw0qYvS.jpg

 

1. Świder do ziemi

2. Łopata

3. Kawałek drewna do ubicia/dobicia

4. Poziomnica

 

Tak kawałek po kawałku słupek po słupku postawiłem jedną stronę.

Następnie osadziłem również zastrzały.

 

V2fZprR.jpg

 

Wczoraj zacząłem zakładać i napinać pierwszą część ogrodzenia. Dużo osób polecało napinanie co słupek z pomocą ślub rzymskich itp.

Osobiście tak również chciałem, ale po krótkiej zabawie z ww. śrubami doszedłem do wniosku, że to bez sensu i poszedłem po pasy transportowe.

Temat bajka :) Dwa pasy drążek i jedziemy. Szybko łatwo i przyjemnie :)

 

W późniejszym czasie drążek który widać na zdjęciach zmieniłem na pręt zbrojeniowy 10mm bo ten się zbyt wyginał i było go szkoda.

 

zlNBFgD.jpg

 

oaXyTzj.jpg

 

 

PS. Kochany kotek przyszedł po pomagać. Nawet go lubię tylko uczulenie mam :-x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...

Pora coś napisać.

 

Wiele się nie dzieje, bo ciągle czekamy na papiery.

 

Kiedy już myślałem, że dostaniemy PnB to oczywiście wyszły jakieś błędy do poprawy i papiery wróciły do architekta ehh.

 

Obecnie działa jest już wygrodzona w pełni z drugiej. Została usunięta część żywo[płotu, niestety nie udało się wyrwać ciągnikiem i potrzebna jest koparka.

 

Powoli zbieram ekwipunek :)

 

Pojawił się laser krzyżowy z detektorem (akurat dziś przyjechał ot taki prezent na gwiazdkę :) )

PCvP5Zil.jpg

sARSuPCl.jpg

 

Laser krzyżowy z blokadą i detektorem, do tego statyw i łata teleskopowa mam nadzieje że się spisze i ułatwi pracę.

 

 

Po drodze mój zestaw ryobi wkrętarka i klucz trafiły do serwisu ech :(

 

Na dniach kupuję giętarkę do zbrojenia zapewne niebieską GIB-2b, no chyba, że ktoś mi wytłumaczy czemu TA jest droższa o 20 zł i w czym lepsza

 

Szukam też transformatora do maszynki do styro i myślę nad tym: http://allegro.pl/show_item.php?item=7098440730

 

Dodatkowo zrobiłem zestawienie XPS/EPS do płyty.

 

Zastanawiam się nad zakupem Synthos Prime D pod płytę, myślicie że dobry wybór czy jednak może S? Średnio cena D to koło 420 zł za m3.

 

Pod płytę trafi 10 cm na burty zaś 15 cm tylko jeszcze nie wiem czy dać XPS ten sam czy może EPS hydro? Ktoś pomoże?

 

Zastanawiam się również jak poprowadzić kanalizację.

 

Wybór oczyszczalni padł na firmę haba, ze względu na zaintrygowaną przepompownie ścieków. Jest ona niezbędna gdyż woda gruntowa bywa na wysokości nawet 80 cm, więc zgodnie z przepisami drenaż rozsączający musi być minimum 150 cm od wód gruntowych więc będzie trzeba zastosować nasyp. Na dodatek rurę z pod płyty mam wyprowadzić jak najbardziej płytko typu 20 cm poniżej posadowienia budynku. I teraz mam problem, jak ułożyć kanalizację. Może ktoś podpowie:

 

OPCJA 1:

p5yTZDt.jpg

 

OPCJA 2:

blIk49k.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Co do giętarek niby niczym ale ta pomarańczowa (120zł) ma ograniczniki długości(te na rączce) niebieska za 100zł nie. A to jest mega przydatna funkcja więc bierz tą za 120zł. Mam taką samą:D.

 

Co do transformatora masz tu info od kolegi sadysty

Szukaj transformatora 24v i przynajmniej 10A na wtórnym (wyjściu), drut Kanthal D od 0,8 do 1mm.

Temperaturę możesz regulować średnicą i długością drutu. Podczas pracy drut nie może być "czerwony" to oznacza zbyt wysoką temperaturę i szybko się przepali.

Ja u siebie mam 20V i 10A drut 8mm jest ok, może 9mm był by lepszy 1mm był za wolny a 0,7 palił się w parę sekund.

 

Jak prim D masz w tak dobrej cenie to S w jakiej. Niby D jest lepszy ale 95% tu robiących płyty robi na S.

Ps. Odpuść sobie kombinowanie z styro hydro i weź xps-a jak masz w dobrej cenie i zrób opaskę pionową nie poziomą (to tylko moje zdanie).

 

Z kanalizą Ci nie pomogę bo nie kumam o co pytasz.:D

 

Pozdrawiam

 

Ps. gratuluję zabawek. Ryobi ma dobry serwis więc się nie przejmuj. Mam to już sprawdzone dwukrotnie:yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pora coś napisać.

 

 

 

Na dniach kupuję giętarkę do zbrojenia zapewne niebieską GIB-2b, no chyba, że ktoś mi wytłumaczy czemu TA jest droższa o 20 zł i w czym lepsza

a ja Ci pomieszam i powiem że korzystałem z niebieskiej (ma też ograniczniki) i była git ;)

jedyne co mi było za mało to 12mm żebrowane jak giąłem na strop było trzeba na ostro (czyli w rowku) i już nie mieściło się (ale do ślusarza i za 20 zł mi zrobili upgrade)

pomarańczowa jest odrobinę ciężka (czyli więcej materiału) i ma widzę grubsze ramię (choć i cieńsze wystarczało)

zapewne jedna i druga ci się sprawdzi

 

 

Dodatkowo zrobiłem zestawienie XPS/EPS do płyty.

 

Zastanawiam się nad zakupem Synthos Prime D pod płytę, myślicie że dobry wybór czy jednak może S? Średnio cena D to koło 420 zł za m3.

 

Pod płytę trafi 10 cm na burty zaś 15 cm tylko jeszcze nie wiem czy dać XPS ten sam czy może EPS hydro? Ktoś pomoże?

jakbym teraz robił i miał możliwość brałbym D, cena jest tak niewiele większa więc warto bo parametry lepsze. Większość tutaj ma S bo nie było wtedy jeszcze nic innego, a jak było to i cena inna.

Burty - jedni eps inni xps - policz ile różnica, ja zrobiłem z eps - bo stwierdziłem że i tak w razi w mam dojście więc wymienię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcko masz rację z tą giętarką, źle popatrzyłem w tabelkę na model Gib-2a a nie b. Tak że wychodzi że różnią się ceną:D. W tej pomarańczowej też rączka mogła by być dłuższa bo przy grubych prętach brakowało pary w łapie ale od czego jest kawałek grubej rury;)

 

Jak cena xps faktycznie żadna to no brać D na bogato:lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, domek fajny choć dość duży i nie łatwy jak dla samoroba.

Co do fundamentu to przy takim układzie to według mnie płyta jest bez sensu. Będziesz budował z BK więc nie będzie zbyt dużo strat na mostkach bo BK jest też izolatorem. Domu pasywnego czy nawet NF40 z tego nie zrobisz choćbyś na głowie stanął więc nie ma co kombinować. Przy okazji po co Ci ogrzewany garaż? Chcesz budować samemu by oszczędzić na ekipie a garaż chcesz grzać? Tak jak pisali poprzednicy, raz otworzysz bramę i całe ciepło ucieknie. Przy tradycyjnym fundamencie od gruntu nie daje sie styro bo ten grunt też będzie Ci "dogrzewał", Jak zrobisz płytę to i pod całością dasz XPSa więc odpadnie Ci to darmowe "dogrzewanie" od gruntu i przy okazji wydasz niepotrzebnie kasę na XPSa. Wywalisz dużo kasy na płytę bo tania nie będzie a ile na tym oszczędzisz przy grzaniu pompą ciepła? 200zł na rok jak dobrze pójdzie? I jeszcze sam pisałeś że domek musisz i tak podnieść więc tym bardziej płyta jest bez sensu. Nie wiem czemu do tej pory nikt Ci tego nie napisał a wielu mądrych tu zagląda. Póki masz czas to lepiej sobie płytę odpuścić. Koparka może Ci wybrać 30-40cm ziemi, pod nośne ściany na szerokość łyżki ok.40cm w głąb na 60cm wykopie Ci rowki do których dasz zbrojenie i zalejesz betonem. Kumpel tak ma zrobione pod domek podobny do Twojego więc tak może być. na to z pustaka szalunkowego na odpowiednią wysokość zrobisz ściany fundamentowe i zalejesz betonem. Izolacja przeciwwilgociowa z 10cm styro na ściany z zewnątrz i może z 5cm wew i starczy. Dużo do zasypu będziesz potrzebować ale na spód znajdziesz co tam będzie niedrogiego typu jakiś dobry gruz, stary zryty asfalt czy coś takiego by to drogie nie było, a na jakieś 30cm na wierzch piach dasz by równiej było i by kanalizację łatwiej się puściło w tym. Potem 10cm chudziaka i murowanie ścian z BK. Na chudziaka dasz w dwóch warstwach styro po 10cm i moze to być grafitowy EPS100 choć i nawet wielu dają EPS70 i tez jest dobry. Potem se dasz te 8cm wylewki z zatopioną wodną podłogówka. Wtedy pod podłogówką masz 20 a nie 10cm styro. Według mnie jest to znacznie lepsze rozwiązanie. Pójdzie Ci znacznie mniej stali, XPS nie będzie potrzebny, betonu mniej i to będą realne oszczędności. Płytę się robi jak domek ma być wysoce energooszczędny czy taki bez garażu w bryle. Niektórzy tak robią ale że to jest bez sensu to już szkopuł. Bogatemu nikt nie zabroni, ale można choć sensu to nie ma.

Co do samego projektu to ja bym zamienił na poddaszu sypialnie z łazienką mniej więcej tak 11.jpg wtedy łazienki będziesz miał blisko siebie i łatwiej z ciągnięciem instalacji, zawsze na początku można sobie zrobić lewą stronę mieszkalną a jak będzie się miało ochotę na jakieś fanaberie ochotę później to stryszek możesz sobie zagospodarować jak chcesz. Przynajmniej na razie aby zamieszkać to zawsze mniejsza powierzchnia do wykończenia. Przy okazji jak nie będzie potrzeby to też nie będziesz musiał grzać tej części. Oczywiście straci się trochę miejsca na garderobę ale tak jak pisałem zawsze można później to sobie zagospodarować według uznania a nóż widelec się zmieścicie i kasę się oszczędzi na wykończeniu. Na parterze drzwi wejściowe zmniejszyć do typowych i przesunąć na lewo przez co większa szafa się zmieści. ja bym tam nie rezygnował z brodzika na parterze bo te parę stówek więcej człowieka nie zbawi a zawsze jest ten komfort że jak kobity będą chciały się kąpać ta poddaszu to będzie gdzie wziąć szybki prysznic. Może też jak goście będą nocować to też skorzystają by z waszej nie korzystać. Może w przyszłości przyjdzie taki dzień na starość że się wyląduje w pokoju na parterze i nie będzie sił gonić na poddasze by się wykąpać to będzie gdzie to zrobić na parterze. Więźbę to raczej nie sprefabrykujesz bo niby jak i po co? Tradycyjną zrobisz tylko najwyżej kupić wysuszoną lub z drewna kvh by była porządna. Dasz krokwie przykładowo 6x24cm z 20cm wełny miedzy krokwiami i 15cm pod i będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...

Opaska opaska co z ta opaską.....

 

Początek prac budowlanych zbliża się nieubłaganie... Jednak im bliżej tym większe problemy :(

 

Co z ta opaską do okoła płyty....

 

Kierownik by chciał aby była pozioma ale minimum na długość metra od domu, inny kolega podpowiada by najlepiej zrobić pionową a w projekcie jeszcze inny krzaczek....

 

fu1AyTL.jpg

 

Jest też pomysł by całkiem zrezygnować ....

 

Jakieś pomysły? Niby grunt na którym będzie płyta to piasek, pod sama płytą będzie pospółka.

 

Ktoś coś podpowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...