Piotreklbn 25.09.2017 15:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2017 Cześć, potrzebuję podpowiedzi co do poprowadzenia powietrza do kominka na poddaszu, z początku był plan puszczenia kanału 90x200, jednak całkowita grubość wylewek ze styropianem będzie 9cm wiec temat odpada, teraz nie wiem czy dać dwa mniejsze kanały ( jak tak to jakie?) czy puścić rurę w zabudowie kominka aż do ocieplenia i potem wyjść z nią na ścianę budynku, w takim wypadku będzie dobrze ciągnąć powietrze? długości rur były by dość spore jak na rysunku kominek nie będzie duży, będzie pełnił funkcje dogrzewania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 25.09.2017 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2017 Takie rozwiązanie jest możliwe przy zastosowaniu dobrego szczelnego urządzenia grzewczego, do którego ten kanał podłączysz w sposób odseparowany. Kanał powinien być jednak odgrodzony od temperatury w obudowie kominka. Możesz również sięgnąć do informacji zawartych na blogu. Zwróć uwagę na komentarze i odpowiedzi. Zawierają sporo treści http://blog.kominki-batura.pl/doprowadzenie-powietrza-raz-jeszcze/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacen 16.10.2017 19:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2017 Czy system doprowadzenia pz musi być szczelny ? rury i kształtki z blachy ocynk - czy trzeba ich połączenia zakleić taśmą kominkową Al 300*C ? 1/ nieszczelne będą przepuszczać powietrze zewnętrzne do obudowy piecokominka obniżając niepotrzebnie temperaturę [przewidywana ok. 150*C ] w obudowie 2/ sterowanie przepustnicą pz jest mniej precyzyjne przy nieszczelnych - bo i tak przez nieszczelności piec zassie sobie "lewe" powietrze - szczególnie ważne przy użyciu jakiegoś sterownika gdzie chyba o precyzję dozowania powietrza chodzi szczególnie niby wszystko wskazuje na konieczność szczelności - tylko że z omówieniem tego problemu się nie spotkałem i zwykle wyjaśnienie sprowadza się do mechanicznego połączenia kształtek między sobą blachowkrętami co zapewne pełnej szczelności nie zapewni . czy ktoś mógłby rozwiać wątpliwości ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 17.10.2017 06:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2017 Nie bardzo rozumiem sens robienia nieszczelnego doprowadzania powietrza przy założeniu, że chcemy odseparować powietrze do spalania od powietrza w domu? Blachowkręty maja trzymać tylko mechanicznie - zapobiec rozsunięciu kształtek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 17.10.2017 08:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2017 Czy system doprowadzenia pz musi być szczelny ? Jak idzie pod chudziakiem, to nie musi. W sumie nawet warto, jak jest nieszczelny, bo wtedy nie trzeba się martwić ewentualną wodą - wsiąknie. Tak mnie przynajmniej przekonała mnie ekipa usprawiedliwiając się, dlaczego nie zrobili spadku do zewnątrz i dlaczego wyciągnęli uszczelki z rur PVC. Puszczenie doprowadzenia powietrza do kominka bez solidnego odizolowania termicznego od powierzchni ogrzewanych to błąd. A tam gdzie już się wynurza spod izolacji - musi być szczelne żeby nie wciągało powietrza ogrzanego.. A że zasysa do kominka zimne powietrze - to oczywiste. Jakie ma zasysać? Chcesz ogrzane, to po co doprowadzenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacen 17.10.2017 21:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2017 dzięki Piotr Batura i Kaizen , zgodnie z Waszą sugestią zrobię szczelnie z taśmą Al ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacen 23.10.2017 20:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2017 jeszcze jedna wątpliwość - kuriozum? doczytałem [godkowie.pl] że dla większego paleniska - o załadunku drewna np. 15 kg potrzeba rury fi 25 cm o polu przekroju ok. 480 cm2 problem w tym że w drzwiach Hajduk jest obecnie króciec wlotowy o przekroju prostokątnym o polu przekroju ok.15 x 5 cm = ok. 80 cm2 = 6 x mniej niż potrzeba !!! co zrobić? wyciąć większy otwór i wspawać nowy większy króciec ? ale największy otwór jaki mogę zrobić - na całej długości ramy to 56 x 5 cm = 280 cm2 czyli i tak tylko 60% tego co potrzeba ! elito - pomocy!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 23.10.2017 20:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2017 jeszcze jedna wątpliwość - kuriozum? doczytałem [godkowie.pl] że dla większego paleniska - o załadunku drewna np. 15 kg potrzeba rury fi 25 cm o polu przekroju ok. 480 cm2 problem w tym że w drzwiach Hajduk jest obecnie króciec wlotowy o przekroju prostokątnym o polu przekroju ok.15 x 5 cm = ok. 80 cm2 = 6 x mniej niż potrzeba !!! co zrobić? wyciąć większy otwór i wspawać nowy większy króciec ? ale największy otwór jaki mogę zrobić - na całej długości ramy to 56 x 5 cm = 280 cm2 czyli i tak tylko 60% tego co potrzeba ! elito - pomocy!!!Możesz podlinkować info od Godków? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdun Darek B 23.10.2017 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2017 (edytowane) Fi 250 mm to komin do wkładów wielkich jak wrota piekieł .... bardzo często zalecane CDP [ centralne doprowadzenie powietrza] dla dużych wkładów kominkowych to fi 150 , zazwyczaj jest to z wielkim zapasem ...... Dla przykładu kominek z fasadą 1100 x 510 mm Edytowane 23 Października 2017 przez Zdun Darek B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacen 23.10.2017 22:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2017 nie widzę teraz na ich stronie - znalazłem twardą kopię sprzed lat i załączam scan - niestety niewyraźny ale mogę doczytać jakby była potrzeba dla danej masy drewna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 24.10.2017 05:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2017 Nic nie widzę...Powiem tylko, że doprowadzenie fi 250 do dużego kominka to bzdura... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacen 24.10.2017 06:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2017 doczytuję z tabelki: drewno = 15kgpowietrze = 188 m3 8 jednostek [4 metry+2 kolanka ] przekrój = 477 cm2 ! = ok.fi 25 cm no to powiedzcie co mam zrobić z króćcem w drzwiach = 80 cm2 ! 1/ zostawić - po prostu szybkość powietrza się zwiększy przy wlocie do paleniska 2/ poszerzyć - bo to wąskie gardło dla przepływu powietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 24.10.2017 07:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2017 doczytuję z tabelki: drewno = 15kg powietrze = 188 m3 8 jednostek [4 metry+2 kolanka ] przekrój = 477 cm2 ! = ok.fi 25 cm no to powiedzcie co mam zrobić z króćcem w drzwiach = 80 cm2 ! 1/ zostawić - po prostu szybkość powietrza się zwiększy przy wlocie do paleniska 2/ poszerzyć - bo to wąskie gardło dla przepływu powietrzaNic nie kombinuj! Dużo powietrza do spalania jest potrzebne przez pierwsze 5-10 minut palenia. Zostawia się drzwi niedomknięte. Odczep się od tych idiotyzmów, które znalazłeś.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.