Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Oświetlenie zew.podjazdu z dwoma czujnikami ruchu i włącznikiem

Recommended Posts

Witam,

Wiąże się z zamiarem podłączenia zewnętrznego oświetlenia na 230V. Ogólnie będę miał ok 7-8szt lampy typu słupek po 40W. Całość myślę podpiąć przewodem YKY 2,5mm 1kV pod bezpiecznik z garażu 10A i chciałbym aby lampy wybudzały dwa czujniki ruchu (na początku chodnika i na końcu) oraz żebym mógł w razie potrzeby włączyć oświetlenie na stałem żeby świeciło do momentu aż go znowu nie przełączę na PIR. Zrobiłem mały schemat jednak z racji że nie jestem elektrykiem mam wątpliwości czy to zagra :) Proszę o pomoc i wszelkie opinie, pomysły. Dzięki za pomoc

moj shcemat.jpg

Elpapiotr przeczytaj dokładnie o co chodzi i czy tą funkcjonalność tym rozwiązaniem się uzyska, moim zdaniem nie. Do tego żo pozostawiony w powietrzu i co przerywa wyłącznik bo ja jakoś nie mogę się doszukać, nawet jako rysunek a nie schemat nie jest poprawny chyba że piszesz o walorach graficznych;-)

"Remiks" to jak twoim zdaniem powinno to być poprawnie podłączone?

Troszkę sam się zamotałem;-) Uwaga o żo niepotrzebana. Pewnie chciałeś użyć czujek ruchu i zmierzchu bo po co oświetlenie w dzień, czujki te wymagają pełnego zasilania nie działają jak zwykły wyłącznik (podlinkuj czujke jaką zamierzasz zastosować) tak jak nie wiem co ma sugerować zmiana koloru za wyłącznikiem czy PIR

Więc po co się uchachałeś dwa posty wyżej?

Narysuj profesjonany schemat i rozwijesz wszelkie wątpliwości.

Skoro Ty możesz pisać głupoty to ja mogę się uchachać choć to nie było pod Twoim postem, też możesz narysować profesjonalny schemat i przesłać autorowi. Lepiej bić pianę jednak niż doradzić, chyba że uważasz rysunek za poprawny a jeśli tak to napisz to.