Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Izolacja pozioma chudziaka


sagemini

Recommended Posts

Jak może być wilgoć jak jest WM?

 

Podciągnięta z gruntu.

 

Są też tematy, że cos śmierdzi w domu i przyczyną jest też papa bądź lepiki.

 

Od wielu lat papa (nie o lepiku tu mowa) nie śmierdzi, nie ma rozpuszczalników. Wrzuć taki temat ze współczesną papą.

Za to był temat, że śmierdzi... Bo sobie budowlańcy zrobili śmietnik i zalali chudziakiem - a hydroizolacja była nieszczelna. Czy humus nie był prawidłowo zdjęty i też śmierdziało przez pseudohydroizolację.

 

Zauważ, że żaden producent nie reklamuje żadnej ze swoich pap typowo pod chudziaka.

 

Jak to nie? Nie czytałeś o papie Antyradon Icopala? Reklamują właśnie jako rozwiązanie na chudziaka.

W Ateście higienicznym również stoi, że przeznaczenie to również hydroizolacja pozioma.

 

W karcie twierdzi, że:

5. Przeznaczenie i zakres stosowania: do wykonywania izolacji przeciwwodnych w konstrukcjach ścian lub na lub pod podłogami lub płytami posadowionym w gruncie, w celu zabezpieczenia przed wodą, wywierającą ciśnienie hydrostatyczne, przechodzącą z gruntu do wnętrza lub jednej części konstrukcji do innej.

 

Inny producent napisał:

Czy można wykonać izolację posadzki ( chudziaka) za pomocą pap asfaltowych?

Papy asfaltowe, szczególnie papy wykonane na elastycznych osnowach, są doskonałym materiałem na wykonanie izolacji przeciwwilgociowej posadzki. Są zdecydowanie bardziej odporne na uszkodzenia mechaniczne od wszelkiego rodzaju folii tzw. 'budowlanych'. Są kompatybilne z izolacją poziomą zastosowaną na fundamentach. Pap nie trzeba przyklejać do podłoża - wystarczy je zgrzać/ skleić szczelnie na zakładach oraz dokleić do izolacji poziomej fundamentów, tworząc w każdym pomieszczeniu coś na kształt szczelnej wanny. Wbrew mitowi funkcjonującemu na rynku papy nie powodują destrukcji styropianu. Nie stwarzają również zagrożenia zdrowotnego, gdyż nie wydzielają szkodliwych substancji, szczególnie w sytuacji gdy są szczelnie zamknięte pod posadzką.

 

Dłuższy wywód wrzucili na tym forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 125
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

W takim razie zwracam honor, co nie zmienia faktu, że w większości przypadków stosowanie papy to przesada.

Wiele domów stoi bez żadnej izolacji poziomej i wilgoci brak. Moim zdaniem najważniejsza jest izolacja pozioma między bloczkami A pierwsza warstwa domu.

 

Ja mam pape między fundamentem A bloczkami, potem między boczkami A ytongiem . I tutaj zgoda, papa to dobre rozwiązanie, bo po ścianach może podciągać wilgoć.

Pod chudzuskiem mam folię, na chudziaku folia, teraz kładę styropian 5 i 10cm, na to kolejna folia pod OP i gdzie ma się ta wilgoć pojawic? Jakie jest prawdopodobieństwo?

 

PS: Jestem ciekaw jak kładłeś ta papę koło rur od kanalizacji. Tam wszystko szczelne? Dawałeś dwie warstwy papy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod chudzuskiem mam folię, na chudziaku folia, teraz kładę styropian 5 i 10cm, na to kolejna folia pod OP i gdzie ma się ta wilgoć pojawic?

 

Wierzysz, że te folie są szczelne? Tak? To chudziak nigdy Ci nie wyschnie.

Ale widziałeś fotkę. Folia będzie jak sito.

Naturalny poziom wilgotności tzw. suchego gruntu to około 2% objętości. Wilgotność dąży do wyrównania - więc nawet ten "suchy" grunt podzieli się wilgocią z EPS. A 2% objętości oznacza w przypadku EPS wagowo więcej wody, niż EPSa. Pewnie, że tego nie zauważysz, bo jak tu zauważyć złotówki wypływające z ciepłem do gruntu przez wilgotny EPS? A to jest praktycznie pewne przy folii z której robi się sito.

 

Jakie jest prawdopodobieństwo?

 

Wiele domów ma problem z wilgocią wychodzącą na ściany, więc prawdopodobieństwo tego nie jest niskie (zawilgocenie EPS wręcz pewne)..

Ale analizując ryzyko należy skupić się na ryzykach, których skutki są duże nawet, jak prawdopodobieństwo małe.

 

 

PS: Jestem ciekaw jak kładłeś ta papę koło rur od kanalizacji. Tam wszystko szczelne? Dawałeś dwie warstwy papy?

 

Papa została przygrzana do PCV. Wcześniej zagruntowane

Jedną warstwę 4mm papy dałem. Czyli są miejsca, gdzie się spotkały 4 warstwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plastikowe rury grzałeś palnikiem? Idąc Twoim tokiem myślenia, jedna dziurka w papie i wilgoć w domu prawie murowana. Nie popadajmy w paranoje.

 

Żeby wilgoć bądź grzyb żyły swoim życiem muszą mieć sprzyjające warunki. Musi być wysoka wilgotność w pomieszczeniu. Więc jakim cudem przy WM, gdzie wilgotność jest na poziomie 60-40% mialby pojawić się grzyb?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Żeby wilgoć bądź grzyb żyły swoim życiem muszą mieć sprzyjające warunki. Musi być wysoka wilgotność w pomieszczeniu. Więc jakim cudem przy WM, gdzie wilgotność jest na poziomie 60-40% mialby pojawić się grzyb?

 

WM to nie wszystko.

 

Musi być wilgoć, która może pojawić się poprzez: a) podciąganie kapilarne lub b) kondensację.

To pierwsze z powodu złej hydorizolacji. Ale nie pojawi się problem tak długo jak będą warunki do obsychania ściany czyli np. niska wilgotność powietrza, wyższa temp. ściany a tynk o wysokiej paroprzepuszczalności.

To drugie, gdy pojawi się punkt rosy, który zależy od relacji wilgotności i temperatury. Jeśli powstał mostek cieplny, który obniży temperaturę ściany do odpowiednio niskiej wartości to tam właśnie wykropli się wilgoć. Nawet jeśli wilgotność powietrza ma 40%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, proszę o opinię. Dom na płycie fundamentowej i chciałbym jako izolacje poziomą posadzki zastosować papę.

Instalację elektryczną będę robił za tydzień więc może teraz zgrzeje na zakład papę ? Następnie elektryka i tynkarz, któryś z nich ma szanse uszkodzić papę ?

... Cwu będzie na rozdzielaczach i oczywiście na warstwie styropianu ( w tynkach zrobię bruzdy pod podejścia wody} dobrze myślę ?

Martwią mnie jeszcze te zakłady papy która ma 4 mm grubości więc trochę nierówno pierwsza warstwa XPS będzie rozłożona...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plastikowe rury grzałeś palnikiem?

 

Nie. Papę. Tak jak na filmie (ale nie mam tych dodatkowych kołnierzy):

 

Musi być wysoka wilgotność w pomieszczeniu.

 

Nie jest potrzebna wysoka wilgotność powietrza, jeżeli to masz na myśli.

Wrzucałem fotki garażu, gdzie wentylacja maksymalna (tylko żaluzje w oknach, przewiew na całego a jak jakiś kopciuch odpalał to jeszcze wentylacja awaryjna się włączała).

Masz na to wiele przykładów - nawet w ostatnich wątkach. Wystarczy mostek termiczny i/lub wilgoć podciągana z gruntu czy z opadów.

 

https://forum.muratordom.pl/showthread.php?366917-Wilgo%C4%87-na-%C5%9Bcianie-w-pokoju-sk%C4%85d-i-co-z-tym-zrobi%C4%87

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalację elektryczną będę robił za tydzień więc może teraz zgrzeje na zakład papę ? Następnie elektryka i tynkarz, któryś z nich ma szanse uszkodzić papę ?

 

Jak elektryk będzie uważał i pracował ostrożnie to nie uszkodzi papy. Specyfika pracy tynkarza jest inna i tu już bardzo duże ryzyko szkód. Tynkarze powinni pracować na gołym betonie: albo na "chudziaku" podłogi na gruncie albo na jastrychu.

Jak boisz się górek na zakładach papy to zastosuj jakąś hydroizolację bezspoinową (masy KMB, szlamy elastyczne) - będzie równiej i pewnie szczelniej (zgrzewy papy to słaby punkt, jeśli robi to niewprawna osoba).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z punktem rosy się zgodzę, jednak co by musiało w domu się wydarzyć, aby do tego doszło? By musiał być ogromny mostek termiczny. Przy temp w domu 21 stopni, wilgotności 50% punkt rosy powstaje przy temp 10 stopni. Czy w dzisiejszym budownictwie jest to w ogóle możliwe taki mostek termiczny?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year później...

Przeczytałem ten wątek i parę podobnych i szczerze mówiąc nie wiem nic :)

-mazidła, szlamy, żywice, dysperbity itp. - żadna to hydroizolacja posadzki na gruncie

-folie PCV - lipa ! - cienkie jak pergamin - rozkładając jeszcze nie wyjdziesz z pokoju jak podziurawisz ją sam butami

- papy - i tu bym się nawet skłaniał uwierzyć ale nie za bardzo mogę znaleźć papę nadającą się do tego celu (podobno takowe są). Chodzi mi o wydzielanie szkodliwych substancji wewnątrz. Nawet jeśli producent takiej papy twierdzi że nic tam się nie ulatnia i nie wydziela szkodliwego dla zdrowia - to nie do końca w to wierzę :)

Ale co mnie zaciekawiło? Pojawił się ten wątek parę razy. Folia do oczek wodnych.

Gruba (1,2 1,5 mm) Produkowana w jednym kawałku na życzenie - czyli wsuwam tylko pod papę wystającą ze ściany (ewentualnie dokleję jakąś taśmą) i mam w jednym kawałku cały pokój. Jedynie nie mogę doszukać się informacji czy ma to jakieś atesty i nadaje się się do chałupy do środka? Znalazłem informacje, że nadaje się do hydroizolacji tarasów, balkonów i piwnic, ale nikt nie chce się podpisać pod stwierdzeniem "do zastosowań wewnątrz budynków mieszkalnych".

Przerabiał ktoś ten temat?

 

A tak na marginesie tej dyskusji - bo nikt w sumie nie zwrócił na to uwagi. Niezależnie od tego co będzie pod styropianem podłogowym (czy to folia czy coś innego) - sam styropian jest doskonałym zabezpieczeniem przed podsiąkaniem wilgoci, Nawet jeśli EPS ma 3-4% nasiąkliwości to te 13 cm styropianu w posadzce (tak będzie w moim przypadku) skutecznie powinno odciąć kapilarny podciąg wilgoci z chudziaka. Uważam że najważniejsze jest odcięcie na styku ściana fundamentowa/ściana zewnętrzna i tutaj koniecznie gruba porządna papa (która niestety też wchodzi 10cm do chałupy:)

Edytowane przez tomasziolkowski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na marginesie tej dyskusji - bo nikt w sumie nie zwrócił na to uwagi. Niezależnie od tego co będzie pod styropianem podłogowym (czy to folia czy coś innego) - sam styropian jest doskonałym zabezpieczeniem przed podsiąkaniem wilgoci, Nawet jeśli EPS ma 3-4% nasiąkliwości to te 13 cm styropianu w posadzce (tak będzie w moim przypadku) skutecznie powinno odciąć kapilarny podciąg wilgoci z chudziaka. Uważam że najważniejsze jest odcięcie na styku ściana fundamentowa/ściana zewnętrzna i tutaj koniecznie gruba porządna papa (która niestety też wchodzi 10cm do chałupy:)

 

Obawiasz się papy, której producent deklaruje, że może tu być używana, a nie boisz się folii do oczek wodnych przeznczonych do montażu na zewnątrz? Gdzie tu logika?

 

Owszem, EPS nasiąknie. Producenci podają jakieś 3%. Tyle, że objętościowo. To znaczy, że jak m3 suchego EPS waży z 14kg tak po nasiąknięciu ponad 3 x więcej. Jednym z zadań hydroizolacji jest właśnie ochrona EPS przed nasiąkaniem. W końcu jego lambda znacząco spadnie jak nasiąknie i złotówki będą uciekały do gruntu w każdym sezonie grzewczym. A wyschnąć za bardzo nie ma jak, bo na EPS dajesz zazwyczaj jeszcze folię. Jak nie dasz - to wilgoć wejdzie w wylewkę i poodklejają się płytki a drewno i panele powypaczają się. IMO można (a nawet lepiej) nie dawać folii na EPS - ale pod musi być pewna, trwale szczelna hydro i paroizolacja.

Podciąganie kapilarne to jeden z problemów. Ale zwilgocenie od pary wodnej też trzeba brać pod uwagę.

A na deser zostaje radon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiasz się papy, której producent deklaruje, że może tu być używana, a nie boisz się folii do oczek wodnych przeznczonych do montażu na zewnątrz? Gdzie tu logika?

Nie oceniam. Pytam tylko. Spokojnie.

Szukam tylko i drążę temat. Tak po cichu kombinuję czy nie znajdę producenta który zrobi mi wszystkie pomieszczenia na wymiar.

Montaż byłby bajecznie prosty i szczelny przede wszystkim.

Część producentów sprzedaje to jako "folię do oczek i basenów". Skoro basenów to chyba musi mieć jakiś atest.

Tutaj sami twierdzą że jest eko:

https://www.olx.pl/d/oferta/folia-pvc-pcv-do-oczek-wodnych-stawow-zbiornikow-wodnych-uszczelnianie-CID628-IDLR2AD.html?reason=observed_ad

- nie wydziela żadnych szkodliwych substancji

- jest w 100% ekologiczna

 

A tak z ciekawości podpytałem kolegę w hurtowni - 90% bierze folię. Ci z grubszym portfelem składają ją na pół.

Edytowane przez tomasziolkowski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie oceniam. Pytam tylko. Spokojnie.

 

Nie denerwuj się. Kto daje folię do basenu krytego.

Jak znajdziesz atest do takiego użytku - to zmieni postać rzeczy. Tylko po co producent miałby to w ogóle badać? Takie badanie nie jest za darmo a przeznaczenie produktu inne. To tak, jakby producent rur kanalizacyjnych dawał atest na używanie w systemach wentylacyjnych.

 

I nie cytuj tekstów marketingowych sprzedawcy - jak już, to jakieś badania, albo chociaż deklarację producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem ten wątek i parę podobnych i szczerze mówiąc nie wiem nic :)

-mazidła, szlamy, żywice, dysperbity itp. - żadna to hydroizolacja posadzki na gruncie

Tutaj masz dwie grupy produktów do hydroizolacji:

1. masy polimerowo-bitumiczne typu KMB

2. masy polimerowo-mineralne (szlamy cementowe) w wersji elastycznej i sztywnej (te drugie tańsze, ale obwarowane znacznymi warunkami stosowania).

Dysperbity nie mieszczą się w żadnej (brak mostkowania rys, nieodporność na bakterie gruntowe, etc.).

 

KMB bezrozpuszczalnikowe niczego nie wydziela, chyba że podgrzane do wysokich temp., o co raczej trudno pod styropianem w wykończonym domu. Co do pap faktycznie nie ma aż takiej pewności czy nie zawiera nawet śladowych związków lotnych. To są różne technologie produkcji.

Jeśli jednak koniecznie chcesz uniknąć jakiegokolwiek ryzyka emisji szkodliwych substancji, pozostają do wyboru wyłącznie szlamy cementowe, dopuszczone są nawet do kontaktu z żywnością i wodą pitną.

 

Ale co mnie zaciekawiło? Pojawił się ten wątek parę razy. Folia do oczek wodnych.

Gruba (1,2 1,5 mm) Produkowana w jednym kawałku na życzenie - czyli wsuwam tylko pod papę wystającą ze ściany (ewentualnie dokleję jakąś taśmą) i mam w jednym kawałku cały pokój. Jedynie nie mogę doszukać się informacji czy ma to jakieś atesty i nadaje się się do chałupy do środka? Znalazłem informacje, że nadaje się do hydroizolacji tarasów, balkonów i piwnic, ale nikt nie chce się podpisać pod stwierdzeniem "do zastosowań wewnątrz budynków mieszkalnych".

Folie do oczek wodnych, w przeciwieństwie do zwykłych folii budowlanych (choćby najgrubszych) chętnie stosowanych pod posadzkę, wykonywana jest z HDPCV czy HDPE, co daje znacząco większą odporność na degradację przez bakterie gruntowe.

Ma jeden minus, jak wszystkie folie. Możesz położyć ją w jednym kawałku na całe pomieszczenie. Ale co z przejściami kanalizacji etc.? To trzeba obrobić i uszczelnić. I tak trzeba to kleić, nie każdy klej nadaje się do folii na tyle by gwarantować wieloletnią szczelność połączenia. Różne zakamarki łatwiej obrobić masą KMB, można uzyskać faktycznie bezspoinową hydroizolację.

 

Jeśli już coś między papą a folią to może coś jak membrana Katja Sprint od Knaufa czy Vedag Twin?

 

A tak na marginesie tej dyskusji - bo nikt w sumie nie zwrócił na to uwagi. Niezależnie od tego co będzie pod styropianem podłogowym (czy to folia czy coś innego) - sam styropian jest doskonałym zabezpieczeniem przed podsiąkaniem wilgoci, Nawet jeśli EPS ma 3-4% nasiąkliwości to te 13 cm styropianu w posadzce (tak będzie w moim przypadku) skutecznie powinno odciąć kapilarny podciąg wilgoci z chudziaka. Uważam że najważniejsze jest odcięcie na styku ściana fundamentowa/ściana zewnętrzna i tutaj koniecznie gruba porządna papa (która niestety też wchodzi 10cm do chałupy:)

 

Styropian nie daje gwarancji, że skutecznie odetnie podciąganie w perspektywie tych 30-40 i więcej lat eksploatacji. A hydroizolacja tak. O ile ktoś nie odwalił fuszerki począwszy od prawidłowego zasypania fundamentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Czytam te wszystkie wątki i człowiek się robi tylko głupszy.

Warunki gruntowe dobre, lustra wody do 4,5 m nie znaleziono. Fakt na działce glina i po opadach lekki problem z rozsaczaniem.

Jestem na etapie izolacji chudziaka (elektryka i tynki skonczone). Dam chyba folię 0,5 mm bo papa to przerost formy nad treścią.

Ale do meritum. Kaizen jeśli mogę zadać Ci pytanie bo widzę, że teoretyk z Ciebie na 102.

Mówisz o nasiąkliwości EPSa itd. więc wytłumacz mi laikowi jak to wygląda z perspektywy mistrza.

Mamy nasz domek pięknie odcięty od gruntu warstwą papy zgrzewanej na zakładach, każda rurka, każda dziurka szczelnie zaizolowana.

Rozkładamy sobie nasz styropian i folię do podłogówki, która ma zapobiegać wnikaniu wody/wilgoci z wylewki do warstwy ze styropianem. I tu moje pytanie, czy jak zrobi się sito z tej pięknej foli w krateczkę (bo przecież nabijamy spinki tu gdzieś się butem rozwali tam zahaczy i pojdzie w diabły łączenie na taśmę) i wilgoć z wylewki wejdzie w warstwę styropianu (no bo tej wody przy miksokrecie a nawet i anhydrycie to jest sporo w tej wylewce). To czy ona później odparuje czy zaczną pieczarki rosnąć w warstwie styropianu? Rozmawiałem z jednym starym majstrem, który nie jeden dom pobudował nie jedną podłogę rozkuwał i widział trochę w ciągu prawie 30 lat praktyki. I powiedział mi, że od kiedy ludzie dostali "fymla" na punkcie szczelności domów i odcinaniu od gruntu to on obserwuje coraz więcej zawilgoconych izolacji termicznych i co najważniejsze na niepodziurawionych papach. Dodał również, że papę to się zgrzewa na dachu a nie w domu :)

Także oby każdy z nas miał zrobione dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkładamy sobie nasz styropian i folię do podłogówki, która ma zapobiegać wnikaniu wody/wilgoci z wylewki do warstwy ze styropianem. I tu moje pytanie, czy jak zrobi się sito z tej pięknej foli w krateczkę (bo przecież nabijamy spinki tu gdzieś się butem rozwali tam zahaczy i pojdzie w diabły łączenie na taśmę) i wilgoć z wylewki wejdzie w warstwę styropianu (no bo tej wody przy miksokrecie a nawet i anhydrycie to jest sporo w tej wylewce).

 

Folia na EPS ma na celu przede wszystkim zabezpieczyć przed wpadnięciem wylewki w szczeliny między płytami co skutkowałoby mostkami. Ja dałem folię na EPS i szybko pożałowałem (EPS sam układałem na wcisk i nie było szansy, żeby gdzieś wpadła wylewka). Teraz bym nie dawał. Owszem, EPS dostanie trochę wilgoci od wylewki, ale za to z czasem ona odparuje i będzie bardziej suchy. A tak zostanie w stanie tak nasiakniętym, jak był. A idealnie suchy nie jest - zwłaszcza, jak trochę poleży we wnętrzu domu z mokrymi tynkami.

 

Długo się zastanawiałem, czy na papę dać folię - w końcu dla świętego spokoju dałem folię między papę i styropian dla ochrony tego ostatniego przed teoretycznie szkodliwymi oparami z papy. Nie wierzę, ale kupiłem trzy rolki najtańszej folii i położyłem. Dałem się też przekonać wykonawcy wylewki, że na wierzch styropianu folia się przyda, żeby uchronić styropian (czy raczej szczeliny między płytami styro) przed wilgocią oraz przed możliwością wsypania się "wylewki" między płyty, co skutkowałoby mostkiem.

 

Ale jak to zobaczyłem, to zacząłem się zastanawiać, czy nie jest za późno na ochronę styro. Może lepiej, żeby z czasem mógł odparować wilgoć, którą już zdążył złapać? Folię pod styro wywinąłem na ściany, więc styro jest ze wszystkich stron otoczony folią. A jak widać wilgoć zdążył złapać.

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=404722

 

A widać to tylko dzięki tandetności najtańszej folii, która prześwituje. Tam, gdzie dałem lepszą (trzy rolki taniej zabrakło) nie widać problemu. Nie widać go też z pewnością gdy ktoś da folię alu bo wierzy, że w betonie rozchodzi się promieniowanie cieplne i trzeba je odbić.

 

Jak widać, niestety, folii nie podziurawiłem. Szkoda.

 

wilgoć z wylewki wejdzie w warstwę styropianu (no bo tej wody przy miksokrecie a nawet i anhydrycie to jest sporo w tej wylewce).

 

Widziałeś kiedyś miksokreta w akcji? Zazwyczaj piszę w cudzysłowie "wylewkę", bo to wysypka tak naprawdę. Za to anhydryt jest płynny.

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Folia na EPS ma na celu przede wszystkim zabezpieczyć przed wpadnięciem wylewki w szczeliny między płytami co skutkowałoby mostkami. Ja dałem folię na EPS i szybko pożałowałem (EPS sam układałem na wcisk i nie było szansy, żeby gdzieś wpadła wylewka). Teraz bym nie dawał. Owszem, EPS dostanie trochę wilgoci od wylewki, ale za to z czasem ona odparuje i będzie bardziej suchy. A tak zostanie w stanie tak nasiakniętym, jak był. A idealnie suchy nie jest - zwłaszcza, jak trochę poleży we wnętrzu domu z mokrymi tynkami.

 

czytam z ciekawoscia, bo jestem przed wylewkami.. Oczywiscie mam ta folie w projekcie na styropianie, i dla domu i na tarasie. Ta folia nie ma czasem tez funkcji warstwy poslizgowej? i czy naprawde bez niej ten styropian tak duzo lepiej wyschnie, jak bede mial na wylewce plytki?

 

tez czytalem ten i inne watki i zdecydowalem sie na pape. Byla chwila grozy, jak zagruntowali i jeszcze po paru dniach smierdzialo tak ze myslalem, ze musze dom zburzyc i od nowa stawiac. Jednak po polozeniu papy zero zapachu i efekt mega solidny cieszy oko. Teraz tylko pytanie jak na tych wszystkich garbach gdzie sie spotykaja 3 arkusze papy (spod sciany i dwa wewnatrz) klasc styropian. Moze sie Kaizen podzielisz jak to robiles?

Edytowane przez gryziciel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz tylko pytanie jak na tych wszystkich garbach gdzie sie spotykaja 3 arkusze papy (spod sciany i dwa wewnatrz) klasc styropian. Moze sie Kaizen podzielisz jak to robiles?

 

Nożem termicznym fazowałem styropian tam, gdzie było wyżej.

Styropian jest elastyczny w zakresie, w jakim wylewka może pracować. Co innego, jakby to tarł beton o beton.

Płytki kładziesz po wygrzewaniu - więc już lwia część wilgoci odparuje. Jak nie dasz fug epoksydowych, to potem też para przez fugi może się wydostawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...