Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Piwnice a rodzaj gruntu.


ZZE

Recommended Posts

W glinie będzie występować woda "czasowo spiętrzająca się" po ulewach i taką wodę należy traktować jak gdyby była pod ciśnieniem i wykonać odpowiednią hydroizolację. Płyta znakomicie ułatwia takie zabezpieczenie się od spodu. Naprawdę warto w to wejść.

Nie ma się co przerażać piwnicą tylko należy prawidłowo zaprojektować hydroizolację i prawidłowo ją wykonać. Niestety będzie to kosztować.

Jaką masz powierzchnię zabudowy? Ile masz m2 ścian piwnicy? Zsumuj te m2 i wtedy będzie można policzyć ile materiału hydroizolacyjnego (np. Kiesol + Profi Baudicht) będziecie musieli zużyć.

 

A jak się wykomnuje płytę, jeśli część fundamentu musi być głębiej? łąwy robi się schodkowo, ale płyte? chodzi mi o fragment ściany, w któej jest brama garażowa - to jest odsłonięte, więc tam muszą być fundamenty pogłębione, poniżej przemarzania.

Budynek jest prostokątny, powierzchnia tej piwnicy, licząc po obrysie surowej ściany to 114,3m kw. Nie chodzi mi o to, żeby liczyć koszty, tylko orientacyjnie, o ile to będzie więcej, w przeliczeniu na m2 i czy ta płyta to faktycznie mus. Na ten drenaż to chyba się zdecyduję, ale w projekcie go nie umieszczę, bo nie mam dla niego odprowadzenia wody - nie chcę, żeby ktoś się czepiał, a chyba zbiornik oficjalnie nie jest rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze pytanie, kolego Robinson74:

Czy zamienić bloczki bet. na ścianę monolityczną, czy nie ma takiej potrzeby?

interesująca ta hydroizolacja, którą proponujesz, jak to by wyglądało warstwami na ścianach i w podłodze na gruncie ?

Ciekawe ile drożej to wychodzi - może warto zmienić tę papę z projektu na Twoje rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^

profi baudicht jest dobrym ale i drogim produktem, jeżeli już chciałbyś to zastosować to musisz dać to zrobić profesjonalisicie a nie paprokowi -> koszt za robociznę jak pisze andrzej około minimum 100 pln/m2 tylko za ta kase ma byc zgodnie ze sztuka, a co do płyty , no jest szczelniejszym rozwiazaniem , tak samo lane sciany , jezeli chodzi o plyte to bym sie nie zastanawial koszt mozliwe ze porównywalny, jak nawet to niewieile drozej, przy zwykłych fundamentach i tak musisz zrobić porzadnego chudziaka, przy scianach lany to juz inna inszosc bo trzeba do tego szalunki systemowe i tu robi sie cena , sam beton to nie problem ale wlasnie szalunki, jak nawet jest firma ktora ma wlasne szalunki to woli zrobic lany , szybciej i lepiej anizeli murowane oraz sztywniejsze .... ale Twoj wybor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam w projekcie na całej wys. ścian od fundamentu 2 warstwy papy na lepiku na to termiczna XPS i osłona z foli kubełkowej do tego izolacja pozioma podłogi na gruncie 3x folia PE
Moim zdaniem papa to nie jest prawidłowa hydroizolacja pionowa (pozioma - tak, ale pionowa raczej nie). Ponadto folia PE to żadna hydroizolacja pozioma. Obawiałbym się przerwania folii, a najmniejsza dziurka i woda się przesączy przez folię.

 

więc tam muszą być fundamenty pogłębione, poniżej przemarzania.
O ile się nie mylę, to płyta fundamentowa nie musi być poniżej poziomu przemarzania.

 

Czy zamienić bloczki bet. na ścianę monolityczną, czy nie ma takiej potrzeby?

Ja nie musiałem nic zmieniać, bo domyślnie w projekcie mam ściany piwnicy lane z betonu i właśnie takie bym Ci radził. Niestety pewnym problemem jest tu zastosowanie wysokich szalunków dobrej jakości i dobrego ich podparcia, gdyż ciężar betonu będzie olbrzymi i jest duża szansa, że takie ściany nie wyjda idealnie proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wśród sąsiadów (większość stare domy) nikt nie ma problemów z zalanymi piwnicami, chociaż izolacja i ogólnie konstrukcja tam zapewne wiele pozostawia do życzenia.
OK, wody nie ma - to bardzo dobrze. Ale zapewne są to raczej wilgotne i nieprzyjemne piwnice, a grzyba może nie być widać. Ponadto wilgoć może podgryzać zbrojenie, czego nie widać.

 

Konstruktorzy, którzy są w trakcie liczenia moich fundamentów również nie zgłaszali potrzeby projektowania tam płyty.

Ich hydroizolacja raczej nie obchodzi. Oni patrzą na nośność gruntu i jeżeli ta jest wystarczająca, to uznają, że ławy wystarczą. A ponadto może nie mają doświadczenia w projektowaniu płyty fundamentowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piaskiem się nie zasypuje fundamentu w glinie.

Nie jest problemem woda pod ciśnieniem, każda izolacja to spełnia ale pod ciśnieniem negatywnym.

Crystalizer daje się po to aby zlikwidować nawet rysy skurczowe. tak na wszelki wypadek . Wykonywałem basen na warunku 0.1 więc jedt to realne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a klient zapłaci za kawał betonu dookoła płyty..mały "nie" winny cokolik..

koszmarek termiczny .. jak już płyta fu .. to też trzeba izolację pod dać.. a nie nad.. i dzielić ją żelbetem..

 

Ale odsadzki lepiej zachowuja sie statycznie oraz w przypadku szalowania jest na czym postawic szalunek a to duza zaleta, tam trzeba by jeszcze dodac izolacje pod plyte i gra gitara

 

piaskiem się nie zasypuje fundamentu w glinie.

Nie jest problemem woda pod ciśnieniem, każda izolacja to spełnia ale pod ciśnieniem negatywnym.

Crystalizer daje się po to aby zlikwidować nawet rysy skurczowe. tak na wszelki wypadek . Wykonywałem basen na warunku 0.1 więc jedt to realne.

 

ALe basen olimpijski basenowi wokół domu nierówny, basen olimpijski ma bardzo agresywną wodę z chlorem, tak więc ten szlam krystalizujacy i moze fajna sprawa, ale czy go trzeba obligatoryjnie dawać przy każdy warunkach to juz sprawa dyskusyjna, odnośnie zasypywania w glinie to skad czerpiesz takie informacje ze sie w glinie nie zasypuje piaskiem czy powiedzmy gruntem przpuszczalnym , można zaypać gliną ale po pierwsze dren i tak trzeba zrobić, żeby zbierał resztki wody, dodatkowo to trzeba mieć wiedze jak zagescić gline bo 90% Wykonawców tego nie robi i nie umie ...

Edytowane przez jacentyy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dren zasypałem aż po wierzch - równo z gruntem! to dało efekt - "za domem" jest sucho teraz nawet po deszczu szybko robi się sucho- kiedyś było

"bagienko" W najwyższym miejscu - dren ma 2,5m wysokości. W gruncie nieprzepusczalnym tak powinno się wykonywać drenaż.. tyle że trochę m3 żwiru na to trzeba i geowłókniny. Nie robiłem dla jakiegoś marudy, tylko dla siebie.. stąd na "bogato" dren zrobiłem i działa.

Teraz i owszem będzie trzeba to przerobić- bo fundament przerabiam na ścianę oporową - to dopiero będzie roboty :) ale wyjścia wielkiego nie mam..

tj mam, ale szukanie coraz to nowych wyjść.. prowadzi.. że nie będzie nic.

U siebie nie robię odsadzki- nie ta klasa obciążeń. Zresztą - tarcza żelbetowa, ba skrzynia.. trzyma w domu naprawdę pancernie...

20 prętów na m2 rzutu robi swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...