emigrus 07.12.2017 14:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2017 (edytowane) Ja bym długotrwale nie obciążał żyły o przekroju 10 mm^2 takim prądem, ponad 40 A. Do tego dużo zależy od zmiennych środowiskowych, w jakich warunkach ten kabel ma leżeć. Ja mam przed licznikiem 40 A, moc przyłączeniowa i umowna to 26 kW i WLZ mam 5x16 mm^2 Cu, 23 metry, AsXSn 4x25 mm^2.Owszem, 5x16 w miedzi jest bardzo drogi, ale to tak naprawdę jednorazowy zakup, więc nie ma co oszczędzać na przekroju. Trochę trzeba myśleć o przyszłości. Jak ktoś chce o wiele taniej to są kable aluminiowe. Wtedy położyć 5x35 mm^2. Będzie tanio i dobrze. Edytowane 7 Grudnia 2017 przez emigrus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
elpapiotr 07.12.2017 15:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2017 Następny ... 5-żyłowy.Skąd wy się bierzecie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin225 07.12.2017 16:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2017 Następny ... 5-żyłowy. Skąd wy się bierzecie ? Może to chodzi od rozdzielnicy do tej stacji ładowania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
elpapiotr 07.12.2017 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2017 Nie. Chodzi o WLZ zasilający. Do i od licznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzcel 08.12.2017 08:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2017 Czy ktoś w końcu jest w stanie napisać czy kabel 5x10 mm2 wystarczy aby w przyszłości ładować samochód super szybką ładowarką CHAdeMO 30 kW WLZ 10mm2 nie wystarczy do celów bytowych i ładowarki 30kW. Nie wiem co masz na myśli pisząc "super szybką", ponieważ "szybkość" ładowania to właśnie te kilowaty. Do zastosowań domowych, (czyli ładowanie przez kilka godzin) wystarczy na spoko ładowarka 7 kW i wtedy przekrój 16mm2 z dużym prawdopodobieństwem będzie wystarczający. Jak zorientujesz się w cenach ładowarek o mocy 30kW i w górę, to cena za przekrój kabla nie będzie cię bolała, bo ile możesz mieć metrów tego WLZ-ta. Dawaj na zapaś przekrój 25mm2 i śpij spokojnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
elpapiotr 08.12.2017 09:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2017 To jeszcze mu wytłumacz, do czego służy ta piąta żyła kabla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dancos 08.12.2017 10:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2017 Przy kosztach ładowarki i samochodu, koszt ewentualnego dołożenia w przyszłości odpowiedniego kabla dla ładowarki 30 kilowatowej jest porówntwalny do kosztu drzewka zapachowego do powieszenia w Twojej nowej Tesli S. Właśnie dlatego 90% inwestorów nie kończy swoich inwestycji przez takie podejście : to tylko 1000 zł , warto dołożyć przecież buduje na całe życie . Nawet na etapie stanu surowego ( 30%inwestycji ) można wybrać : beton b15 ławy pustak dachówka betonowa styropian lub : beton b25 płyta cegła dachówka ceramiczna styrodur różnica w kosztach 60 tyś plus 70 metrów kabla 5x16 dodatkowo 1200 zł Widzisz taką drogą inwestowania nie ma szans na konsumpcje w postaci tesli s w przyszłości Zawsze będzie można zrobić stanowisko do szybkiego ładowania samochodu gdzieś w okolicy skrzynki ze zlączem. Nie pomyślałem o tym . Będzie to chyba najlepsze rozwiązanie . Stacja ładowania w linii płotu z możliwością odsprzedaży innym użytkownikom prądu - taki pomysł rozważają władze Japonii w celu szybszego zwrotu inwestycji i zachęcenia do aut elektrycznych . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 08.12.2017 15:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2017 (edytowane) różnica w kosztach 60 tyś plus 70 metrów kabla 5x16 dodatkowo 1200 zł Różnica w cenie to jakieś 10 zł/mb. Więc nawet przy 70m to aż 700zł (a kto ma tak daleko do skrzynki)? Nie pomyślałem o tym . Będzie to chyba najlepsze rozwiązanie . Stacja ładowania w linii płotu z możliwością odsprzedaży innym użytkownikom prądu - taki pomysł rozważają władze Japonii w celu szybszego zwrotu inwestycji i zachęcenia do aut elektrycznych . Na ładnych kilku elektryków tylko jeden widział taką możliwość. Wymagało to postawienia własnej skrzynki w pobliżu tej od ZE i tam rozdzielenia kabla. Do skrzynki ZE możesz podpiąć tylko jeden kabelek. I do tego musisz zrobić dwa uziomy. Jak masz pospawane zbrojenie fundamentu pod ogrodzenie i pomyślałeś o w odpowiednim momencie, to uziom masz prawie gratis. Zazwyczaj taniej i lepiej puścić drugi kabelek 5x z domu w okolice bramy. Edytowane 8 Grudnia 2017 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbich70 08.12.2017 17:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2017 (edytowane) Można podłączyć ile się zmieści. Ja mam podłączone dwa. Oczywiście masz odpowiednią zgodę właściciela tej skrzynki. Prawda? Pisemną, rzecz jasna. Edytowane 8 Grudnia 2017 przez zbich70 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
elpapiotr 08.12.2017 18:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2017 No pięknie. Gościu ściemniał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.