JanWerbinski 13.02.2018 13:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2018 Niektorzy podają ] Nie podają. Zauważ że wykres nie ma osi rozciągnięcia. Przypuszczalnie opory są liczone dla najkorzystniejszego marketingowo przypadku czyli maksymalne rozciągnięcie. A kto tak montuje żeby było rozciągnięte? Ja. Kto jeszcze? Patrząc po zdjęciach na forach nikt. Czyli rzeczywiste opory są nieznane i całe obliczenia psu na budę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 13.02.2018 13:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2018 Nie przesadzaj, ze tyliko Ty.Nikt nie kupuje 20m przewodu, jak ma 10m do zrobienia. A skoro Ty zrobiles na maks rozciagnieciu, to tym bardziej mogles policzyc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JanWerbinski 13.02.2018 13:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2018 Nie przesadzaj, ze tyliko Ty. Nikt nie kupuje 20m przewodu, jak ma 10m do zrobienia. A skoro Ty zrobiles na maks rozciagnieciu, to tym bardziej mogles policzyc. Nie chodzi o to ile ktoś kupuje tylko jak go instaluje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 13.02.2018 13:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2018 (edytowane) Jakie opory ? Każdy element instalacji stawia opór. Co gorsze dla obliczeń zależny od prędkości przepływu. Więc tutoriale (tu przykładowy) proponują pewne uproszczenia. Np. z powyższego tutka: 2 Pa/mb dla odcinka prostego kanału i dodatkowo: 3 Pa dla każdego łuku 4 Pa dla odgałęzienia trójnika 30 Pa dla każdego z anemostatów nawiewnych lub wywiewnych Czerpnia (sama czerpnia - to co w sklepie kupujesz pod tą nazwą) - 20Pa. Jak dam 100% moc , czyli prawie 300m3/h przepływ Nie masz szans na taki przepływ. Bo ze wzrostem prędkości opory rosną, więc będziesz miał dużo większe opory, niż przy "normalnej" pracy. Gdy np. przy 60% uzyskujesz przepływ 150m3/h i masz opór 100Pa, to przy 100% masz sporo większy opór (strzelam - 150Pa) to uzyskasz przepływ w okolicach 230m3. To nie jest tak, że bierzesz wydajność nominalną i ustawiając x% mocy uzyskujesz x% przepływu. Szczególnie to widać przy niższych %, gdzie ustawiając 20% prędkość spadłaby na tyle, że uzyskałbyś opory 40Pa i przepływ 30m3/h (czyli 20% mocy wentylatorów odpowiadałoby 11% wydajności w m3/h). To wszystko przykłady mocno teoretyczne dla pokazania mechanizmu. Bo policzenie tego jest dosyć skomplikowane i pracochłonne (chyba, że ktoś ma program do tego). Zapomnij jednak, że ustawiając % wydajności wentylatorów masz taki sam % przepływu względem maksymalnej wydajności reku bez podpięcia czegokolwiek. Przepływ masz dużo, dużo mniejszy. Jakoś inni co mają ten rekuperator działają na 30% i problemu nie mają. Wątpie aby tutaj był to problem oprów. Przy 50% wydajnosci też dalej jest ten problem .. Być może dlatego, że w ich instalacji są mniejsze opory i ten sam % oznacza więcej m3/h. Może mają mniejszą wilgotność i mniej pary wodnej się wytrąca (w końcu masz nowy dom). Może być też pewnie sporo innych różnic, które na to wpływają. Myślę też, że sytuacja pogarsza się lawinowo. Bo jak kanały w kierunku wyrzutni zostają zalane wodą, to zmniejsza się przepływ przez nie. Nawiew nie ma tego utrudnienia. Więc masz większą wydajność nawiewu, niż wywiewu. A to oznacza mniejszą ilość ciepłą dostarczaną do wymiennika, niż potrzebna do ogrzania. A gdzie się podziewa ten nadmiar nawiewu? Umyka nieszczelnościami domu. Żaden dom nie jest szczalny. I tu masz dodatkowe zagrożenie - wykraplanie pary wodnej wewnątrz przegród w tych miejscach, którymi ciepłe i wilgotne powietrze z wnętrza domu ucieka na zewnątrz. Pół biedy, jak ucieka kozą i kominem. Gorzej, jak przez strop i skropli się w izolacji. Recepta prosta - znacznie zwiększyć moc wentylatorów. Edytowane 13 Lutego 2018 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 13.02.2018 13:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2018 Recepta prosta - znacznie zwiększyć moc wentylatorów. Problemów z wilgocią nie mam w domu .. Jak jest dość krótko (np. po kąpiel lub podczas suszenia prania w pralni) ale po pewnym czasie znika. Nawet podczas mrozów żadna woda się nie skrapla na oknach , wiec wentylacja działa i wilgotnośc niska. Zamontowane higrometry to potwierdzają .. Ale ok , zwiększę nawiew .. W starszym domu taki sam rekueperator i działał też na 30-40% i było ok ... Ale nie wyobrazam sobie bardzo mocno dmuchać i wymianiać bardzo często powietrze przy dużych mrozach , bo nie ma to żadnego sensu ekonomicznego jak i "komfortowego" ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejczapla 18.02.2018 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2018 W weekend powalczyłem. 1.Dociepliłem kanały na poddaszu bo nie mam ich w celulozie, ani w ociepleniu na stropie tylko na poddaszu leżały luźno w wełnie ze sreberkiem 5cm, teraz łącznie każdy ma po 10cm ocieplenia wełną 2. Rozp... rekuperator na części ( praktycznie rozebrałem wszystko oprócz styro i wentylatorów bo nie chciały siłowo wyjść 3. Wszystkie łączenia styro przejechałem klejem MAMUT by zapchać kanały i doszczelnić 4. Wyj.... uszczelki ze styro i zamieniłem je na uszczelki piankowe do okien. (są wyższe i powodują to że wkładając wymiennik wchodzi on bardzo ciężko) 5. Wytrzepałem wymiennik z wody po stronie wywiewu ( trochę dużo z niego wyleciało ale pewnie to standard biorąc pod uwagę różnice w temperaturach) 6. Dokleiłem trochę gąbki na obudowie ( miałem taką cieńką jak tamta sam nie wiem skąd) 7. Wymieniłem filtry ( zamówiłem z allegro włókninę do reku EU4 i wydaję mi się że jest z dobre 5 razy grubsza niż to co było w standardzie, gdzie zamawiacie filtr do owijania??? ) 8.Złożyłem wszystko do kupy. I teraz testuje. Włączyłem 100% 30 minut temu w celu wywalenia syfu z domu ( od wczoraj brak wentylacji i wali nowymi meblami) Temperatura na zewnątrz: 0 stopni Temperatura w pomieszczeniu: 20,9 stopnia Temperatura na zewnątrz z czujnika temperatury rekuperatora na wejściu : 5stopni Temperatura powietrza wyciąganego z wewnątrz wg czujnika reku: 20stopni Temperatura na anemostacie w najdalszym punkcie: 17,9 stopnia Temperatura na anemostacie w najbliższym punkcie 18,3 stopnia Jutro zbadam jak to wygląda na 30 procentach i 50. Ale wydaję mi się że jest poprawa i to znaczna. Dodam tylko że różnice temperatur względem tego co jest realnie a zmierzone przez rekuperator to efekt ogrzewania powietrza które idzie w ocieplonych kanałach. Wiem to z tego że sprawdzałem temeperaturę podczas demontażu elementów reku i bez podłączonych kanałów w pomieszczeniu pokazywał po 21 stopni na nawiewie i wywiewie a tyle miałem w domu w tej chwili- Czyli czujniki chodzą idealnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 19.02.2018 06:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 W weekend powalczyłem. 1.Dociepliłem kanały na poddaszu bo nie mam ich w celulozie, ani w ociepleniu na stropie tylko na poddaszu leżały luźno w wełnie ze sreberkiem 5cm, teraz łącznie każdy ma po 10cm ocieplenia wełną . To czekam na informacje ... A jaka po tych zmianach temperatura nawiewu ale bezpośrednio na rekuperatorze ? Bo to jaka jest na anemostatach zależy od ocieplenia w dużym stopniu a jak miałem tylko 5cm wełny to raczej Ci po drodze się powietrze schładzało. U mnie jak daje na 100% to słyszę że wymiennik zaczyna się osuszać i wzrasta sprawność , ale przeciez na 100% nie ustawię , bo hałas i po co mi takie tornado. Przy mniejszym nadmuchu powoli zaczyna robic się mokry wymiennik (nie cieknie woda przez rurę spustową) i spada sprawność. I tutaj się zastanawiam czemu się tak dzieje ? Czekam na więcej informacji i testów , bo nie ukrywam że jestem mocno zainteresowany .. Na razie czekam na kontakt fabryki i aby mi oddali mój "stary" rekueprator , bo ten to porazka. Zaobserwowałem jedynie dziwną rzecz. Jak podłączyłem czerpnię przyłączem poziomym (tym bocznym) to powietrze nawiewane było sporo chłodniejsze niż w przypadku jak podłączone było od góry. Czemu tak jest nie mam pojęcia , ale różnica była bardzo duża .. Dodatkowo zaobserwowałem że trochę lepiej u mnie jest jak wywiew jest troszkę mocniejszy niż nawiew. Osobiście uważam że winna jest tutaj niechlujnośc montazu i nieszczelność , bo konstrukcyjnie rekuperaotr jest prosty , ale nawet prostą konstrukcję mozna spieprzyć .. PS. U mnie jak włączę na 100% moc rekuperaotra to sprawnośc rośnie i to mocno. Zaczyna spadać po pewnym czasie jak działa na niższej wydajności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daamiann88 19.02.2018 07:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 (edytowane) U mnie reku dziś wszedł w tryb antyzamrożeniowy (według czujnika stacji podogowej jest obecnie -4C), a co najdziwniejsze to wyłączył całkowicie nadmuch... Z tego co czytałem powinien jedynie zredukować, a tu na wyświetlaczu "tryb normal 00%"Reku w trybie normal ustawione na 30/30. EDIT:Właśnie wrócił do normalnej pracy "tryb normal 25%"Też tak macie? Edytowane 19 Lutego 2018 przez daamiann88 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 19.02.2018 07:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 U mnie dziś reku wyłączył całkowicie nadmuch... Wszedł w tryb antyzamrożeniowy (według czujnika stacji podogowej jest obecnie -4C), a co najdziwniejsze to wyłączył się całkowicie nadmuch... Z tego co czytałem powinien jedynie zredukować, a tu na wyświetlaczu "tryb normal 00%" Reku w trybie normal ustawione na 30/30. EDIT: Właśnie wrócił do normalnej pracy "tryb normal 25%" Też tak macie? gdzie znajduje się reku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daamiann88 19.02.2018 07:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 Na korytarzu, temperatura 21/22C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 19.02.2018 07:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 Na korytarzu, temperatura 21/22C hmm, u mnie taka sama sytuacja co u Ciebie ale mój reku stoi na nieocieplponym poddaszu... być może faktycznie jakaś pechowa seria Kienticów.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daamiann88 19.02.2018 07:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 Ale jeszcze tydzień temu podczas silniejszych mrozów (-7/-10C w nocy) było wszsytko ok. Dziś jedynie mnie zdziwiły dość mocno zaparowane okna w sypialni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 19.02.2018 08:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 Przeciez to nie jest tak, ze spada do -5 i w tym momencie wylacza wentylator. Algorytm jest bardziej skomplikiwany.Nie wiadomo nawet, czy elektronika nie dysponuje jakimis doadatkiwymi czujnikami, poza tymi od nawiewu i wywiewu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JanWerbinski 19.02.2018 09:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 Dodatkowo zaobserwowałem że trochę lepiej u mnie jest jak wywiew jest troszkę mocniejszy niż nawiew. Zdefiniuj co uważasz za "lepiej". Że niby lepsza sprawność wychodzi na rekuperatorze? Będzie lepsza ale tylko na wymienniku. Sprawność odzysku wentylacji ciepła całego domu będzie niższa, bo brakujące powietrze zasysasz wszelkimi nieszczelnościami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JanWerbinski 19.02.2018 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 PS. U mnie jak włączę na 100% moc rekuperaotra to sprawnośc rośnie i to mocno. Zaczyna spadać po pewnym czasie jak działa na niższej wydajności. Bezwładność cieplna wymiennika. Bezwładność automatyki i pomiaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JanWerbinski 19.02.2018 09:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 U mnie reku dziś wszedł w tryb antyzamrożeniowy (według czujnika stacji podogowej jest obecnie -4C), a co najdziwniejsze to wyłączył całkowicie nadmuch... Z tego co czytałem powinien jedynie zredukować, a tu na wyświetlaczu "tryb normal 00%" Reku w trybie normal ustawione na 30/30. Prawdopodobnie wszedł w tryb rozmrażania na maksa. Będzie dmuchał ciepłym aż wymiennik się całkowicie rozmrozi lub nastąpi coś innego np. ustalony z góry upływ czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daamiann88 19.02.2018 09:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 Fakt, że wczoraj miałem bardzo dużą wilgotność na zewnątrz było to 73% przy -4. Obecnie przy 0.5C jest także 73%. Może to miało decydujący wpływ... Dodam, że koło domu ( jakieś 10/13 metrów) płynie rzeka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejczapla 19.02.2018 15:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 Pomiary po nocy:od 23-07 pracował na 30%, na dworze -1 stopień. na anemostatach:-najdalszy 14,6 stopnia-najbliższy 15,1 stopnia. Po wrzuceniu na 100% temperatura wzrasta do tych 17,5=18,2 stopni i się utrzymuje. Widać że powietrze na 30 procentach schładza się w drodze. Muszę ustawić autmatycznie BOOST co jakieś 4 h na 10 minut i zobaczymy jaki będzie tego efekt. Nie jest najgorzej ale nie jest też super, nie sprawdzałem na reku temperatur bo nie chce mi się tego znów na razie rozkręcać. I tak jest lepiej niż 10-11 stopni po nocy. Zastanawiam się czy to co mamy w nowych kineticach to cały czas wymienniki Recair RS160 czy czasem nie jakiś chiński chłam :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pytajnick 19.02.2018 16:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 Przeglądając kiedyś dane tech. kilku central pamiętam, że w każdej im większy był przeplyw powietrza, tym bardziej spadała sprawność rekuperatora. Może fabryka jakoś inaczej to liczy albo ciepło umyka przewodami?Jak to jest u innych użytkowników ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrek_d 19.02.2018 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 Witam. Posiadam również Kinetica 250 (Vent Axia Sentinel Kinetic BH) zakupiony w Anglii ponad pół roku temu. Zamontowany na nieogrzewanym strychu. Ocieplony grafitem 15cm. Czerpnia metalowa fi160 po czym redukcja na fi125 24/7 działa na 30%. Centrala ma wmontowany czujnik wilgotności który sygnalizuje kiedy podkręcić obroty wywiewu. Działa i nic nie cieknie- oprócz kondensatu Temperatur nie podam bo jestem za granicą obecnie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.