michu82 21.11.2017 07:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2017 Jak rozwiązać wykonanie progu/wjazdu do garażu. Chodzi mi o mostek termiczny i zabezpieczenie ocieplenia fundamentu przed oberwaniem. Załączam rysunek poglądowy, który zaakceptował mi wykonawca wylewek uznając, że to chyba najlepsze rozwiązanie, ale mnie zastanawia czy nacisk kół nie zacznie po pierwsze uginać xps-a klejonego poziomo na fundamencie a w dalszej kolejności nie oberwie ocieplenia pionowego. Jak to rozwiązaliście u siebie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 22.11.2017 13:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2017 (edytowane) Ogólnie to według załączonego rysunku mostek cieplny ogranicza ci próg na styku bramy wykonany z klinarytu. Pionowa i pozioma warstwa XPS ogranicza w tym przypadku wyetępowanie pośredniego mostka pomiedzy fundamentem, chudziakiem i wylewką ale ten jest już niewielki ze względu na styropian pod posadzkąNacisk kół będzie powodował ugięcie poziomej płyty styropianowej ale będzie ono niewielkie rzędu max. ok 0,5 cm. Pionowa płyta styropianu nie ulegnie w tym przypadku oberwaniu a podczas działania siły nacisku jest możliwe że jej górna powierzchnia podda się i ulegnie odkształceniu co w końcowym rozrachunku może powodować klawiszowanie całości tej powierzchni.Jedynie przyklejenie tejże płyty do fundamentu na całej powierzchni może ustabilizować tą płytę i uchronić przed ewentualnym klawiszowaniem.Starał bym się raczej unikać sytuacji w której samochód będzie stał na płycie z brukiem gdyż to może spowodować występowanie kolein itp. odkształceń. W takiej konstrukcji obawiał bym się także ziaren piasku które wnikną pomiędzy kostkę oraz po czasie spowodują małą destrukcję powierzchni płyty XPS stykającej się z brukiem.Jeśli wysokość na to pozwoli na płytę XPS zastosował bym 5 cm warstwę betonu. Taka płyta ustabilizuje kostkę a siłę nacisku w okolicach koła rozprowadzi po całej powierzchni i przeniesie ją na całą powierzchnię XPS Edytowane 22 Listopada 2017 przez Mareks77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej733 22.11.2017 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2017 Ten poziomy xps wywal, nie jest on tam potrzebny. Progi garażowe należałoby wylewać razem ze scianą aż do poziomu zero, na to jakaś okładzina )żywica czy tam płytki). Widząc twoje dbanie o 100 groszy rocznie (albo i tego nie) oszczędności to raczej przekonywac nie ma co .. -Kostka brukowa na podsypce piaskowej, pofaluje się na xps -Kostka na progu zostanie, za progiem opadnie z czasem -Jak dasz kostkę na piasku to jak masz mały spadek od garażu to naganiasz wodę na garaż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slawko123 22.11.2017 18:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2017 (edytowane) ja zrobiłem tak z tym, ze zamiast styro EPS100 jest EPS200 Edytowane 22 Listopada 2017 przez Slawko123 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
muminix 06.02.2019 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2019 ja zrobiłem tak [ATTACH=CONFIG]401584[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]401585[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]401587[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]401588[/ATTACH] z tym, ze zamiast styro EPS100 jest EPS200 Ciekawa koncepcja, ale trochę niewyraźny ten rysunek. Czy mógłbyś to jeszcze raz narysować, ale czytelniej? Z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slawko123 06.02.2019 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2019 przykro mi bardzo, ale drugi raz nie będę rysował bo mi się nie chce, poza tym rysunek jest wystarczająco czytelny. jeśli potrzebujesz go do jakiejś swojej pracy, to musisz sam sobie narysować. jeżeli czegoś nie rozumiesz, to po prostu zapytaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jungalski 13.05.2019 18:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2019 Witam, Nie chcę zakładać nowego wątku, więc podpinam mój problem połączenia posadzki z kostką. Jak widać na zdjęciu poniżej, posadzke wylano mi tak jak chciałem czyli do bramy, tak aby pod bramą łączyła się posadzka (płytki) wraz z kostką brukową. Problem polega na tym, że nie wiem co zrobić po drugiej stronie bramy. Na zdjęciu widać dziurę pomiędzy końcem posadzki, a ociepleniem fundamentów wielkości szerokości bloczka fundamentowego (24cm) Po prawej stronie w dziurze leży bloczek fundamentowy, wiec na niego nie zwracamy uwagi Poniżej wysyłam zdjęcie jak bym zrobił, gdybym nie otrzymał od Was pomocy Garaż w bryle budynku, ogrzewany podłogówką, ale tylko żeby zimą była plusowa temperatura. Jedynym problemem jest połączenie kostki z posadzką. Czy jest sens pomiędzy nimi dać np. 2cm styroduru, a na samej górze umieścić np. gumowy próg lub jakiś teownik czy płaskownik? Nie wiem czy przy mocnych mrozach może coś się stać z podłogówką, jeżeli nie oddziele posadzki od kostki. Proszę Was mądre głowy o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jungalski 15.05.2019 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2019 Znajdzie ktoś chwilę, żeby pomóc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slawko123 15.05.2019 20:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2019 a co tu pomóc, zrobiłeś najgorsza rzecz jaka było można zrobić, brama dokładnie w linii połączenia posadzki i podjazdu.Brama musi opierac sie albo na posadzce, albo na podjeździe, ten kawałem podjazdu musi być lity, nie kostka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 16.05.2019 06:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2019 (edytowane) Żaden próg gumowy który będzie wyżej niż posadzka czyli okładzina raczej nie wchodzi w grę gdyż woda którą przywieziesz w zimie lub w czasie deszczu do garażu będzie miała problem z wydostaniem się na zewnątrz.Ogrzewanie w garażu uważam za pomysł nie trafiony a podłogówka całkiem gdyż potem borykasz się z problemem jak nie strat ciepła przy posadzce to pomysłu na wykończenie tego kawałka podłogi.Radzę domurować warstwę bloczków fundamentowych tak aby ocieplenie pod posadzką miało oparcie z boku i nie ulegało degradacji od drobinek piasku który tam sobie zaplanowałeś a następnie niestety rozwiązanie jest uzależnione od planowanej okładziny wierzchniej.Jeśli dowiem się co będzie to dopowiem resztę. Dylatacji ze styroduru pomiędzy posadzką garażu a podjazdem raczej bym unikał ponieważ woda wydostająca się z garażu będzie wnikać pomiędzy styropian a posadzkę.U siebie wylewkę wraz z płytkami gresowymi mam także poza garażem czyli coś w postaci pomysłu Kol @ Sławko123 i kładąc w garażu płytki owy 2 - 3 cm styrodur pokryłem wraz z posadzką szeroką taśmą wodoszczelną np: https://www.leroymerlin.pl/izolacja-budynkow/kleje-uszczelniacze-izolacje/tasmy-uszczelniajace/tasma-uszczelniajaca-dbf683-120-10m-sopro,p72112,l1491.html wtapiając ją w izolację całej posadzki garażowe npj: https://www.leroymerlin.pl/izolacja-budynkow/kleje-uszczelniacze-izolacje/folie-w-plynie/folia-w-plynie-cl-51-5-kgkg-ceresit,p50185,l423.html Następnie na całości są płytki wystające poza bramę.Jakimiś kolosalnymi stratami ciepła w tym przypadku bym się nie przejmował gdyż to tylko warstwa płytek gresowych, więc więcej ucieka podczas otwarcia bramy przy wyjeżdżaniu i wjeżdżaniu samochodem Jeśli chodzi o odizolowanie ogrzewanej posadzki od zewnątrz i podjazdu to dobrym pomysłem w tym miejscu byłoby liniowe odwodnienie ale musiał byś wyciąć fleksą część wylewki umieszczając je wewnątrz garażu tuż za bramą tak aby woda tam później nie zamarzała. Ogólnie to garaż ogrzewany tylko i wyłącznie jeśli jest on w sąsiedztwie np: pod łazienką na poddaszu z ogrzewaniem podłogowym lub sąsiaduje przez ścianę z łazienką na dole .Po drugie to ciągłe zamarzanie i odmarzanie samochodu oprócz plusów w postaci braku odśnieżania i skrobania szyb powoduje szybszą korozję. Edytowane 16 Maja 2019 przez Mareks77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slyder 16.05.2019 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2019 ja bym proponował dolać resztę posadzki na równo z murem zewnętrznym, a pod bramą wyciąć pas i włożyć tam poszerzenie okienne do którego dokręcisz próg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jolka Bobek 16.05.2019 11:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2019 W sumie to problem poprawnego wykonania tego miejsca na styku garażu i wjazdu pojawił się już w "nastu" czy nawet "dziestu" wątkach. Niby nic wielkiego a jednej recepty jak widać nie ma. Co dom to inna sytuacja. Korzystając z okazji chciałabym zapytać Was o rozwiązanie dla mnie: dom na płycie, dookoła opaska przeciwwysadzinowa pionowa (XPS 10 cm), garaż nieogrzewany, bez kratki ściekowej (odpływ ma być na zewnątrz przed garażem). Na płytę mam zamiar wylać posadzkę z odpowiednim spadkiem i pokryć żywicą (żadnych płytek). Montaż bramy zlicowany z zewnętrznym licem ściany. W zasadzie problem jest jeden - jak zabezpieczyć opaskę na styku płyty i podjazdu przed degradacją pod wpływem ruchu pojazdów i wodą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.