Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Próg bramy garażowej. Połączenie posadzki wewnętrznej z podjazdem


Recommended Posts

Jak rozwiązać wykonanie progu/wjazdu do garażu. Chodzi mi o mostek termiczny i zabezpieczenie ocieplenia fundamentu przed oberwaniem.

Załączam rysunek poglądowy, który zaakceptował mi wykonawca wylewek uznając, że to chyba najlepsze rozwiązanie, ale mnie zastanawia czy nacisk kół nie zacznie po pierwsze uginać xps-a klejonego poziomo na fundamencie a w dalszej kolejności nie oberwie ocieplenia pionowego.

Jak to rozwiązaliście u siebie?

prog garazu2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to według załączonego rysunku mostek cieplny ogranicza ci próg na styku bramy wykonany z klinarytu.

Pionowa i pozioma warstwa XPS ogranicza w tym przypadku wyetępowanie pośredniego mostka pomiedzy fundamentem, chudziakiem i wylewką ale ten jest już niewielki ze względu na styropian pod posadzką

Nacisk kół będzie powodował ugięcie poziomej płyty styropianowej ale będzie ono niewielkie rzędu max. ok 0,5 cm. Pionowa płyta styropianu nie ulegnie w tym przypadku oberwaniu a podczas działania siły nacisku jest możliwe że jej górna powierzchnia podda się i ulegnie odkształceniu co w końcowym rozrachunku może powodować klawiszowanie całości tej powierzchni.

Jedynie przyklejenie tejże płyty do fundamentu na całej powierzchni może ustabilizować tą płytę i uchronić przed ewentualnym klawiszowaniem.

Starał bym się raczej unikać sytuacji w której samochód będzie stał na płycie z brukiem gdyż to może spowodować występowanie kolein itp. odkształceń.

 

W takiej konstrukcji obawiał bym się także ziaren piasku które wnikną pomiędzy kostkę oraz po czasie spowodują małą destrukcję powierzchni płyty XPS stykającej się z brukiem.

Jeśli wysokość na to pozwoli na płytę XPS zastosował bym 5 cm warstwę betonu. Taka płyta ustabilizuje kostkę a siłę nacisku w okolicach koła rozprowadzi po całej powierzchni i przeniesie ją na całą powierzchnię XPS

Edytowane przez Mareks77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten poziomy xps wywal, nie jest on tam potrzebny. Progi garażowe należałoby wylewać razem ze scianą aż do poziomu zero, na to jakaś okładzina )żywica czy tam płytki). Widząc twoje dbanie o 100 groszy rocznie (albo i tego nie) oszczędności to raczej przekonywac nie ma co :)..

 

-Kostka brukowa na podsypce piaskowej, pofaluje się na xps

-Kostka na progu zostanie, za progiem opadnie z czasem

-Jak dasz kostkę na piasku to jak masz mały spadek od garażu to naganiasz wodę na garaż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year później...
ja zrobiłem tak [ATTACH=CONFIG]401584[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]401585[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]401587[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]401588[/ATTACH]

 

z tym, ze zamiast styro EPS100 jest EPS200

 

Ciekawa koncepcja, ale trochę niewyraźny ten rysunek.

Czy mógłbyś to jeszcze raz narysować, ale czytelniej?

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months później...

Witam,

Nie chcę zakładać nowego wątku, więc podpinam mój problem połączenia posadzki z kostką.

Jak widać na zdjęciu poniżej, posadzke wylano mi tak jak chciałem czyli do bramy, tak aby pod bramą łączyła się posadzka (płytki) wraz z kostką brukową.

Problem polega na tym, że nie wiem co zrobić po drugiej stronie bramy.

Na zdjęciu widać dziurę pomiędzy końcem posadzki, a ociepleniem fundamentów wielkości szerokości bloczka fundamentowego (24cm) Po prawej stronie w dziurze leży bloczek fundamentowy, wiec na niego nie zwracamy uwagi :)

 

60087084_1024988804556934_1812241500424110080_n.jpg

 

Poniżej wysyłam zdjęcie jak bym zrobił, gdybym nie otrzymał od Was pomocy :)

Garaż w bryle budynku, ogrzewany podłogówką, ale tylko żeby zimą była plusowa temperatura.

Jedynym problemem jest połączenie kostki z posadzką.

Czy jest sens pomiędzy nimi dać np. 2cm styroduru, a na samej górze umieścić np. gumowy próg lub jakiś teownik czy płaskownik?

Nie wiem czy przy mocnych mrozach może coś się stać z podłogówką, jeżeli nie oddziele posadzki od kostki.

 

prog.jpg

 

Proszę Was mądre głowy o pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden próg gumowy który będzie wyżej niż posadzka czyli okładzina raczej nie wchodzi w grę gdyż woda którą przywieziesz w zimie lub w czasie deszczu do garażu będzie miała problem z wydostaniem się na zewnątrz.

Ogrzewanie w garażu uważam za pomysł nie trafiony a podłogówka całkiem gdyż potem borykasz się z problemem jak nie strat ciepła przy posadzce to pomysłu na wykończenie tego kawałka podłogi.

Radzę domurować warstwę bloczków fundamentowych tak aby ocieplenie pod posadzką miało oparcie z boku i nie ulegało degradacji od drobinek piasku który tam sobie zaplanowałeś a następnie niestety rozwiązanie jest uzależnione od planowanej okładziny wierzchniej.

Jeśli dowiem się co będzie to dopowiem resztę. Dylatacji ze styroduru pomiędzy posadzką garażu a podjazdem raczej bym unikał ponieważ woda wydostająca się z garażu będzie wnikać pomiędzy styropian a posadzkę.

U siebie wylewkę wraz z płytkami gresowymi mam także poza garażem czyli coś w postaci pomysłu Kol @ Sławko123 i kładąc w garażu płytki owy 2 - 3 cm styrodur pokryłem wraz z posadzką szeroką taśmą wodoszczelną np:

 

https://www.leroymerlin.pl/izolacja-budynkow/kleje-uszczelniacze-izolacje/tasmy-uszczelniajace/tasma-uszczelniajaca-dbf683-120-10m-sopro,p72112,l1491.html

 

wtapiając ją w izolację całej posadzki garażowe npj:

 

https://www.leroymerlin.pl/izolacja-budynkow/kleje-uszczelniacze-izolacje/folie-w-plynie/folia-w-plynie-cl-51-5-kgkg-ceresit,p50185,l423.html

 

Następnie na całości są płytki wystające poza bramę.

Jakimiś kolosalnymi stratami ciepła w tym przypadku bym się nie przejmował gdyż to tylko warstwa płytek gresowych, więc więcej ucieka podczas otwarcia bramy przy wyjeżdżaniu i wjeżdżaniu samochodem

 

Jeśli chodzi o odizolowanie ogrzewanej posadzki od zewnątrz i podjazdu to dobrym pomysłem w tym miejscu byłoby liniowe odwodnienie ale musiał byś wyciąć fleksą część wylewki umieszczając je wewnątrz garażu tuż za bramą tak aby woda tam później nie zamarzała.

 

Ogólnie to garaż ogrzewany tylko i wyłącznie jeśli jest on w sąsiedztwie np: pod łazienką na poddaszu z ogrzewaniem podłogowym lub sąsiaduje przez ścianę z łazienką na dole .

Po drugie to ciągłe zamarzanie i odmarzanie samochodu oprócz plusów w postaci braku odśnieżania i skrobania szyb powoduje szybszą korozję.

Edytowane przez Mareks77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to problem poprawnego wykonania tego miejsca na styku garażu i wjazdu pojawił się już w "nastu" czy nawet "dziestu" wątkach. Niby nic wielkiego a jednej recepty jak widać nie ma. Co dom to inna sytuacja. Korzystając z okazji chciałabym zapytać Was o rozwiązanie dla mnie: dom na płycie, dookoła opaska przeciwwysadzinowa pionowa (XPS 10 cm), garaż nieogrzewany, bez kratki ściekowej (odpływ ma być na zewnątrz przed garażem). Na płytę mam zamiar wylać posadzkę z odpowiednim spadkiem i pokryć żywicą (żadnych płytek). Montaż bramy zlicowany z zewnętrznym licem ściany. W zasadzie problem jest jeden - jak zabezpieczyć opaskę na styku płyty i podjazdu przed degradacją pod wpływem ruchu pojazdów i wodą?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...