franczesky 23.11.2017 17:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2017 (edytowane) Witam, w przyszłym roku zaczynam budowę wymarzonego domu. Mam już projekt i czekam na wydanie pozwolenia na budowę.Jestem na etapie gdzie sporo mogę zmienić toteż chciałem skorzystać z Waszej pomocy jeśli chodzi o ocieplenie/termoizolację - jako całość. Założenia mam takie, że mogę inwestycyjnie zrobić ciut lepiej by zyskać na późniejszej eksploatacji. Trochę jestem zawiedzony, że projekt nie jest kompletny w tym zakresie, a projektant adaptujący nawet nie wspomniał o tym, że coś można dodać poprawić. Ja byłem ignorantem w tym zakresie, przyznaję. Po kilku weekendach lektury "co warto a czego nie" pozmieniałem trochę założenia względem projektu, zaznaczam je na niebiesko, a moje pytania pogrubiam. Proszę Was o pomoc, co zmienić i co zastosować aby użytkować dom ekonomicznie. Z góry dzięki. Tytan 3: - 149 m2 pow. użytkowej, kubatura ogrzewana 480 m3- beton komórkowy Solbet 24 cm + styropian 22 cm, jaki?- izolacja podłoga na gruncie: 15 cm - jaki styro?- fundamenty ocieplone od zewnątrz: 15 cm, jaki?- fundamenty ocieplone od wewnątrz: 10 cm, styrodur ekstrudowany, jaki ile l?- fundamenty - hydroizolacja - nie ma nic w projekcie, jakieś rady?- strop wełna 2x20 cm- okna Uw = 0,7 W/(m2K)- rolety zewnętrzne z termo-elkami aby uniknąć mostków cieplnych- północna ekspozycja budynku z dużymi oknami CHARAKTERYSTYKA ENERGETYCZNA WEDŁUG PROJEKTU- EK = 73,6 kWh/rok*m2- EU = 13.350 kWh/rok (ogrzewanie 8831 kWh, CWU 4519 kWh), OGRZEWANIE I WENTYLACJA- gaz ziemny- ogrzewanie podłogowe - wszędzie, zamiast kaloryferów, jeden komin mniej- kocioł gazowy 15 kW- CWU: zasobnik 150 l- rekuperacja- kominek, koza lub piecokominek jako zapas Edytowane 23 Listopada 2017 przez franczesky Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomraider 23.11.2017 18:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2017 Witaj.Podobnie jak większość ,zwłaszcza początkujących inwestorów, skupiasz się wyborem i grubością izolacji a tym czasem w praktyce ma to drugorzędne znaczenie, najważniejsze jest to jak zrobisz ocieplenie a nie z czego, można mieć metr najdroższego styropianu grafitowego na ścianie i tak go przykleić na placki że będzie przedmuch między ścianą a styro i w domu będzie grzyb i zimno. Równie jest ważna ciągłość izolacji i szczelność domu. Mam nadzieje że zrozumiałeś co chciałem Ci przekazać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
franczesky 23.11.2017 18:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2017 Dzięki, słusznie, na to będę zwracał szczególną uwagę. Jednak jakieś podstawy też muszą być wdrożone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 23.11.2017 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2017 Zrób sobie obliczenia w Build Desku czy podobnym narzędziu i przeliczaj, kiedy Ci się dodanie/odjęcie ocieplenia czy lepsze okna zwrócą.Jak nie podołasz - zamów OZC w różnych wersjach. Przy okazji sprawdź, jak wpłynie na zapotrzebowanie na ciepło rezygnacja z izolacji wewnętrznej fundamentów i zmniejszenie izolacji zewnętrznej fundamentów o połowę. Okna 0,7 otwieralne pewnie nieźle będą kosztowały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jastrząb 24.11.2017 09:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2017 Witaj. Podobnie jak większość ,zwłaszcza początkujących inwestorów, skupiasz się wyborem i grubością izolacji a tym czasem w praktyce ma to drugorzędne znaczenie, najważniejsze jest to jak zrobisz ocieplenie a nie z czego, można mieć metr najdroższego styropianu grafitowego na ścianie i tak go przykleić na placki że będzie przedmuch między ścianą a styro i w domu będzie grzyb i zimno. Równie jest ważna ciągłość izolacji i szczelność domu. Mam nadzieje że zrozumiałeś co chciałem Ci przekazać. Podpisuje się wszystkimi ręcami i nogami. Bedziesz się zastanawiał nad takim czy inny styropianem z lambda 0,033 czy 0,034 a potem przyjdzie "fahowiec" i tak to spaprze ze równei dobrze mógłby być 0,045. W ociepleniu zwlaszcza dachu wełną diabeł tkwi w szczegółach, koło okien dachowych, kominów, fragmentów gdzie "gęsto" od więźby, albo płaszczyzny krokwi nie są prostopadłe do dachu. Zamiast inwestować wiecej w lepszy materiał, zainwestuj w zorientowanego człowieka, który w czasie robienia tego ocieplenia, bedzie 100% czasu patrzył im na ręce. I mówił co trzeba poprawić / 100% czasu. Wyjdz z założenia, żę odwracasz głowę to oni krzyw tną. Jednen źle docięty kawałek wełny wepchany lub dopachany ścinkiem i w tym miejscu będziesz daleeeeeko od tego co programu OZC mówia. Z tego co czytam narzekania ludzi na ocieplenie ścian stropianem to 1/20 tych co narzekaja na ocieplenie dachu wełną. NIestety dobrze zrobiona wełna to jak Yeti. Ponoć ktoś widział Zwłąszcza jak dach skomplikowany. Ja bym dzisiaj dla dachu wybrał albo płyty nakrokwiowe, ale piana natryskowa, albo wręcz połączone jedno z drugim, zależnie od budzetu. Wełna to jakbym nie miał wyboru. Dramatyczna róznica w podatności na fuszerkę w porównaniu do wełny. Mnie osobiście bardziej od rachunku za ogrzewanie boli brak komfortu. To że płacisz 100 czy 130% za ogrzewanie we współczesnym ciepłym budownictwei to są małe różnice kwotowe ze szkoda gadać. ALe jak będziesz miał miejsce w domu, gdzie z powodu fuszerki będzie brak komfortu cieplnego, to CI bardzo długo szlag będzie trafiał, że nie doplinowałeś, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 24.11.2017 09:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2017 Ja bym dzisiaj dla dachu wybrał albo płyty nakrokwiowe, ale piana natryskowa, albo wręcz połączone jedno z drugim, zależnie od budzetu. Wełna to jakbym nie miał wyboru. Dramatyczna róznica w podatności na fuszerkę w porównaniu do wełny. Przecież izolowany ma być strop. Tu trudno konkurować innym rozwiązaniom z wełną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jastrząb 24.11.2017 10:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2017 Przecież izolowany ma być strop. Tu trudno konkurować innym rozwiązaniom z wełną. Kurka, nie spojrzałem na projekt Odszczekuje część o izolacji dachu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Termo Organika 24.11.2017 12:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2017 Witaj. Podobnie jak większość ,zwłaszcza początkujących inwestorów, skupiasz się wyborem i grubością izolacji a tym czasem w praktyce ma to drugorzędne znaczenie, najważniejsze jest to jak zrobisz ocieplenie a nie z czego, można mieć metr najdroższego styropianu grafitowego na ścianie i tak go przykleić na placki że będzie przedmuch między ścianą a styro i w domu będzie grzyb i zimno. Równie jest ważna ciągłość izolacji i szczelność domu. Mam nadzieje że zrozumiałeś co chciałem Ci przekazać. Najlepiej wykonać ocieplenie dobrej jakości styropianem, odpowiedniej grubości i zgodnie ze sztuką budowlaną i zaleceniami producenta:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jastrząb 24.11.2017 12:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2017 Najlepiej wykonać ocieplenie dobrej jakości styropianem, odpowiedniej grubości i zgodnie ze sztuką budowlaną i zaleceniami producenta:)No i o dobry styropian to akurat łatwo. O zachowanie zaleceń i sztuki budowlanej - o to jest sztuka!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gaboza 04.12.2017 16:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2017 ]moja podpowiedz :- poroterm 24cm + 20 cm styro bialego lambda 0,36 lub na bogato 20 cm grafitu 0,31 i nie daj sobie wmowic ze mało- izolacja podlogi w dwoch lub nawet trzech warstwach płyt podlogowych białe w zupełności wystarcza- fundament oczywisci styropian xps ciazki twardy ale 15cm to za bogato a od wewnatrz to ja nie wiem po co to robic- hydroizolacja z gotowej masy najlepiej dwuskładnikowej weber ma takie, dodaje sie cement i maluje pedzlem dwa razy tworzac powloke gruba na 0,5 cm nie do przejscia dla wody- wełna oczywisci lambda 0,32 w dwoch warstwach, 40 cm to na bogato wyjdzie- jesli nie dopilnujesz ekipy od elewacji to okna nie pomoga , pod takie okna obowiazkowo styropian profilowany pod parapety - przy roletach zawsze bedzie mostek bo montowane beda w warstwie ocieplenia mimo tych ich uszczeniaczy- co do kominka to przemysl czy aby na pewno na drewno ma byc , ja u siebie gazowy wstawiam , dwa razy drozszy ale bezobsługowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.