Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Dach jednospadowy jakie krokwie

matysek160

Recommended Posts

Witam. Zamierzam przerobić budynek , zlikwidować dach dwuspadowy, podnieść ściany 1,5m przód i 1m tył oraz zrobic dach jednospadowy. Budynek wymiary długość 11m , szerokość 8m , chciałbym to zrobić jak najprościej tzn same krokwie ,ale mam dylemat czy budynek nie jest za szeroki ? Myślałem o krokwiach 20x10 , prosze o opinię.

Jeśli spadek dachu ma być na długą ścianę to przy 8mb ścianie krokwie o długości 9 - 9,5m długości nie są jakąś rzadkością i występują normalnie.

Pytanie raczej czy wewnątrz domu istniało by lub czy mogło by istnieć jakieś podparcie pomiędzy ścianami zewnętrznymi.

Drugą niewiadomą jest przyszłe docelowe pokrycie dachowe pod które należy dostosować nośność więźby dachowej.

Dziękuje za odp . Chciałbym zrobić ten dach bez podparcia dodam , że pokrycie bedzie blachą trapezową lokalizacja Proszowice małopolska. Nie chce sie wymądrzać , bo jestem zielony co do obliczeń konstrukcyjnych,ale widziałem podobny dach bez podparcia krokwie 8x30 chyba i stoi ten budynek już prawie 10 lat więc chyba jest opcja takiej konstrukcji.

Co do budynku to nie jest dom tylko budynek gospodarczy , a planuje wykonać adaptacje na warsztat samochodowy.

Edytowane przez matysek160

Wstaw krokwie 10 na 25. Tylko zmodyfikowane na dźwigary . Od góry i od dołu przybijasz belki 10 na 5 i skręcasz to śrubami co 40 cm.

Przy 8 metrach zawsze z czasem się wygnie. jak chcesz same krokwie tyo jak u sąsiada 8 na 30. 0 na 20 bez podparcia wytrzyma ale będzie się uginać za bardzo.

jak zapewnisz że zimą tam nic nie będzie leżało to możesz i 10 na 20.