Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Prądożerna automatyka sterująca ogrzewaniem podłogowym


Wadolek

Recommended Posts

Mam w każdym pokoju elektroniczny termostat, ktory steruje odpowiednimi elektrozaworami na podlogowke.

Instalacja jest zrobiona tak, że schodza sie przewody termostatow do kazdej, odpowiedniej skrzynki, gdzie jest listwa i zawory.

Stref jest 16, czyli 16 termostatow, 5 listew zasilajacych i 31 elektrozaworow.

 

Hula to wszystko non stop a zasila to pompa ciepla z odwiertami pionowymi. Jest rekuperacja, mieszająca to powietrze miedzy strefami

Przyglądałem sie dosyc dlugo dzialaniu tego ukladu i zauwazylem ze po mojej regulacji nastawami krzywej grzewczej osiagnalem taka rownowage iz zawory w lazienkach, kuchni, wiatrolapie i korytarzach sa ciagle otwarte (24 st.) , na reszcie pokoi ciagle zamkniete (22,5-23 st) a w garazu gdzie temperatura jest na poziomie 20 faktycznie zawory zamykaja sie i otwieraja czyniąc swoja regulację.

 

Sprawa mi sie kilka razy zachwiała gdy zabrakło pradu na chociazby chwile i termostaty zresetowaly sie na 20 stopni.

Odczulem to czasami po dobie, dwoch a raz zdarzylo sie ze wyjechalismy na weekend , prad zabrano juz w srode i w calym domu bylo 21 st.

Wkurzylem sie, mowie zakladam ups zeby trzymał to dziadostwo w ryzach i zeby nie trzeba bylo tego przestawiac, lub sprawdzac co chwila, czy przypadkiem pradu nie zabrali na chwile.

 

Zeby dobrac UPSa trzeba wiedziec mniej wiecej jaką wielkosc wybrac.

Hydraulik moj mowi... "e tam. Toc to grosze bierze. 2W bierze zawor i to podczas ruchu, pozniej 0."

 

Nie bylbym soba gdybym nie zmierzyl oczywiscie.

Za glowe sie zlapalem gdy wyszlo mi ze w "spoczynku" moj uklad sterujacy bierze 1A, czyli ponad 200 Wat !!!! Gdy wszystkie na raz sie zalacza i podnosza to bierze to prawie dwukrotnie osiagajac poziom 1,97A czyli 453 Wat !!

 

Dzwonie do swojego - On- "NIEMOŻLIWE"

do innych hydr. "Niemozliwe, ale zapytam przedstawicieli i oddzwonię"

 

Panowie. To jest gruba sprawa bo zaden sie nie przyznał. Mysle ze podyktowane jest profitami od producentow, itd.

Gdzie moja oszczednosc przy kalkulacji ze Pompa Ciepla wezmie mi na rok pradu za 3 tys zł kiedy sterowanie wezmie pradu za ponad 1,4 tys zł.

 

Odłączyłem zasilanie skrzynek.

Otworzylem tam gdzie bylo zawsze otwarte, zamknalem gdzie bylo zamkniete. Zostawilem narazie w garazu dzialajacy termostat. Ciesze sie ze mam oddzielnie puszczona instalacje do skrzynek bo pewnie nigdy bym sie nie dowiedzial ile to pradu żre.

Sprawdzcie jak jest u was bo na prawde to nie sa zarty.

 

Na miesiac u mnie uklad kosztowal mnie ponad 100 zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 90
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Mam w każdym pokoju elektroniczny termostat, ktory steruje odpowiednimi elektrozaworami na podlogowke.

Instalacja jest zrobiona tak, że schodza sie przewody termostatow do kazdej, odpowiedniej skrzynki, gdzie jest listwa i zawory.

Stref jest 16, czyli 16 termostatow, 5 listew zasilajacych i 31 elektrozaworow.

 

Hula to wszystko non stop a zasila to pompa ciepla z odwiertami pionowymi. Jest rekuperacja, mieszająca to powietrze miedzy strefami

Przyglądałem sie dosyc dlugo dzialaniu tego ukladu i zauwazylem ze po mojej regulacji nastawami krzywej grzewczej osiagnalem taka rownowage iz zawory w lazienkach, kuchni, wiatrolapie i korytarzach sa ciagle otwarte (24 st.) , na reszcie pokoi ciagle zamkniete (22,5-23 st) a w garazu gdzie temperatura jest na poziomie 20 faktycznie zawory zamykaja sie i otwieraja czyniąc swoja regulację.

 

Sprawa mi sie kilka razy zachwiała gdy zabrakło pradu na chociazby chwile i termostaty zresetowaly sie na 20 stopni.

Odczulem to czasami po dobie, dwoch a raz zdarzylo sie ze wyjechalismy na weekend , prad zabrano juz w srode i w calym domu bylo 21 st.

Wkurzylem sie, mowie zakladam ups zeby trzymał to dziadostwo w ryzach i zeby nie trzeba bylo tego przestawiac, lub sprawdzac co chwila, czy przypadkiem pradu nie zabrali na chwile.

 

Zeby dobrac UPSa trzeba wiedziec mniej wiecej jaką wielkosc wybrac.

Hydraulik moj mowi... "e tam. Toc to grosze bierze. 2W bierze zawor i to podczas ruchu, pozniej 0."

 

Nie bylbym soba gdybym nie zmierzyl oczywiscie.

Za glowe sie zlapalem gdy wyszlo mi ze w "spoczynku" moj uklad sterujacy bierze 1A, czyli ponad 200 Wat !!!! Gdy wszystkie na raz sie zalacza i podnosza to bierze to prawie dwukrotnie osiagajac poziom 1,97A czyli 453 Wat !!

 

Dzwonie do swojego - On- "NIEMOŻLIWE"

do innych hydr. "Niemozliwe, ale zapytam przedstawicieli i oddzwonię"

 

Panowie. To jest gruba sprawa bo zaden sie nie przyznał. Mysle ze podyktowane jest profitami od producentow, itd.

Gdzie moja oszczednosc przy kalkulacji ze Pompa Ciepla wezmie mi na rok pradu za 3 tys zł kiedy sterowanie wezmie pradu za ponad 1,4 tys zł.

 

Odłączyłem zasilanie skrzynek.

Otworzylem tam gdzie bylo zawsze otwarte, zamknalem gdzie bylo zamkniete. Zostawilem narazie w garazu dzialajacy termostat. Ciesze sie ze mam oddzielnie puszczona instalacje do skrzynek bo pewnie nigdy bym sie nie dowiedzial ile to pradu żre.

Sprawdzcie jak jest u was bo na prawde to nie sa zarty.

 

Na miesiac u mnie uklad kosztowal mnie ponad 100 zl

 

Zmień termostaty na zasilane bateriami np.Auraton , wywal listwy które pobierają prąd by realizować funkcje z których nigdy nie skorzystasz, zawory często otwarte zamień na ,,normalnie otwarte,, i analogicznie często zamknięte. i będzie git.

Tomraider.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sporo ta pompa żre ,jak gruntowa. Kolega ma gruntówkę D.......xa.

320m2 chatka, ma oddzielny licznik na pompę i wychodzi mu 2100 na rok z ciepłą wodą

4 osoby.

 

Te 3 tys to była rozmowa z moim hydraulikiem który twierdził żeby nie patrzeć ile bierze sterowanie. Żebym patrzył na ogólny rachunek i będzie ok :))) że wyjdzie czy 3 tys czy 4 to nie powinienem wnikać bo i tak to jest tanio :))) komedia

 

Myślę też że mniej wyjdzie, bo mieszkam niecały rok, mam podlicznik na samą PC i w lato wychodziło ok 50, 60 zł za samą Cwu. Teraz wychodzi ok 110, 120 zł. Licznik dwutaryfowy i ustawione grzanie c.o. właśnie w drugiej taryfie.

 

Wstawiłem bardzo dobre okna, dałem dużo izolacji w dach, w ściany żeby było właśnie taniej mieszkać a nie po to żeby mi kasy na sterowanie zostało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałeś komfortu, to płać:(!

A poważnie. Rzeczywiście, nie podejrzewałem że to tak prądożerne ustrojstwo. W okresach pracy jakoś rozumiem, ale w stanie spoczynku?

Jeszcze raz potwierdza się znana prawda, im skromniej tym lepiej. Wstrzemięźliwość popłaca.

Sam wyszedłem z tego założenia, użytkując instalację najprostszą z możliwych. Kocioł gazowy+pogodówka, dwa rozdzielacze, pętle ogrzewania podłogowego.

Żadnych elektrozaworów, termostatów, czujek, sprzęgieł itp.

Żadnego grzejnika. Taniej w eksploatacji, mniej awaryjnych i zawodnych elementów, minimum prądożerności.

Najprościej byłoby u Ciebie zdemontować tą całą armaturę i dopasować minimalistycznie do swoich potrzeb instalację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za glowe sie zlapalem gdy wyszlo mi ze w "spoczynku" moj uklad sterujacy bierze 1A, czyli ponad 200 Wat !!!! Gdy wszystkie na raz sie zalacza i podnosza to bierze to prawie dwukrotnie osiagajac poziom 1,97A czyli 453 Wat !!

460W bierze mój klimatyzator teraz przy pracy ciągłej grzejąc 50m2 do temperatur 21-23 stopnie kiedy jest -2 na zewnątrz.

U Ciebie tyle idzie na samo sterowanie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce robić złej reklamy firmom, ale każdy sterownik, listwa zasilająca zawory i w końcu same zawory obojętnie jakiej firmy potrzebują bardzo dużo prądu.

 

O dziwo wyszło mi że sam element wykonujący, czyli zawór stosunkowo pobiera najmniej prądu z całego tego układu. Najwięcej biorą termostaty i listwa, bo każdy po ok 10W.

 

To jest przegięcie i rezygnuje z tego. Wyrzucam całą tą instalację.

 

W pomieszczeniach gdzie może być grzane na maxa zostawiam po prostu otwarte wyjścia na rozdzielaczu (sterować tym bedzie główny regulator pompy ciepła) a tam gdzie chciałbym chłodniej, wykorzystam zwykłe przekaźniki, dedykowane siłowniki i zaposiłkuje się zamontowanymi już czujkami temperatury w panelach włączających oświetlenie. Cały układ inteligentnego domu bierze mi 15W więc nie ma porównania.

 

Myślę że założony przeze mnie temat jest kubłem zimnej wody na rozpalone głowy wybitnych hydraulików i producentów układów sterowania, którzy pragną dogodzić drobnym inwestorom instalując sterowanie ogrzewaniem w każdym pomieszczeniu w naszych domach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.ale każdy sterownik, listwa zasilająca zawory i w końcu same zawory obojętnie jakiej firmy potrzebują bardzo dużo prądu.

 

2.O dziwo wyszło mi że sam element wykonujący, czyli zawór stosunkowo pobiera najmniej prądu z całego tego układu. Najwięcej biorą termostaty i listwa, bo każdy po ok 10W.

 

3.To jest przegięcie i rezygnuje z tego. Wyrzucam całą tą instalację.

1. to chyba normalne, nic na powietrze nie chodzi, tu wacik, tam wacik i mamy półkilowacika/24h

2. i niby to mało, prawda :) tylko 10W na termostacik razy nascie/dziesiąt

3. pomysl teraz ile kasy na to wydałęś :) a mozna było co innego zrobic za tą kasę. A dom bez automatyki sprawowałby się tak samo.

 

Tak samo jest ze wszelkimi LEDami czy to listwy, czy punktowe. Ludzie naćkają tego po kilkadziesiąt sztuk, a po dwóch miesiącach nie używają, bo raz-niepotrzebne, a dwa prąd jednak żre :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie trudno znaleźć w domu odbiornik czysto rezystnacyjny. Może żelazko? A kolega sobie liczy moc jak dla czystego rezystora i sie dziwi że mu dużó wychodzi. Polecam koledze poczytać: https://pl.wikipedia.org/wiki/Moc_czynna

a zwłaszcza:

Jako że tylko moc czynna reprezentuje rzeczywiście wytworzoną przez elektrownię i zużytą przez odbiorcę energię, jest ona podstawą rozliczenia odbiorców z elektrownią (zakładem energetycznym). Standardowe liczniki energii elektrycznej instalowane w mieszkaniach są układami mierzącymi moc czynną (a ściślej całkęmocy czynnej po czasie, czyli zużytą energię
Edytowane przez cactus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często pomijany aspekt - zużycia energii elektrycznej przez różne mniej lub bardziej potrzebne systemy grzewcze.

Niektórzy mają po 4 pompy cyrkulacyjne

Urządzenia wykonawcze ustawiające głowice nie powinny pobierać prądu w stanie spoczynku a jedynie w momencie przestawiania.

 

Jeśli regulatory by pobierały po10W non stop - musiały by się bardzo mocno grzac. Watomiarka pokazuje że moj monitor pobiera 8W na czuwaniu a producent podaje 1W.

Edytowane przez Adam626
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie racja - w gniazdkach mamy prąd przemienny, co nie zmienia faktu, że jest on również zmienny http://forum.muratordom.pl/images/smilies/smile-2.gif
otóż to :)

 

Ale wracając do sedna sprawy. Autor dobrze pomierzył. Na tyle ile mu potrzeba, taka dokładność mu wystarczy.

Edytowane przez Slawko123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...