Lepton 15.12.2017 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2017 Chcę kupić dom na rynku wtórnym, lecz okazało się, że w urzędzie dom widnieje jako jedna kondygnacja podziemna i jedna nadziemna, a w rzeczywistości jest inaczej - czy warto taki dom kupować, aby nie narazić się na problemy? Czy takie prostowanie w papierach przeróbki domu jest drogie? Dokładnie to właściciel który sprzedaje dom, kupił go w stanie niewykończonym ale odebranym jako dom z piwnicą i parterem, oraz poddaszem który już sam wykończył na cele użytkowe/mieszkalne, oraz także piwnicę wykończył na pomieszczenia użytkowe/mieszkalne, mało tego, jedną ścianę piwnicy odkopał i wstawił drzwi balkonowe - fajnie to teraz wygląda, chciałbym żeby to tak zostało, dzięki czemu ma się dom z większą powierzchnią użytkową, ale martwi mnie czy nie będę miał kłopotów prawnych kupując taki dom, a że nie znam się na tym, proszę Was o poradę czy warto w takie domy się pchać i ewentualnie co trzeba będzie wykonać po kupieniu takiego domu aby było wszystko prawnie ok i czy to są drogie koszty? Dom mieści się na wsi, gdzie plan zagospodarowania nie ogranicza takich rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ŁUKASZ ŁADZIŃSKI 19.12.2017 10:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2017 1. ) najpierw warto się zapoznać z opłatami legalizacyjnymi, sposobem ich naliczania oraz wielkością opłaty dot. samowoli budowlanej.2. ) dla całości wymagany jest Projekt Budowlany zgodny z lokalnym Planem Miejscowym, czy też Decyzją o Warunkach Zabudowy, oczywiście zgodny również z aktualnymi przepisami budowlanymi.- dopiero na tej podstawie jw można podejmować właściwe decyzje " aby było wszystko prawnie ok " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania