Marek.M 14.01.2018 22:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2018 Tak sobie patrzyłem na wytrzymałość na ściskanie betonu komórkowego (600) wynosi 3MPa. Dla betonu klasy C16/20 20MPa. Czyli jeżeli mamy ścianę nośną z betonu komórkowego o grubości 24 cm, wynikałoby z tego, że ściana betonowa, klasy powyższej, aby mieć taką samą wytrzymałość na ściskanie, wystarczyłoby jakby miała 24cm/(20/3) = 3,6 cm? Dlaczego więc ściany nośne robi się takie grube - co najmniej 15 cm? Czy ściana z betonu grubości np 8 cm nie byłaby wystarczająca? Jakie są ku temu przeciwwskazania? Pewnie inne właściwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 14.01.2018 23:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2018 Jak jesteś w stanie zapewnić jedynie siły ściskające i równomiernie rozłożone - pewnie możesz zrobić cienkie ściany. Izodom robi 12cm betonu. Ale podziurawionego złączkami. No i jeszcze trzeba przyjąć margines błędu, na błędy wykonawcze. Konstrukcja zawsze jest liczona ze sporym zapasem - a i to nieudolnym wykonawcom udaje się zepsuć na tyle, że powstaje problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek.M 15.01.2018 07:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2018 Jak jesteś w stanie zapewnić jedynie siły ściskające i równomiernie rozłożone - pewnie możesz zrobić cienkie ściany. Izodom robi 12cm betonu. Ale podziurawionego złączkami. No i jeszcze trzeba przyjąć margines błędu, na błędy wykonawcze. Konstrukcja zawsze jest liczona ze sporym zapasem - a i to nieudolnym wykonawcom udaje się zepsuć na tyle, że powstaje problem. Co znaczy zapewnić siły ściskające i równomiernie rozłożone? Chodzi mi o teorie nie zakładamy błędów wykonawczych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sylwekr 15.01.2018 08:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2018 Co znaczy zapewnić siły ściskające i równomiernie rozłożone? Chodzi mi o teorie nie zakładamy błędów wykonawczych zbuduj takie cienkie ściany (3,6 cm), jak ci się uda i podczas stawianie same się nie przewrócą, to pewnie pierwszy większy wiatr to zrobi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 15.01.2018 08:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2018 Co znaczy zapewnić siły ściskające i równomiernie rozłożone? Że nie będzie wiał wiatr. Że krokwie nie będą rozpierały ścian. Że nie będzie nadproży (czyli nie możesz mieć okien) bo inaczej miejsce podparcia nadproży da dużo większe obciążenie - w końcu musi tam oddać ciężar tego, co stoi nad oknem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slawek9000 15.01.2018 14:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2018 nośność ściany to nie iloczyn pola powierzchni i wytrzymałości materiału, ale jest funkcją wielu zmiennych, głównie smukłości, oraz rodzaju obciążenia. Obliczenie ściany to wcale nie taka prosta sprawa. Na marginesie, 3MPa dla betonu komórkowego to jest jego wytrzymałość charakterystyczna czyli pewien parametr, który w praktyce oznacza ile bloczek może wytrzymać na maszynie do ściskania, ale od tego do wartości realnej wytrzymałości (tzn ile można bezpiecznie wytężyć materiał) - daleka droga. W praktyce, ścian betonowych nie robi się cieńszych niż 12cm choć realnie używa się 15,18,20,25 cm. Grubość 8cm jest używana dla jakichś płyt drugorzędnych itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zorro128 15.01.2018 14:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2018 (edytowane) Wg. teorii jeden bloczek z BK o wymiarach 24/59/24 klasy 600 jest w stanie wytrzymać nacisk ponad 42 ton,dla klasy 500 i 2,5 Mpa to będzie ok. 35 ton,przyjmując że waga średniego domu to ok.200ton można stwierdzić że 5/6 pustaków byłoby w stanie utrzymać cały ten ciężar.Tyle teorii,w praktyce tak jak piszą koledzy działają siły boczne,drgania,nierównomierne rozłożenie masy,błędy wykonawcze,wady materiałowe,otwory itd.dlatego oblicza się nośność z takim zapasem,dla BK jest to 10/20 razy większy,przy ścianach nośnych o długości 75mb nośność teoretyczna wynosi ponad 5000 ton... Edytowane 15 Stycznia 2018 przez zorro128 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fo_ 15.01.2018 17:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2018 Wytrzymałość elementu murowego na ściskanie to jeden z parametrów wykorzystywanych do obliczania wytrzymałości muru na ściskanie. Na wytrzymałość muru na ściskanie wpływ mają ponadto: wytrzymałość i odkształcalność zaprawy, grubość spoin, wymiary, oraz właściwości elementów murowych, czas i warunki dojrzewania, jakość wykonania muru, grubość muru, kierunek działania i rodzaj obciążenia. W projektowaniu konstrukcji murowych należy uwzględnić także wytrzymałość muru na ścinanie, rozciąganie przy zginaniu oraz właściwości odkształceniowe muru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej733 15.01.2018 17:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2018 Minimmum dla żelbetu jest wynikową toulina 2,5 cm razy dwa, pręty 1cm razy dwa to daje 7 cm, do tego należy dodać minimum 2cm w każdą strone (mimośród niezamierzony 2cm) czyli 7 plus 4 11 cm....dlatego nie robi się ścian 3 cm.Grubość ścian jest narzucona głębokością oparcia stropu miedzy innymi czy belek gęstożebrowego..plus otuina i znowy wychodzi 7 plus 5. Aby nie komplikować życia ludziom wprowadzono pewne zasady odnośnie grubości murów (18cm nośna), oczywiście indywidualnie można projektować cieńsze ściany ale z racji przepisóe "dla tłumów" takie obiekty chociaż spełniałyby warunki nośności nie zostały by dopuszczone do uzytkowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek.M 16.01.2018 11:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2018 Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, czyli tak jak myślałem, jest sporo innych zależnych. Pytałem dlatego, że ściana nośna BK 24 cm + 30 cm styro jest gruba, a do tego jeszcze wykończenie BK (styropian chcę od środka) od zewnątrz i styro od środka, pewnie płyta GK lub coś podobnego, da gdzieś grubość ściany 60 cm. Chciałbym ją odchudzić, dlatego spytałem o beton. Dom ma być parterowy. Macie jakieś ciekawe sugestie jak odchudzić ścianę? Dodam jeszcze, że ściany nośne mają być tylko zewnętrzne, konstrukcja dachu wiązary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 16.01.2018 18:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2018 Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, czyli tak jak myślałem, jest sporo innych zależnych. Pytałem dlatego, że ściana nośna BK 24 cm + 30 cm styro jest gruba, a do tego jeszcze wykończenie BK (styropian chcę od środka) od zewnątrz i styro od środka, pewnie płyta GK lub coś podobnego, da gdzieś grubość ściany 60 cm. Chciałbym ją odchudzić, dlatego spytałem o beton. Dom ma być parterowy. Macie jakieś ciekawe sugestie jak odchudzić ścianę? Dodam jeszcze, że ściany nośne mają być tylko zewnętrzne, konstrukcja dachu wiązary. Możesz pokombinować ścianą z bloczków silikatowych 15 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 16.01.2018 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2018 Najcieniej z maksymalnym U to chyba Izodom wyjdzie (pewnie najcieńszy ich bloczek systemowy + doklejony dobry grafit). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slawko123 16.01.2018 21:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2018 Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, czyli tak jak myślałem, jest sporo innych zależnych. Pytałem dlatego, że ściana nośna BK 24 cm + 30 cm styro jest gruba, a do tego jeszcze wykończenie BK (styropian chcę od środka) od zewnątrz i styro od środka, pewnie płyta GK lub coś podobnego, da gdzieś grubość ściany 60 cm. Chciałbym ją odchudzić, dlatego spytałem o beton. Dom ma być parterowy. Macie jakieś ciekawe sugestie jak odchudzić ścianę? Dodam jeszcze, że ściany nośne mają być tylko zewnętrzne, konstrukcja dachu wiązary.zrezygnuj z tego i juz bedziesz miał cieńsza ścianę. Po grzyba Ci styro od środka? przy BK i styro na zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek.M 16.01.2018 22:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2018 Najcieniej z maksymalnym U to chyba Izodom wyjdzie (pewnie najcieńszy ich bloczek systemowy + doklejony dobry grafit). Ile kosztuje ten Izodom? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek.M 16.01.2018 22:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2018 zrezygnuj z tego i juz bedziesz miał cieńsza ścianę. Po grzyba Ci styro od środka? przy BK i styro na zewnątrz. Na zewnątrz nie będę dawał styropianu wcale, będzie tylko od środka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slawko123 16.01.2018 22:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2018 dlaczego tak? to najgorsze rozwiązanie jakie może być. Stosuje sie je jak nie innego wyjscia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek.M 16.01.2018 22:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2018 dlaczego tak? to najgorsze rozwiązanie jakie może być. Stosuje sie je jak nie innego wyjscia. Jakieś argumenty za tym że to najgorsze rozwiązanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slawko123 17.01.2018 07:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2018 ^^Brak jakiejkolwiek akumulacyjności ścian zarówno pod względem ciepła jak i wilgotności, sama podłoga i sufit to za mało. Punkt rosy w ścianie. Montaż okien i drzwi zewnętrznych w zimnej strefie muru(chyba, ze chcesz licować od środka, ale to fatalnie będzie wyglądać) Fatalna akustyka i wiele,wiele innych. Robisz termos w którym trudno o stabilne warunki. Musisz zrobić bardzo sprawną wentylację. Tak to się robi jak nie masz wyjścia, czyli domy wielorodzinne, zabytkowe, gdzie nie masz możliwości dać ocieplenia z zewnątrz. Ogólnie wszystko odwrócone na lewą stronę. To ja zadam pytanie. Dlaczego chcesz dawać styro(ocieplenie) od środka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek.M 17.01.2018 08:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2018 ^^ Brak jakiejkolwiek akumulacyjności ścian zarówno pod względem ciepła jak i wilgotności, sama podłoga i sufit to za mało. Punkt rosy w ścianie. Montaż okien i drzwi zewnętrznych w zimnej strefie muru(chyba, ze chcesz licować od środka, ale to fatalnie będzie wyglądać) Fatalna akustyka i wiele,wiele innych. Robisz termos w którym trudno o stabilne warunki. Musisz zrobić bardzo sprawną wentylację. Tak to się robi jak nie masz wyjścia, czyli domy wielorodzinne, zabytkowe, gdzie nie masz możliwości dać ocieplenia z zewnątrz. Ogólnie wszystko odwrócone na lewą stronę. To ja zadam pytanie. Dlaczego chcesz dawać styro(ocieplenie) od środka? Nie będę się powtarzał, więc odeślę do postu oraz tutaj. Polecam także dziennik Barth3z'a, bo to na nim się wzorować chcę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slawko123 17.01.2018 08:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2018 ^^ ok, Twój dom. Powodzenia w realizacji (szczerze, bez podtekstów, ironii itp.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.