Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 45
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Pustak nie stanowi izolacji termicznej więc o mostkach przez dziury raczej mówić nie można. Wykonanie spoiny na piankę, przy tym kęsku to chyba niezgodnie ze sztuką, choć są systemy murowania bez spoiny pionowej. W domkach to nie są duże siły w stosunku do nośności materiału, no chyba, że to jakiś cienki filarek.

Generalnie masz większy problem - zapewnienie szczelności w domu z porothermu. Pomyśl o tym jak wyeliminować dziury jakie powstaną przez gniazdka - one będą miały przez te kanały połączenie z powietrzem zewnętrznym. Miałem poprzedni dom z takich pustaków i strasznie wiało ze wszystkich gniazdek. Wiele osób o tym pisze. Nie wiem jak to zrobić, może ktoś podpowie.

Na studiach mi mówili, że ceramika to najlepszy materiał ale nigdy bym nie budował bomu energooszczędnego z porothermu itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Generalnie masz większy problem - zapewnienie szczelności w domu z porothermu. Pomyśl o tym jak wyeliminować dziury jakie powstaną przez gniazdka - one będą miały przez te kanały połączenie z powietrzem zewnętrznym. Miałem poprzedni dom z takich pustaków i strasznie wiało ze wszystkich gniazdek. Wiele osób o tym pisze. Nie wiem jak to zrobić, może ktoś podpowie.

Na studiach mi mówili, że ceramika to najlepszy materiał ale nigdy bym nie budował bomu energooszczędnego z porothermu itp

 

Uczyć, uczyć, uczyć:

1. Gniazdka, a w zasadzie puszki po osadzeniu trzeba piankować to rozwiązuje problem "przeciągu".

2. Ja zalecam ceramikę. Wystarczy jako pierwszą warstwę położyć z tzw. "gazobetonu" (Ytong, Silka, Solbet, Termalica etc.) lub 2 warstwę położyć na grubej zaprawie. Można tak robić co kilka warstw i szczególnie pod otworami (okna).

3. Doklejenie na krańcu to przesada i nie powinno się tak robić. Można doklejać pomiędzy pełnymi.

 

ps.1. U Ciebie widzę lecą na cienkiej warstwie.

ps.2 Otwory piankować przy ociepleniu, wcześniej nie ma sensu bo UV załatwi piankę.

ps.3 Porothermu stanowi relatywnie dobrą izolację cieplną, patrz wyżej co napisałem w punkcie.2.

Edytowane przez Wykona
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dopilnuje zeby dziury zostaly zaklejone bezpośrednio przed zalozeniem ocieplenia, a w gniazka pianka. Jezeli chodzi o okna bedzie cieply montaz. A pytanie z innej beczki czy do zastosowania piany pir na ocieplenie przestrzeni pomiedzy krokwiami trzeba zalozyc jakies dodatkowe deskowanie czy mozna bezposrednio na membrane? Bo slyszalam ze przez taka szczelnosc moze zbierac sie woda miedzy membrana a dachowkami?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dopilnuje zeby dziury zostaly zaklejone bezpośrednio przed zalozeniem ocieplenia, a w gniazka pianka. Jezeli chodzi o okna bedzie cieply montaz. A pytanie z innej beczki czy do zastosowania piany pir na ocieplenie przestrzeni pomiedzy krokwiami trzeba zalozyc jakies dodatkowe deskowanie czy mozna bezposrednio na membrane? Bo slyszalam ze przez taka szczelnosc moze zbierac sie woda miedzy membrana a dachowkami?
dachówka nie jest szczelna i po to jest wstępne krycie aby ta woda/śnieg miał po czym spływać. jak chcesz piane, a nie chcesz później kobinować, to daj membrane dachową wysokoparoprzepuszczalną

 

No ale skąd do cholery ma wiać, no skąd? Na elewacji szczelna warstwa styropianu, wewnątrz tynki. Którędy ten wiatr na wpaść do gniazdek. Co za bzdety!
bzdety, nie bzdety, ludziom wieje. Skąd, nie wiem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale skąd do cholery ma wiać, no skąd? Na elewacji szczelna warstwa styropianu, wewnątrz tynki. Którędy ten wiatr na wpaść do gniazdek. Co za bzdety!

 

Jeżeli wieje z gniazdek to powietrze dostaje się pomiędzy ścianę a styropian - należy poszukać nieszczelności samo od siebie nie wieje.

Głupi pomysł z tym pianowaniem gniazdek, pomyśl co się stanie z tą pianą jak będzie iskrzyć .

Powiem tyle nie ma co robić termosu z domu, jeszcze przy WG, będzie ci nawiewało powietrze z kratek wentylacyjnych.

Jeżeli masz peszle to może ci też nawiewać z strychu jak było u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dachówka nie jest szczelna i po to jest wstępne krycie aby ta woda/śnieg miał po czym spływać. jak chcesz piane, a nie chcesz później kobinować, to daj membrane dachową wysokoparoprzepuszczalną

 

No wlasnie membrana zamontowana i nie jest jakis super lotów wiec trzeba bedzie kombinowac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wieje z gniazdek to powietrze dostaje się pomiędzy ścianę a styropian - należy poszukać nieszczelności samo od siebie nie wieje.

Głupi pomysł z tym pianowaniem gniazdek, pomyśl co się stanie z tą pianą jak będzie iskrzyć .

Powiem tyle nie ma co robić termosu z domu, jeszcze przy WG, będzie ci nawiewało powietrze z kratek wentylacyjnych.

Jeżeli masz peszle to może ci też nawiewać z strychu jak było u mnie.

 

Wentylacja będzie mechaniczna więc nie będzie kratek. jak rozwiązałeś problem z tymi peszlami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygotowałem sobie peszle na wszelki wypadek jakby coś mi się u widziało w przyszłości.

Zalepiłem je na strychu tak jak wyczytałem na forum silikonem. Ja mam WG.

Uszczelniając dom nie myślałem wtedy że aby wentylacja grawitacyjna działała musi być też dopływ świeżego powietrza - nie ma co robić szczelnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
No ale skąd do cholery ma wiać, no skąd? Na elewacji szczelna warstwa styropianu, wewnątrz tynki. Którędy ten wiatr na wpaść do gniazdek. Co za bzdety!

Z izolacji klejonej na placki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
Uczyć, uczyć, uczyć:

1. Gniazdka, a w zasadzie puszki po osadzeniu trzeba piankować to rozwiązuje problem "przeciągu".

2. Ja zalecam ceramikę. Wystarczy jako pierwszą warstwę położyć z tzw. "gazobetonu" (Ytong, Silka, Solbet, Termalica etc.) lub 2 warstwę położyć na grubej zaprawie. Można tak robić co kilka warstw i szczególnie pod otworami (okna).

3. Doklejenie na krańcu to przesada i nie powinno się tak robić. Można doklejać pomiędzy pełnymi.

 

ps.1. U Ciebie widzę lecą na cienkiej warstwie.

ps.2 Otwory piankować przy ociepleniu, wcześniej nie ma sensu bo UV załatwi piankę.

ps.3 Porothermu stanowi relatywnie dobrą izolację cieplną, patrz wyżej co napisałem w punkcie.2.

 

I u mnie już byś nie budował domu...

 

I takich "Januszow budownictwa" trzeba eliminować...

Edytowane przez Arturo72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...