Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Nieprzyjemny zapach z kanału wylotowego


Heino

Recommended Posts

Na początku chciałbym przeprosić moderatora forum, że zakładam nowy temat z problemem, który nie raz był już poruszany na forum. Niestety przeglądając forum nie znalazłem pewnej w 100 % odpowiedzi na trapiący mnie problem. Posiadam wkład Dovre 2180 CBS. Wkład "użytkuję" od paru dobrych lat, ale od roku w miarę normalnie. Wcześniej nie było takiej możliwości, bo po rozpaleniu nie dało się wytrzymać. Powodem była zbyt mała powierzchnia kratek wlotowych i wylotowych. Po dokonaniu zmian problem ustąpił, ale nie całkowicie. Na chwilę obecną jest tak, że nieprzyjemny zapach pojawia się po każdym paleniu (po 2-3 godzinach ustaje), jak również wtedy kiedy temperatura obniża się i po podrzuceniu drewna znowu się podnosi. Aluminiowy ekran w środku łączony był wstępnie taśmą. Taśmy w tej chwili już nie ma - odpadła. Czy powodem tego swądu może być odklejający się ekran od wełny? Zabrudzenia od kurzu i pyły z płyt k-g powstałych po wycięciu dodatkowych otworów na kratki? Czy konieczne będzie rozebranie kominka? Jeśli tak, to proszę o poradę z czego najlepiej wykonać obudowę, żeby problem ustąpił.

Bardzo proszę o pomoc, bo sił już nie mam, za oknem -15 st. C a palić się nie da...Dołączam zdjęcia wnętrza komory.

20180222_154615.jpg

20180222_154624.jpg

20180222_154633.jpg

20180222_154702.jpg

20180222_154805.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Czy powodem tego swądu może być odklejający się ekran od wełny? Zabrudzenia od kurzu i pyły z płyt k-g powstałych po wycięciu dodatkowych otworów na kratki?

 

Co to za wełna?

Co to za płyty GK?

Jakie inne materiały tam zostały włożone?

 

Jak odpowiedź jest "nie wiem" a na pytanie pomocnicze "wybrałem najtańszą ofertę" to masz przyczynę problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź nie będzie "nie wiem", ale "nie pamiętam", bo było to już prawie 6 lat temu. Na pewno nie była to najtańsza oferta.
Przez 6 lat trułeś się toksynami przypalanego lepiszcza wełny kominkowej z powodu źle wykonanej obudowy. Tego procesu nie da się zatrzymać lub odwrócić, jeśli już nastąpi...Proponuję natychmiastową wymianę CAŁEJ obudowy, by przerwać to dość poważne nieszczęście...Jeśli ponownie wełna , to zgodnie z najnowszą instrukcją Rockwool.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez 6 lat trułeś się toksynami przypalanego lepiszcza wełny kominkowej z powodu źle wykonanej obudowy. Tego procesu nie da się zatrzymać lub odwrócić, jeśli już nastąpi...Proponuję natychmiastową wymianę CAŁEJ obudowy, by przerwać to dość poważne nieszczęście...Jeśli ponownie wełna , to zgodnie z najnowszą instrukcją Rockwool.

 

Myślę, że dałbym sobie spokój już z wełną. Najlepiej coś niepylącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od pomysłu/potrzeb na obudowę oraz "możliwości" wymiarowych. Jeśli chcesz utrzymać jej obecne właściwości (obudowa izolacyjna, grzanie głównie kratkami nawiewnymi + szyba) to użyj płyt izolacyjnych - np wspomnianych wyżej krzemianowo-wapniowych. Jeśli natomiast chcesz wykonać obudowę "ciepłą" (z akumulacją ciepła w ściankach) to użyj np płyt szamotowych - ale tu poczekaj na opinię i więcej informacji od tutejszych zdunów/kominkarzy - czy Twój wkład się do tego nada.

Tak czy inaczej - jak wyżej pisał Piotr - obudowa do rozbiórki. Użyłeś (a raczej Twój wykonawca) materiałów zgodnie z wcześniejszą "modą", trudno mieć o to pretensje - po prostu zaufałeś pewnie wykonawcy - z pewnością nie Ty jeden, ważne żeby szybko się tego pozbyć, bo twoja obudowa aktualnie jest w stanie rozkładu i mocno szkodzi domownikom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A płyty szamotowe? Myślę, że w moim przypadku byłoby to chyba nawet lepsze rozwiązanie. Mam chyba zbyt duży wkład - moc i do tego brak DGP.

 

Problemem nie jest moc ale brak systemu który tą moc może odebrać. Grawitacyjne systemy są dobre dla czegoś z ceramiki gdzie ceramika akumuluje. Zresztą wielkość akumulacji z ceramiki do samego paleniska już daje do myślenia. Kominki to żeliwo, przewodnictwo cieplne 60 razy większe i żeby to odebrać trzeba wydajniejszego systemu wymiany. To że trzeba poprawić to co masz teraz to oczywiste. Płyty można wykorzystać podcinając na łączeniu jedną zostawiając aluminiową powłokę tak żeby wchodziła na kolejne płyty zakładka tego aluminium. Zakładki zgodnie z ruchem powietrza nie pod prąd.(coś jak dachówka). Łączenia zakładek aluminiowych zrobiłbym jakimś drucikiem przewlekając przez powłokę aluminiową coś jak zszywanie materiału ale punktowo Pomyśl czy gdzieś obok kominka za ścianą nie masz jakiegoś pomieszczenia technicznego. Wpakuj tam wentylator kanałowy wyprowadź rurę pod kominek albo nawet daj trójnik i dwie i skieruj je w górę obok ścianek kominka po dwóch stronach. Zasysanie z pomieszczenia technicznego wyprowadź gdzieś najdalej od kominka do jakiegoś centralnego miejsca w budynku. Możesz dać rozgałęzienie na piętro przebijając strop. Kup termostat z kapilarą kapilara nad kominek sterowanie gdzieś obok troszkę kabli i podłączeń. Przed wentylatorem dobrze jest zrobić skrzynkę ze sklejki do niej krócce z rur uszczelnione silikonem a w skrzynce jakiś prosty filtr. Siatka plastikowa wygięta w trójkąty żeby zwiększyć powierzchnię a pod nią włóknina nawet jakaś z castoramy czy tesco żeby wyłapywała te większe cząstki. Później to myśl nad rozprowadzeniem ciepła bo będziesz miał jego tyle że będzie gorrąco. Wentylator można dać w skrzynkę i wypełnić wełną będzie wtedy ciszej. Rury przed i za wentylatorem można okręcać żeby wyciszyć sam wentylator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem nie jest moc ale brak systemu który tą moc może odebrać. Grawitacyjne systemy są dobre dla czegoś z ceramiki gdzie ceramika akumuluje. Zresztą wielkość akumulacji z ceramiki do samego paleniska już daje do myślenia. Kominki to żeliwo, przewodnictwo cieplne 60 razy większe i żeby to odebrać trzeba wydajniejszego systemu wymiany. To że trzeba poprawić to co masz teraz to oczywiste. Płyty można wykorzystać podcinając na łączeniu jedną zostawiając aluminiową powłokę tak żeby wchodziła na kolejne płyty zakładka tego aluminium. Zakładki zgodnie z ruchem powietrza nie pod prąd.(coś jak dachówka). Łączenia zakładek aluminiowych zrobiłbym jakimś drucikiem przewlekając przez powłokę aluminiową coś jak zszywanie materiału ale punktowo Pomyśl czy gdzieś obok kominka za ścianą nie masz jakiegoś pomieszczenia technicznego. Wpakuj tam wentylator kanałowy wyprowadź rurę pod kominek albo nawet daj trójnik i dwie i skieruj je w górę obok ścianek kominka po dwóch stronach. Zasysanie z pomieszczenia technicznego wyprowadź gdzieś najdalej od kominka do jakiegoś centralnego miejsca w budynku. Możesz dać rozgałęzienie na piętro przebijając strop. Kup termostat z kapilarą kapilara nad kominek sterowanie gdzieś obok troszkę kabli i podłączeń. Przed wentylatorem dobrze jest zrobić skrzynkę ze sklejki do niej krócce z rur uszczelnione silikonem a w skrzynce jakiś prosty filtr. Siatka plastikowa wygięta w trójkąty żeby zwiększyć powierzchnię a pod nią włóknina nawet jakaś z castoramy czy tesco żeby wyłapywała te większe cząstki. Później to myśl nad rozprowadzeniem ciepła bo będziesz miał jego tyle że będzie gorrąco. Wentylator można dać w skrzynkę i wypełnić wełną będzie wtedy ciszej. Rury przed i za wentylatorem można okręcać żeby wyciszyć sam wentylator

 

Doradzasz rozwiązanie szkodliwe dla zdrowia ! (pozostawienie rozwarstwionej wełny z odpadającą folią al i odsłoniętą/parującą warstwą kleju - związanie drucikiem?!).

Pomijając to, obudowa i tak do rozebrania, więc nie ma żadnego sensu zostawianie nadtopionej wełny. Narobi się, a smród pozostanie.

Nadmuchu powietrza do DGP pod wkładem, skąd czerpie on powietrze do spalania ja też bym nie robił wcześniej nie konsultując z producentem/zdunem jak to wpłynie na proces palenia - ale to już tylko moje zdanie .

Edytowane przez przemo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za wszystkie porady. Niestety grubsza ingerencja w stropy i ściany odpada (dom "świeżo" po remoncie). Myślałem nad wykorzystaniem akumulacji z ceramiki (kafle lub płyty szamotowe) żeby można było to ciepło lepiej odebrać. No i chyba na tym będę musiał poprzestać. Ewentualnie jeszcze dodatkowe kanały wlotowe i wylotowe. Mam nadzieję, że to pomoże. Zastanawiam się tylko czy wykorzystując płyty szamotowe konieczne jest zastosowanie ich ze wszystkich czterech stron (za wkładem znajduje się ściana oddzielająca pokój z kuchnią)?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za wszystkie porady. Niestety grubsza ingerencja w stropy i ściany odpada (dom "świeżo" po remoncie). Myślałem nad wykorzystaniem akumulacji z ceramiki (kafle lub płyty szamotowe) żeby można było to ciepło lepiej odebrać. No i chyba na tym będę musiał poprzestać. Ewentualnie jeszcze dodatkowe kanały wlotowe i wylotowe. Mam nadzieję, że to pomoże. Zastanawiam się tylko czy wykorzystując płyty szamotowe konieczne jest zastosowanie ich ze wszystkich czterech stron (za wkładem znajduje się ściana oddzielająca pokój z kuchnią)?
Ścianę za wkładem możesz zaizolować płytami krzemianowymi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doradzasz rozwiązanie szkodliwe dla zdrowia ! (pozostawienie rozwarstwionej wełny z odpadającą folią al i odsłoniętą/parującą warstwą kleju - związanie drucikiem?!).

Pomijając to, obudowa i tak do rozebrania, więc nie ma żadnego sensu zostawianie nadtopionej wełny. Narobi się, a smród pozostanie.

Nadmuchu powietrza do DGP pod wkładem, skąd czerpie on powietrze do spalania ja też bym nie robił wcześniej nie konsultując z producentem/zdunem jak to wpłynie na proces palenia - ale to już tylko moje zdanie .

 

Czy smród jest od parującego kleju? Wątpię ale dla pewności niech weźmie palnik gazowy i podgrzeje taką płytę a dowie się skąd ten zapach. Wełna mineralna się nie topi (chyba że ma tam temp. powyżej 1300 stopni) . Jak już chce mieć tak bardzo zdrowo i chce żyć do samej śmierci to niech kupi cienką blachę i całość nią wyłoży łącząc ją nitami.

 

Faktycznie założyłem że ma kominek z zamkniętą komorą spalania jak jest otwarta to zapomnij co pisałem z wentylatorem. Wersja z wentylatorem jest do zamkniętej komory spalania.

 

Akurat ten model Dovre 2180 CBS ma przystawkę gdzie powietrze do spalania jest w 100% zzewnątrz więc ruszyć powietrze wentylatorem można.

Edytowane przez olo75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg producenta wystarczy 600 st.

https://www.isover.pl/welny-do-izolacji-kominkow.

Tak czy inaczej szkoda powtarzać błąd z umieszczaniem wełny w obudowie. Nawet jeśli miałby dać nową, bo ta już została przegrzana w wyniku pierwotnie zamontowanych, zbyt małych kratek - co skutkuje obecnym smrodem i zapewne pyleniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ścianę za wkładem możesz zaizolować płytami krzemianowymi.

 

To czeka mnie dużo roboty z tą rozbiórką. Chyba jednak zdecyduję się na płyty szamotowe + płyty krzemianowe od strony ścian. Czy na płyty szamotowe można przykleić zwykłe płytki ścienne czy może muszą to być specjalne płytki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czeka mnie dużo roboty z tą rozbiórką. Chyba jednak zdecyduję się na płyty szamotowe + płyty krzemianowe od strony ścian. Czy na płyty szamotowe można przykleić zwykłe płytki ścienne czy może muszą to być specjalne płytki?
Jeśli będą mniej więcej standardowe kratki w tej szamotowej obudowie, możesz spokojnie kleić płytki....Do tych celów można użyć dużych gabarytów ułatwiających montaż.

http://blog.kominki-batura.pl/zdunstwo-bardzo-nowoczesne-3/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Może tak być, jeśli wkład ma specyficzne podłączenie do komina. Np. nieumiejętne podłączenie bez wyczystkowe, lub paliłeś tak, że punkt rosy pojawiał się na odcinku przyłącza rurami do komina. Możesz opisać jaki masz komin, jak to wszystko połączyłeś? Masz fotkę na której wyraźnie widać miejsce styku rury z wkładem?

 

 

Może być też tak, że dwa problemy się nakładają. Śmierdzi kondensat okresowo pojawiający się na wkładzie i przypalone lepiszcze wełny. Jakie były kratki w rozebranej obudowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...