wiktor71 14.03.2018 22:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2018 Witam,proszę o opinię/poradę.Mam zaprojektowaną pod dom szkieletowy następującą płytę: humus już zebrany, grunt piaszczysty pospółka min 30 cmfolia 0,4 mmna to 2 x po 10 cm eps 200dalej 20 cm B 20 z włóknem dramix plus zbrojenie obwodowe 4x #12na to ogrzewanie podłogowe w wylewce 8 cmPoziom zero 40 cm nad gruntem.Posadowienie płyty wychodzi 10 cm poniżej gruntu rodzimego, a PN mówi o 50 cm.Czy tak może być ? Jakieś konsekwencje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pandzik 15.03.2018 14:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2018 (edytowane) Będziesz grzał 28 centymetrami betonu. Dzis zapalisz to za kilka dni będziesz miał ciepło.Przy takim układzie warstw instalacje grzewczą wkładaj w płytę. No i pod płytę XPS a nie EPS. Edytowane 15 Marca 2018 przez pandzik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Doli. 15.03.2018 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2018 Nie masz izolacji między wylewką a płyta, a jednocześnie nie masz ogrzewania w płycie. Trochę to bez sensu wygląda. albo daj ogrzewanie w płycie, bez wylewki, albo daj np. 10cm XPS pod płytę, a 10cm EPS na płytę, ale pod wylewkę. Wtedy będziesz grzał tylko wylewkę a nie całą płytę.EPS pod płytę to niezbyt dobry pomysł, są choć i tacy co się nie boją.Myśmy dawali beton B25. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agb 15.03.2018 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2018 Doli, plusfoto tak ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Doli. 15.03.2018 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2018 Doli, plusfoto tak ma Ok, ale jaki jest tego sens? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 15.03.2018 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2018 Ok, ale jaki jest tego sens? Grzanie w taniej taryfie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 15.03.2018 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2018 Dzis zapalisz to za kilka dni będziesz miał ciepło. . Gruba przesada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Doli. 15.03.2018 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2018 Grzanie w taniej taryfie. Ale jaki jest sens robienia płyty i ogrzewania w wylewce, zamiast ogrzewania w płycie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 15.03.2018 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2018 (edytowane) Wieksza masa akumulacyjna, mozliwe niedokladnosci w dokladnym zatarciu powierzchni plyty. Dodatkowo w wylewce mozna pociagnac jeszcze wode, oraz prad. Edytowane 15 Marca 2018 przez fotohobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 15.03.2018 21:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2018 W płycie ogrzewanie, czemu nie.. na pewno im mniej operacji, tym taniej. Przy ciepłym domu, temp płyty nadąża za temp powietrza. Chodziłem po "gołej" płycie, kolega się wprowadził, ale jeszcze nie położył podłóg .. ekstra.. mi by nawet tak nie przeszkadzało przyjemnie ciepły beton, dwie pętle grzeją.. cały dom, dobrze gacony (30cm grafitu dookoła, płyta 20cm XPS'u) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Instaltechnic 16.03.2018 09:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2018 Czy tak może być ? Jakieś konsekwencje? Przemyśl instalacje, odpływy liniowe, przepusty, bo potem będzie po fakcie. W 8cm wylewki nie wszystka da się zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pandzik 16.03.2018 13:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2018 Grzanie w taniej taryfie. Sam sobie dopowiedziales to rozwiazanie czy zapytales? Kolega nic na ten temat nie pisze. Zapytal jedynie o sensownosc takiego a nie innego rozwiazania. Stad takie a nie inne odpowiedzi. Rozwiazanie, ktore ma w projekcie, rzutuje na inne sprawy, a jesli o to pytal, to znaczy ze nie znalazl tego w projekcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 16.03.2018 13:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2018 Sam sobie dopowiedziales to rozwiazanie czy zapytales? Kolega nic na ten temat nie pisze. Zapytal jedynie o sensownosc takiego a nie innego rozwiazania. Stad takie a nie inne odpowiedzi. Rozwiazanie, ktore ma w projekcie, rzutuje na inne sprawy, a jesli o to pytal, to znaczy ze nie znalazl tego w projekcie. Odpowiadałem KOLEŻANCE jaki jest sens nie rozdzielania betonu styropianem. Bo o to pytała w m.in. konkteście płyty @plusfoto, który posiada PC i jak dobrze kojarzę grzeje akumulacyjnie. Po drugie sprostowałem Twoją błędną informację, jakoby tak skonstruowana płyta zaczynała grzać po paru dniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pandzik 16.03.2018 13:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2018 Gruba przesada. W jakim czasie rozpalisz 28 cm betonu? Szybko nie bedzie. Poza tym czy w szkieletowych domach przypadkiem nie stosuje sie " szybkiego " źródła ciepla? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 16.03.2018 13:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2018 (edytowane) Czas reakcji zależy nie tyle od ilości m3 betonu, ale głównie od głębokości, na jakiej znajduje się element grzewczy. I nie trzeba go rozpalać, wystarczy powierzchnię ogrzać do 27C Jeśli nie wierzysz, zapytaj w dziennikach tych użytkowników, którzy taką płytę posiadają. Arturo72 mieszka rzut kamieniem od Ciebie, a taką włąśnie płytę posiada. Ma też pod płytą EPS200, mimo domu z silikatów. Stąd też obecność tego materiału pod omawianym lekkim domem szkieletowym Edytowane 16 Marca 2018 przez fotohobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wiktor71 16.03.2018 20:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2018 Dzięki za wszystkie opinie.ale może jeszcze ktoś, coś w temacie głębokości posadowienia podpowie ? Wiem, że jest zasada posadowienia fundamentów poniżej poziomu przemarzania - w Polsce 80-140 cm, ale płytę fundamentową zgodnie z PN można 50cm. A np. w Szwecji obowiązuje 30 cm.Ja mam 10 cm, i dostałem pozwolenie na budowę. Ten przepis to widzimisię czy może jednak czymś grozi za płytkie posadowienie płyty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wiktor71 16.03.2018 20:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2018 A czekając na dodatkowe opinie … Płyta oprócz roli fundamentu u mnie ma również akumulować ciepło. Powoli się nagrzewa ale i powoli stygnie. W teorii faktycznie w domu szkieletowym najlepiej sprawdzi się ogrzewanie którym łatwo sterować (obniżać temperaturę na noc lub gdy nas nie ma w domu). Napisałem w teorii, bo w moim przypadku w grę wchodziłby tylko prąd, a to pomimo korzyści ze sterowania i tak wychodzi drożej niż niskotemperaturowa podłogówka. Na nagłe obniżenie temperatury ma pomóc kominek. Ze względów wykonawczych podłogówka jest w wylewce, a nie w płycie: 1) rozmawiałem z kilkoma firmami i był problem z maszynowym zatarciem (przeszkadzały im rury, przepusty) albo kosztowało to więcej niż zrobienie dodatkowej posadzki z mixokreta, co tez ma swoje plusy. 2) zbrojenie dramix Dlaczego EPS 200 zamiast XPS 300 – „Zastosowany materiał jest styropianem twardym, stosowanym pod najcięższe możliwe obciążenia, pod obiekty typu parkingi, hale przemysłowe, hangary lotnicze i inne obiekty inżynierskie. Zastosowanie styropianu EPS 200 daje gwarancję, że przeniesie on obciążenia, które wywołują naprężenia ściskające o wartości › 200 kPa, to znaczy, że bez problemów przeniosą zadane obciążenia związane z ciężarem konstrukcji budynku posadawianego na takim fundamencie” to cytat ze strony wiodącego producenta płyt systemowych w Polsce. Dom szkieletowy jest 10 x lżejszy od tradycyjnego, a EPS 200 jest tańszy od XPS stąd decyzja… Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 16.03.2018 22:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2018 To dajesz EPS zamiast piasku, żeby przeniósł obciążenie? Czy jako termoizolację? Jak jako termoizolację, to dopytaj sprzedawcy, ile wody wciągnie w ciągu pół roku i jaką wtedy będzie miał lambdę. A potem porównaj np z tymi wynikami (a jeszcze lepiej zrób podobny eksperyment w swoim gruncie na swojej działce). I pamiętaj też, że to 200 oznacza, pod jakim obciążeniem zniknie 10% grubości styropianu. Czyli nie tylko lambda wzrośnie, ale też spadnie grubość izolacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wiktor71 16.03.2018 23:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2018 To dajesz EPS zamiast piasku, żeby przeniósł obciążenie? Czy jako termoizolację? Jak jako termoizolację, to dopytaj sprzedawcy, ile wody wciągnie w ciągu pół roku i jaką wtedy będzie miał lambdę. A potem porównaj np z tymi wynikami (a jeszcze lepiej zrób podobny eksperyment w swoim gruncie na swojej działce). I pamiętaj też, że to 200 oznacza, pod jakim obciążeniem zniknie 10% grubości styropianu. Czyli nie tylko lambda wzrośnie, ale też spadnie grubość izolacji. Hmm EPS to nie wełna idzie jako termoizolacja, a pod jest planowana folia 0,4mm, a pod jest piach więc EPS nie powinien chłonąć wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 16.03.2018 23:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2018 EPS to nie wełna Nie wiedziałem. idzie jako termoizolacja, a pod jest planowana folia 0,4mm, Jak zamierzasz zapewnić jej ciągłość? Wierzysz, że jak długo pozostanie ciągła? Jakby to była warstwa papy zgrzana pod, i druga nad (no, tylko trochę trudno zgrzewać na EPS) to można mieć w miarę uzasadnione przekonanie, że jest to hydroizolacja i że pozostanie ciągła przez kilkanaście albo i kilkadziesiąt lat. W przypadku folii (nawet 0,4) miałbym wątpliwości, czy w czasie zalewania płyty będzie szczelna. A na EPSa co dajesz? Czy lejesz beton prosto na niego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.