Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Płyta fundamentowa - opinie


wiktor71

Recommended Posts

Witam,

proszę o opinię/poradę.

Mam zaprojektowaną pod dom szkieletowy następującą płytę:

humus już zebrany, grunt piaszczysty

pospółka min 30 cm

folia 0,4 mm

na to 2 x po 10 cm eps 200

dalej 20 cm B 20 z włóknem dramix plus zbrojenie obwodowe 4x #12

na to ogrzewanie podłogowe w wylewce 8 cm

Poziom zero 40 cm nad gruntem.

Posadowienie płyty wychodzi 10 cm poniżej gruntu rodzimego, a PN mówi o 50 cm.

Czy tak może być ? Jakieś konsekwencje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 48
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Nie masz izolacji między wylewką a płyta, a jednocześnie nie masz ogrzewania w płycie. Trochę to bez sensu wygląda. albo daj ogrzewanie w płycie, bez wylewki, albo daj np. 10cm XPS pod płytę, a 10cm EPS na płytę, ale pod wylewkę. Wtedy będziesz grzał tylko wylewkę a nie całą płytę.

EPS pod płytę to niezbyt dobry pomysł, są choć i tacy co się nie boją.

Myśmy dawali beton B25.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W płycie ogrzewanie, czemu nie.. na pewno im mniej operacji, tym taniej. Przy ciepłym domu, temp płyty nadąża za temp

powietrza. Chodziłem po "gołej" płycie, kolega się wprowadził, ale jeszcze nie położył podłóg .. ekstra.. mi by nawet tak nie przeszkadzało

przyjemnie ciepły beton, dwie pętle grzeją.. cały dom, dobrze gacony (30cm grafitu dookoła, płyta 20cm XPS'u)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzanie w taniej taryfie.

 

 

Sam sobie dopowiedziales to rozwiazanie czy zapytales? Kolega nic na ten temat nie pisze. Zapytal jedynie o sensownosc takiego a nie innego rozwiazania. Stad takie a nie inne odpowiedzi. Rozwiazanie, ktore ma w projekcie, rzutuje na inne sprawy, a jesli o to pytal, to znaczy ze nie znalazl tego w projekcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie dopowiedziales to rozwiazanie czy zapytales? Kolega nic na ten temat nie pisze. Zapytal jedynie o sensownosc takiego a nie innego rozwiazania. Stad takie a nie inne odpowiedzi. Rozwiazanie, ktore ma w projekcie, rzutuje na inne sprawy, a jesli o to pytal, to znaczy ze nie znalazl tego w projekcie.

 

Odpowiadałem KOLEŻANCE jaki jest sens nie rozdzielania betonu styropianem.

Bo o to pytała w m.in. konkteście płyty @plusfoto, który posiada PC i jak dobrze kojarzę grzeje akumulacyjnie.

 

Po drugie sprostowałem Twoją błędną informację, jakoby tak skonstruowana płyta zaczynała grzać po paru dniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas reakcji zależy nie tyle od ilości m3 betonu, ale głównie od głębokości, na jakiej znajduje się element grzewczy.

I nie trzeba go rozpalać, wystarczy powierzchnię ogrzać do 27C :)

Jeśli nie wierzysz, zapytaj w dziennikach tych użytkowników, którzy taką płytę posiadają.

 

Arturo72 mieszka rzut kamieniem od Ciebie, a taką włąśnie płytę posiada.

Ma też pod płytą EPS200, mimo domu z silikatów.

Stąd też obecność tego materiału pod omawianym lekkim domem szkieletowym

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie opinie.

ale może jeszcze ktoś, coś w temacie głębokości posadowienia podpowie ?

Wiem, że jest zasada posadowienia fundamentów poniżej poziomu przemarzania - w Polsce 80-140 cm, ale płytę fundamentową zgodnie z PN można 50cm. A np. w Szwecji obowiązuje 30 cm.

Ja mam 10 cm, i dostałem pozwolenie na budowę. Ten przepis to widzimisię czy może jednak czymś grozi za płytkie posadowienie płyty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czekając na dodatkowe opinie …

Płyta oprócz roli fundamentu u mnie ma również akumulować ciepło. Powoli się nagrzewa ale i powoli stygnie. W teorii faktycznie w domu szkieletowym najlepiej sprawdzi się ogrzewanie którym łatwo sterować (obniżać temperaturę na noc lub gdy nas nie ma w domu). Napisałem w teorii, bo w moim przypadku w grę wchodziłby tylko prąd, a to pomimo korzyści ze sterowania i tak wychodzi drożej niż niskotemperaturowa podłogówka. Na nagłe obniżenie temperatury ma pomóc kominek. 

Ze względów wykonawczych podłogówka jest w wylewce, a nie w płycie: 1) rozmawiałem z kilkoma firmami i był problem z maszynowym zatarciem (przeszkadzały im rury, przepusty) albo kosztowało to więcej niż zrobienie dodatkowej posadzki z mixokreta, co tez ma swoje plusy. 2) zbrojenie dramix

Dlaczego EPS 200 zamiast XPS 300 – „Zastosowany materiał jest styropianem twardym, stosowanym pod najcięższe możliwe obciążenia, pod obiekty typu parkingi, hale przemysłowe, hangary lotnicze i inne obiekty inżynierskie. Zastosowanie styropianu EPS 200 daje gwarancję, że przeniesie on obciążenia, które wywołują naprężenia ściskające o wartości › 200 kPa, to znaczy, że bez problemów przeniosą zadane obciążenia związane z ciężarem konstrukcji budynku posadawianego na takim fundamencie” to cytat ze strony wiodącego producenta płyt systemowych w Polsce.

Dom szkieletowy jest 10 x lżejszy od tradycyjnego, a EPS 200 jest tańszy od XPS stąd decyzja…;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dajesz EPS zamiast piasku, żeby przeniósł obciążenie?

Czy jako termoizolację?

 

Jak jako termoizolację, to dopytaj sprzedawcy, ile wody wciągnie w ciągu pół roku i jaką wtedy będzie miał lambdę.

 

A potem porównaj np z tymi wynikami (a jeszcze lepiej zrób podobny eksperyment w swoim gruncie na swojej działce).

 

 

I pamiętaj też, że to 200 oznacza, pod jakim obciążeniem zniknie 10% grubości styropianu. Czyli nie tylko lambda wzrośnie, ale też spadnie grubość izolacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dajesz EPS zamiast piasku, żeby przeniósł obciążenie?

Czy jako termoizolację?

 

Jak jako termoizolację, to dopytaj sprzedawcy, ile wody wciągnie w ciągu pół roku i jaką wtedy będzie miał lambdę.

 

A potem porównaj np z tymi wynikami (a jeszcze lepiej zrób podobny eksperyment w swoim gruncie na swojej działce).

 

 

I pamiętaj też, że to 200 oznacza, pod jakim obciążeniem zniknie 10% grubości styropianu. Czyli nie tylko lambda wzrośnie, ale też spadnie grubość izolacji.

 

Hmm

EPS to nie wełna

idzie jako termoizolacja, a pod jest planowana folia 0,4mm, a pod jest piach

więc EPS nie powinien chłonąć wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EPS to nie wełna

 

Nie wiedziałem.

 

idzie jako termoizolacja, a pod jest planowana folia 0,4mm,

 

Jak zamierzasz zapewnić jej ciągłość? Wierzysz, że jak długo pozostanie ciągła? Jakby to była warstwa papy zgrzana pod, i druga nad (no, tylko trochę trudno zgrzewać na EPS) to można mieć w miarę uzasadnione przekonanie, że jest to hydroizolacja i że pozostanie ciągła przez kilkanaście albo i kilkadziesiąt lat.

 

W przypadku folii (nawet 0,4) miałbym wątpliwości, czy w czasie zalewania płyty będzie szczelna. A na EPSa co dajesz? Czy lejesz beton prosto na niego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...