kamilb1987b 18.03.2018 12:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2018 W tym temacie chciałem poruszyć temat prostego energooszczędnego szkieletu domku, który można wykonać samemu z jakimś pomocnikiem. każdy kto ma wiedzę i chce pomóc to proszę o dyskusję. fajnie byłoby mówić konkretnie, a nie typu "nie bo nie". Jeżeli coś źle kombinuję to proszę o podpowiedź dlaczego jest źle i jak należy zrobić to dobrze. Jeżeli komentarz ma być uszczypliwy i typowo atakujący mnie lub kogoś innego to też proszę sobie takie darować. Dlaczego szkielet drewniany, a nie wersja murowana? Bo wydaje mi się to na prostsze i szybsze rozwiązanie, dzięki czemu przy tym samym współczynniku U ściana wyjdzie sporo cieńsza gdyż cała przegroda jest wtedy izolacją. Dobrze wykonując szkielet może uzyskać dobrą wytrzymałość domku, nie obawiając się nawet tak silnych wiatrów jakie mieliśmy. Wszystko zależy od jakości wykonania. Projekt jaki bym robił byłby taki http://danwoodfamily.pl/pl-PL/konfigurator-domow/Family-104 ale z innymi wymiarami, ogólnie taki układ pomieszczeń. Tu się kierowałem prostą bryłą, dzięki czemu będzie energooszczędniej i łatwiejsza sama budowa. Działka wąska z wjazdem od północy stąd taki projekt. 1) FUNDAMENT Dla samoroba najłatwiej będzie zrobić płytę fundamentową. Też na to mam swój sposób by była ciepła i zarazem by była optymalna cenowo o ile to możliwe. Na początku zdjęcie humusu i pogłębienie wykopu na pół metra . Następnie kolejne pogłębienie ale tylko częściowe poniżej punktu przemarzania. Potem zasyp piachem i zagęszczenie po czym wykopie się rów pod drenaż obwodowy. Po drenażu kolejna warstwa piachu i zagęszczanie . Potem wszystko to co trzeba z kanalizacją i przyłączami które muszą iść pod płytą, a następnie obwodowo zrobi sie rowek w którym osadzi się EPSa o gr.15cm tak by wystawał na 40cm gdyż na tej wysokości będzie podłoga parteru więc płyta będzie od razu podłogą. Dzięki płycie będzie w szkielecie trochę akumulacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 18.03.2018 13:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2018 Potem w środku ułożę pierwszą warstwę XPSa o gr.5cm a następnie drugą na mijankę po czym pod zbrojeniem ścian nośnych przykleję kolejną warstwę XPSa o szerokości 20cm a w środku pod częścią gdzie będzie podłoga dam EPSa o gr.15cm . Oczywiście EPS będzie typu dach/podłoga czyli o zwiększonej wytrzymałości. Następnie folia, zbrojenie pod nośnymi ścianami i siatka tylko górna. Potem betonowanie płyty i zacieranie aby była równiutka jak stół w miarę możliwości. Jeżeli nie wyjdzie tak równo to jakimś samopoziomem się to wyrówna. Na końcu jak już domek będzie stał to się zrobi opaskę poziomą z EPSa o gr.10cm i szerokości 50cm. Nie wiem czy jest konieczna bo teoretycznie już sama wymiana gruntu powinna wystarczyć, ale dla świętego spokoju się to zrobi. W tej płycie XPS jest na spodzie bo zapobiec podciągania wilgoci z gruntu bo jest na to najbardziej odporny, a potem idzie EPS by było taniej. EPS ten sam co obwodowo. Taka płyta powinna wystarczyć pod dom o konstrukcji szkieletu drewnianego. Oczywiście sam sobie takiej płyty nie wymyśliłem tylko już gdzieś to widziałem. Zamiast płyty o gr.20cm ma się 10cm i przez to jest 10cm więcej ocieplenia. Dzięki temu w podobnych pieniądzach ma się cieplejszą płytę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 15.04.2018 18:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2018 Na pewno jest przynajmniej jedna firma która robi płyty podobnie do tej którą ja bym chciał u siebie http://yourfamilyhome.eu/wp-content/uploads/2017/02/Przekroj_termopYFH.jpg jest tylko ta różnica że sama płyta zamiast 10cm ma gr.12cm. Jak według obliczeń wyjdzie ze moja płyta też tyle będzie musiała mieć to tak się to zrobi. Chodzi o sam fakt że płyta nie byłaby w całości o jednej grubości bo przy domach szkieletowych nie ma takich obciążeń i nie musi być taka pancerna. Dzięki temu może być tańsza niż typowa która byłaby dla konstrukcji murowanej. Oczywiście wszystko zależy co wyjdzie w obliczeniach bo grunt może okazać się taki że to nie przejdzie, tylko i tak płyta pod szkielet będzie tańsza niż pod dom murowany ze względu na dużo niższe obciążenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JACUŚ1719504074 06.05.2018 12:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2018 Do konstrukcji ścian zewnętrznych rozejrzyj się za drewnem z wklejonym styrodurem. Zdjęcia zrobione na budowie w Norwegii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.