Robaczywy 06.04.2018 18:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2018 WItajcie, Wiem, że to było na 100%, nawet gdzieś widziałem, ale nie mogę już znaleźć. Zastanawiam się, jak daleko ma sięgać izolacja pozioma na ścianie fundamentowej. Czy ma być na długość ocieplenia ściany nośnej? wtedy chyba spływająca woda mogłaby po niej spływać i podciągac kapilarnie po silce. Czy może ma być krótsza? Wtedy styropian mógłby łapac i podciągąć wodę..nie wiem.. poniżej rysunek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 06.04.2018 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2018 Przy tej konfiguracji powinna być listwa startowa alu. i po nią wklejony kampinos. Kampinosy są przeważnie z pasem 10 cm siatki. Gdybyś miał więcej ocieplenia fundamentu niż 10 cm gr. można by obyć się bez listwy startowej. Papę można obciąć równo z ociepleniem ściany fundamentowej. Kampinos służy do oderwania kropel wody spływającej po ścianie w czasie deszczu. PozdrawiamCezary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 07.04.2018 09:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2018 cezary... a mi sie nie podoba do konca to co zaproponowales, jest w miare spoko .... ale wole inaczej tyle ze nie mam czasu teraz pisac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robaczywy 07.04.2018 10:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2018 @Cezary dzięki, rozkminię jak ta listwa startowa działa i mówisz, ze kampinos pod nią? @Fighter1983, czekam z niecierpliwością, aż będziesz miał za dużo wolnego czasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 07.04.2018 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2018 Robaczywy napisał: @Fighter1983, czekam z niecierpliwością, aż będziesz miał za dużo wolnego czasu Pewnie powtórzy co już pisał kilka razy - tu chyba najpełniej: fighter1983 napisał: praktycznie nie do dostania, jeszcze sie produceci listew nie i\obudzili, ze juz daje sie od jakiegos czasu 25-30cm alternatywa jest listwa okapnikowa Bella Plast Lux-N, ktora jest tansza, lepsza, nie ma ograniczenia w grubosciach. ponadto listwy aluminiowe startowe: - tworza mostek termiczny - sporo drozsze - i tak dobrze nie przyjegaja do sciany - mialy sens w przypadku klejow do styropianu na zasadzie pioch i cement czyli takich na ktorych plyta z eps splywala, wiec listwa stanowila podparcie dla pierwszej warstwy eps generalnie listwy startowe aluminiowe odchodza do lamusa Nigdy nie widziałem sensu robienia aluminiowego radiatora przez warstwę izolacji. A jedyny argument fightera1983, że nie spływa płyta styropianu też IMO jest bez sensu, bo przecież jest zaparta o XPS ocieplający ścianę fundamentową, i nie może spłynąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 07.04.2018 10:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2018 Dzięki kaizen , tak o to chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 07.04.2018 13:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2018 przekop to: stary watek a dalej aktualny http://forum.muratordom.pl/showthread.php?133866-Izolacja-pionowa-fundament%C3%B3w-papa-!&highlight=Izolacja+pionowa+fundament%C3%B3w+papaw zasadzie masz tam odpowiedz na swoje pytanie, bo wiesz jak to jest - wlasnie obchodze 9-ta rocznice obecnosci na forum Twoj problem omawiany byl juz dziesiatki razy, na Twoim rysunku nie widze izolacji pionowej od strony zewnetrznej - a powinna byc, co to znaczy "piana" masz zamiar tam natryskiwac piane zamknietokomorkowa? dlaczego? dlaczego nie xps? czy dysperbit wystarczy? zjamuje sie elewacjami, ale z racji tego, ze elewacja ma bezposredni kontakt z izolacja fundamentow - musialem zajac sie hydroizolacja, ale idac dalej... hydroizolacje z kolei beda zachodzily na kolejne etapy i tak w ten sposob trzeba by sie bylo znac na wszystkim, a jak sie znasz na wszystkim, to nie znasz sie na niczym. jakis spec od pian, ale nie handlowiec powinien sie wypowiedziec, czy piana w takim miejscu ma sens aplikacji? jak piana zachowuje sie w stalym obciazeniu woda, jaki wowczas ma parametr izolacyjnosci cieplnej? czy po uszkodzeniu mechanicznym nie zaczyna nasiakac woda? co z jej wytrzymaloscia na sciskanie? czy piana w stanie zwiazanym wykazuje tendencje do podciagania kapilarnego? jak z jej przyczepnoscia w srodowisku wilgotnym? jak piana znosi cykle zamarzania / rozmarzania? czy jej koszt i parametry vs XPS daja ekonomiczny sens aplikacji? czy zakladajac, ze jest natrysnieta w stanie ciaglym i nieprzerwanym stanowi bariere dla wody, jezeli tak, to pod jakim cisnieniem. jezeli bedziemy znac odpowiedzi na te pytania (nasunely mi sie natychmiast, jakby pomyslec jeszcze chwile - pewnie byloby jeszcze pare) mozna myslec co dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robaczywy 09.04.2018 10:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2018 (edytowane) Dzięki za linka, na pewno przeczytam Na rysunku nie ma pionowej izolacji zewnętrznej, ponieważ jako hydro i termoizolację zastosuję natrysk z piany zamknięto-komórkowej. Od razu mówię, że się nie znam - jestem informatyk, sieciowiec. Wszystko co wiem o budowlance dowiedziałem się z internetów, zwłaszcza z forum w ciągu ostatnich dwóch lat. Natomiast Szwagier pianuje zawodowo i mi poleca. Bynajmniej nie żeby zarobić, bo zrobi to za darmo. Sam też trochę temat zgłębiałem i o ile mi wiadomo piana ZK jest hydroizolacją, co wynika z jej zamkniętokomórkowości, więc kapilarnie też nie podciąga (chociaż pewnie jakoś tam podciąga, styo jeśli się nie mylę też coś tam podciąga - nie wiem), odporność na ściskanie to wedle producenta od 200KPa w górę, w zależności od modelu. Załączam kartę techniczną, z której nie wszystko rozumiem edit..chyba jednak nie umiem dodać pliku w załączniku...muszę to rozkminić edit2: http:// http://www.synthesiainternacional.com/en/site/categories/14/spray tu są podstawowe parametry i można 'zarequestować ' kartę techniczną edit3: Water absorption by partial immersion EN 1609 Kg/m2 ≤ 0,2 Water vapour transmission (μ) EN 12806 - ≥ 80 ale nie wiem czy to te parametry o które pytałeś. Edytowane 9 Kwietnia 2018 przez Robaczywy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gp69 20.04.2018 10:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2018 (edytowane) A u mnie poziom chudziaka wychodzi poniżej poziomu terenu i głowię się nad sposobem dobrej hydroizolacji fundamentu i podłogi. Na razie mam takie dwie opcje jak na obrazkach poniżej. (Na pierwszym rysunku schemat mojego układu a na dwóch kolejnych dwie opcje izolacji) Która lepsza ? Teren u mnie jest piaszczysty a poziom wody gruntowej niski. Edytowane 20 Kwietnia 2018 przez gp69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej733 20.04.2018 16:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2018 I jak z głowienia coś wyszło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gp69 23.04.2018 10:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2018 Na razie słabo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robaczywy 28.04.2018 18:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2018 Niestety mój wykonawca nie zrobił fundamentu tak równo jak być powinno i w efekcie miejscami chudziak jest o około 1 do 2 cm wyżej niż ściana fundamentowa. Co polecacie z tym zrobić? Zostawić jak jest i położyć na to papę nie przejmując się, bo będzie ok? Dodąc zaprawę na ścianie? Chodzi mi o to czy takie zagięcie na papie będzie bezpieczne,? Mają być dwie warstwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 30.04.2018 16:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2018 Lepiej nadlać te 1-2 cm mocnej zaprawy i nie gimnastykować się później z rozkładaniem papy, zwłaszcza w dwóch warstwach. Będą Ci po tych uskokach dreptać murarze i niszczyć ciągłość izolacji. PozdrawiamCezary PS A jak tam natrysk pianki ZK, dasz fotki jak wyszło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kemotxb 30.04.2018 17:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2018 fighter1983 napisał: p masz zamiar tam natryskiwac piane zamknietokomorkowa? dlaczego? dlaczego nie xps? czy dysperbit wystarczy? zjamuje sie elewacjami, ale z racji tego, ze elewacja ma bezposredni kontakt z izolacja fundamentow - musialem zajac sie hydroizolacja, ale idac dalej... hydroizolacje z kolei beda zachodzily na kolejne etapy i tak w ten sposob trzeba by sie bylo znac na wszystkim, a jak sie znasz na wszystkim, to nie znasz sie na niczym. jakis spec od pian, ale nie handlowiec powinien sie wypowiedziec, czy piana w takim miejscu ma sens aplikacji? jak piana zachowuje sie w stalym obciazeniu woda, jaki wowczas ma parametr izolacyjnosci cieplnej? czy po uszkodzeniu mechanicznym nie zaczyna nasiakac woda? co z jej wytrzymaloscia na sciskanie? czy piana w stanie zwiazanym wykazuje tendencje do podciagania kapilarnego? jak z jej przyczepnoscia w srodowisku wilgotnym? jak piana znosi cykle zamarzania / rozmarzania? czy jej koszt i parametry vs XPS daja ekonomiczny sens aplikacji? czy zakladajac, ze jest natrysnieta w stanie ciaglym i nieprzerwanym stanowi bariere dla wody, jezeli tak, to pod jakim cisnieniem. jezeli bedziemy znac odpowiedzi na te pytania (nasunely mi sie natychmiast, jakby pomyslec jeszcze chwile - pewnie byloby jeszcze pare) mozna myslec co dalej. Tak odpowiem za kolegę ... bo akurat mam piankę na fundamencie. Wszystko za (tzn na plus): trwałość, ciągłość izolacji, nie nasiąka, odporna na ściskanie i napór gruntu, usztywnia konstrukcję ściany, nie pęka ze ścianą (natryskuje się pierwszą 2 cm warstwę w innym składzie tzn bardziej elastyczną, kolejne są twarde), szczelna (u mnie od chudego podkładu do końca ściany), świetnie izoluje przepusty i rury, świetnie trzyma się podłoża na bazie cementu (beton, bloczek) ciężko ją oderwać, nie kruszy się, stały skład mieszanki na całej ścianie (sprzęt jest drogi i precyzyjnie miesza i dozuje), fachowość usługi - duże szanse że natrysk zostanie wykonany prawidłowo, ekipy są często szkolone przez producentów pian, obsługa sprzętu też nie jest łatwa więc nie obsłuży jej Henio spod monopolowego, nie mówiąc już o samym pistolecie hm wg mnie trzeba mieć fach w ręku , gwarancja na robotę od ekipy i gwarancja od producenta piany (na zasadzie online producent dostaje logi z maszyny dozującej info na temat lokalizacji gps, godziny, pogody, składu mieszanki, ilości, przepływu, temepratury itd i na tych danych udziela gwarancji), łatwo naprawia się uszkodzenia i ubytki, szybkie wykonanie przeważnie kilka godzin dla domu jednorodzinnego. Teraz minusy: droga, znacznie droższa niż styropian aqua, ale w zestawieniu z XPS różnica robi się mniejsza, podłoże musi być suche tzn trzeba sprawdzić wilgotność (jaki % nie pamiętam), podłoże musi być czyste, bez tłustego, bez luźnej frakcji, ponoć nie trzyma się bituminów (to do sprawdzenia bo nie wiem dokładnie), wrażliwa na promienie UV (żółknie, kruszeje), wg mnie palna (mogę pokazać jak się pali), natrysk uzależniony od pogody (bez deszczu, wiatru, temp powyżej 15 st C), brudzi najbliższą okolicę podczas natrysku (niewielkie plamki na aucie mam do dziś), powierzchnia jest nierówna mimo wprawnej ręki operatora pistoletu, nie wykonasz tego sam a usługa niestety kosztuje (sprzęt też), trzeba dobrać odpowiedni dzień tzn wstrzelić się w proces budowy i grafik wykonawcy co nie jest łatwe, przy fundamentach niestety musi być dobry dostęp (zalecany pełny wykop) żeby zachować odległość natryskiwania kombinowanie z odległością skończy się nierównomiernością warstwy, brak kontroli kosztów przy wykonaniu tzn trudno dokładnie przewidzieć ile litrów piany zużyjemy, przeważnie określa się przedział od ... do ... ale stówki PLN lecą z łatwością . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swierol 06.11.2018 11:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2018 Kemotxb napisał: Tak odpowiem za kolegę ... bo akurat mam piankę na fundamencie. Wszystko za (tzn na plus): trwałość, ciągłość izolacji, nie nasiąka, odporna na ściskanie i napór gruntu, usztywnia konstrukcję ściany, nie pęka ze ścianą (natryskuje się pierwszą 2 cm warstwę w innym składzie tzn bardziej elastyczną, kolejne są twarde), szczelna (u mnie od chudego podkładu do końca ściany), świetnie izoluje przepusty i rury, świetnie trzyma się podłoża na bazie cementu (beton, bloczek) ciężko ją oderwać, nie kruszy się, stały skład mieszanki na całej ścianie (sprzęt jest drogi i precyzyjnie miesza i dozuje), fachowość usługi - duże szanse że natrysk zostanie wykonany prawidłowo, ekipy są często szkolone przez producentów pian, obsługa sprzętu też nie jest łatwa więc nie obsłuży jej Henio spod monopolowego, nie mówiąc już o samym pistolecie hm wg mnie trzeba mieć fach w ręku , gwarancja na robotę od ekipy i gwarancja od producenta piany (na zasadzie online producent dostaje logi z maszyny dozującej info na temat lokalizacji gps, godziny, pogody, składu mieszanki, ilości, przepływu, temepratury itd i na tych danych udziela gwarancji), łatwo naprawia się uszkodzenia i ubytki, szybkie wykonanie przeważnie kilka godzin dla domu jednorodzinnego. Teraz minusy: droga, znacznie droższa niż styropian aqua, ale w zestawieniu z XPS różnica robi się mniejsza, podłoże musi być suche tzn trzeba sprawdzić wilgotność (jaki % nie pamiętam), podłoże musi być czyste, bez tłustego, bez luźnej frakcji, ponoć nie trzyma się bituminów (to do sprawdzenia bo nie wiem dokładnie), wrażliwa na promienie UV (żółknie, kruszeje), wg mnie palna (mogę pokazać jak się pali), natrysk uzależniony od pogody (bez deszczu, wiatru, temp powyżej 15 st C), brudzi najbliższą okolicę podczas natrysku (niewielkie plamki na aucie mam do dziś), powierzchnia jest nierówna mimo wprawnej ręki operatora pistoletu, nie wykonasz tego sam a usługa niestety kosztuje (sprzęt też), trzeba dobrać odpowiedni dzień tzn wstrzelić się w proces budowy i grafik wykonawcy co nie jest łatwe, przy fundamentach niestety musi być dobry dostęp (zalecany pełny wykop) żeby zachować odległość natryskiwania kombinowanie z odległością skończy się nierównomiernością warstwy, brak kontroli kosztów przy wykonaniu tzn trudno dokładnie przewidzieć ile litrów piany zużyjemy, przeważnie określa się przedział od ... do ... ale stówki PLN lecą z łatwością . "nie trzyma sie bitumów" mam rozumieć, że na "gołą" ściane aplikujemy piane. A od środka fundamentu proponujesz jakąś izolacje typu dysperbit czy może lepiej zrobić to same ale np. zamiast 8cm, położyc np 2-3cm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swierol 06.11.2018 11:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2018 A przepraszam, mam jeszcze jedno pytanie.Na Ścianę fundamentową zaizolowaną pianą zamknięto komurkową kładziemy coś jeszcze? Jakąś folie lub coś w tym rodzaju czy po wyschnięciu w stwardnieniu od razu zakopujemy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robaczywy 06.11.2018 12:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2018 Jezeli nie masz bezpośredniego naporu wody i piana będzie w wilgotnej ziemi, a nie w wodzie, to wystarczy sama piana. Ja nałożyłem jeszcze warstwę silikonu, bo akurat miałem dostęp do materiału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swierol 08.11.2018 18:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2018 Powiem Ci, ze wyglada to bardzo solidnie. Nasuwają mi się pytania. Jaka forma była tego silikony? Jakaś farba, spray? I jak wygląda póżniej łączenie izolacji termicznej ścian z ta pianą na fundamencie? Czytałem, że najlepiej po aplikacji piany zasypać fundamenty. (A jak kto ściany fundamentowe są wyniesione np 50cm na pozioom gruntu?) Wydaje mi się, ze troszkę komplikuje to poszczególne etapy (oczywiscie tylko pod względem organizacyjnym), jeśli sie mylę to mnie wyprowadź z tego błędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robaczywy 08.11.2018 19:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2018 (edytowane) Nie da się ukryć, że jest to solidna skorupa, szczelnością na pewno powala tradycyjne rozwiązania, natomiast tak jak mowisz, ciut komplikuje późniejsze etapy. Jeszcze nie wiem jak dokładnie połączę to z ociepleniem ścian, narazie mam większe zmartwienia na budowie . Za to znacznie upraszcza sam etap izolowania. Piana jest wrazliwa na UV, dlatego zaleca się zasypać odrazu. Miejsca które będą wystawały z ziemi można pomalować dysperbitem, który uchroni ją przed UV. Pewnie jakaś zwykła biała farba tez będzie ok, ale dysperbit chyba tańszy Ja miałem silikon marki Lapolla, trafił do mnie w 10 litrowych wiadrach przelany z beczki i nie wiem dokładnie co to za 'model'. Dostałem go za darmo od wykonawcy, bo się przeterminował, a on takiego nie sprzedaje, chociaż umówmy się aplikując miesiąc czy dwa po terminie nic się nie dzieje, zrobiła się fajna lekko plastyczna powłoka. Aplikowane pędzlem, konsystencja coś jak farba, może ciut gęstszy. Można też nakładac natryskowo. Edytowane 8 Listopada 2018 przez Robaczywy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swierol 08.11.2018 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2018 No i to są konkretne informacje. Zobaczę jak wysoko uda mi się wynieść fundamenty w górę bo niestety woda czasami wychodzi na 110cm pod poziomem gruntu a tego podobno piana nie lubi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.