ezg2014 04.05.2018 15:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2018 Mam taras ze schodami zrobiony z betonu a na to położone są płytki. Po 3 latach od położenia płytki zaczęły pojedynczo odchodzić. Kleję , to znowu odchodzą w innym miejscu. Wiem, że najlepiej zrobić od razy z płyt tarasowych, ale nikt nie doradził i teraz mam kłopot. Chciałbym zamienić to na płyty tarasowe z betonu, ale pod płytkami mam beton. Nie wiem teraz , co robić . Skuwać płytki i beton i robić schody i taras z płyt? Czy skuć tylko płytki i na beton kłaść podłoże i płyty betonowe? Problem jest taki, że (o ile dobrze pamiętam) miedzy betonem a progiem drzwi jest tylko 2-3cm. Nie znalazlem tak cieńkich płyt tarasowych. Co robić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brazylia29 04.05.2018 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2018 To,że płytki odpadły o 3 latach to nie znaczy ,że tak musi być .Najwidoczniej płytkarz który to robił zbytnio się nie przyłożył do pracy . Ja sam robię tarasy z płytek i od kilkunastu lat nie miałem reklamacji ,ale wiadomo ,trzeba zastosować odpowiednie kleje i dobre hydroizolacje i można spać spokojnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacek.zoo 04.05.2018 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2018 Mam taras ze schodami zrobiony z betonu a na to położone są płytki. Po 3 latach od położenia płytki zaczęły pojedynczo odchodzić. Kleję , to znowu odchodzą w innym miejscu. Wiem, że najlepiej zrobić od razy z płyt tarasowych, ale nikt nie doradził i teraz mam kłopot. Chciałbym zamienić to na płyty tarasowe z betonu, ale pod płytkami mam beton. Nie wiem teraz , co robić . Skuwać płytki i beton i robić schody i taras z płyt? Czy skuć tylko płytki i na beton kłaść podłoże i płyty betonowe? Problem jest taki, że (o ile dobrze pamiętam) miedzy betonem a progiem drzwi jest tylko 2-3cm. Nie znalazlem tak cieńkich płyt tarasowych. Co robić? Zrobilem ten sam blad, mialem moment ze chcialem skuwac betonowy taras, ale dookola juz zaospodarowane to nie chcialem robic rozpierduchy. Wlasnie jestem na etapie oblepiania plytkami, uzywam najlepszych materialow z nadzieja ze nie beda odpadac. Na beton grunt primer z mapei, na to mapelastic, na to klej keraflex. Troche szarpnie po kieszeni bo tarasu ponad 50m2 ale mam nadzieje do tematu nie wracac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 04.05.2018 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2018 Zrobilem ten sam blad, mialem moment ze chcialem skuwac betonowy taras, ale dookola juz zaospodarowane to nie chcialem robic rozpierduchy. Wlasnie jestem na etapie oblepiania plytkami, uzywam najlepszych materialow z nadzieja ze nie beda odpadac. Na beton grunt primer z mapei, na to mapelastic, na to klej keraflex. Troche szarpnie po kieszeni bo tarasu ponad 50m2 ale mam nadzieje do tematu nie wracac to daleko od najlepszych materialow jednak... ale nie jest zle i nie chce Cie martwic, ale z tego co pamietam to grunt tu szkodzi. chyba ze w mapei jest inaczej. pod szlamy nie gruntuje sie, zwilza sie podloze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 04.05.2018 21:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2018 Ehhh ... To ja mam chyba szczęście W 2011r odebrałem dom od dewelopera i miałem wylany taras z betonu. Kupiłem płytki , klej i przykleiłem tak jak sugerował szwagier , czyli klej na płytkę i klej na taras. Do 2017r żadna płyta nie odpadła ... Nie było żadnych hydroizolacji , dosłownie nic ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brazylia29 04.05.2018 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2018 A najważniejsze to dać klej na beton i płytkę i starać się żeby powierzchnia pod płytką była wypełniona maksymalnie. Teraz mamy świetne kleje ,fugi ,hydroizolacje i można spokojnie kłaść płytki na taras bez obaw że coś odpadnie,pod jednym warunkiem ,że osoba która wykon taki taras zrobi to naprawdę dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dom z Bieszczad 05.05.2018 10:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2018 ważne jest również aby osoba która kładzie płytki odpowiednio położyła później fugę ponieważ nawet najmniejsza ilość wody która dostanie się w jakąś szczelinke może narobić szkód zimą... fajnym rozwiązaniem poza płytkami są deski tarasowe z kompozytu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ezg2014 05.05.2018 18:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2018 No to już nie wiem. Da się położyć płytki na tarasie, żeby nie odchodziły. Chciałbym zrobić raz a dobrze. Inwestować znów w płytki, żeby po kilku latać skuwać .... Jakie kleje i całą resztę użyć , żeby płytki się trzmaly? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 05.05.2018 18:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2018 Sikabond T8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 05.05.2018 18:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2018 A dokładniej sikabond T8 jako warstwa uszczelniająca (bez tasm) Sikabond T8 jako klej Sikaflex 11fc jako fuga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brazylia29 05.05.2018 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2018 A dokładniej sikabond T8 jako warstwa uszczelniająca (bez tasm) Sikabond T8 jako klej Sikaflex 11fc jako fuga Bez przesady ,aż tak drogi klej nie jest wymagany na taras ,żeby to trzymało wiele lat . Z tego co się orientuję wiaderko 13 kg kosztuje ok. 500zł więc koszt całego tarasu to niezła suma .Da się to zrobić taniej o wiele ,wiem bo robię i nic nie dzieje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 06.05.2018 05:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2018 (edytowane) Bez przesady ,aż tak drogi klej nie jest wymagany na taras ,żeby to trzymało wiele lat . Z tego co się orientuję wiaderko 13 kg kosztuje ok. 500zł więc koszt całego tarasu to niezła suma .Da się to zrobić taniej o wiele ,wiem bo robię i nic nie dzieje . odpowiedz dotyczyla wpisu @egz2014 natomiast brazylia29 taniej... a coz to za wyznacznik. W miesnym mozesz kupic parowki za 8zl mozesz poledwice za 90zl.... podobnie jest z materialami/technologia. Widzisz jakies przeciw poza wyzsza cena materialu? bo ja widze tylko plusy. Sika - produkty sika to inaczej: klekajcie narody swiata - na 1500pozycji w cenniku nie ma ani jednej lipy. w chemii tej wysokiej.. nie w zaprawach murarskich to sika pokazuje kierunek, ona wyznacza co jest dobre ... inni producenci probuja dogonic. a pewnych rzeczy nie da sie podrobic: system uszczelnien hypalon, system wzmocnien carbodur, tasadowy sika tack panel system... tos a rozwiazania ktorych w zasadzie podrobic sie nie da. Podobnie w rozwiazaniach tarasowych primer MB lub 156/ T8/ 11FC rozwiazuje wszystkie problemy tarasowe w zasadzie. Ile to juz firm producenckich probuje dogonic Sikaflex 11fc robiac nieudolnie podrobki? tansze... i zawsze gorsze. wracajac do meritum: cena jest tylko cena... w mysl zasady "jestem za biedny na kupowanie tanich rzeczy": taras raz zrobiony "taniej" gdy zacznie przeciekac wystarczy ze 1 raz trzeba bedzie naprawiac i od razu wychodzi duzo drozej niz 1 raz zrobiony systemem sika. ale tego sie nie zmieni, juz kiedys pisalem o tym jak ofertuje sie systemy tarasowe, jednym z pierwszych pytan moich jest, ktory raz juz Pan to naprawia? jak robi 1x - dostanie oferte i pojdzie, bo za drogo jak naprawia juz 1x - dostaje ta sama oferte i albo sie decyduje albo nie, najczesciej nie... naprawa 2x (koszty juz 3-5krotnie wieksze niz za 1 razem) - tu juz wlacza sie u inwestora/wykonawcy myslenie... ze moze to zrobic tym razem dobrze? Oczywiscie to jest rozwleczone w czasie , nie na "tu i teraz" sa klienci ktorzy po 6 latach wracaja z tym samym problemem. Handlowo to do dupy, czekac na realizacje 6 lat. Przeciez sprzedawac trzeba "tu i teraz" tak mysla firmy handlowe, wykonawcze.. i moj ulubiony tekst jak to ja jestem klientem: wchodze cos kupic, znajduje... mowie do sprzedawcy: - poprosze to... odpowiedz mnie zabija: - Prosze Pana! Ale to jest drogie ! no i co z tego ze system uszczelnienia i klejenia kosztuje 100zl/m2 c.a? jak kleisz plytki czasami za 80-100 za m2... to co na plytke $ jest a na klejenie i hydroizolacje nie? imo: lepsza hydroizolacja, lepszy klej... a tansza plytka i budzet sie zgadza na caly taras. nastawienie trzeba zmienic... nie plytka za 200 i klej za 10zl i "czy wytrzyma" tylko klej i hydro za 100 i plytka za 100 Takie "polaczkowe-januszowe" podejscie. To co widac moze kosztowac milion.. a hydroizolacji i kleju nie widac to moze byc byle co... no i pozniej wlasnie jest jak jest. Systemy szlamowe maja swoje zalety, sa troche tansze.. ale jakby popatrzec na naklad pracy, dokladnosc wymagana, problem z przejsciami (barierki montowane od gory np), tasmy, narozniki, wywiniecia, kolnierze na przejscia systemu mocowania barierek) ilosc miejsc zeby cos spieprzyc jest przeciez tak duza, ze pytanie czy warto... dylatacje i przeniesienie dylatacji. Robisz to to wiesz o czym mowie... trzeba MEGA dokladnego fachowca zeby to na szlamach zrobic. a dobre szlamy tez przeciez kosztuja. chcesz na prawde dobry szlam, to produkt z linii "top" klasy MD28/Aquafin 2K? sprobuj tego: http://med-bud.pl/-rava-aquaproof2c-33kg,c,p195,pl.html A sikabond T8 wcale nie jest taki drogi, prosze bardzo: http://med-bud.pl/do-plytek-sikabond-t8-13-4kg,c19,p33,pl.html Edytowane 6 Maja 2018 przez fighter1983 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brazylia29 06.05.2018 09:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2018 odpowiedz dotyczyla wpisu @egz2014 natomiast brazylia29 taniej... a coz to za wyznacznik. W miesnym mozesz kupic parowki za 8zl mozesz poledwice za 90zl.... podobnie jest z materialami/technologia. Widzisz jakies przeciw poza wyzsza cena materialu? bo ja widze tylko plusy. Sika - produkty sika to inaczej: klekajcie narody swiata - na 1500pozycji w cenniku nie ma ani jednej lipy. w chemii tej wysokiej.. nie w zaprawach murarskich to sika pokazuje kierunek, ona wyznacza co jest dobre ... inni producenci probuja dogonic. a pewnych rzeczy nie da sie podrobic: system uszczelnien hypalon, system wzmocnien carbodur, tasadowy sika tack panel system... tos a rozwiazania ktorych w zasadzie podrobic sie nie da. Podobnie w rozwiazaniach tarasowych primer MB lub 156/ T8/ 11FC rozwiazuje wszystkie problemy tarasowe w zasadzie. Ile to juz firm producenckich probuje dogonic Sikaflex 11fc robiac nieudolnie podrobki? tansze... i zawsze gorsze. wracajac do meritum: cena jest tylko cena... w mysl zasady "jestem za biedny na kupowanie tanich rzeczy": taras raz zrobiony "taniej" gdy zacznie przeciekac wystarczy ze 1 raz trzeba bedzie naprawiac i od razu wychodzi duzo drozej niz 1 raz zrobiony systemem sika. ale tego sie nie zmieni, juz kiedys pisalem o tym jak ofertuje sie systemy tarasowe, jednym z pierwszych pytan moich jest, ktory raz juz Pan to naprawia? jak robi 1x - dostanie oferte i pojdzie, bo za drogo jak naprawia juz 1x - dostaje ta sama oferte i albo sie decyduje albo nie, najczesciej nie... naprawa 2x (koszty juz 3-5krotnie wieksze niz za 1 razem) - tu juz wlacza sie u inwestora/wykonawcy myslenie... ze moze to zrobic tym razem dobrze? Oczywiscie to jest rozwleczone w czasie , nie na "tu i teraz" sa klienci ktorzy po 6 latach wracaja z tym samym problemem. Handlowo to do dupy, czekac na realizacje 6 lat. Przeciez sprzedawac trzeba "tu i teraz" tak mysla firmy handlowe, wykonawcze.. i moj ulubiony tekst jak to ja jestem klientem: wchodze cos kupic, znajduje... mowie do sprzedawcy: - poprosze to... odpowiedz mnie zabija: - Prosze Pana! Ale to jest drogie ! no i co z tego ze system uszczelnienia i klejenia kosztuje 100zl/m2 c.a? jak kleisz plytki czasami za 80-100 za m2... to co na plytke $ jest a na klejenie i hydroizolacje nie? imo: lepsza hydroizolacja, lepszy klej... a tansza plytka i budzet sie zgadza na caly taras. nastawienie trzeba zmienic... nie plytka za 200 i klej za 10zl i "czy wytrzyma" tylko klej i hydro za 100 i plytka za 100 Takie "polaczkowe-januszowe" podejscie. To co widac moze kosztowac milion.. a hydroizolacji i kleju nie widac to moze byc byle co... no i pozniej wlasnie jest jak jest. Systemy szlamowe maja swoje zalety, sa troche tansze.. ale jakby popatrzec na naklad pracy, dokladnosc wymagana, problem z przejsciami (barierki montowane od gory np), tasmy, narozniki, wywiniecia, kolnierze na przejscia systemu mocowania barierek) ilosc miejsc zeby cos spieprzyc jest przeciez tak duza, ze pytanie czy warto... dylatacje i przeniesienie dylatacji. Robisz to to wiesz o czym mowie... trzeba MEGA dokladnego fachowca zeby to na szlamach zrobic. a dobre szlamy tez przeciez kosztuja. chcesz na prawde dobry szlam, to produkt z linii "top" klasy MD28/Aquafin 2K? sprobuj tego: http://med-bud.pl/-rava-aquaproof2c-33kg,c,p195,pl.html A sikabond T8 wcale nie jest taki drogi, prosze bardzo: http://med-bud.pl/do-plytek-sikabond-t8-13-4kg,c19,p33,pl.html Tak się składa ,że zbierałem kiedyś z tarasu płytki przyklejone na sikabond t8 .Płytki klej się trzymał ,niestety od betonu się klej odparzył. Nawet nie musiałem używać młota do kucia ,po prostu pozbierałem wszystkie płytki z tarasu razem z klejem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przemo1 06.05.2018 09:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2018 (edytowane) Tak się składa ,że zbierałem kiedyś z tarasu płytki przyklejone na sikabond t8 .Płytki klej się trzymał ,niestety od betonu się klej odparzył. Nawet nie musiałem używać młota do kucia ,po prostu pozbierałem wszystkie płytki z tarasu razem z klejem. Kiepski fachowiec zniweczy jakość nawet najlepszych materiałów - odwrotnie już nie jest tak prosto, najlepszy fachowiec nie zmieni jakości kiepskich materiałów. Sika jest bardzo dobra, a z pewnością warta swojej ceny. Tylko jak ktoś nie używa, to trzeba popytać praktyka lub/i doczytać (i zastosować) zalecenia producenta. Edytowane 6 Maja 2018 przez przemo1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 06.05.2018 13:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2018 Tak się składa ,że zbierałem kiedyś z tarasu płytki przyklejone na sikabond t8 .Płytki klej się trzymał ,niestety od betonu się klej odparzył. Nawet nie musiałem używać młota do kucia ,po prostu pozbierałem wszystkie płytki z tarasu razem z klejem. No i co to niby oznacza? Że co? Że sikabond jest zły? Opisany przez Ciebie przypadek oznacza tylko jedno: źle przygotowane podłoże przed klejeniem. Nic więcej. Argument podany przez Ciebie jest nie na miejscu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brazylia29 06.05.2018 19:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2018 No i co to niby oznacza? Że co? Że sikabond jest zły? Opisany przez Ciebie przypadek oznacza tylko jedno: źle przygotowane podłoże przed klejeniem. Nic więcej. Argument podany przez Ciebie jest nie na miejscu Nie mówię ,że jest zły ,tylko ,że można zrobić taras dobrze i dużo taniej .A wiem ,że jest dobrze ,bo widziałem tarasy czy balkony wynonane kilkanaście lat temu przezemnie i wogóle nic się nie dzieje a płytki się trzymają . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robinson74 06.05.2018 19:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2018 A dokładniej sikabond T8 jako warstwa uszczelniająca (bez tasm) Sikabond T8 jako klej Sikaflex 11fc jako fuga Czy mówimy tu zarówno o tarasach naziemnych jak i nadziemnych (np. nad wykuszem)? Zanotuję sobie te wyroby, żeby mieć pod ręką jak w przyszłym roku zacznę budowę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 08.05.2018 04:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2018 Czy mówimy tu zarówno o tarasach naziemnych jak i nadziemnych (np. nad wykuszem)? Zanotuję sobie te wyroby, żeby mieć pod ręką jak w przyszłym roku zacznę budowę. Tak, jednak w przypadku tarasu nad pomieszczeniem ogrzewanym nalezy zapewnic jeszcze dodatkowo warstwe paroizolacyjna na plycie stropowej. i teraz znowu... papy odpadaja za wyjatkiem tych sluzacych do paroizolacji - czyli np. soprema z przekladka z folii aluminiowej, lub masy KMB, membrana epdm. folijki to do pakowania sniadania dzieciom do szkoly sa, a nie do izolacji na budowie. Warstwe termoizolacji i tu w zasadzie nie ma odstepstw.: XPS - koniec produktow (jak ktos chce podyskutowac dlaczego, to prosze bardzo, ale w tej chwili nie mam czasu na pisanie uzasadnienia) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robinson74 08.05.2018 11:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2018 Tak, tylko XPS. Ale rozważam też Steinodur, który oficjalnie nie jest określany jako XPS, ale widać w niektórych właściwościach, że musi to być produkowane jak XPS, bo PSN SHD ma np. CS(10)500 i właśnie rozważam wyroby Steinbachera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 08.05.2018 20:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2018 Ale po co wyważać otwarte drzwiSteinodur nawet super twardy dalej jest epsem. Xps 81 EUR netto m3 A steinodur przy 500ce to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.