janman 18.06.2018 17:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2018 Witajcie,Aktualnie buduje dom systemem gospodarczym, którego ściany wykonane będą z porothermu 25 wszystko na zaprawie tradycyjnej. I tu pojawia się mój problem - parapet ma być na wysokości 90 cm, czyli 3 warstwy porothermu i zostaje 10 cm, które trzeba czymś wypełnić. Czy w takim wypadku należy ciąć porotherm z wysokości, czy może uzupełnić braki cegłą? Na budowach, które widziałem zawsze parapet wypadał na równych wysokościach 3 lub 4 warstw, a w tym przypadku nie wiem co zrobić.Liczę na pomocPozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 18.06.2018 17:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2018 I tu pojawia się mój problem - parapet ma być na wysokości 90 cm, czyli 3 warstwy porothermu i zostaje 10 cm, które trzeba czymś wypełnić. Jak bym dał jakiś styropian i wylewkę, żeby podnieść posadzkę. A co wymyślił projektant? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 18.06.2018 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2018 3x25=75 do 90 cm jeszcze 15 brakuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
samotnik 18.06.2018 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2018 Momencik, jedna warstwa porothermu to 25cm wysokości. Czy parapet ma być 90cm od poziomu stropu/chudziaka, czy od gotowej posadzki i czy to poziom góry parapetu, czy dołu (czyli tam, dokąd masz domurować)? Sprawdź to dokładnie. Jeśli wysokość parapetu nie gra roli, to domuruj do pełnego pustaka (będzie trochę niżej lub wyżej) i z głowy. Jeśli wysokość ma znaczenie (np. będzie tam blat kuchenny połączony z parapetem), to niestety będzie trudniej. Można domurować cegłą, pojedyncze centymetry można regulować grubością warstw podłogi (tylko wtedy trzeba przeliczyć wysokość wszystkich otworów w domu, w tym także drzwi wewnętrznych!). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 18.06.2018 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2018 Kolega pytający jeszcze nie wie ze będzie jakaś posadzka i ile jej będzie. Wysokość otworów się szczytuje z projektu, nie zmienia sie każdego pod to z czego się lepi dom. To z czego się muruje się docina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej733 19.06.2018 03:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2018 tam miało być 4 warstwy, pomylił się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiśYogi 19.06.2018 04:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2018 Ja mam inne pytanie. Czemu nie chcesz murować na zaprawę cienkowarstwową? Wanienka z folii i zanurzasz, pod pierwszą warstwą cegły zaprawa tradycyjna, jeśli potrzeba wyrównać poziom. Wychodzi cieplej, szybciej i taniej. Cegłę da się pociąć, ale to projektant powinien przewidzieć i tak zaprojektować, żeby nie trzeba było tego robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
janman 19.06.2018 12:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2018 3x25=75 do 90 cm jeszcze 15 brakuje. Jako, że ściana zostanie postawiona na zaprawie tradycyjnej doliczyłem 5 cm na zaprawę. Momencik, jedna warstwa porothermu to 25cm wysokości. Czy parapet ma być 90cm od poziomu stropu/chudziaka, czy od gotowej posadzki i czy to poziom góry parapetu, czy dołu (czyli tam, dokąd masz domurować)? Sprawdź to dokładnie. Jeśli wysokość parapetu nie gra roli, to domuruj do pełnego pustaka (będzie trochę niżej lub wyżej) i z głowy. Jeśli wysokość ma znaczenie (np. będzie tam blat kuchenny połączony z parapetem), to niestety będzie trudniej. Można domurować cegłą, pojedyncze centymetry można regulować grubością warstw podłogi (tylko wtedy trzeba przeliczyć wysokość wszystkich otworów w domu, w tym także drzwi wewnętrznych!). Na 90 cm od wykończonej podłogi ma się zaczynać otwór na okno. Z tym, że wykończona podłoga jest do wysokości pierwszej warstwy pustaków (25 cm) w związku z czym i tak pozostaje 90 cm do wymurowania. Dziękuję za pomoc, chyba faktycznie domuruje do pełnego pustaka, będzie mniej problemów. Kolega pytający jeszcze nie wie ze będzie jakaś posadzka i ile jej będzie. Wysokość otworów się szczytuje z projektu, nie zmienia sie każdego pod to z czego się lepi dom. To z czego się muruje się docina. Skąd te domysły? Tak jak napisałem wyżej jest to wysokość od wykończonej podłogi, która kończy się na warstwie pierwszego pustaka (25 cm). Chodziło mi o kwestie docinania porothermu z wysokości bo nigdy nie widziałem takiego czegoś w praktyce. Dziękuję za odpowiedz. Miałem wątpliwości co do tego czy 10 cm warstwa porothermu się nie będzie łatwo kruszyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
janman 19.06.2018 12:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2018 Ja mam inne pytanie. Czemu nie chcesz murować na zaprawę cienkowarstwową? Wanienka z folii i zanurzasz, pod pierwszą warstwą cegły zaprawa tradycyjna, jeśli potrzeba wyrównać poziom. Wychodzi cieplej, szybciej i taniej. Cegłę da się pociąć, ale to projektant powinien przewidzieć i tak zaprojektować, żeby nie trzeba było tego robić. To chyba kwestia tego, że nigdy nie murowałem na zaprawę cienkowarstwową. Może faktycznie warto by było się nad tym zastanowić. No właśnie wygląda na to, że projektant tego nie przewidział Dzięki za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiśYogi 19.06.2018 14:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2018 (edytowane) W tym sęk, że jest łatwiej. Rozrabiasz zaprawę do odpowiedniej gęstości gdzieś w wiaderku, nalewasz do kuwety z folii, zanurzasz cegłę i ustawiasz na mur. Koniec zabawy i taniej jest. Tak się mocno zastanawiam nad Porothermem 25 P+W, ma słabe parametry. Trzeba dać 16 styropianu, żeby się załapać na obecną normę, a przy tradycyjnej zaprawie, może i to jest ciut za mało. Dla normy z 2021 trzeba dać 18 cm styro, co też jest wątpliwe, bo styropian o tej grubości nie ma frezu, więc wynik jest raczej nie do osiągnięcia. Co do cięcia, ludzie cięli zwykłą tarczą diamentową, lepiej wcześniej moczyć cegły. Super jest z maszyną do cięcia na mokro. Edytowane 19 Czerwca 2018 przez MiśYogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej733 19.06.2018 15:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2018 Jak ktoś nie murował to na cienkowarstwowej polegnie. Na winklach i pierwszej warstwie. Lepiej jest na zaprawie zwykłej.\Wysokość parapetu ma znaczenie , bo szawki w kuchnii nie będa pasowały, czy biurka i stoły.Brakującą wysokość jak nie masz jak i czym ciąć porotermu w poziomie możesz wypełnić inną cegłą np. dziurawką w poziomie (nie musi być w pionie)Czy wypełnić styrodurem to zależy jaka wielkość okna, ważne aby parapet przyszły miał podparcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 19.06.2018 20:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2018 A jak będziesz miał montowane okna? Zastanawiałeś się może nad tzw. ciepłym parapetem? Poszedłbyś parę cm do góry, ale mogło by to spowodować rzeźbienie przy nadprożach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrmys 25.06.2018 10:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2018 Cięcie porothermu z wysokości będzie trudne i czasochłonne. Zdecydowanie lepiej do trzeciej warstwy nadbudować warstwę cegieł klinkierowych do odpowiedniej wysokości. Wiele też zależy od tego jakie to będą okna i jaki sposób ich kotwienia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.