Kaizen 19.07.2018 17:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2018 Zamiana pustaka na cegłę pełną już to tworzy ? Żarty Jak masz wylewkę grzewczą, o temperaturze (w głębi) bliskiej temperatury zasilania, czyli często ponad 30* która styka się z materiału o lambdzie 0,77 zamiast 0,19, to trochę ciepła ucieknie. Ale to nie tylko złotówki. Bo takie połączenie wychładza mur i zwłaszcza w rogach będzie skraplała się wilgoć. W termowizji wyjdzie coś w tym stylu: http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=416530 Trochę dziwią mnie takie wypowiedzi u osób, oferujących ciepłe parapety i poszerzenia. Ściana fundamentowa ocieplona jest styro 15cm 0,036. Z obydwu stron? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 19.07.2018 17:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2018 Niech Cię dziwią. Pokazujesz zdjęcie jako przykład.. ...tylko czego ? Nie bym się czepiał Tak samo nie generalizowalbym że brak ocieplenia wewnętrznej powierzchni fundamentów ma radykalny wpływ na straty itp To utopia bo jaka temperaturę gruntu przyjmujesz? Taka jak po zewnętrznej stronie ? Grunt poniżej granicy przemarzania - a na takim poziomie powinna być lawa fundamentowa ma już stała temperaturę. Ściany fundamentowe powinny być ocieplone aż do lawy. Wiec....jaka temperaturę przyjmiesz pod chudziakiem gdy na zewnątrz jest siarczysty mróz -20 stopni ? Pomijam akumulacje gruntu i inne poboczne zjawiska. Na pewno to co widać na zdjęciu nie jest zjawiskiem prawidłowym i prędzej świadczy o popełnieniu jakiegoś błędu przy wykonywaniu fundamentów a dokładniej ich ocieplenia niż faktu że np. Pierwsza warstwa pustaków została zastąpiona ceglami czy o zgrozo wylewka betonowa. I nie porównuj ciepłych parapetow bo tam następują zupełnie inne sytuacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 19.07.2018 18:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2018 (edytowane) Wiec....jaka temperaturę przyjmiesz pod chudziakiem gdy na zewnątrz jest siarczysty mróz -20 stopni ? Ok. +9* http://imagizer.imageshack.us/a/img922/4458/7G072k.jpg Źródło Wylewka w głębi ma grubo ponad 30* (oczywiście zależy, jak mało energooszczedny dom jest - niespałniające WT2017 i ponad 40 może być w głębi). Więc dT jakieś 25*. A jak jest przeciętnie chłodno, to wylewka w głębi ma ponad 28* i dT jakieś 19*. Całkiem podobna, jak między wnętrzem domu a atmosferą. Zdjęcie to przykład mostka do gruntu. Nie do uniknięcia - ale po co go powiększać? U mnie, jak jeszcze nie grzałem tak ładnie ścianami (z BK 500) ciągnęło ciepło: http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=411516 Edytowane 19 Lipca 2018 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marrio 27.07.2018 23:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2018 https://goo.gl/images/8qrkng Czy poszerzenie pod oknem zawsze ma tą samą szerokość co profil główny? Jeśli tak to gdzie tam można zamontować parapet lub np. wsunąć deske tarasową lub inny materiał wykończeniowy? W zasadzie raz tak dokładniej widziałem takie poszerzenie w oknie i było to okno Adamsa na jakimś standardowym profilu (aluplast 4000?). Jak zapytałem o to sprzedawce to powiedział, że tylko ten standardowy aluplast tak ma bo nie ma węższych profili dlatego poszerzenie i profil główny się licowały a w szerszych profilach poszerzenie jest węższe więc parapetem, deską tarasową, kostka brukowa można podejść pod okno. Od tamtej pory jestem dość sceptyczny by nie powiedzieć zrażony do tej całej idei poszerzeń i bardziej mnie przekonuje zastosowanie BK w tym miejscu niż to poszerzenie. To na zdjęciu wygląda na gruby, solidny profil a mimo to poszerzenie jest tej samej szerokości i licuje się. Jak przy takim poszerzeniu zamontować parapet? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 28.07.2018 08:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2018 Bardziej odpowiednie są profile podbalkonowe - węższe w miejscu wchodzenia podłogi (Jareko ma takie fajne zdjęcie). Osiąga się to na różne sposoby: specjanymi dedykowanymi profilami, adaptacją innych, stosowaniem poszerzeń od profili z niższej serii czy w końcu robiąc idealne kształki z materiałów styropochodnych. Jeśli jest już poszerzenie to można je naciąć (skomplikowane) lub zastosować uszczelkę/ silikon - no tak już jest... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marrio 28.07.2018 08:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2018 To wygląda, ze te poszerzenia to rozwiązanie dalece nieidealne. Jeśli już ktoś się chce na to zdecydować to najlepiej przypilnować na etapie zamawianiania by było poszerzenie z węższej serii profili. Jednak montaz parapetu na zasadzie wsunięcia w rowek w profilu okiennym to najbezpieczniejsze i w zasadzie jedynei słuszne rozwazanie. Każde inne to pudrowanie trupa. Z tą uszczelka to nie jest takie fajne rozwiązanie. Uszczelki takie sa mocno niepopularne i ich dostępność jest mocno ograniczona. Mój znajomy, który miał okna z poszerzeniami miał takie doświadczenia. Sprzedawca okien odesłał go by kupił sobie takie uszczelki u jakiegoś producenta. Problem w tym, że producent tych uszczelek zaprzestał ich produkcji ze względu na mały popyt ale podratował go jakimiś ostatkami magazynowymi. Aż dziwne, ze taka jest sytuacja, skoro poszerzenia sa tak popularne bo w zasadzie sprzedwcy okien powinni mieć i takie uszczelki w ofercie. Ponadto zostaje kwestia montazu tej uszczelki. Na klej? Nietrwałe rozwiązanie, które trzeba co jakiś czas powtarzać. Prędzej czy później zaczną gdzieś odchodzić.A co sądzisz o podstawieniu pod okno bloczka BK (Ytong) szerokości 5cm i np. włożenie od wenętznej strony 2-3cm XPS? Byłaby to lepsza izolacja termiczna miedzy oknem a wewnętrzną posadzką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 28.07.2018 09:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2018 To wygląda, ze te poszerzenia to rozwiązanie dalece nieidealne. Jest ciepłe i stabilne. U mnie mniej niż centymtr wystawała rama wewnątrz. Na zewnątrz nie pamiętam, bo ekipa od razu zaizolowała. To jest rozwiazanie pod drzwi. I posadzką oraz tarasem lepiej wjechać jak najwyżej na ramę, żeby próg był niższy. Przy tarasie drewnianym możesz wyjechać nawet powyżej górnej krawędzi progu. Do okien do samego dołu IMO lepiej zrobić tak samo, jak przy zwykłych oknach - czyli ciepły parapet i BK na normalną grubość muru. Co doceny - Akurat w tej ofercie (Vetrex), którą wybrałem nie miałem tak dokładnie rozbitych cen. W MS to było 45 zł brutto za mb profilu o wysokości 180mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 28.07.2018 11:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2018 45 zł /mb przy wysokości 180mm to bardzo tanio. W Vetrexie na bank jest coś ok 100zł /m/10cm - z tym, że fabryka nie dopuszcza poszerzeń bez wzmocnień i one swoje dopłaty ciągną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.