Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Dom 89m2, czym grzać


Pitrekkk

Recommended Posts

Przenoszę z innego działu, moze spotka się z większym zainteresowanie:

 

https://forum.muratordom.pl/showthread.php?343090-Pompa-Ciep%C5%82a-powietrze-dom-89m2

 

Podsumowania OZC wyglada jakoś tak(jak coś moge wrzucić całość):

 

Sezonowe zapotrzebowanie na energię na ogrzewanie

Strumień powietrza wentylacyjnego-ogrzewanie Vv,H: 128,0 m3/h

Zapotrzebowanie na ciepło - ogrzewanie QH,nd: 45,27 GJ/rok

Zapotrzebowanie na ciepło - ogrzewanie QH,nd: 12576 kWh/rok

Powierzchnia ogrzewana budynku AH: 88 m2

Kubatura ogrzewana budynku VH: 256,0 m3

Wskaźnik zapotrzebowania - ogrzewanie EAH: 512,8 MJ/(m2·rok)

Wskaźnik zapotrzebowania - ogrzewanie EAH: 142,4 kWh/(m2·rok)

Wskaźnik zapotrzebowania - ogrzewanie EVH: 176,8 MJ/(m3·rok)

Wskaźnik zapotrzebowania - ogrzewanie EVH: 49,1 kWh/(m3·rok)

 

Czym to grzać.

Gaz odpada, tak samo jak i kocioł na eko.

 

z góry dziękuje i czekam na odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapotrzebowanie na ciepło - ogrzewanie QH,nd: 12576 kWh/rok

Czym to grzać.

Gaz odpada, tak samo jak i kocioł na eko.

z góry dziękuje i czekam na odpowiedzi.

Wrzuć całość z informacją jakie parametry tego domu (ocieplenie), bo te wyniki aż niewiarygodne są. Jak wyżej zbyszek57 napisał, to wychodzi pond 140kWh/m2. W ubiegłym wieku się cieplej budowało.

 

papiermache?

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No też mi się to wydało dziwne, bo jak sprawdzałem z tabelami to nie był nawet średnio energooszczędny.

 

takie wartości były podane do obliczęń:

 

ściany:

- pustak Max, grubość muru 288mm + 20mm tynk wapieno-cementowy

- ocieplenie: styropian termoorganika termonium plus lambda 031; 15 cm grubości

podłoga:

- chudziak około 8-10 cm, styropian termoorganika gold lambda 036; 10 cm, wylewka betonowa około 6-7cm, parkiet 1.6cm

strop:

- pustak Ackerman 15cm wysokości, 2x8cm styropian Izolbet podłoga standard lambda 040, 5cm wylewki betonowej

skosy:

-pełne deskowanie + dachówka płaska roben bergamo(poddasze nieużytkowe)

okna

-3 szyby.

 

dom wygląda jakoś tak z małymi zmianami kąta dachu, ale to nie ma jakiegoś większego znaczenia

 

https://www.domoweklimaty.pl/pl/projekty/3077/projekt-domu-mini

Edytowane przez Pitrekkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No szału nie ma i mam tego świadomość, choc pewne rzeczy które powyzej nie były robotami/zakupami tego roku.

Poddasze nie jest użytkowe, wiec ocieplony tylko strop.

 

wrzucę jutro obliczenia

 

Wszystko wygląda jak wygląda, zmian już nie wprowadzę.

Pytanie co byłoby najkorzystniejsze dla tego co juz jest

Edytowane przez Pitrekkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ten dom już stoi? najlepiej docieplić mocniej wszystkie przegrody, a szczególnie strop (tutaj minimum dzisiaj to 30 cm dobrej izolacji, a najlepiej 40 cm). do tego wentylacja mechaniczna. zejdź z zapotrzebowaniem do 50 kWh/m2 albo mniej i grzej kotłem elektrycznym. albo kablami + PV.

 

EDIT: teraz widzę, że już pozamiatane. szkoda, że tak późno się zacząłeś zastanawiać nad ogrzewaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko już stoi, żadne zmiany nie nastąpią

 

co do tego styropianu, to chyba nawet tutaj znalazłem kiedys materiał ze od 30 cm w gore ładowanie kasy w styropian nie ma juz większego sensu i poza producentami, nikt na tym nie wychodzi korzystnie.

 

Jak znajde to wrzucę.

Może to dotyczyło podłogi, w strop jednak warto dać więcej niż na ściany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to dotyczyło podłogi, w strop jednak warto dać więcej niż na ściany.

 

Zbieram inf., analizuje, ale staram sie podchodzić z jakaś rozwagą i nutą sceptycyzmu do tego co zaistnieje w świecie internetu, bo jak się czyta materiały sprzed 10 lat, to okazuje sie że ci sami specjaliści co teraz mówią ze 30 cm jest mało, kiedyś pisali ze 5cm spokojnie wystarcza, po co wiecej(przez ten okres klimat bardziej się ocieplił niż oziębił, a styropian na ścianach napuchł kilkukrotnie mimo to).

Wiadomo, ze sa pewne grupy, w których interesie jest by zakrzewić taką a nie inna myśl, bo zwyczajnie na tym zarabiają.

40 cm, pompy, rekuperacje, 4 szyby itd... pytanie tylko po ilu latach sie to zwróci, ile wiecej trzeba oddac w kredycie, i czy koniec z końcem zdążymy sie do tego domu wprowadzić zanim kostucha pomacha paluszkiem zapraszając nas na druga stronę.

Edytowane przez Pitrekkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie napisałem ze wiem, raczej jestem pełen wątpliwości patrząc na pewne zwroty akcji, gdzie na przestrzeni paru lat az tak mocno zmieniło sie podejście w sprawach izolacyjnych. Nie kwestionuje, ze pewne rozwiązania maja sens, tylko pytanie czy kiedyś w ogolę się zwrócą, bo oprócz tego ze na wstępie wywalimy od 10k w gore - widełki spore - to okaże się ze za 20-30 lat dopiero powiemy że może i była to dobra decyzja. To nie był zaden zarzut personalny, a jeśli tak zabrzmiało to przepraszam. Edytowane przez Pitrekkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

co do tego styropianu, to chyba nawet tutaj znalazłem kiedys materiał ze od 30 cm w gore ładowanie kasy w styropian nie ma juz większego sensu i poza producentami, nikt na tym nie wychodzi korzystnie.

 

.

 

Na ścianach tak, powyżej 30 cm maleje sens. W dachu - nie.

Zwiększanie grubości nie wynika ze zmian w widzimisię fachowców tylko zaostrzaniu norm energetycznych dla budynków (rozporządzenie ministra) i szybkiego wzrostu cen nośników energii. Dlatego dom o zapotrzebowaniu 140 kWh jest od kilku lat przeżytkiem technologicznym. Teraz nawet 70 kWh dziwi.

 

Jak kiedyś węgiel był za grosze to nikt o energooszczędności nie myślał, wiec 5 cm starczało.

Edytowane przez Elfir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj w nowym budownictwie odradzałbym ogrzewanie kotłem stałopalnym.

Skoro gaz w Twoim przypadku też odpada, to polecałbym pompę ciepła. Będzie ona przynosić zadowalające efekty jeśli budynek będzie odpowiednio zaizolowany. Co myślisz o pompie ciepła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mizerne te parametry jak na obecny rok, a jeszcze bardziej mizerne przy takim małym metrażu. W podłodze mało, nje ma info ile na dachu. Audytor nie podpowiedział jakie zmiany wprowadzić aby było lepiej? Wrzucisz pełne OZC?

 

i jakbyś jednak chciał brać udział w dyskusji, to jak się ma to co napisałeś do tego co można przeczytać w innym temacie dość aktywnego użytkownika, który wydaje się że wie co piszę:

 

6. Grubość wylewki/ ilość styropianu posadzki

Nie ma co przesadzać z grubością styropianu na chudziaku, niektóry robią jak najwięcej a potem wylewkę tylko 6cm. Lepiej dać mniej styropianu, a grubszą wylewkę. Lepsza akumulacja zaprocentuje przy ogrzewaniu dwu taryfowym.

Dla przykładu dom 100mkw, ze styropianem 20cm, w posadzce to zapotrzebowanie 3,9kW a ten sam dom z połowę mniej, czyli 10cm, ma zapotrzebowanie 4,1kW to żadna różnica.

Dlatego nie ma co upychać styropianu ile się da, lepiej robić wylewki trochę grubsze na poziomie 8-9cm.

 

https://www.budujemydom.pl/termoizolacja/22125-ile-energii-cieplnej-ucieka-do-gruntu

 

Ciepło ucieka przez podłogę do gruntu znacznie mniej intensywnie niż przez dach i ściany. W ogóle ruch ciepła ku dołowi jest słabszy niż ku górze. To kierunek przeciwny niż naturalne zjawisko konwekcji – w końcu wszyscy wiemy, że najcieplejsze powietrze unosi się ku górze. Dlatego w podłodze na gruncie, żeby skutecznie ograniczyć ucieczkę ciepła wystarczy cieńsza warstwa termoizolacji niż w dachu i ścianach. Grunt pod budynkiem jest osłonięty i jego temperatura zmienia się znacznie mniej niż temperatura powietrza zewnętrznego. Zimą ochładza się najwyżej do +6÷8°C. Ucieczka ciepła, z pomieszczeń o temperaturze ok. 20°C, jest więc mniej intensywna. W pomieszczeniach z grzejnikami ściennymi podłoga nie ma zaś więcej niż 18°C.

 

Tak wiec przy tej ilości inf. o tak sprzecznej treści, ciężko nie popaść w jakiś dysonans poznawczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...

Witam,

 

Jeżeli nie ma Pan możliwości wykorzystania ogrzewania gazowego, to polecam zastanowić się nad zastosowaniem powietrznej pompy ciepła. Takie rozwiązanie cechuje się niskimi kosztami ogrzewania oraz jest całkowicie bezobsługowe. Jest również ekologiczne, ponieważ wytwarzanie ciepła nie zachodzi na drodze spalania. W ofercie marki Buderus znajdują się zarówno powietrzne, jak i gruntowe pompy ciepła z rodziny Logatherm, które posiadają jeden z najwyższych współczynników COP na rynku. W celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji o pompach ciepła zachęcam do odwiedzenia strony internetowej produktu: http://www.buderus.pl/produkty/kategorie-produktow/pompy-ciepla/powietrzne/logatherm-wpl-ar.html

Chętnie odpowiem na ewentualne pytania.

Pozdrawiam,

________________________________

Konsultant marki Buderus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...