adik76 21.08.2018 07:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2018 (edytowane) Jak połączyć mur oporowy ze ścianą domu ? Wjazd do garażu w piwnicy.Murek oporowy od 1 do 1.3m w ziemi. Od zewnątrz folia kubełkowa i obsypany żwirem 20cm.Będzie z pustaków betonowych szer. 30cm zalanych betonem.Posadowiony na ławie fundamentowej domu (50x40) wypuszczonej 5m (długość murku).0,5m i 3m od strony domu słupy zbrojone prętami 10. Czy łączyć murek ze ścianą przy murowaniu piwnic czy zrobić dylatację 10cm.Piwnica będzie ocieplona do ław styropianem 10.Połączenie wzmocni murek ale będzie mostek termiczny. Dzięki za odpowiedzi. Edytowane 23 Sierpnia 2018 przez adik76 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bertha 21.08.2018 08:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2018 Nie łączyć. Murek powinien być lekko odchylony od pionu w kierunku piętrzonego gruntu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej733 21.08.2018 16:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2018 Kup murki prefabrykowane, są łatwe w ustawieniu i wykończeniu. Nie łączyć z domem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacentyy 22.08.2018 04:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2018 Nie łączyć. Murek powinien być lekko odchylony od pionu w kierunku piętrzonego gruntu. Rozwiń tę myśl czemu to trzeba murek odchylać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin_5 22.08.2018 06:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2018 Pewnie chodzi o to, że mało kto robi super porządne fundamenty pod murek. Więc jak się murek trochę przechyli, po zasypaniu, ziemia go trochę przyciśnie i będzie prosto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bertha 22.08.2018 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2018 Rozwiń tę myśl czemu to trzeba murek odchylać... Pamiętasz z fizyki rozkład wektorów? Chyba pierwsza klasa szkoły średniej. Kartka, ołówek i rozrysuj siły działające na murek. Pochylenie muru w kierunku gruntu daje wektor poziomy skierowany w napierający grunt i powinno równoważyć parcie gruntu. W przeciwnym razie za kilka lat murek zacznie sie odchylać i zawali się . Stare mury oporowe miały tylną ściane pionową a front pochyły (zwężały sie ku górze) i to dawało efekt parcia na podpierany grunt. Rozwiniecie tematu jest (było kiedyś za ohydnej komuny) na pierwszym roku budownictwa lądowego, lecz dla małych murków szkoła średnia wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacentyy 22.08.2018 10:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2018 ^^ Bredzisz.... to czy sciana z przodu (czyli od strony widocznej) jest pochyła czy nie nie ma kompletnie wpływu na parcie gruntu po drugiej stronie , jak już to przednie sciany robiono pochyle w celu , aby nie bylo widac za bardzo odchylen sciany od pionu, czyli jak jest pochyla i sie odksztalci ( do czego ma prawo) nie bedzie to tak widoczne jak przy pionowej scianie. Pewnie chodzi o to, że mało kto robi super porządne fundamenty pod murek. Więc jak się murek trochę przechyli, po zasypaniu, ziemia go trochę przyciśnie i będzie prosto Zdecydowanie bardziej konkretna odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bertha 22.08.2018 14:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2018 Jeśli wiesz, to po co się pytasz? Aby błysnąć odpowiedzią??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej733 22.08.2018 16:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2018 Jak zawsze...gość pyta o konkrety i zaraz przerzucanie sie wiedzą. Murki murowane z cegieł powinny być skośne do gruntu...to normalne. Murki oporowe takie prawdziwe, żelbetowe z podstawą nie muszą....a ich "skosnośc" jest uwarunkowana ich wysokością, bo nikt na górze nie chce mieć 50 cm szerokości i dodatkowo parcie gruntu się zmniejsza to można zmniejszyć przekrój Jak robisz z pustaków szalunkowych to musisz rdzenie wypuścić . Pamiętaj tylko że z czasem pod wpływem deszczów parcie gruntu ciagle jest okresowo wieksze więc za kilkadziesiat lat murki sie położą lub pekną. Dla "życia " człowieka przyjmuje się że tyle co nad ziemią to i pod ziemią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacentyy 23.08.2018 03:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2018 no własnie gość pyta o konkrety - wymienia z czego to chce zrobić i wpada drugi gość, który ma blade pojecie w temacie i pisze bzdure , a ja bzdur na temat konstrukcji nie toleruje .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Stermaj 23.08.2018 04:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2018 Z racji, że mam działkę o dość dużym nachyleniu musiałem wykonać na długości około 30m mur oporowy o wysokości od około 1m do 2m. Mur lany z betonu podzielony na 3 segmenty. U samej góry ma szerokość około 20cm u podstawy jest szerszy. U podstawy wykonałem stopę w kierunku gruntu około 60 - 70 cm. Ziemia naciskając na nią nie pozwala na wychylenie się muru. Cały mur zbrojony prętami chyba do 10cm w pionie i stopa w poziomie. Trzyma się już ponad 20lat i nie wykazuje odchyleń. Dodam tylko, że sąsiad wykonał podobny mur oporowy wyżej mojej działki. Mur o szerokości 40cm z pustaków betonowych ze słupami i wieńcem betonowym u góry. Jego mur już się odchylił od pionu o ponad 10cm w moją stronę i dalej się odchyla. Wnioski jak wykonać prawidłowo mur oporowy pozostawiam Wam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacentyy 23.08.2018 07:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2018 ^^Taki mur można wykonać z pustaków zalanych betonem wraz z zbrojeniem ale to musi być przeliczone , czyli odpowidni fundamnet do tego, skoro mur sie odchyla to znaczy ze jest zle zakotwiony w fundamencie lub fundamnetu brak , a tak tego sie nie robi.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Poznaniak2018 29.05.2020 08:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2020 (edytowane) Witam, jeśli mogę coś dodać: 1) Jak już ktoś napisał w miejscu łączenia murów z budynkiem - zostaw dylatację. Zadbaj o warstwę drenażową takiego muru i nie powinieneś mieć żadnego problemu. 2) Odchylenie muru oporowego w stronę skarpy jest oczywiście bardzo korzystne. Dzisiaj są rozwiązania murów z pustaków typu Allan Block, które na zasadzie klocków Lego układają się pod kątem 3 stopnie i 6 stopni. 3) Nie ma złotego rozwiązania dla wszystkich skarp. Jak masz miejsce - ekonomicznie to warto zastosować mury oporowe z geosiatką, ułożyć, zasypać kruszywem łamanym, pojeździć zagęszczarką i gotowe. Jak nie masz miejsca - to możesz dać zbrojenie w ozdone pustaki oporowe. Dzisiaj dostawca ci pomoże dobrać fundamenty i zbrojenie, bo tak jak ktoś napisał - projekt rzecz święta. 4) Zdecydowanie mniej zachodu gdy system drobnowymiarowy zamiast dużych prefabrykatów, a jakieś wylewanie murów - to już w ogóle strzelanie do wróbla z armaty . https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.allanblock.pl%2Fphotos%2FOgr%25C3%25B3d.aspx&psig=AOvVaw19veoISulzQ8jQa9MBD8yg&ust=1590825474499000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCPCl-u7M2OkCFQAAAAAdAAAAABAD https://drive.google.com/file/d/1aoIgyXV7HIY7S4904kW-Ve6b_Li_krEN/view?usp=sharing Pozdrawiam, Edytowane 29 Maja 2020 przez Poznaniak2018 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.