Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Dofinansowanie - program priorytetowy "Czyste Powietrze"


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 1,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Mi pani przy korektach powiedziała, że : ,, teraz zajmuje się moim wnioskiem i nie będzie to długo trwało". Fakt prawie miesiąc było ciszy, ale dlatego, że pani podobno chorowała i wylądowała w szpitalu. Po tym czasie przekazała wniosek do zarządu i po 2 tygodniach zadzwonili umówić termin podpisania umowy.

Zaczęłam działać od razu i umówiłam termin montażu pieca (2 i pół miesiąca czekania) i okna miesiąc. Dlatego radzę ci ( asik187 ) zorientuj się jakie terminy są u twoich wykonawców. Jeżeli jest taka możliwość to jak długo trzeba czekać, wstępnie zarezerwuj termin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie dobry pomysł z tą rezerwacją. Ja tez mam kocioł i okna , ale chciałam to zrobić w etapach czyli najpierw piec i jak dostanę za to zwrot to wtedy drugi etap. Finanse inaczej mi nie pozwolą.

No i fajnie by było, gdyby i u mnie tak poszło. W sumie nie pytałam kobiety ile to potrwa , tyle, że na stronie wisi czas na rozpatrzenie 90 dni.

Program już trochę trwa ,ale jeszcze nikt na tym forum się chyba nie pochwalił zakończeniem inwestycji i przelaniem kasy na konto.

Miłej niedzieli wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena wzrosła bo rzekomo to zależy od ceny stali na giełdzie i teraz jest droższa produkcja tego pieca.

Nie słyszałem wieści o drożejącej stali.

Ile by musiała zdrożeć stal aby tym uzasadnić wzrost ceny pieca o 10%.

Jest dotacja to trzeba "łupić". :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok wyborczy jest.

NIKT Ci tyle nie da ile PIS Ci obieca!

I jeszcze jakiś + doda...

Twoje dzieciaki za to zapłacą - wiec brać!

Tylko, cholera, jakoś... nie dają na razie...

 

Adam M.

 

Yoda Ty to zawsze masz rację.

Tak sobie czytam chyba przedwczoraj, że "Podpisano umowy na 170 mln zł". Super. Program działa 8 miesięcy. No to mamy 21,25 mln PLN na miesiąc. No ale przecież w programie ma być rozdane chyba 100 mld PLN. Przy takim tempie to program będzie działał jeszcze ponad 400 lat. No gratulacje. Tylko chyba ma się zakończyć w 2029 roku. No ale nie ma jak myślenie długoterminowe. Kasa na to jest tylko są inne wydatki. :mad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o podpowiedz, co do wypełnienia wniosku, mianowicie jeśli kocioł kosztuje 12 tyś zł a jego montaż 1,5 tyś zł to mam zsumować te wartości i tą sumę wpisać w pole "koszt całkowity" przy źródle ciepła ? bo nie widzę nigdzie pola na koszty montażu.

Podobny problem mam z ociepleniem fundamentów, koszty takiego ocieplenia mam zsumować z kosztami ocieplenia ścian?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to są prace związane tylko z wymianą pieca ( połączenia z grzaniem ciepłej wody ) ewentualne pompki kolanka itp to wpisujesz łączną kwotę. Tak samo przy ocieplaniu ścian poniżej terenu ( towar +robocizna ) i ocieplenie ścian powyżej terenu (towar + robocizna ). Ja tak miałam i umowa już podpisana.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

zakładając odliczenie wspólne małżonków.

 

1. czy przy wspólnym rozliczeniu małżonków w poz. 201 podatnik z PITu powinien wpisać wszystkie dochody swoje i współmałżonka a w wówczas współmałżonek wpisuje dochód zero?

2. w poz.210 należy ująć dochód do opodatkowania czy podstawę obliczenia podatku, która przy rozliczeniu wspólnym jest połową dochodu do opodatkowania?

3. nie bardzo wciąż rozumiem kolejność działania; składam wniosek o dofinansowanie i pożyczkę na pompę ciepła PW, instalację jako ewentualne klimakonwektory, poprawki i na końcu akceptacja. Kiedy, ile pieniędzy i na jakich etapach inwestycji potrzebuję? Czy ja będę musiał zapłacić wykonawcy po wykonaniu prac i pozytywnym odbiorze z własnych środków a potem dostanę pieniądze z dofinansowania? A może umawiam się z wykonawcą na dłuższy termin płatności, tak by po zakończeniu prac dostać pieniądze?

Edytowane przez Maciej Loret
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedzi są w tym wątku...

1. dochody każdej z osób tworzącej gospodarstwo są wyszczególnione osobno

2. metodyka obliczania dochodu już była linkowana

3.ja zapłaciłem ze swoich pieniędzy kiedy jeszcze nawet nie miałem żadnej odpowiedzi z Funduszu, i teraz czekam na montaż i zwrot. Jeśli znajdziesz wykonawcę który de facto skredytuje Twoje przedsięwzęcie w okresie - realnie około roku - a potem MOŻE dostanie zwrot od państwa JEŻELI spełnisz wszystkie warunki.... to życzę powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedzi są w tym wątku...

1. dochody każdej z osób tworzącej gospodarstwo są wyszczególnione osobno

2. metodyka obliczania dochodu już była linkowana

 

Witam ,

 

starałem się przeczytać wątek, może mi gdzieś umknęło?

Podasz linka?

 

Wciąż mam wątpliwości.

W instrukcji wypełniania wniosku jest zapis, że w przypadku jeśli członkowie gospodarstw składają wspólne rozliczenie roczne, dochód we wniosku o dofinansowanie w tabeli C.1.1 wpisuje osoba oznaczona w deklaracji jako podatnik. Rozumiem, że chodzi o cały dochód czyli drugi małżonek wpisuje dochód zero.

Większy problem stanowi wypełnienie pola 210, gdzie jest opisane roczny dochód stanowiący podstawę opodatkowania a w informacji jest dopisane z pozycji "podstawa obliczenia podatku". Przy wspólnym rozliczaniu jest to nie cała podstawa ale połowa. Co wpisać? Cały dochód czy połowę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,

 

starałem się przeczytać wątek, może mi gdzieś umknęło?

Podasz linka?

 

Wciąż mam wątpliwości.

W instrukcji wypełniania wniosku jest zapis, że w przypadku jeśli członkowie gospodarstw składają wspólne rozliczenie roczne, dochód we wniosku o dofinansowanie w tabeli C.1.1 wpisuje osoba oznaczona w deklaracji jako podatnik. Rozumiem, że chodzi o cały dochód czyli drugi małżonek wpisuje dochód zero.

Większy problem stanowi wypełnienie pola 210, gdzie jest opisane roczny dochód stanowiący podstawę opodatkowania a w informacji jest dopisane z pozycji "podstawa obliczenia podatku". Przy wspólnym rozliczaniu jest to nie cała podstawa ale połowa. Co wpisać? Cały dochód czy połowę?

 

 

Ja w przypadku rozliczenia z współmałżonkiem, zgodnie z sugestią Pani z WFOŚ, wpisałem wszystkie zarobki do jednej osoby, a drugiej wpisałem 0. Następnie obliczałem wg wzoru: dochód po odliczeniu składki na ubezpieczenia społeczne - składka zdrowotna - podatek należny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w przypadku rozliczenia z współmałżonkiem, zgodnie z sugestią Pani z WFOŚ, wpisałem wszystkie zarobki do jednej osoby, a drugiej wpisałem 0. Następnie obliczałem wg wzoru: dochód po odliczeniu składki na ubezpieczenia społeczne - składka zdrowotna - podatek należny.

 

A co z polem 210 ?

Wpisać podstawę obliczenia podatku czyli połowę dochodu do opodatkowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...