Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Potrzebne dodatkowe miejsce garazowe przy domu


xchaotic

Recommended Posts

Ehh.

 

Staralismy sie wybudowac jak najmniejszy domek, jak najmniejszym kosztem, z dobrych materialow.

Udalo sie, mieszkamy, domek mozna tanio ogrzac, latwo utrzymac mala powierzchnie w czystosci, wszsytkim domownikow starcza miejsca, nawet nasze autko mieszka sobie w ogrzewanym garazu.

Problem jest teraz taki ze oboje musimy dojezdzac do pracy autami, rozwozic dzieci do szkoly, na zajecia itd

Tutaj, gdzie mieszkamy jest doslownie 1 autobus dziennie takze autko to po prostu przymus.

 

Gdy niedlugo znow nadejdzie zima, znowu zacznie sie odsniezanie autka. Tak naprawde odsniezania to jest tylko kilka dni, ale najwiekszy problem to ze w autku jest zimno.

 

Biorac od uwage ze dom juz stoi, jakie jest teraz rozsadne rozwiazanie na postoj drugiego auta?

Miejsce na dzialce mamy - mozemy dobudowac oddzielny garaz lub wiate. Wiata tak naprwade niewiele nam daje bo i tak bedzie zimno, mysle ze nawet niegorzewany garaz jednak duzo da bo temperatura w srodku bedzie kolo zera a nie minus 20.

 

Przebudowanie domu to chyba glupi pomysl i ogromne koszty. Co sadzicie, co najlepiej w takiej sytuacji?

Czy warto tak budowac zeby nowy garaz byl jakos polaczony z domem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parkowałem cale lata auta pod chmurką parkowałem w garażu, teraz stoją pod wiatą. Wg mnie wiata wygrywa. Ale tak ogólnie to że zimno w aucie to pierwszy raz taki argument widzę. W zimie i tak wsiadasz do auta w kurtce wiec nie wiem w czym problem. Jak dalej jedę i nie chcę prowadzić w kurtce odpalam auto ze 3-4 minuty przed wyjazdem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko wiata lub nie ogrzewany garaż.

Samochód w ogrzewanym garażu bardzo szybko zardzewieje chyba że będziesz ściągał z podwozia śnieg.

Najtaniej to postaw sobie blaszaka. Auto w zimie trzeba trochę zostawić na wolnych obrotach żeby olej ładniej rozszedł sie po silniku.

Możesz się też zainteresować podgrzewanymi fotelami 3-4 minuty i już przyjemniej się siada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 3-4 minuty odpalenia nic nie pomogą na ogrzanie wnętrza samochodu.

Pomijam fakt, że takie odpalanie na "3-4 minuty" nie jest zgodne z prawem. ;)

 

nie wiem czym jeździsz ale odpalanie na kilka minut daje bardzo dużo nie mówię że sie nagrzewa do +20 ale daje dużo. Nie zgodne z prawem no cóż........... może powinni zakazać mrozów? Zgodnie z tym samym prawem nie wolno jechać z oszronionymi szybami.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektóre diesle ne mają elektrycznego dogrzewania a wtedy ciepło sie robi dopiero jak silnik złapie temperaturę czyli po paru ładnych kilometrach. Zwłaszcza jak sie ma do przejechania teren zabudowany jadac delikatnie 40-50km/h to można czekać wieczność na ciepło. W wielu modelach elektryczne grzałki dołączają się dopiero jak da sie dmuchawę na maksa. Więc sama regulacja temperatury na full nie wystarcza do załączenia tego systemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem zimna w aucie mam rozwiązany prostą grzałką zamontowaną w broku silnika. Auto stoi pod wiatą, a jak mam zamiar wyjechać włączam wcześniej grzałkę, tak na 30-60 min. Grzałka znanej firmy o mocy 650W. Auto z silnikiem Diesla odpala od cyknięcia i szybko nagrzewa się wnętrze.

Jak ktoś wyjeżdża o stałych porach, można zastosować prosty mechanizm zegarowy do włączania podgrzewacza. Na wyposażeniu jest przewód zasilający zakończony gniazdem wiszącym, wtyczka w zderzaku auta. Zdarzyło mi się kilka razy odjechać bez odpięcia przewodu.:p Odpiął się automatycznie.;)

 

Pozdrawiam

Cezary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też stawiał bym na webasto albo grzałkę silnika. Na portalu aukcyjnym są takie niewielkie grzałki na 230V razem z pompką które wpina się mały obieg płynu chłodzącego - ogrzewają blok silnika i nagrzewnicę w kabinie.

 

Webasto ma tą zaletę że działa nie tylko pod domem gdzie mamy gniazdo ale wszędzie. Moim zdaniem w naszym klimacie to tak samo przydatne urządzenie jak klimatyzacja. Nowe zestawy na portalu aukcyjnym są za ok 2,5 kPLN. Montaż nie jest wyjątkowo skomplikowany, aczkolwiek w nowoczesnych samochodach z szyną CAN pewnym wyzwaniem jest zmuszenie wentylatora kabinowego do współpracy - zazwyczaj potrzebny jest programowalny moduł sterujący (webasto też to ma w swojej ofercie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...