Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Nie wiem jakie bedzie zapotrzebowanie, jestescie mi w stanie policzyć jak podam informacje ocieplenie sciany itp? Liczylem około 16000 kwh rocznie ale dokladnie nie wiem..

 

Wychodzi zapotrzebowanie roczne co na poziomie 85 kW/m2, no powiem ci że dużo u mnie to jest 57 kW/m2 łącznie z cuw, i dom ma 15 lat Teraz mam pompę ciepła do cuw to nawet nie wiem ale wyszłoby mniej. Obecnę domy mają pewno około 40kw/m2

Edytowane przez gawel
  • Odpowiedzi 42
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Wychodzi zapotrzebowanie roczne co na poziomie 85 kW/m2, no powiem ci że dużo u mnie to jest 57 kW/m2 łącznie z cuw, i dom ma 15 lat Teraz mam pompę ciepła do cuw to nawet nie wiem ale wyszłoby mniej. Obecnę domy mają pewno około 40kw/m2

 

Wiesz co ja sam nie wiem jakie jest zaporrzebowanie na stronce "cieplowlasciwe" pokazywalo mi ok 62kw/m2 jak wpisalem wszystkie parametry, dom jest z poltora pustaka solbeta + 15 cm grafitu 0.33 sciany wyszlo mi u - 0.1643 ( w najgorszym wypadku, podloga na gruncie u- 0.2256, strop u - 0.1403( w najgorszym wypadku) + jeden pokoj pod dachem u - 0.1499 ( w najgorszym wypadku) wentylacja naturalna. Jezeli stronka cieplowlasciwe nie klamie duzo to bedzie w okolicach 60 kw/m2

Dodam ze cieplo wlasciwe pokazuje mi moc kotla z ciepla woda w okolicach 12 kw ...... Wiec chyba naprawde mam za mocno ustawiony kociol... Masakra... Ciekawe czy da sie to zmienic i sprawdzic wtedy czy wyrobi na caly dom..:/
Wiesz co ja sam nie wiem jakie jest zaporrzebowanie na stronce "cieplowlasciwe" pokazywalo mi ok 62kw/m2 jak wpisalem wszystkie parametry, dom jest z poltora pustaka solbeta + 15 cm grafitu 0.33 sciany wyszlo mi u - 0.1643 ( w najgorszym wypadku, podloga na gruncie u- 0.2256, strop u - 0.1403( w najgorszym wypadku) + jeden pokoj pod dachem u - 0.1499 ( w najgorszym wypadku) wentylacja naturalna. Jezeli stronka cieplowlasciwe nie klamie duzo to bedzie w okolicach 60 kw/m2

 

NIe jestem fanem ale ponoć miarodajnym kalkulatorem jest OZC , jest tam kilka ważnych parametrów takich jak zapotrzebowanie szczytowe , średnie, zapotrzebowanie na cuw itd. Najważniejszym parametrem jest to średnie zapotrzebowanie bo od niego zależy moc kotła. Wyliczenie 60 kw/hrok jest ok ale jaki powinien być kocioł czy można z tego wywnioskować u mnie moc grzejników to 6,5 kw. (bo nie mam kotła) i to wystarcza i w mrozy i normalnie np teraz . Po prostu grzejniki są letnie albo zimne i na tym polega przewaga ogrzewania elektrycznego w tym przypadku, Natomiast gaz może być taki sam pod warunkiem doboru mocy kotła. Skąd wywnioskowałeś że 60 kwh/rok to akurat 24 kW?

NIe jestem fanem ale ponoć miarodajnym kalkulatorem jest OZC , jest tam kilka ważnych parametrów takich jak zapotrzebowanie szczytowe , średnie, zapotrzebowanie na cuw itd. Najważniejszym parametrem jest to średnie zapotrzebowanie bo od niego zależy moc kotła. Wyliczenie 60 kw/hrok jest ok ale jaki powinien być kocioł czy można z tego wywnioskować u mnie moc grzejników to 6,5 kw. (bo nie mam kotła) i to wystarcza i w mrozy i normalnie np teraz . Po prostu grzejniki są letnie albo zimne i na tym polega przewaga ogrzewania elektrycznego w tym przypadku, Natomiast gaz może być taki sam pod warunkiem doboru mocy kotła. Skąd wywnioskowałeś że 60 kwh/rok to akurat 24 kW?

 

Wiesz co ja nie wyliczalem tego poprostu instalator mowil ze na taki duzy dom potrzeba taki piec i taki przywiozl.... ale z 24 ustawiony jest na 18 a piec nie ma autmatycznej zmiany mocy w zaleznosci do zapotrzebowania? Tzn gdy piec nie potrzebuje to sam schodzi do 10 kw np ?

Proponuję zacząć odróżniać kW od kWh bo trochę kłuje w oczy.

Kocioł pracował ze srednią mocą 5 kW . To mała moc.

TO jest duża moc. Przeciętne obciążenie cieplne dla nowo budowanego domu przy -20*C jednak świerzy dom ma swoje prawa

Proponuję zacząć odróżniać kW od kWh bo trochę kłuje w oczy.

 

TO jest duża moc. Przeciętne obciążenie cieplne dla nowo budowanego domu przy -20*C jednak świerzy dom ma swoje prawa

 

Dom stał 10 lat teraz wykonczylismy, byłem sprawdzić wczoraj o 12:45 29 m3 gazu teraz na liczniku 42 m3...

Proponuję zacząć odróżniać kW od kWh bo trochę kłuje w oczy.

 

TO jest duża moc. Przeciętne obciążenie cieplne dla nowo budowanego domu przy -20*C jednak świerzy dom ma swoje prawa

 

Są dwa pojęcia .Rozgrzewanie domu i ogrzewanie domu . To nie literówka.

Są dwa pojęcia .Rozgrzewanie domu i ogrzewanie domu . To nie literówka.

 

NA końcu napisałem świeży dom ma swoje prawa To znaczy to samo co napisałeś powyżej.

Jednak nie pisz że5 kW to małą moc

Wiesz co ja nie wyliczalem tego poprostu instalator mowil ze na taki duzy dom potrzeba taki piec i taki przywiozl.... ale z 24 ustawiony jest na 18 a piec nie ma autmatycznej zmiany mocy w zaleznosci do zapotrzebowania? Tzn gdy piec nie potrzebuje to sam schodzi do 10 kw np ?

 

Twój bombowiec ma :

ekonomiczna praca dostosowana do aktualnych potrzeb cieplnych obiektu dzięki szerokiemu zakresowi modulacji do 1:8

możliwośc pracy z mocą od 2,0 kW zapobiegająca taktowaniu kotła przy niewielkich powierzchniach (kubaturach) ogrzewalnych

Twój bombowiec ma :

ekonomiczna praca dostosowana do aktualnych potrzeb cieplnych obiektu dzięki szerokiemu zakresowi modulacji do 1:8

możliwośc pracy z mocą od 2,0 kW zapobiegająca taktowaniu kotła przy niewielkich powierzchniach (kubaturach) ogrzewalnych

 

Wiec co w takim razie zrobić w tej sytuacji?

Wiesz co ja nie wyliczalem tego poprostu instalator mowil ze na taki duzy dom potrzeba taki piec i taki przywiozl.... ale z 24 ustawiony jest na 18 a piec nie ma autmatycznej zmiany mocy w zaleznosci do zapotrzebowania? Tzn gdy piec nie potrzebuje to sam schodzi do 10 kw np ?

 

Pisałem powyżej że nie, w instrukcji w danych technicznych jest napisana moc minimalna i zerknij nie ma co gdybać.Dobieranie mocy bo dom duży świadczy o niekompetencji wykonawcy układu ogrzewania i sytuacja jest zła bo pisałeś że to wujek to masz dodatkowy problem aby taka osobe rozliczyć i będziesz brnął z rachunkami w imię bycia fajnym, marna to perspektywa. Wujka można było poprosić o podłączenie wc i zrobienie podlewaczki na dworze i to jest ok.

 

 

Ale tak jak napisałem powyżej na razie nie wpadaj w panikę dokończ instalację, pomieszkaj 2 sezony porównaj zużycie gazu i zadaj sobie pytanie czy ci ono Kosztowo odpowiada. Jeżeli nie to oszacujesz i przeliczysz o ile by można je zmniejszyć np poprzez zmianę kotła i jeżeli będzie to kwota która zwróci się np w ciągu do 5 lat i kwota ta to będzie różnica pomiędzy zakupem nowego dobrze dobranego kotła a ceną uzyskaną ze sprzedaży starego to po prostu to możesz zrobić.

 

Reasumując żeby nie oszalec podczas budowy domu trzeba sobie powiedzieć i przyjąć do wiadomości że nie wybuduje sie domu bez błędów i to jest OK, ale niedopuszczalne jest popełnienie błędów nieusuwalnych i krytycznych dla trwałości domu np zbyt płytkie posadowienie, tego sie nie naprawi, natomist kociol źle dobrany nie stanowi takiego błędu i tak byś go kiedyś wymienił. Póki jeszcze budowa trwa doprowadź cobie do kotłowni porządny wydzielony obwód elektryczny , bo może wymienisz ten kocioł na coś zdecydowanie lepszego np pompę ciepła te rzeczy tanieją i wybór jest olbrzymi.

Przy moim domu spodziewałem liczylem na caly sezon max 4000 zł, ale przy tym spalaniu teraz gdzie za dobe zapłacić musze 30 zł to bedzie niemozliwe, co bedzie gdy przyjda mrozy :D masakra jakaś.
minimalna moc cieplna 3,0 kw a jak zjade nim na 3 kw to nic to nie da?

 

Ale Ty masz ręczną modulację mocy??? BO to się w obecnych kotłach prawie nie zdarza niestety??? Jeżeli tak to oczywiście ze praca kotła będzie spokojna i stabilna bez tzw taktowania czyli nagłych wybuchów co minutę.

 

Jaki masz model tego kotła tak wogule

Junkers Cerapur Smart ZSB 24-5C

Własnie chyba jest reczna modulacja mocy, to zmienia postać rzeczy, dzisiaj bedzie instalator u mnie luknac na wszystko to z nim pogadam, może da sie zmienic jeszcze wszystko poprawic bez wydatków na nowy kocioł

tak masz napisane w opisie do tego kotła "możliwośc pracy z mocą od 2,0 kW zapobiegająca taktowaniu kotła przy niewielkich powierzchniach (kubaturach) ogrzewalnych" czyli zwracam honor masz dobrany dobry kocioł nic nie rób i pozdrów wujka :)
tak masz napisane w opisie do tego kotła "możliwośc pracy z mocą od 2,0 kW zapobiegająca taktowaniu kotła przy niewielkich powierzchniach (kubaturach) ogrzewalnych" czyli zwracam honor masz dobrany dobry kocioł nic nie rób i pozdrów wujka :)

 

To dotyczy modelu 14kW. Dla 24 jest min 3kW (w praktyce 3,4 kW) - instrukcja strona 56. Ja bym wolał ten mniejszy - 14kW to i tak ogromny zapas.

 

Co do zużycia, to pewnie da się kocioł ustawić lepiej. Ale fizyka jest nieubłagana. Ogrzanie (nie tylko pokrycie strat cieplnych) i odparowanie (ciepło parowania) wody technologicznej pochłania zaskakujące ilości kWh. Pierwszy sezon boli. Wygrzewanie też boli.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...