ngreen 09.11.2018 09:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2018 (edytowane) Zapłaciłem w pewnym sklepie X zaliczkę na materiały budowlane (dach), w wysokości 40%. Ale po analizie oferty oraz stwierdzeniu, że nie będzie ona dla mnie korzystna, będę chciał się wycofać z transakcji. Czy otrymam zwrot zaliczki? Czy sklep może robić trudności w tym zakresie? Co w sytuacji gdy nie będzie chciał zwrócić zaliczki? Była to zaliczka - przelew internetowy z tytułem zaliczka do zamówienia Edytowane 9 Listopada 2018 przez ngreen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jak_to_mozliwe 09.11.2018 09:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2018 Jeśli to jest zaliczka, to możesz się wycofać, chyba że w regulaminie jest inaczej.Jeśli zadatek, to nie możesz się wycofać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 09.11.2018 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2018 (edytowane) Zapłaciłem w pewnym sklepie X zaliczkę na materiały budowlane (dach), w wysokości 40%. Ale po analizie oferty oraz stwierdzeniu, że nie będzie ona dla mnie korzystna, będę chciał się wycofać z transakcji. Czy otrymam zwrot zaliczki? Czy sklep może robić trudności w tym zakresie? Co w sytuacji gdy nie będzie chciał zwrócić zaliczki? Była to zaliczka - przelew internetowy z tytułem zaliczka do zamówienia "Zaliczka powinna być zawsze taktowana jako kwota, którą wpłacamy ze względu na jakieś przyszłe należności wynikające z zawartej umowy. Jeśli dojdzie ona do skutku, zaliczka jest wliczana w cenę wykonanej usługi lub zakupionego produktu. Jeżeli jednak strona wpłacająca zaliczkę odstąpi od umowy, z jakichkolwiek przyczyn, może ona w takiej sytuacji skutecznie żądać zwrotu całej wpłaconej kwoty. Zaliczka, w przeciwieństwie do zadatku, zawsze wraca do zleceniodawcy, który ją uiścił." wg prawa Edytowane 9 Listopada 2018 przez CityMatic zmiana interpretacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ngreen 09.11.2018 09:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2018 To była zaliczka na 100%. Żadnego regulaminu nie widziałem, na stronei sklepu też nic nie ma - a chyba powinienem podpisać jakiś regulamin, że jestem świadomy praw i obowiązków z niego wynikających? A przecież nic nie podpisywałem. Poza tym to był towar który był już na stanie, a zaliczka służyła temu, aby zarezerwować ten towar. To było jakieś 2 tyg temu, a dziś chcę zwrotu. To chyba nie jest jakiś ekstremalnie długi okres, przez który sprzedawca poniesie straty. Zwłaszcza, że blachodachówka to chodliwy towar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 09.11.2018 09:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2018 Ok już poprawiłem - pomyłka w interpretacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ngreen 13.11.2018 09:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2018 Dostałem dziś maila ze sklepu, że nie zwróci mi zaliczki, bo mogę sobie odebrać pieniądze w towarze.... Co proponujecie w związku z tym zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jak_to_mozliwe 13.11.2018 09:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2018 Że nie jesteś zainteresowany i chcesz zwrotu pieniędzy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ngreen 13.11.2018 09:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2018 To już napisałem, ale oni nie chcą zwrócić kasy, tylko w towarze oddać.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jak_to_mozliwe 13.11.2018 09:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2018 Ew. weź towar, a potem go zwróć w ciągu 3 dni, bo to określa prawo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jak_to_mozliwe 13.11.2018 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2018 Możesz zawsze napisać do UOKiK, zwykle odpowiadają w ciągu kilku dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ngreen 13.11.2018 10:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2018 Bardziej szukam podstaw prawnych do ściągnięcia tej należności? czy zgłosić się tym na policję, sądu, e-sądu? Jaki jest czas oczekiwania na ewentualne wyroki w takich sprawach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jak_to_mozliwe 13.11.2018 10:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2018 Długie. Możesz napisać do sklepu, że przecież możesz wziąć towar (ale taki nie na zamówienie, coś co mają na miejscu najlepiej) i zwrócić, bo konsument może zwrócić towar zakupiony na miejscu w ciągu 3 dni. I że przecież to bezsensu, że łatwiej im będzie po prostu zwrócić pieniądze. Mają facebooka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 13.11.2018 11:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2018 (edytowane) Materiał jest na dach więc możliwe że był na zamówienie.Jeżeli materiał był na zamówienie to się nie dziwie postawie sklepu niezależnie od tego co stanowi prawo.Przedmiotem zamówienia była dachówka czy jakiś zwykły materiał typu folia lub wełna mineralna? PS Zamawiałeś przez telefon czy przez stronę internetową sklepu?Sklep internetowy musi mieć Regulamin !! Edytowane 13 Listopada 2018 przez d7d PS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Doli. 13.11.2018 11:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2018 Materiał jest na dach więc możliwe że był na zamówienie. Jeżeli materiał był na zamówienie to się nie dziwie postawie sklepu niezależnie od tego co stanowi prawo. Przedmiotem zamówienia była dachówka czy jakiś zwykły materiał typu folia lub wełna mineralna? PS Zamawiałeś przez telefon czy przez stronę internetową sklepu? Sklep internetowy musi mieć Regulamin !! Przeciez napisał, że zarezerwował towar, który był na magazynie, więc nie zamawiali specjalnie pod niego. Poza tym sklep może się dziwić, lub nie, ale ponad prawem stać nie może. Jak nie chcą zwracać, to trzeba było brać zadatek. Zaliczka podlega zwrotowi i jest to ich psi obowiązek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kpc21 13.11.2018 17:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2018 Ew. weź towar, a potem go zwróć w ciągu 3 dni, bo to określa prawo Nie ma takiego prawa, chyba że to sklep internetowy czy też inny wysyłkowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 13.11.2018 18:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2018 Przeciez napisał, że zarezerwował towar, który był na magazynie, więc nie zamawiali specjalnie pod niego. Poza tym sklep może się dziwić, lub nie, ale ponad prawem stać nie może. Jak nie chcą zwracać, to trzeba było brać zadatek. Zaliczka podlega zwrotowi i jest to ich psi obowiązek. Tak napisał ale nie ma odpowiedzi w jaki sposób zamówił towar. Przez sklep internetowy czy telefonicznie czy osobiście w sklepie. Na jakiej podstawie wpłacił zaliczkę i co było w przedstawionej ofercie. Jeżeli rozmowa była telefoniczna to sprzedawca mógł zachęcać "wpłać zaliczkę bo mam na stanie" sugerując dalej że "szybko, szybko bo za chwlę nie będzie lub podrożeje". Liczą się twarde fakty do możliwe do udowodnienia. Generalnie to sklep ma większe doświadczenie w sprzedaży i wie czego się chwytać. Jeżeli jet to zwykły, zbywalny towar, to powinni pójść "na rękę" kupującemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jak_to_mozliwe 13.11.2018 20:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2018 Nie ma takiego prawa, chyba że to sklep internetowy czy też inny wysyłkowy. Faktycznie. Może pamiętam jakieś stare przepisy - wydawało mi się, że kupując w sklepie osobiście mam 3 dni na zwrot, a np. przez internet mam 14dni. Dzięki za sprostowanie. Tutaj jest to fajnie rozpisane https://www.vivus.pl/moje-finanse/najnowsze-porady/prawo-konsumenta-do-zwrotu-towaru-jak-to-dziala/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 13.11.2018 21:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2018 Jaki jest czas oczekiwania na ewentualne wyroki w takich sprawach? Dzwoń i pytaj lub osobiście. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Delegatura Urząd w Lublinie, Polska Adres: Ochotnicza 10, 20-012 Lublin Telefon: 81 532 35 31 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Łukasz Zalewski 13.11.2018 22:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2018 Zaliczka - z tego co się orientuję - nie ma uregulowania prawnego. Co do zasady jest jednak zwrotna i jest to fakt nie podlegający dyskusji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ngreen 14.11.2018 12:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2018 Kontaktowałem się z Rzecznikiem Konsumentów i to okazuje się cale nie jest oczywiste. Nie ma definicji zaliczki w polskim prawie. Niby powinno się zwrócić, ale jak się uprze, to będzie robiła problemy. To po co jest podział na zaliczka i zadatek, skoro nie ma wyraźnego rozgraniczenai tych dwóch terminów. Na każdym kroku trzeba uważać, bo cię w ch... zrobią. Strasznie to jest irytujące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.