Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Zwrot zaliczki za materiały budowlane


ngreen

Recommended Posts

nie mozna patrzec tylko z jednej strony...

trzeba bylo o to zapytac w momencie wplacania zaliczki, czy bedzie mozliwosc zwrotu, czy jakis asortyment sciagaja "pod Ciebie"

 

i nie ma co od razu lapac sie za UOkiki i inne instytucje tylko sprobowac sie dogadac.

Im normalniejszy bedziesz w rozmowie tym latwiej to zalatwisz "od reki" no chyba ze trafisz faktycznie na jakas popieprzona firme/osobe (wszedzie pracuja ludzie)

natomiast wychodzenie z zalozenia, ze "bo mi sie nalezy" jest z gory skazane na moze i skuteczna, ale bardzo uciazliwa droge.

Dyplomacji troche, negocjacji, ludzkiego podejscia.

 

I mowie to z pkt widzenia firmy handlowej, bo "po tej stronie" jest czesto niestety tak, ze sie lekko klientowi w glowce przewraca i mysli ze "pogrozi , pokrzyczy i bedzie tak jak chce" a to tak nie do konca dziala.

Pisze o swoim przypadku nie tak znowu dawno temu... czlowiek sobie zamowil etixx-a u nas za jakies 13k brutto, zaplacil 100% kwoty zamowienia, informacje dostal ze "okolo 1 tygodnia kalendarzowego" czyli zaowienie w srode - wstepna data dostawy na srode za tydzien.

No i pech chcial, ze akurat cos tam w Knaufie nie pyklo (nie pamietam dokladnie, ale tego etixxa nie bylo) wiec logistyka przeunela date dostawy o 2 dni (piatek), klient ponformowany, jest ok... no i oczywiscie nadeszly jakies dlugie weekendy i tego typu pierdoly... spedycji brak, Knauf znowu przesunal dostawe o 2 dni robocze czyli wypadlo kolo srody... czyli z tygodnia zrobily sie 2 tygodnie

No i klient nie wytrzymal, albo jego wykonawca, ogarnal cos "na szybko" i wystapil o zwrot kasy w przeddzien dostawy

No i co zrobisz - nic nie zrobisz :) trzeba bylo przeprosic (nie za swoje bledy) i odeslac w 10minut express elixirem, tyle ze.. gdyby poszlo na udry i faktycznie zalazlby za skore w rozmowie telefoniczne... to mozna delikwenta przeciagnac (zgodnie z przepisami), robic trudnosci (tez zgodnie z przepisami) pomimo tego ze to chyba najbardziej chroniona przez instytucje i pro-kliencka forma transakcji czyli transakcja "na odleglosc" zawarta za posrednictwem sieci internet.

Edytowane przez fighter1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w szczegolnosci w przypadku dachow ta "niekorzystnosc oferty" moze miec kilka / kilkanascie zrodel. od roznic w cenach poprzez wszelkiego typu naduzycia przepisow po stronie tego, kto przedstawil "korzystniejsza oferte"

 

i gdybanie tutaj jest jak najbardziej na miejscu, bo np jezeli okaze sie ze czlowiek mial zaplacic 20k netto firmie ktora sprzedaje material zgodnie z prawem na 23% (24,600 brutto) a ta "korzystniejsza oferta" to np 21000 netto na stawce 8% VAT " z usluga" (22 680 brutto) przez firme ktora tego nie robi a po prostu w taki sposob sprzedaje... zdecydowana wiekszosc firm handlujacych dachami tak robi to raczej nie nalezy pomagac. bo pomagamy wtedy nabywcy januszowi, i sprzedawcy oszustowi a szkodzimy uczciwej firmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...