Strugar 14.11.2018 22:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2018 Cześć Zaznaczam że jestem całkowicie zielony w temacie przyłączy do budynków wiec jesli coś pokręce to z góry przepraszam. Sytuacja wygląda następująco: Chcę doprowadzić prąd do budynku gospodarczego podzielonego na 30 mniejszych segmentów, 2 strony po 15 segmentów, środkiem jest poprowadzony ogólnodostępny korytarz ( poprzednio komórki pracownicze po ok 25m2 obecnie mam 2 segmenty czyli ok 50 m2 zaadoptowane na garaż) każda z części ma osobnego właściciela ( 1/30 z całości), budynek stoi na jednej działce. W budynku nie było wcześniej przyłącza ani instalacji elektrycznej. Złożyłem w Tauron wniosek o wydanie warunków przyłączeniowych. Warunki zostały wydane i mowa w nich o zainstalowaniu przez Tauron złącza ZK3 na elewacji ściany szczytowej budynku, zgodnie z zapisem po mojej stronie jest wykonanie WLZ do ZK2 oraz zabudowanie licznika z zabezpieczeniem 20A na elewacji budynku oraz wykonanie wewnętrznej instalacji. Dzisiaj rozmawiałem ze znajomym elektrykiem chciałem się umówić na wykoanie ZK2 i zabudowę licznika, niestety usłyszałem że ze względu na to że jest to ciąg pomieszczeń (lokali) muszę wykonać WLZ do mojego segmentu z uwzględnieniem możliwości przyłączenia sie pozostałych właścicieli ( większy przekrój kabla , dodatkowe plombowane puszki oraz zabudowa ZK2 i licznika wewnątrz korytarza). problem w tym że od ZK3 do mojej części jest ok 55m co w przypadku w przypadku wykonywania instalacji na zapas znacznie podnosi koszt całej inwestycji. I tutaj pojawia sie moje pytanie czy Tauron może wymóc na mnie wykonania instalacji w taki sposób tak aby pozostali właściciele mogli przy ewentualnej chęci przyłączenia korzystać z już istniejących kabli? czy taki warunek byłby zapisany w warunkach przyłączenia? Liczyłem że wystarczy zabudować ZK2 z licznikiem i poprowadzić bezpośrednio kabel do mojej części budynku bez uwzględniania reszty. Będę bardzo wdzięczny z apomoc. Cytuj Odnośnik do kome